جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

داروی میربتریک چه استفاده ای دارد؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

داروی میربتریک (میربتریک ) یا میرابگرون (mirabegron) دارویی برای درمان مثانه بیش فعال (OAB) در بزرگسالان است، که تنها با نسخه فروخته می شود. این دارو به دسته ­ای از داروها تعلق دارد که تحت عنوان آگونیست­ های گیرنده بتا-3 آدرنرژیک شناخه می­ شوند. عملکرد داروی میربتریک، مربوط به شل کردن عضلات صاف اطراف مثانه است، که باعث می شود شما بتوانید ادرار بیشتری را در خود نگه دارید. به این ترتیب، میربتریک باعث می شود که علائم تکرر ادرار، فوریت و بی اختیاری ادرار که به معنی از دست دادن ناخواسته کنترل در خروج ادرار از مثانه است، برطرف شود.

همچنین، از این دارو می ­توان برای درمان نوعی اختلال مثانه در کودکان به نام بیش فعالی دترسور نوروژنیک (NDO) استفاده کرد. میرابگرون به شکل قرص ­های طولانی رهش (میربتریک ) برای مصرف خوراکی و گرانول­ های طولانی رهش، برای تهیه سوسپانسیون خوراکی (گرانول های میربتریک) عرضه می شود.

درمان برگشت ادرار در کودکان

داروی میربتریک برای چه مواردی استفاده می ­شود؟

میربتریک اغلب، برای درمان علائم مثانه بیش فعال در بزرگسالان تجویز می ­شود، علایمی مانند:

  • بی­ اختیاری ادرار
  • فوریت های ادراری (نیاز شدید به دفع فوری ادرار)
  • تکرر ادرار (ادرار مکرر)

همچنین این دارو، به درمان بیش فعالی دترسور نوروژنیک در کودکان 3 ساله و بزرگتر کمک می کند. دستورالعمل مربوط به تعیین دوز این دارو، برای کودکان با وزن کمتر از 24.2 پوند تایید شده است. بیش فعالی دترسور نوروژنیک، نوعی اختلال مثانه در کودکان است که از مشکلات عصبی مربوط منشا می گیرد.

ممکن است میربتریک به تنهایی یا در کنار داروی دیگری به نام سولیفناسین که با نام تجاری Vesicare وجود دارد استفاده شود.

چه مدت طول می کشد تا میربتریک اثر خود را بگذارد؟

در مطالعات بالینی میربتریک، علائم مثانه بیش فعال را بسته به دوز آن ها، می توان طی مدت چهار تا هشت هفته به طور موثر درمان کرد.

عوارض جانبی میربتریک چیست؟

در اینجا لیستی از عوارض جانبی دارو آمده است که کامل نیست و ممکن است موارد دیگری نیز وجود داشته باشد. یک پزشک متخصص می تواند شما را در مورد عوارض جانبی راهنمایی کند. اگر عوارض دیگری را مشاهده کردید، با داروساز یا پزشک متخصص خود تماس بگیریدمانند بسیاری از داروها، میربتریک  می تواند عوارض جانبی خفیف یا شدید ایجاد کند.

عوارض جانبی رایج

شایع ترین عوارض جانبی داروی میربتریک  عبارتند از:

  • خشکی دهان
  • عفونت دستگاه ادراری (UTI)
  • یبوست
  • سرگیجه

در صورتی که هر یک از این عوارض جانبی از بین نرفت یا شدیدتر شد، با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

سرگیجه

عوارض جانبی شدید

در صورت داشتن عوارض جانبی جدی، فوراً به پزشک مراجعه کنید. اگر علائمتان تهدید کننده حیات است یا فکر می کنید که در شرایط اورژانسی هستید، با 115 تماس بگیرید. احتمال دارد که عوارض جانبی جدی و علائم آن ها شامل موارد زیر باشد:

واکنش های آلرژیک شدید: 

نحوه مصرف داروی میربتریک

داروی میربتریک، به صورت قرص خوراکی یا سوسپانسیون مایع موجود است. پزشک با توجه به وضعیت و وزن بدن شما، فرم و دوز مناسب را تعیین می کند. معمولاً دوز تجویز شده به صورت یک بار در روز است که به صورت خوراکی مصرف می شود. اگر برای شما قرص تجویز شده است، می توانید آن را با غذا یا بدون آن مصرف کنید. قرص را به همراه آب، به طور کامل ببلعید. کودکانی که برای آن ها قرص تجویز می شود، باید دارو را با غذا مصرف کنند.

در صورتی که از سوسپانسیون (گرانول های میربتریک ) استفاده می کنید، باید دارو را یک ساعت پس از خوردن غذا مصرف کنید. دکتر داروساز، گرانول میربتریک را به صورت سوسپانسیون در آورده و همراه با یک دستگاه مخصوص که دوز دارو را اندازه گیری می کند، به شما تحویل می دهد. اگر به مدت دو روز یا بیشتر از سوسپانسیون استفاده نمی کنید، بطری را هر روز به مدت یک دقیقه، به شدت تکان دهید تا از رسوب گرانول ها جلوگیری شود.

گرانول های میربتریک  را در دمای مطبوع اتاق، یعنی حدود 68 تا 77 درجه فارنهایت نگهداری کنید. در مورد قرص ها، در بطری را ببندید و داروهای مصرف نشده را که تاریخ مصرف آن ها گذشته است، دور بریزید. حداکثر تا 28 روز پس از تهیه سوسپانسیون توسط داروساز، گرانول های میربتریک را استفاده کنید. تاریخ انقضا، روی بطری نوشته شده است. پس از اتمام تاریخ انقضا، داروهای باقی مانده را دور بریزید.

کپسول دترولیت

داروی خود را همیشه به همراه داشته باشید. اگر در حال پرواز هستید، بطری یا جعبه اصلی که برچسب نسخه روی آن وجود دارد را در کیف دستی خود نگه دارید. این دارو را به خصوص اگر دما بسیار سرد یا گرم است در ماشین جا نگذارید.

برای علائم مثانه بیش فعال 

برای فرم خوراکی دارو (قرص های طولانی رهش به تنهایی):

 برای فرم خوراکی (قرص های طولانی رهش همراه با سولیفناسین سوکسینات):

  • بزرگسالان – ابتدا 25 میلی گرم میرابگرون و 5 میلی گرم سولیفناسین سوکسینات، یک بار در روز. شاید پزشک پس از 4 تا 8 هفته، دوز میرابگرون را به 50 میلی گرم، یک بار در روز افزایش دهد.
  • کودکان – مصرف و دوز باید توسط پزشک تعیین شود.

برای بیش فعالی دترسور نوروژنیک

برای فرم خوراکی (قرص های طولانی رهش):

برای فرم خوراکی (سوسپانسیون طولانی رهش):

  • کودکان 3 سال و بزرگتر – دوز دارو بر اساس وزن بدن است و باید توسط پزشک تعیین شود:
  • وزن 35 کیلوگرم یا بیشتر – در ابتدا، 6 میلی لیتر یک بار در روز. ممکن است پزشک پس از 4 تا 8 هفته، دوز دارو را به 10 میلی لیتر، یک بار در روز افزایش دهد.
  • وزن 22 تا کمتر از 35 کیلوگرم – در ابتدا، 4 میلی لیتر، یک بار در روز. پزشک، دوز دارو را در صورت نیاز و تحمل شما، تغییر می دهد. با این حال، معمولاً دوز دارو، بیش از 8 میلی لیتر در روز نیست.
  • با وزن 11 تا کمتر از 22 کیلوگرم – در ابتدا 3 میلی لیتر، یک بار در روز. احتمال دارد که پزشک، دوز دارو را در صورت نیاز و تحمل شما تغییر دهد. با این حال، معمولاً دوز دارو بیش از 6 میلی لیتر در روز نیست.
  • کودکان کمتر از 3 سال یا با وزن کمتر از 11 کیلوگرم – مصرف و دوز دارو باید توسط پزشک تعیین شود.
  • ممکن است پزشک شما، دوز دارو را بر اساس عملکرد کبد و کلیه تنظیم کند.

نکته:

دوز این دارو برای بیماران مختلف، متفاوت است. به دستورات پزشک یا دستورالعمل های روی برچسب توجه کنید. اطلاعات نوشته شده فقط شامل دوزهای متوسط این دارو است. اگر دوز تجویز شده برای شما متفاوت است، آن را بدون دستور پزشک تغییر ندهید.

مقدار داروی مصرفیتان به قدرت دارو بستگی دارد. همچنین، تعداد دوزهایی که هر روز مصرف می ‌کنید، فاصله زمانی بین دوزها، و مدت زمانی که دارو باید دارو را مصرف کنید، به مشکل پزشکی که دارو برای آن تجویز شده است بستگی دارد.

دوز فراموش شده

چنانچه یک دوز از میربتریک را فراموش کردید، آن را در اسرع وقت مصرف کنید، مگر اینکه بیش از 12 ساعت گذشته باشد. اگر 12 ساعت گذشته است، دوز فراموش شده را رها کنید و نوبت بعدی را طبق برنامه ریزی قبلی مصرف کنید. برای جبران دوز فراموش شده، دوز اضافی مصرف نکنید. انجام این کار می تواند خطر عوارض جانبی را افزایش دهد.

پروستاتان

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه

3.1/5 - (11 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر میترا سه شنبه ۲۱ فروردین ۳( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 16 مشاهده پرسش
    با سلام من از خوزستان شهرستان باغملک میخواستم از شما دکتر بزرگوار بپرسم که من فشار خون دارم و والزومیکس ۵ ۸۰ استفاده میکنم ولی شبها ده بار یا بیست بار میرم دستشویی و ادرار تخلیه میکنم و هیچ آبی نمی‌خورم ولی متاسفانه فایده نداره دکتر زنان میگه حجم مثانه ات کم است و باید عمل بشی داروی بیش فعالی مثانه هم باهام سازگاری نداره چندین بار زیر نظر دکتر حیات ممبینی بودم ولی فایده نداشت دکتر اگه راه داره میشه عمل کنم و راحت بشم ۱۷ ساله که اینجوری هستم صورتم چروکیده شده بت اینکه ۴۴ سن دارم ولی خیلی شکست خوردم لطفا اگه راهی هست تا بیام تهران و عمل بشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۱ فروردین ۳( 2 هفته پیش)
      باید نوار مثانه انجام بشه باهاتون تماس خواهند گرفت
  • تصویر کاربر زینب دوشنبه ۱۶ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 17 مشاهده پرسش
    با سلام آقای دکتر بنده ۳۳ سال دارم خانم هستم یک دختر ۷ساله دارم سزارین هر ماه تکرر ادرار میگیرم ووقتی آزمایش کشت میدم میگن عفونت نداری عفونت زنانه هم خیلی کم دارم ولی الان چند روزه همش احساس میکنم مثانه خوب تخلیه نمیشه قرص هم فنازو سیپرو میخورم ووزیکر چکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۶ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      با سلام و احترام سونوگرافی کلیه ها و مجاری ادراری انجام دهید
  • تصویر کاربر فروغ پنجشنبه ۱۹ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 26 مشاهده پرسش
    درود
    بنده طی 1 ماه و نیم پیش 2بار دچار عفونت ادراری شدم
    سری اول با سیپرو اوکی شد ولی مجدد بعد از 10 روز عفونت گرفتم
    این بار آزمایش دادم که نشون داد باید نیتروفورانتوئین بخورم
    با وجود اینکه دارو میخوردم بازم سوزش داشتم ولی اینبار متفاوت تر کمی
    مثلا الان اینجوریه که مثانه شروع به سوزش میکنه
    یکم که اب میخورم این سوزش برطرف میشه ولی احساس سنگینی توی ناحیه مثانه دارم
    و همچنین پایین کمرم درد داره
    آزمایش کشت دادم مجدد ولی تعداد باکتری ها کم بود و کشت منفی شد
    به اورولوژی مراجعه کردم گفت مجدد سیپروفلوکساسین بخور الان 3شبع میخورم اما تاثیری نداشته
    چکار باید بکنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۸ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      با سلام مجددا عکس هارو آپلود کنید
    2. تصویر کاربر فروغ چهارشنبه ۱۸ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      اپلود کردم چک‌بفرمایید ممنون
    3. تصویر کاربر فروغ چهارشنبه ۱۸ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      آپلود کردم چک بفرمایین ممنون
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۹ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      یک تست مجدد کشت ادرار با رعایت اصولی شرایط استریلیته انجام بشه
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۹ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      شرایطش رو از آزمایشگاه یا اینترنت بخونید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر Javad چهارشنبه ۲۴ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 48 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید من به دکتر ارولوژی مراجعه کردم برای تکرر ادرار مزمن اما گفتن نوار مثانه فعلا واجب نیست امکان عفونت داره و گفتن شما به روان پزشک مراجعه کنید نمی‌دونم چی کار کنم آقای دکتر مجبورم بعضی اوقات ادرار مو نگه دارم بیشتر قرص ها رو هم مصرف کردم اما هیچ اثری نداشته امکانش هست از مشکلات روانی باشه ؟ گفتن ما هر چی قرص دادیم اثر نکرده شما به یک روان پزشک مراجعه کن چی کار کنم آقای دکتر واقعا خسته شدم همیشه احساس در بودن مثانه دارم
    1. تصویر کاربر Javad سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      کلا آقای دکتر ادرار تو مثانه ام نمی‌مونه هر بیست دقیقه نیم ساعت باید برم دستشویی و گرنه به کلیه هام فشار میاد پشت سر هم مثانه خالی می‌کنه فرقی نمیکنه چه ادرارم کم باشه چه زیاد. سوزش ادرار هم ندارم فقط تکرر ادراره آقای دکتر با هیچ دارویی بر طرف نمیشه این ؟ آزمایش ها هم تماماً سالمه این مشکل از کجاست؟
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      نوار مثانه انجام دادین؟
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر Javad چهارشنبه ۲۴ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 29 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید من به دکتر ارولوژی مراجعه کردم برای تکرر ادرار مزمن اما گفتن نوار مثانه فعلا واجب نیست امکان عفونت داره و گفتن شما به روان پزشک مراجعه کنید نمی‌دونم چی کار کنم آقای دکتر مجبورم بعضی اوقات ادرار مو نگه دارم بیشتر قرص ها رو هم مصرف کردم اما هیچ اثری نداشته امکانش هست از مشکلات روانی باشه ؟ گفتن ما هر چی قرص دادیم اثر نکرده شما به یک روان پزشک مراجعه کن چی کار کنم آقای دکتر واقعا خسته شدم همیشه احساس در بودن مثانه دارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      نوار مثانه انجام دادین؟
    2. تصویر کاربر Javad چهارشنبه ۲۴ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      نه آقای دکتر نوار مثانه انجام ندادم دکتر ها گفتن امکان عفونت هست
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      جهت انجام نوار مثانه به مطب مراجعه کنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر حمید چهارشنبه ۲۶ مهر ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 67 مشاهده پرسش
    سلام
    بنده حدود ۱۰ سال بیماری حساسیتی به لبنیات داشتم و دچار التهاب روده بودم تشخیص داده نمیشد تا حدود ۲ سال پیش تشخیص دادن و خیلی بهتر شدم و کم خونی ها و کمبود پروتئینم برطرف شد
    تو اون ۱۰ سال به دلیل کمبود پروتئین، بدنم شدید دچار آسیت و پرآبی میشد که به کلیه ها و مثانه شدیدا فشار اومد و هر با شدت فراوان دفع ادرار داشتم . الان حدود ۲ سال است که بنده باید برای دفع ادرار حدود ۱۰ دقیقه در سرویس بهداشتی بمانم تا تخلیه کامل ادرار صورت گیرد و این در حالی است گاهی تخلیه کامل صورت نمیگیره .
    حدود چند ماه پیش گاهی بعد دفع ادرار احساس سوزش در پهلوها یا سمت کلیه هام داشتم الان که این حالت بدتر شده و شدت ادرار گاهی کم و گاهی زیاد است و گاهی با تشکیل کمی ادرار در مثانه با اینکه اصلا فشاری احساس نمیکنم ولی با سوزش پهلوها و کلیه ها باید به سرویس مراجعه و با دفع ادرار این سوزش بهبود پیدا کنه.
    به دکتر شهرستان مراجعه کردم که بعد از سونوگرافی فرمودن مثانت گشاد شده و کاری فعلا نمیشه کرد و یک قرص تجویز کردن بتانکل که فقط شدت ادرار را زیاد کرد ولی مقدار سوزش پهلو و کلیه هام رو زیاد کرد که بعد از ۳ هفته قطع کردم.
    حدود یکسال پیش دکتری دیگر در شهرستان بهم قرص تامسولوسین تجویز کردن که به دلیل افت شدید فشارخون قطع کردم و نتونستم مصرف کنم. قرص گیاهی پروستاتان هم تجویز کردن که اونم فقط شدت رو زیاد کرد بهبودی در سوزش ها ایجاد نشد.
    ممنون میشم کمکم کنید
    این سوزش پهلو و کلیه ها بسیار داره اذیتم میکنه
    این معطل شدن در سرویس اذیتم نمیکنه اما این سوزش ها کلافم میکنه خدا خیرتون بده کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۵ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      سلام امکان حضورتون در تهران هست؟
    2. تصویر کاربر حمید چهارشنبه ۲۶ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      یک روز امکان حضورم است شهرستان هستم یک روز میتونم مرخصی بگیرم
      فقط یک روز کارم انجام بشه
    3. تصویر کاربر حمید چهارشنبه ۲۶ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      یک روز میتونم حضوررداشته باشم تهران
      یک روزه کارم تمام بشه میتونم بیام
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۶ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      شمارتون با همکارای مطب به اشتراک گذاشته شد باهاتون جهت هماهنگی نوبت تماس خواهند گرفت برای شما باید نوار مثانه انجام شود
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر shapoorkhosravi چهارشنبه ۲۲ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 78 مشاهده پرسش
    همسرم نزدیک به دو ساله سوند داره بخاطر تصادف هوشیاریش پایینه تو ازمایشاتش عفونت اداری نشون میده دارو هم مصرف کرده الان مدتی سوند اذیتش میکنه داخل سوند خونریزی داره سونو ضخامت مثانه گزارش شده دارو پرازوسین دو هفته اس میگیره ولی باز خونریزی داره
    سوندش که در میاریم خوب میشه
    لطفا دستور بفرمایید
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۲ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      سلام بهترین اقدام این هست ۴ تا ۵ بار در روز با نلاتون ادرار رو تخلیه کنید و سوند دائم نداشته باشن . اینجوری مشکل عفونت حل میشه
  • تصویر کاربر ج شنبه ۱۳ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 118 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر .وقت بخیر .بنده ۵۶ سالمه.تو ازمایش ادار خون دیده شده blood+1 .rbc10-12.wbc1-2 قبلا نیز سابقه دفع سنگ کلیه داشتم .و الان هم شاهد دفع سنگ کلیه .و ریز سنگها هستم .تو سونوگرافی هم نوشته کلیه ها از نظر شکل واکو ژنیسته در حد نرمال هستن .در قسمت مثانه نیزاز نظر حد واندازه در حد نرمال هستن .ضخامت جداره
    مثانه مختصر افزایش و ترابکوله رویت گردیدpvr=10cc.پروستات هم مختصری بزرگتر و حجمی ۴۵ccدارد ..میخواستم نظر حضرت عالی رو در مورد خون در ادراربپرسم . که آیا تومورها اینکه سرطان می‌تواند باشد....در ضمن تکرار ادرار یا سوزش ...هیچ علائمی هم ندارد.بهداز چند روز ازمایش دادیم همراه با کشت ادرار ...که نمونه رو خدمتتون ارسال میکنم.که خون در ادرار منفی شکر خدا...سوالم در مورد فتق هستش که باید عمل بشه یا اینکه با دارو می‌شود درمان کرد. ...ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام فتق با دارو بهبود نمی یابد و اگر بیرون زدگی دارید باید عمل بشه
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۹ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 160 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشید من رگه های بنفش روی التم در اومده و اینکه زیر التم یک خورده رنگش قرمز مایل به قهوه ای شده اینم عکسش فقط یک تیکه هست بقیه جاها سالمه این رنگی نیست
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۸ دی ۱( 1 سال پیش)
      سلام وقت بخیر لطفا مجدد عکس بفرستید اپلود نشده ضایعات خارش دارند ؟
    2. تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۸ دی ۱( 1 سال پیش)
      خیلی کم خارش دارن
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۹ دی ۱( 1 سال پیش)
      زگیل نیست جای نگرانی ندارد
    4. تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۸ دی ۱( 1 سال پیش)
      دکتر این لکه های قهوه رنگ برا چی میتونع باشه
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۹ دی ۱( 1 سال پیش)
      تغییر رنگ پیگمان پوستی است اهمیتی ندارد هر نقطه از بدن میتونه باشه
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر احسان پنجشنبه ۳ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 288 مشاهده پرسش
    سلام خدمت دکتر بزرگوار و عزیز
    من جوانی 21 ساله هستم یه هفته پیش عمل تزریق بوتاکس انجام دادم بعد این عمل در رابطه جنسی با همسرم ارصا میشم ولی در حد 2 الی 3 قطره مایع منی ازم خارج میشه و باعث نگرانی خودم و همسرم شده بنظر شما عادی هستش
    خواهش میکنم مارو از نگرانی در بیارید بزرگوار ❤️❤️❤️❤️
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۳ تیر ۰( 2 سال پیش)
      تزریق بوتاکس ارتباطی به این قضیه نداره نگران نباشین
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر