جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

برای عفونت کلیه چی بخوریم؟

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

عفونت کلیه یکی از بیماری هایی است که ممکن است افراد به آن دچار شوند. در این مقاله سعی شده است در رابطه با مواد غذایی که بر بهبودی عفونت کلیه تاثیر می گذارند صحبت شود.

آیا عفونت کلیه نگران کننده می باشد؟

عفونت کلیه یک بیماری جدی است که نیاز به درمان سریع دارد. این عفونت ها غالباً به صورت عفونت ادراری یا عفونت مثانه شروع می گردند و سپس منتشر می شوند تا یک یا هر دو کلیه را درگیر کنند.

علائم آن شامل موارد زیر می باشد:

برای تسکین برخی علائم و بهبود سلامت کلیه می توانید از درمان های خانگی همراه با درمان دارویی تجویز شده استفاده کنید، اما نباید سعی کنید خود را به تنهایی درمان کنید. برای تشخیص و درمان، همیشه باید ابتدا به پزشک مراجعه کنید.

علائم عفونت کلیه

چه زمانی باید به دنبال مراقبت های پزشکی فوری رفت؟

عفونت های ادراری ناخوشایند می باشند اما فوریت پزشکی نیستند. برخی افراد تصور می کنند که در مورد عفونت کلیه نیز صادق است.

عفونت کلیه بیماری جدی تری است و نیاز به مراقبت پزشکی فوری دارد. اگر عفونت کلیه درمان نشود، (که گاهی پیلونفریت نامیده می شود) می تواند به سرعت باعث آسیب طولانی مدت کلیه یا ایجاد زخم در کلیه شود. این عفونت می تواند باعث سپسیس نیز شود، که منجر به شوک می گردد.

به همین دلیل، عفونت کلیه در صورت پیشرفت، می تواند کشنده باشد. با درمان توسط یک پزشک متخصص، خودتان را در خطر نیندازید.

درمان پزشکی

همیشه اولین خط دفاعی در برابر عفونت کلیه، آنتی بیوتیک ها می باشند. اگر عفونت کلیه شدید نباشد، پزشک احتمالاً آنتی بیوتیک خوراکی برای یک یا دو بار در روز به مدت 10 تا 14 روز تجویز می کند. شما باید مصرف آنتی بیوتیک را تا روز آخر ادامه دهید، حتی اگر پس از چند روز احساس بهتری داشتید. پزشک شما را به نوشیدن آب فراوان نیز ترغیب می کند.

در صورت شدید بودن عفونت کلیه ممکن است نیاز به بستری در بیمارستان داشته باشید. به شما مایعات و آنتی بیوتیک از طریق ورید تزریق می شود که به درمان عفونت کمک می کنند.

اگر دچار عفونت ادراری مکرر می شوید، که احتمال خطر عفونت مکرر کلیه را بیشتر می کند، پزشک علت آن را تعیین  کرده و از بروز عفونت های بعدی جلوگیری می کند.

داروهای دیگری به جز آنتی بیوتیک ها نیز برای درمان در دسترس هستند.

درمان پزشکی عفونت کلیه

درمان خانگی برای بهبود عفونت کلیه

برخی افراد درمان های خانگی را ترجیح می دهند. به دلیل جدی بودن عفونت کلیه، نباید به درمان های خانگی اعتماد کنید. بلکه باید آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید و از درمان های خانگی برای تسکین علائم یا درد استفاده کنید. 

همچنین می توانید از درمان های خانگی برای جلوگیری از عفونت ادراری و بهبود عملکرد کلیه استفاده کنید.

1- آب فراوان بنوشید

نوشیدن آب فراوان می تواند به دفع باکتری ها از بدن و از بین بردن سریع تر عفونت کمک کند. همچنین می تواند به پاکسازی کل سیستم ادراری کمک کند.

نوشیدن آب فراوان می تواند به پیشگیری از عفونت ادراری که منجر به عفونت کلیه می شود، نیز کمک کند. روزانه حداقل هشت لیوان آب بنوشید.

2- آب زغال اخته بنوشید

در گذشته از آب زغال اخته برای درمان عفونت ادراری و عفونت مثانه استفاده می شد. برخی شواهد نشان می دهد که نوشیدن آب زغال اخته ممکن است به بهبود عفونت ادراری در برخی افراد کمک کند یا از آن جلوگیری کند.

بسیاری از افراد آب زغال اخته با عطر و طعم شیرین دوست دارند که نوشیدن بیشتر آن برایشان آسان می شود. با این حال، آب زغال اخته صنعتی که حاوی مواد شیرین کننده می باشد، مناسب نیست. آب زغال اخته طبیعی و خالص بهترین گزینه است.

استفاده از آب ذغال اخته برای درمان عفونت کلیه

3- از مصرف الکل و قهوه خودداری کنید

مهم ترین نقش کلیه ها فیلتر کردن مواد مضر و سموم از بدن می باشد. فیلتر الکل و کافئین می تواند کار بیشتری برای کلیه ها داشته باشد. این مواد ممکن است مانع روند بهبودی عفونت شوند. هم چنین نباید هم زمان با مصرف آنتی بیوتیک، الکل مصرف کرد. بنابراین بهتر است در طول دوره درمان از مصرف الکل خودداری کنید.

4- پروبیوتیک مصرف کنید

پروبیوتیک ها دارای دو مزیت اصلی در درمان عفونت های کلیوی هستند. اولین مزیت آن ها، کنترل باکتری های سالم بدن است، حتی اگر آنتی بیوتیک ها در برابر باکتری های “خوب” و “بد” مصرف شوند.

همچنین شواهدی وجود دارد که پروبیوتیک ها می توانند به کلیه ها در فیلتر مواد زائد کمک کنند و هرچه عملکرد کلیه ها بهتر باشد، درمان موثرتر خواهد بود.

5- ویتامین C مصرف کنید

ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که به محافظت بافت های بدن در برابر استرس اکسیداتیو کمک می کند و به طور خودکار به سلامت کلیه ها نیز کمک می کند. همچنین یک مطالعه نشان داده است که ویتامین C می تواند از ایجاد زخم در کلیه پس از عفونت حاد کلیوی جلوگیری و آنزیم های داخل کلیه را تقویت کند. می توانید از مکمل های ویتامین C یا غذاهای حاوی این ماده مغذی استفاده کنید.

6- آب جعفری را امتحان کنید

آب جعفری یک ماده مدر (ادرار آور) و غنی از مواد مغذی است که می تواند دفعات و میزان دفع ادرار را افزایش دهد. این امر می تواند باعث دفع سریع تر باکتری ها از کلیه ها شود و اثر آنتی بیوتیک ها را تقویت کند. اگر طعم جعفری را دوست ندارید، می توانید آن را با آبمیوه های دیگر، از جمله زغال اخته مخلوط کنید تا طعم بهتری داشته باشد.

استفاده از آب جعفری

7- سیب و آب سیب مصرف کنید

سیب دارای مواد مغذی زیادی می باشد. سیب حاوی اسید زیادی است به کلیه ها در حفظ اسیدیته ادرار کمک می کند و احتمالاً مانع رشد بیشتر باکتری ها می گردد. همچنین دارای خواص ضد التهابی می باشد که در بهبود کلیه ها از عفونت مفید می باشد.

8- از نمک حمام اپسوم استفاده کنید

حمام با نمک اپسوم و آب گرم می تواند درد را تسکین دهد. این حمام می تواند به تحمل عوارض جانبی ناراحت کننده عفونت کلیه کمک کند.

از آنجا که گاهی درد شکم یکی از عوارض جانبی آنتی بیوتیک و عفونت کلیه می باشد، حمام با نمک اپسوم می تواند به کاهش آن کمک کند.

9- از مسکن هایی غیر از آسپرین استفاده کنید

مسکن های غیر آسپرین می توانند به رفع ناراحتی کمک کنند. ایبوپروفن و استامینوفن می توانند به کاهش تب های ناشی از عفونت کمک کنند.

10- از کمپرس گرم استفاده کنید

شما می توانید برای کاهش درد از کمپرس گرم استفاده کنید. یک پد گرم کننده یا بطری آب گرم را روی ناحیه درد قرار دهید و آن را حدود 20 دقیقه نگه دارید.

قرار دادن کمپرس گرم

از مصرف چه مواد غذایی باید دوری کرد؟

معمولاً توصیه می شود که همه افراد مبتلا به بیماری های کلیوی مصرف مواد مغذی زیر را محدود کنند:

1- سدیم. سدیم در بسیاری از غذاها وجود دارد و یکی از اجزای اصلی نمک غذایی می باشد. کلیه های آسیب دیده نمی توانند سدیم اضافی را فیلتر کنند و باعث افزایش سطح سدیم درخون می شوند. اغلب توصیه می شود که سدیم مصرفی را به کمتر از 2000 میلی گرم در روز محدود کنید.

2- پتاسیم. پتاسیم دارای نقش های حیاتی بسیاری در بدن می باشد، اما برای جلوگیری از بالا رفتن میزان خطرناک پتاسیم در خون افراد مبتلا به بیماری کلیوی، باید مصرف پتاسیم محدود شود. معمولاً توصیه می شود مصرف پتاسیم را به کمتر از 2000 میلی گرم در روز محدود کنید.

3- فسفر. کلیه های آسیب دیده نمی توانند فسفر اضافی موجود در بسیاری از غذاها را از بین ببرند. مقادیر زیاد فسفر می تواند به بدن آسیب برساند، پس توصیه می شود که میزان فسفر در رژیم غذایی در بیماران به کمتر از 800-1000 میلی گرم در روز محدود شود.

4-پروتئین. پروتئین ماده مغذی دیگری است که افراد مبتلا به بیماری کلیوی باید مصرف آن را محدود کنند، زیرا کلیه های آسیب دیده نمی توانند مواد زائد را از متابولیسم پروتئین فیلتر کنند.

با این حال، افرادی که در مرحله نهایی بیماری کلیوی قرار دارند و تحت دیالیز قرار می گیرند، نیاز بیشتری به پروتئین دارند.

نیاز هر فرد مبتلا به بیماری کلیوی به مواد مغذی متفاوت است، به همین دلیل بهتر است که با پزشک در مورد نیازهای غذایی خود مشورت کنید.

خوشبختانه بسیاری از غذاهای خوشمزه و سالم حاوی فسفر، پتاسیم و سدیم کمی هستند.

آیا سرکه سیب برای عفونت کلیه مناسب است؟

سرکه سیب یکی از محبوب ترین درمان های خانگی برای تمام بیماری ها می باشد. برخی معتقدند به دلیل خواص ضد باکتریایی ، می توانند آن را به عنوان دارو برای عفونت کلیه استفاده می کنند. هیچ مطالعه و تحقیقی این کاربرد را پشتیبانی نمی کند.

الکل چه تاثیری بر کلیه ها دارد؟

تاثیر جوش شیرین بر عفونت کلیه

برخی از جوش شیرین به عنوان یک درمان خانگی برای عفونت کلیه استفاده می کنند و معتقدند که با کمک به فیلتر بهتر کلیه ها، می تواند به سم زدایی کلیه کمک کند. هیچ مطالعه و تحقیقی این موضوع را تایید نمی کند.

حتی ممکن است استفاده از جوش شیرین برای این منظور خطرناک باشد. یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که سو استفاده از جوش شیرین منجر به عدم تعادل الکترولیت ها، دپرسیون تنفسی یا آلکالوز متابولیک می شود.

دکتر حسین کرمی متخصص و جراح کلیه و مجاری ادراری

4.5/5 - (163 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حلما دوشنبه ۱۷ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 60 مشاهده پرسش
    با سلام ببخشید کودک دوساله ای دارم با دو سنگ کلیه با اندازه ۹ میلی و ۱۲ میلی در یکی از کلیه هاش میخاستم بدونم آیا سنگ شکن کنم یا عمل؟
    و اگر سنگ شکن کنم آسیبی به کلیه میرسه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۷ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      ESWl اقدام ارجح است
  • تصویر کاربر جواد چهارشنبه ۲۹ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 278 مشاهده پرسش
    سلام و ارادت خدمت جناب دکتر.
    بنده سنگ کلیه به اندازه 3.5 میلیمتر دارم و الان با آب و قرص سیستون و تحرک زیاد دارم درمانش میکنم. چون آب زیاد معده ام رو اذیت میکنه ،میتونم از سرم استفاده کنم؟؟ چه سرمی استفاده کنم؟
    ممنونم از راهنماییتون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۹ دی ۰( 2 سال پیش)
      این سنگ‌ با این سایز نیاز به عمل نداره
  • تصویر کاربر سمانه چهارشنبه ۸ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 304 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقتتون بخید
    من شش روزه تحت درمان متخصص اورولوژی ام به دلیل عفونت کلیه و مثانه
    دکتر به من قرص تاوانکس ۵۰۰دو ورق هر ۲۴ساعت تجویز کرد و یک ورق قرص ملوکسیکام ۱۵ بعد شام یکی
    من از فردای مصرف این قرص ها ترشحات کم از مجرای ادرارم دیدم ولی امروز که روز ششمه خیلی بیشتر و رنگش پررنگ بود
    بنظرتون طبیعیه؟ با سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ دی ۰( 2 سال پیش)
      نه مشکلی نیست،دوره درمان رو کامل کنید
  • تصویر کاربر خانم یکشنبه ۲۱ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 353 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر دو ماه میشه ک از درد کلیه رفتم سونو و سیتی متوجه سنگ 9 میلی تو حالب کلیه چپ و چندتا 3تا 6 میلی تو کلیه راست شدم
    کلی مایعات و پیاده روی و طناب زدن هیچ کدوم نیفتاد و بعد از دوماه عمل tul انجام دادم و از مجاری ادراری سنگ شکن کردن و لوله حالب گذاشتن الان بعد از دو سه روز از عمل خون لخته توی ادرارم هست و کلا خونه. و اینکه تیر میکشه موقع ادرار
    چیکار کنم 😭ممنون میشم راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۰ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      عکس ارسال نشده ،مجدد بفرستید
    2. تصویر کاربر خانم شنبه ۲۰ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      داروها و عکس سونو
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۱ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      تا زمانی که DJ دارید خون مختصر در ادرار طبیعی هست
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر راحیل سه شنبه ۳۱ فروردین ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 390 مشاهده پرسش
    با سلام جناب دکتر مادرم ۶۶ سالشه و متاسفانه سر طان مثانه گرید ۴ دارن و پیگیری نکردن و غده بزرگ شده و راه کلیه سمت چپ مسدود کرده ایا راهی هست برای درمانش ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۱ فروردین ۰( 2 سال پیش)
      اگر پاتولوژی های قبلی درجه ی بالا باشد یا باید مثانه خارج شود یا شیمی درمانی. موقتا نفروستومی گذاشته شود
  • تصویر کاربر رضاعرفان پنجشنبه ۱۴ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 393 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت دکتر عزیزومحترم.توروخدا کمکم کنین آقای دکتر مستاصل شدم.بنده۳۴ سالمه سنگی به قطر حدود ۲۰ میل درکلیه راست داشتم که ۴ ماه پیش سنگ شکن برون اندامی swl انجام دادم.سنگها شکسته شده و از کلیه خارج شده اند.مقداری سنگ دفع کردم ولی مقداری سنگ طبق سی تی اسکن انجام شده در امروز به شرح زیر در حالب گیرکرده:مجموعه ای از قطار سنگریزهای مربوط به سنگ شکنی به طول ۴۳ میلیمتر و۳۹ میلیمتر و ۲۶ میلیمتر به ترتیب از حالب میانی تا دیستال حالب گیرافتاده اند.۱۵ روز پیش به بیمارستان مراجعه کردم و زمانی که خواستن سنگ شکن درون اندامی tul رو انجام بدهند بعلت عفونت زیاد کلیه دست ازعمل کشیدندواحتمال تعبیه دابل جی بعلت تراکم سنگها وجود نداشته و pcn بهم وصل کردن و گفتن آنتی بیوتیک مصرف کن ده روز دیگه بیا.حالا عفونت از بین رفته ولی دکترم میگه با tul احتمال خارج کردن سنگها خیلی کمه و اگه نشه باید لاپاراسکوپی انجام بدیم و اگه اونم نشد باید جراحی باز انجام بدم.میخواستم راهنماییم کنین که واقعا برای چنین سنگریزه هایی عمل باز لازمه واقعا؟خیلی ترس دارم کمکم کنید.باتشکر فراوان ازشما عزیز.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۴ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      احتمالا بشه با tul سنگ ها رو خرد کرد ولی ممکنه در یک جلسه نشه
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۳۰ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 501 مشاهده پرسش
    با سلام آقای دکتر پدر من ۴۷ ساله متاسفانه صبح تاریخ ۲۳بهمن ماه بعداز بیدار شدن از خواب درد شدیدی رو در ناحیه کمر و پهلو احساس میکنن و همچنین خون ریزی در ادرار و سوزش بسیار در مجاری ادراری شون رو تحمل میکنن بعد از مراجعه به یکی از بیمارستان های شهرستان و انجام آزمایشات و سونو گرافی و تشخیص پزشک سنگ کلیه به قطر ۴میل رو تایید میکنن و یک تجویز قطره ای رو لحاظ میکنن که اگر اسمش رو اشتباه نگم سنکل
    و طی این چند روزه خیلی درد رو تحمل میکنن و ظاهرن مقادیری هم از خورده سنگ ریزه ها در اثر ورزشهای پر تحرک و نوشیدن مایعات دفع شده ولی همچنان درد وسوزش و خون ریزی دارن
    باتوجه به طول مسافت حدودا ۱۴ ساعته ازاستان خراسان جنوبی و درد طاقت فرسا و آیا نیاز هست که به تهران اعزام بشن آیا مایعات کافی است آیا نوشیدن آبجو برایشان خوب است آیا نیاز به سنگشکن دارن و یا عمل آیا داروی برای تسریع روند بهبود حالشون ودرمان این موضوع وجود داره و ظاهرا این سنگ در حالب وجود داره ممنون میشم راهنماییم کنید چون من الان حتی دست رسی به پدر هم ندارم من ساکن تهرانم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۳۰ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      سی تی اسکن انجام شود جهت بررسی اینوه ایا در حالب سنگ وجود دارد یا نه
  • تصویر کاربر سجاد پنجشنبه ۱۲ مهر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 230 مشاهده پرسش
    سلام من یک ماه پیش دردشدیدی گرفتم که ازمایش دادم وسونو انجام دادم فتن سنگ کلیه از کلیه حرکت کرده .یا دفع شده یا درحالب گیر افتارده است من الان نمیدونم دفع شذده یا نه هیچ دردی درچجای خاصی ندارم فقط خود کلیه ام بعضی مواقع درد خفیفی دارد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۱ مهر ۹۷( 5 سال پیش)
      گزارش را بفرستيد ببينم
    2. تصویر کاربر سجاد چهارشنبه ۱۱ مهر ۹۷( 5 سال پیش)
      بفرمایید
    3. تصویر کاربر سجاد چهارشنبه ۱۱ مهر ۹۷( 5 سال پیش)
      بفرمایید
    4. تصویر کاربر سجاد چهارشنبه ۱۱ مهر ۹۷( 5 سال پیش)
      بفرمایید
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۲ مهر ۹۷( 5 سال پیش)
      سالم است
    6. تصویر کاربر سجاد پنجشنبه ۱۲ مهر ۹۷( 5 سال پیش)
      جناب اقای دکتر یعنی سنگ دیگه تو حالبم.نیست
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۲ مهر ۹۷( 5 سال پیش)
      نه
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۹ مرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 227 مشاهده پرسش
    علی:
    باسلام.سنگ کلیه به ابعاد10و12میلیمتردرکالیس فوقانی کلیه راست دارم که باسنگ شکن eswlرفع نشد.سوال اولم اینکه اگر سوندحالب ازقسمت مجرای تناسلی واردمیشود،بدلیل کوچکی وتنگی مجاری ادراری،ایا روش pcnlجواب خواهد دادیانه؟چون طبق گفته ی شما یک سوندواردحالب میکنند.باتشکر آیاکوچکی الت ومجاری ادراری خللی درکارایجادمیکندیاخیر؟ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۹ مرداد ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر حسين شنبه ۱۰ تیر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 262 مشاهده پرسش
    سلام آقاي دكتر . من سنگ كليه دارم و يك سنگ 8 ميليمتري در كليه چپ و يك سنگ چهار ميليمتري در كليه راست . از آمپول و عمل جراحي و سون و درد و بيهوشي ميترسم كليه چپ من درد و التهاب دارد و همش دارم قرص مسكن ميخورم خيلي نگرانم چكار كنم كمكم كنيد از عمل ميترسم ولي درد دارم .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۰ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر