جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تاثیر کرونا بر اختلال نعوظ آقایان

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

در این مقاله به بیان آخرین تحقیقاتی که یک مرکز درمانی بر روی تاثیر کرونا بر اختلال نعوظ انجام داده است می پردازیم.

آیا کرونا بر باروری و سلامت جنسی مردان تاثیر دارد؟

اختلال نعوظ در آقایان

به نظر می رسد هر بار خبر جدیدی از کرونا و اثرات آن بر بدن و زندگی انسان شنیده می شود. یک مطالعه به تازگی از تاثیر ویروس کرونا بر سلامت تناسلی و جنسی مردان پرده برداشته است. مطالعه یاد شده دریافت که بهبود یافتن از بیماری کرونا می تواند با اختلال نعوظ همراه باشد. این تحقیق بیانگر 3 عامل است که می توانند پس از بهبودی از بیماری کرونا به اختلال نعوظ منجر شوند:

1- تاثیرات عروقی

اختلال نعوظ یک نشانه از ابتلا به بیماری قلبی در آینده بوده و به همین دلیل مشخص است که سیستم عروقی بدن با سیستم تناسلی ارتباط دارد. همچنین، بیماری کرونا می تواند سبب بروز التهاب در سرتاسر بدن مخصوصا قلب و عضلات اطراف آن شود. جریان خون رونده به قلب می تواند در اثر بیماری های عروقی جدید یا تشدید یافته ناشی از ویروس با انسداد مواجه شود.

2- تاثیر روانی

فعالیت جنسی ارتباط تنگاتنگی با سلامت روان دارد. استرس، اضطراب و افسردگی ناشی از ابتلا به ویروس و همه گیری می تواند به افت خلق و اختلال نعوظ ارتباط داشته باشد.

3- تحلیل روی سلامت کلی 

اختلال نعوظ معمولا نشانه ای از یک مشکل زمینه است. مردان دارای سلامت نامناسب از نظر ابتلا به اختلال نعوظ و همچنین بروز واکنش شدید به بیماری کرونا در معرض خطر بالا تری قرار دارند. 

از آنجایی که ویروس می تواند مشکلات سلامتی بسیاری را در بدن ایجاد کند، سلامت کلی ضعیف یکی از نگرانی های مرتبط با اختلال نعوظ و عوارض دیگر است. اختلال نعوظ می تواند نمایانگری از سلامت کلی بدن باشد. 

تاثیرکرونا بر اختلال نعوظ

ابتلا به اختلال نعوظ در افراد جوان و سالم مخصوصا پس از ابتلا به بیماری کرونا می تواند علامتی از حضور مشکلات زمینه ای جدی تر باشد. یک عامل نگرانی دیگر، آسیب احتمالی به بیضه ها است که می تواند پس از ابتلا به بیماری کرونا بروز دهد. البته، تحقیقات هنوز دائم یا موقت بودن آن را بررسی نکرده و از تاثیر آن بر باروری بی اطلاع هستند.

همچنین از آنجایی که سن یک عامل خطر برای ابتلا به اختلال نعوظ و موارد شدید بیماری کرونا به شمار می رود، باید آن را به عنوان یک مولفه مهم در نظر گرفت. برخی تحقیقات بیان دارند که ممکن است بیماری کرونا سبب بروز مشکلات قلبی عروقی و دیگر بیماری ها نیز شود.

البته، تایید یا رد این گفته ها و همچنین بیان دقیق عوارض بلند مدت بیماری کرونا انجام نشده و به گذر زمان نیاز است.  با اینکه بیماری کرونا از راه های مختلفی می تواند سبب بروز اختلال نعوظ شود اما برای اثبات این دانسته ها به تحقیقات بسیار بیشتری نیاز است. محققان هنوز در حال مطالعه درباره آسیب های احتمالی و بلند مدت بیماری کرونا هستند. 

بسیاری از بیماران صرف نظر از سلامت مناسب خود در پیش از ابتلا، به مدت چندین ماه از علائم این بیماری رنج می برند. این مطالعه یک نمونه دیگر از عدم دانش کافی درباره تاثیرات بلند مدت ویروس کرونا است.

برای کسب دانش بیشتر در این زمینه به تحقیقات بیشتر و گذشت زمان نیاز است. به همین دلیل، پیروی از دستور العمل های ایمنی ضروری بوده و باید جهت آهسته کردن شیوع بیماری، این موارد را جدی گرفت.

تاثیر واکسن کرونا بر نعوظ

مطالعه اخیر منتشر شده در Andrologia گزارش داد که واکسیناسیون بیماری کروناویروس 2019 (COVID-19) خطر ابتلا به اختلال نعوظ (ED) را افزایش نمی دهد.

منبع: clevelandclinic.org

2.9/5 - (25 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۷ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 33 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت پروفسور کرمی عزیز
    دکتربرای بار سوم هست که این آزمایش و سونوگرافی رو میفرستم خدمتتون و میخوام جواب بگیرم شما فرمودین شکل نرمال اسپرم های شما کمه و میتونید از روش های کمک باروری مثل ivf کمک بگیرید حالا سوال من اینه آیا این شکل نرمال اسپرم با دارو قابل درمان هست یا فقط روش های کمک باروری بنده دوسال پیش هم این آزمایش رو همینجوری به خواست خودم داده بودم ظاهرا اونجا هم شکل نرمال کم بوده حالا سوال بنده اینه با توجه با اینکه تعداد اسپرم و حرکت اسپرم خوبه ولی شکل نرمال کمه آیا با دارو میشه این مشکل رو برطرف کرد یا فقط باید آی و آی و آی وی اف کرد اگه میشه چه دارویی میخوام‌بدونم درمان دارویی داره اصلا یا خیر آزمایش و سونو رو که تازه دادم میفرستم خدمتتون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۷ دی ۲( 3 ماه پیش)
      باید حداقل ۱ سال اقدام کنید برای بچه دار شدن در این مدت از داروهای تقویتی استفاده کنید اگه بچه دار نشدین بعدش سمت کارهای کمک باروری میریم
  • تصویر کاربر مهدی چهارشنبه ۶ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 34 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر همسرم مشکل اسپرم داشت گفته بودین سونوگرافی انجام بدن سونو گرافی امروز انجام دادن می فرستم نگاه کنید آزمایش هم دوباره می فرستم. آیا امیدی به بارداری هست ؟و گفتن عمل کنن اگه عمل کنن بهبود می یابند یانه ؟تو اردبیل دکتری مد نظرتون هست که عملش عالی باشه که برن اون دکتر عمل کنه ؟نظرتون در مورد فریز کردن اسپرم چیه قبل عمل فریز اسپرم داشته باشن که خدای نکرده عمل جواب نده از فریز استفاده کنیم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۵ دی ۲( 3 ماه پیش)
      شرایط حضور در تهران رو ندارید؟ بهتره ابتدا عمل بشه سپس در صورت عدم بهبودی و ناباروری اقدام به روش های کمک باروری بشه
    2. تصویر کاربر مهدی سه شنبه ۵ دی ۲( 3 ماه پیش)
      سلام دکتر دیروز شوهرم آزمایش اسپرم دوباره دادچکار کنیم وضعیتش بدتر می شه
    3. تصویر کاربر مهدی سه شنبه ۵ دی ۲( 3 ماه پیش)
      آقای دکتر شما می تونین عمل کنید بیاریم تهران وقت عمل دارین؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۶ دی ۲( 3 ماه پیش)
      همکاران مطب با شما تماس خواهند گرفت
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر نازی چهارشنبه ۶ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 43 مشاهده پرسش
    سلام ،وقت بخیر ، مدت سه سال و نیم هست ازدواج کردم ، تا کنون رابطه جنسی مطلوبی با همسرم نداشتم با اینکه یک فرزند هم داریم ولی متاسفانه یک بار هم به طور کامل و نرمال این پروسه انجام نشده است ، لازم به ذکر است که آلت همسرم در حالت نعوذ انحراف زیادی با بالا پیدا کرده و به شکم نزدیک است و به جای اینکه وارد واژن شود در فضای بین لب های داخلی واژن سر میخورد و ایشان به خیال اینکه دخول انجام شده با شدت اون ناحیه رو میسابه و بنده رو عصبی و دچار سوزش و درد شدید می‌کند ، و چون ایشان زود انزالی شدید هم دارند ، در همین اثنا ارضا شده و مایع منی خارج میشود و کلا قضیه تمام میشود ، و در یک شب هم به هیچ عنوان دوباره نعوذ پیدا نمیکند که ادامه دهیم . به همین خاطر همیشه رابطه به شکست می انجامد متاسفانه ، و ایشان مشکلی ندارند اما بنده خیلی دارم از این قضیه آسیب میبینم ، لطفا راهنمایی بفرمایید، اگر راهکاری ، پوزیشن خاصی ، دارویی ، چیزی هست ممنون میشم کمکمون کنید .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۵ دی ۲( 3 ماه پیش)
      عکس از آلت در حالت نعوظ بفرستید
    2. تصویر کاربر نازی سه شنبه ۵ دی ۲( 3 ماه پیش)
      آقای دکتر متاسفانه امکان تهیه ی عکس را ندارم ، چون بنده بدون اطلاع ایشان پیگیر موضوع هستم ، لطف کنید در همین حد توضیحاتم راهنمایی ای اگر هست بفرمایید ، در رابطه با آلت در حال نعوظ هم ظاهر طبیعی ونرمالی دارد ولی به جای اینکه مستقیم رو به جلو باشه به سمت بالا ( شکم ) متمایل است ، و مشکل بزرگتر هم زود انزالی شدید هست که به محض تماس چند ثانیه ای اتفاق می افتد و دیگر امکان امتحان بیشتر وجود ندارد متاسفانه
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۶ دی ۲( 3 ماه پیش)
      اگر زاویه انحراف بیشتر از ۳۰ درجه باشه نیاز به عمل داره
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۶ دی ۲( 3 ماه پیش)
      ایشون باید جهت عمل و درمان پیگیر باشن
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر نوری سه شنبه ۱۴ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 31 مشاهده پرسش
    با سلام خسته نباشید آقای دکتر من 33 سالمه مشکل زود انزالی دارم،هنگام دخول کمتر از یک دقیقه طول میکشه،لطفا مرا راهنمائی کنید،باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۴ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      با سلام و عرض ادب سرترالین ۵۰ میلی گرم هر روز یک عدد تا یک ماه مصرف کنید
  • تصویر کاربر فرزاد جمعه ۲۶ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 49 مشاهده پرسش
    با سلام بنده ۳۸ ساله متاهل 1فرزند پسر ۸ ساله دارم از سال گذشته متوجه شدم که کم تحرکی اسپرم دارم مراجعه کردم به پزشک واریکوسل ندارم یک دوره سلن پلاس مصرف کردم جواب نداد ویتامین سی و ولمن اسپورت هم مصرف کردم یک دوره بعد نتیجه اون رو ارسال کردم که البته چندان بهبودی نداشت .لطفا نطرتون رو درباره آزمایش و اینکه الان چی مصرف کنم و چه راهکاری پیشنهاد میدین ممنون از توجهتون.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۶ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      سونوگرافی بیضه ها انجام شود
    2. تصویر کاربر فرزاد جمعه ۲۶ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      سونوگرافی برای واریکوسل؟چون دو بار معاینه شدم و واریکوسل نداشتم.
    3. تصویر کاربر فرزاد جمعه ۲۶ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      سونوگرافی برای واریکوسل؟ چون دو بار معاینه شدم و نداشتم.ممنون
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۶ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      بله
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر یعقوب سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 46 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتروقت بخیر،خسته نباشید،میخواستم بدون یخ گذاشتن روی بیضه ها برای حرکت اسپرم تاثیری دارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      خیر
  • تصویر کاربر حسین جمعه ۱۹ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 54 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    من سربازم و دقیقا یک سال قبل واریکوسل گرید 3 شدید رو عمل کردم به حدی شدید بود که کاملا مشهود بود و بسیار حجیم.
    الان تقریبا میتونم بگم عروق وارسی صد درصد ناپدید شدن و الان بیضه ام بسیار کوچک شده حدودا نصف اندازه قبل از عمل.
    چند بار داپلر به فاصله زمانی 6 ماه گرفتم همشون خوب بود و عود نکرده بود.
    ولی به نظرم بیضه هام نسبت به ماه های گذشته کوچک تر شدن.
    این خطر ناکه یا نشونه عودشه؟ و یا امکان عودش هست بعد از یک سال؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۹ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      امکان عود وجود داره بعد عمل واریکوسل نیز از عارضه های بعد عمل تحلیل رفتن بیضه میباشد
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۴ مهر ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 59 مشاهده پرسش
    سلام و احترام وقتتون بخیر ‌..جناب دکتر عزیز ببخشید در سونوگرافی بیضه نشانه ای از واریکوسل میبینین؟ یه بارداری منجر به سقط هم داشتیم..
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۴ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      بله واریکوسل دارید آزمایش مایع منی انجام دهید
  • تصویر کاربر نوروزی دوشنبه ۳ مهر ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 72 مشاهده پرسش
    سلام من ازمایش اسپرم دادم و در ازمایش مورفولوژی صفر بوده و سونو انجام دادم که زده واریکوسل دارم و خانمم سه دفعه باردار شدن و هر سه دفعه بدلیل تشکیل نشدن ضربان جنین سقط داشتن میخواستم ببینم الان باید برای واریکوسلم چه اقدامی انجام بدم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      سلام عکس رو مججدا آپلود کنید
  • تصویر کاربر عسل شنبه ۱ مهر ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 108 مشاهده پرسش
    وقت شریف شما بخیر
    علت سردرد های شدید بعد عمل واریکوسل آیا بخاطر بیهوشی است؟
    همسرم بعد از اولین عمل خود ، پس از چند روز (3 روز) رابطه جنسی برقرار کرده اند و سردردشان تشدید شده است و به همراه تب است
    البته ورم دستگاه به صورت تدریجی رو به کاهش است
    تشخیص شما چیست؟+داروی مصرفی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳۱ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      سلام بهتر بود که تا یک هفته رابطه ی جنسی نداشته باشند سردردهای بعد از بیهوشی با توجه به رعایت های روز اول بعد عمل ممکن است از یک روز تا ۲ هفته طول بکشد مصرف چای و مواد کافئین دار توصیه میشود
    2. تصویر کاربر عسل جمعه ۳۱ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      خیلی ممنونم از پاسخگوییتون بزرگوارید
      فقط اینکه امروز صبح کمی خونریزی هم داشتند
      پزشک شهرخودمون سه شنبه بهشون نوبت دادند ولی خب نگران هستیم
      ممکنه نوبت آنلاین برای امروز با شما داشته باشیم؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۲( 7 ماه پیش)
      مطمئنید فقط واریکوسل عمل شده اند؟ خونریزی موردی نداره فقط بخیه هاش نایلون هستند باید بعد ۱۰ روز کشیده شوند
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر