جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

قرص سیالیس

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

قرص سیالیس یا تالالافیل جزء داروهای مهارکننده فسفودی استراز.5 می باشد که مکانیسم عمل آنها گشاد کردن عروق و افزایش جریان خون می باشد. این قرص به صورت 10 میلی گرم و 20 میلی گرم در بازار وجود دارد. بر اساس آخرین آماری که در کشور انجام شده است، 35 درصد مردان متأهل به درجاتی از اختلال عملکرد جنسی مبتلا هستند.

اندازه پروستات

اختلالات عملکرد جنسی در مردان

اختلالات عملکرد جنسی در مردان عبارتند از:

  • عدم رسیدن به نعوظ یا سفت شدگی کامل آلت که اغلب به علت اختلال در خونرسانی به آلت و یا مسائل روحی و روانی تحت عنوان سایکوژنیک اتفاق می افتد.
  • آلت نیمه سفت یا شل: در این حالت یک مرد هیچ موقع آلت سفت برای انجام یک مقاربت موفق ندارد.
  • از دست دادن نعوظ یا سفتی آلت در حین نزدیکی: در این اختلال فرد به نعوظ یا سفتی آلت در موقع تحریک جنسی می رسد ولی بلافاصله با دخول یا قبل از دخول، آلت سفتی خود را از دست می دهد.
  • انزال زودرس: در این حالت فرد مشکلی از نظر رسیدن به نعوظ یا سفتی کامل آلت ندارد ولی بلافاصله با دخول و شروع روابط جنسی، دچار انزال زودرس شده و باعث رنجش و ناراحتی شریک جنسی شده و روح و روان فرد را به هم می ریزد.

چه عواملی در اختلال جنسی مردان دخالت دارند

 بیماری دیابت کنترل نشده، فشارخون، مصرف داروهای ضد فشار خون، بیماری های روحی و روانی و مصرف داروهای روانگردان، امروزه از عوامل مداخله گر شایع در بروز ناتوانی و کم توانی جنسی مردان می باشند.

داشتن یک نعوظ و سفتی آلت خوب به همراه میل جنسی مناسب، ارتباط مستقیم با شرایط فیزیکی و روحی و روانی فرد دارد. به عنوان مثال: خواب کم، خلق عصبانی، تنش با شریک جنسی، استراحت کم و ذهن شلوغ و درگیر، از مواردی هستند که شدیداً باعث اختلال در عملکرد جنسی می شوند.

انواع ویروس HPV | انواع کم خطر و پر خطر

درمان اختلالات جنسی

اساس درمان انواع اختلالات جنسی بر اساس شرح حال و رفع بیماری ها و شرایط زمینه ای ایجاد کننده اختلال جنسی است. امروزه مهار کننده های فسفودی استراز 5 شایع ترین داروهایی هستند که در درمان ناتوانی جنسی و اختلالات جنسی مورد استفاده قرار می گیرند. این داروها با نام های ویاگرا، ویزارسین، تالالافیل، سیلدنافیل وجود دارند.

از نظر کیفیت عملکرد به دو نوع کوتاه اثر و بلند اثر یا short act و long acting تقسیم می شوند. سیلدنافیل، ویزارسین از داروهای سریع الاثر و سیالیس از داروهای جذب شونده آهسته است که 24 الی 36 ساعت ماندگاری و اثر آن طول می کشد.

نحوه استفاده: با توجه به ماندگاری و تأثیر تدریجی قرص سیالیس به دو روش می توان از آن استفاده کرد. 1- مصرف روزانه دارو به صورت معمولی 2-  مصرف یک ساعت قبل از شروع فعالیت جنسی

در مصرف روزانه قرص تالالافیل به بیمار پیشنهاد می شود با دوز کم که معمولاً 5 میلی گرم روزانه است (بدون ارتباط با زمان سکس) آن را مصرف کند. روش دوم که به آن on demand نیز گفته می شود یک ساعت قبل از مقاربت، قرص را با دوزی که از 5 میلی گرم تا 20 میلی گرم متفاوت است و باید توسط پزشک با توجه به شرایط بیمار تجویز گردد، استفاده شود.

مزایای استفاده از سیالیس در مقایسه با ویاگرا

همچنانکه ذکر شد سیالیس جزء داروهای جذب شونده آهسته با اثر ماندگاری 24 الی 36 ساعته می باشد و لذا باعث می شود که عوارض دارو در مقایسه با داروهای سریع اثر بسیار کمتر باشد و همچنین با مصرف روزانه یک قرص، فرد به مدت 24 الی 48 ساعت از توانمندی جنسی خوبی برای انجام یک فعالیت جنسی خوب برخوردار خواهد بود.

استفاده از سیالیس در درمان بزرگی خوش خیم پروستات

بر اساس مطالعات انجام شده مصرف روزانه سیالیس در کسانی که مبتلا به بزرگی خوش خیم پروستات هستند، باعث بهبودی در جریان ادرار و کاهش علامت های آزار دهنده بزرگی پروستات می شود. ولی توصیه می گردد که حتماً مصرف آن و دوز مربوطه با ویزیت توسط متخصص ارولوژی تجویز گردد تا از عوارض و تداخلات داروئی آن جلوگیری شود.

عوارض جانبی قرص سیالیس

از عوارض عمده قرص های مهارکننده فسفودی استراز مثل سیلدنافیل، تالالافیل و ترازوسین می توان به گرگرفتگی، آبریزش، درد عضلانی، ناراحتی معده و سردرد اشاره کرد. حسن تالالافیل به علت جذب آهسته آن می باشد و لذا باعث می شود که عوارض ذکر شده حداقل باشد و یا در خیلی از افراد دیده نشود.

تداخلات دارویی سیالیس

به علت اثرات گشادکنندگی عروق در کسانی که از قرص گشادکننده عروقی دیگر مثل نیتروکانتین و ایزوسوربید مصرف می کنند، همزمانی مصرفی این دارو در این افراد ممنوع می باشد و باعث افت شدید فشارخون و عوارض قلبی و عروقی خواهد شد و اصلاً توصیه نمی گردد.

از موارد عدم مصرف این دارو، همزمانی مصرف آن با الکل و ماری جوانا می باشد که تداخلات دارویی با آنها باعث خطرات جانی برای بیمار خواهد داشت.

نکته پایانی در این بحث این است که 1- در صورت ابتلا به اختلالات جنسی حتما به پزشک ارولوژی مراجعه و بررسی نمائید. 2- از مصرف بی رویه و خودسرانه داروها اکیداً اجتناب نمائید. 3- برای جلوگیری از تداخلات داروئی: در هنگام مراجعه پزشک خود را از داروهای مصرفی مطلع سازید. 4- در صورت بروز عوارض داروئی پزشک خود را آگاه سازید.

همه اطلاعات لازم درباره نمونه برداری پروستات

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی  

4.8/5 - (12 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر اراز سه شنبه ۱۴ فروردین ۳( 3 هفته پیش) تعداد بازدید: 15 مشاهده پرسش
    سلام.اقای دکتر بنده بعد تزریق آمپول کرونا شدیدا دچار بی میلی جنسی و مشکل نعوذ پیدا کردم.جوانم مشکل جسمی ندارم . لطفا راهنمایی بفرمایید شده حضوری بیام معاینه ام کنید شهرستانی هستم در صورت لزوم ازمایش ک شما مد نظرتون هست رو انجام بدم .

    تکرر ادرار هم دارم .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۴ فروردین ۳( 3 هفته پیش)
      سونوگرافی الت با تزریق پاپاورین انجام شود
  • تصویر کاربر رضا یکشنبه ۲۶ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 46 مشاهده پرسش
    حدودا از 2 سال پیش احساس کردم میشه میل جنسی کمتر شده و این قضیه به مرور بیشتر شد و همسرم متوجه این موضوع شد.
    و الان حدود 1 سالی میشه که تحریک میشم و دوست دارم رابطه جنسی داشته باشم اما آلتم یا دیر بلند میشه و یا زیاد سفت نمیشه و بعضا در حین رابطه شل میشه و از اون بدتر خیلی خیلی زود اوضاع میشم و بازم بدتر از اون وقتی اوضاع میشم هیچ لذتی نمی‌برم و انگار اتفاقی نیفتاده
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۴ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      دیابت دارید؟‌ بیماری قلبی؟ چند سالتونه؟
    2. تصویر کاربر رضا جمعه ۲۴ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      ۵۳ سال
      هیچ بیماری ندارم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      قرص تادالافیل ۲۰ میلی گرم ۲ ساعت قبل از رابطه ی جنسی مصرف کنید
    4. تصویر کاربر رضا شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      ممنونم آقای دکتر
      یکی دوبار قرص 200 black cialis استفاده کردم.یک ساعت قبل از رابطه ام هیچ تاثیری نداشت
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۶ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      دارویی که من گفتم رو استفاده کنید اگر جواب نداد میتونید از وکیوم استفاده کنید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر محمدگرمچي جمعه ۲۴ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 31 مشاهده پرسش
    سلام ازاردبيل پيام ميفرستم خدمتتون. حدودچند سالي هست كه با مشكل عدم نعوظ وزودانزالي مواجه شده ام واين مسئله موجب اختلاف شديد بين همسرم وبنده شده است .بامراجعه به دكتر ازقرص استفاده نمودم كه بازتايم زيردوسه دقيقه بودودرثاني با مصرف قرص ها احساس تپش قلب واحساس تورم درمخاط بيني ميكنم. فرد ديابتي كنترل شده هستم ودوتا استند درقلبم دارم سنم 5٧ سال هست ميخوام ببينم آيا ازپروتزآلت ميتونم استفاده كنم يانه؟ وإيا جناب دكتركرمي اين عمل روانجام ميدن ياخير؟
    پيشاپيش از لطفتون سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۴ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      سونوگرافی کالر داپلر از پنیس انجام دادین؟
    2. تصویر کاربر محمدگرمچي جمعه ۲۴ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      نخيرآقاي دكتر، سونوگرافي كالرداپلرازپنس انجام ندادم
    3. تصویر کاربر محمدگرمچي جمعه ۲۴ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      نخيرآقاي دكترانجامرندادم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۴ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      ابتدا سونو انجام شود
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر نصیری یکشنبه ۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 39 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر حدود 2ماه میشه عدم نعوظ دارم از تو اینستاگرام پیگیر شدم یه چندتا دم نوش برام فرستاد جواب ندادسیر سیاه خارخاسک قهوه و چند غله سبوس برنج وجوانه گندم غیره
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      نعوظ صبحگاهی هم ندارید؟
  • تصویر کاربر سعید سه شنبه ۲۱ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 81 مشاهده پرسش
    آلتم بی حس شده بود که گفتین برم سنوگرافی داپلر باتزریق انجام بدم جوابشو میفرسم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۱ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      مجدد بفرستید اپلود نشده
    2. تصویر کاربر سعید سه شنبه ۲۱ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      فرستادم
    3. تصویر کاربر سعید سه شنبه ۲۱ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      فرستاده شد
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۱ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      خب الت بخوبی بلند شد بعد تزریق ؟
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر احمد دوشنبه ۱۳ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 72 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر ببخشید من بخاطر ژینیکوماستی یک سری آزمایشات دادم که f.s.h=1.61 MIU/mlگزارش کرده رنج نرمالشم زده 1.5-12.5بعد آزمایش LH=4.6 بعد testostron=519ng/dlبعد progestron=0.6بعد .estrsdiol=22.5بعدprolaction=8.9گزارش کرده فقط آقای دکتر 2سال قبل هم یه آزمایشگاه دیگه آزمایش دادم f.s.h=2گزارش کرده بود ولی اون رنج نرمال رو1-14 زده بود الان که fshبا این حال که تو حداقل نرمالش هستش برای باروری مشکل درست میکنه یانه نیاز به درمان خاصی هست یانه خیلی ممنون میشم جواب بدین 29سال سن دارم میل جنسی هم زیاد نیست یه سوال دیگه خود ارضایی زیاد باعث کاهش میل جنسی میشه یانه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۳ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      سلام برای بررسی باروری اسپرم انالیز دهید . خود ارضایی افراطی کمی میل جنسی رو کاهش میده اما دائم نیس
  • تصویر کاربر مهدی جمعه ۳ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 85 مشاهده پرسش
    من چند سالی هست که دچار زودانزالی شدید هستم.به توصیه یکی از دوستان که تو داروخانه کار میکنه قرص سیالیس رو بهم پیشنهاد دادن.لطفآ راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      سیالیس برای مشکل نعوظ است نه برای زود انزالی
  • تصویر کاربر رحیم دوشنبه ۲۸ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 125 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من از نظر دیابت مرزی هستم وبرای فشار خون صبح وشب قرص لوزارتان ۲۵ مصرف میکنم برای نعوظ کردن از سیلدنافیل ۵۰ یک روز استفاده کردم بد نبود فرداش قرص یکی دیگه خوردم نعوظ که حاصل نشد هیچ افت فشارخون هم پیداکردم بی حال بودم با احترام وتشکر رحیم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۸ آذر ۱( 1 سال پیش)
      با سلام و احترام عارضه اصلی قرص هایی از قبیل سیلدنافیل و تادالافیل افت فشار است به طوری که مصرف انها در بیماران قلبی که داروهای گشادکننده رگ میخورند ممنوع است چون افت فشار بسیار شدیدی میدهد . به هیچ عنوان در صورتی که دارو فشار میخورید این ها را همزمان مصرف نکنید خطرناک است
  • تصویر کاربر احمد جمعه ۲۵ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 140 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید
    من یک مرد جوان مجرد هستم...حدود 20 سال.
    اهل خود ارزایی بودم تا یکی دو ماه پیش، از حدود چها، پنج سال پیش، اما طی این یکی، دو سال اخیر زمانی که ارزا میشدم سریع مجرای منی رو فشار میدادم تا منی بیرون نیاد، حالا هم گاها در خواب و... محتلم میشم، اما میخواستم ببینم اینکه یک برهه دو سه ساله جلو گیری از خروج منی میکردم آیا تو باروری و عقیم شدن تاثیر داره، یا با خیال راحت برم سمت ازدواج؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۳ آذر ۱( 1 سال پیش)
      سلام خیر ارتباطی ندارد . تنها راهی که میتوان کیفیت و وضعیت اسپرم را سنجید دادن ازمایش انالیز اسپرم است
    2. تصویر کاربر احمد پنجشنبه ۲۴ آذر ۱( 1 سال پیش)
      ممنون
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۵ آذر ۱( 1 سال پیش)
      خواهش میکنم
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر ali پنجشنبه ۱۴ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    آقای دکتر سلام لطفا نظرتون در مورد جواب آزمایش بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۴ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      طبیعی است
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر