جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تاثیر خودارضایی بر سرطان پروستات

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

سوالی که برای بسیاری پیش می آید این است که آیا خودارضایی می تواند سبب سرطان پروستات شود یا خیر؟ در این سوال به این مورد پاسخ داده شده است. 

آیا رابطه جنسی و خودارضایی می تواند بر خطر ابتلا به سرطان پروستات تأثیر بگذارد؟

در اینجا یک نکته بهداشتی وجود دارد که ممکن است برای بسیاری از افراد خوب به نظر برسد: 

بیشتر رابطه جنسی داشته باشید و با این کار احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهید. تحقیقات نشان می دهد که احتمال ابتلا به این بیماری در مردانی که انزال بیشتری دارند، کمتر است. ( منظور از انزال، خارج شدن منی در رابطه جنسی می باشد)

مطلب مرتبط: درمان دارویی سرطان پروستات

خود ارضایی

چه ارتباطی میان این دو وجود دارد؟

در طول سال ها، شواهد فزاینده ای در مورد ارتباط بین انزال و احتمال کمتر ابتلا به سرطان پروستات وجود دارد. اما نتایج یک مطالعه بزرگ در سال 2016 این مورد را بهتر نشان داده است. 

محققان از مردان خواستند به سوالات مربوط به تعداد انزال خود را پاسخ دهند. سپس آنها تقریباً 32000 نفر از این مردان را به مدت 18 سال مورد ارزیابی قرار دادند.

محققان دریافتند در افرادی که انزال بیشتری دارند، (حداقل 21 بار در ماه) در مقایسه با افرادی که این کار را کمتر انجام می دهند (4 تا 7 بار در ماه) در حدود 20٪ احتمال سرطان پروستات کمتری دارند. این موضوع در مورد چندین گروه سنی صادق بود.

تعداد دقیق دفعات مهم نبود. اساساً هرچه تعداد انزال مردان در یک ماه بیشتر شود، احتمال ابتلا به سرطان پروستات کمتر می گردد.

چرا ممکن است انزال به سلامت پروستات کمک کند؟ کارشناسان در این باره مطمئن نیستند، برخی بر این باورند که این کار می تواند مواد شیمیایی مضری را که ممکن است در منی جمع شوند، از بین ببرد.

سرطان پروستات در مردان

نتایج بعضی از موارد همچنان قطعی نیست مثل:

در حالی که تحقیقات در این زمینه امیدوار کننده است، هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری در این رابطه وجود دارد. برخی از موارد زیر را باید در نظر گرفت:

1- دانشمندان نمی دانند که آیا انزال در حین رابطه جنسی در مقابل انزال با خودارضایی مزایای یکسانی دارد یا خیر. برخی تحقیقات نشان داده است که ترکیب مایع منی در هر یک از این دو حالت، متفاوت است. 

به عنوان مثال، منی در حین رابطه جنسی دارای مقادیر بیشتری اسپرم و برخی مواد شیمیایی است. ممکن است این موارد در شانس ابتلا به سرطان پروستات در مردان تفاوت ایجاد کند.

2- این فواید در همه مطالعات ذکر نشده است. مطالعه سال 2016 به دلیل اندازه (تقریباً 32000 مرد) و طول مدت (18 سال) بالای خود مورد توجه قرار گرفت. اما برخی مطالعات کوچکتر همان نتایج خوب را نشان نداده اند. 

حتی برخی دریافتند که بعضی از مردان، به ویژه مردان جوان، که بیشتر خودارضایی می کنند، احتمال سرطان پروستات کمی بیشتر است. برخی از محققان بر این باورند سن مرد ممکن است در اثرگذاری انزال بیشتر کمک کننده باشد.

3- هیچ اثباتی وجود ندارد که انزال بیشتر باعث ابتلای کمتر به سرطان پروستات شود. در حال حاضر، پزشکان فقط می دانند که این دو مورد با هم ارتباط دارند. ممکن است مردانی که انزال بیشتری دارند، عادت های سالم دیگری داشته باشند که احتمال ابتلای آنها را کاهش می دهد.

4- به نظر نمی رسد که انزال بتواند از ابتلا به کشنده ترین یا پیشرفته ترین انواع سرطان پروستات محافظت کند. کارشناسان علت این امر را نمی دانند.

3.8/5 - (51 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حمیدزاده یکشنبه ۲۶ فروردین ۳( 5 روز پیش) تعداد بازدید: 21 مشاهده پرسش
    با سلام
    من پسری 22 ساله هستم. متوجه شدم که در مایع پیشاب یا همان مذی لکه هایی شبیه به منی وجود دارد. خواستم بدونم آیا ممکنه واقعا منی باشه و مشکلی برای من بوجود اومده ؟ نیاز به آزمایش هست ؟ یا طبیعی است ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۶ فروردین ۳( 5 روز پیش)
      با سلام و احترام آزمایش آنالیز مایع منی انجام دهید
  • تصویر کاربر ع جمعه ۱۰ فروردین ۳( 3 هفته پیش) تعداد بازدید: 17 مشاهده پرسش
    با سلام آیا عفونت پروستات میتونه قرمزی و سوزش مجرا بده؟آقای دکتر آزمایش pcr چیزی نشون نداد، کشت ترشحات کم و شفاف فقط ویریدانس و استافیلوکوک نشون داده تعداد ۱۰۰۰۰ عدد که بعصی میگن فلور عادیه بعضی میگن نه نباید در مردان باشه، سوزش کف لگن دارم، میانی ادرار چیزی نشون نداده، قطرات اول ادرار بعد ماساژ پروستات باسیل و کوکسی منفی نشون داده که رشد نکرده شاید بخاطر مقدار کم توی پروستات، قرمزی مجرا و ترشح کم دارم، انواع داروها رو هم مصرف کردم، تاوانکس تا حدی موثر بود یکماه خوردم، افلو یکماه خوردم علائم کم شد باز برگشت، نظرتون چیه آقای دکتر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 3 هفته پیش)
      آزمایشان و مدارکتون رو ارسال کنید
    2. تصویر کاربر ع پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 3 هفته پیش)
      البته کوتریموکسازول یک هفته که خوردم هم پروستات بهتر شد هم قرمزی کمی کمتر شد، یه دکتر عفونی هم اصرار بر خوردن موکسی فلاکساسین داشت که گیرم نیومد آقای دکتر ویریدانس میتونه توی مردها باشه؟چه کشت ترشحات و چه ادرار اینو نشون داده و نوشته کوکسی گرم مثبت توی ادرار. آیا آلودگی پوستی هست؟کولونی ۱۰۰۰۰تا
      یه مطلب دیگه هم هست، اولش کهstdگرفتم دونه های قرمز ریزی که زیر پوستی بود روی سر آلت زد ولی کم کم رفت اما جاش بصورت دونه های پوستی ریز هم رنگ پوست مونو که سخت قابل تشخیصه، این چی بوده آقای دکتر علامت بیماری خاصی هست؟ لطفا آزمایشات منتشر نشه ممنون
    3. تصویر کاربر ع پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 3 هفته پیش)
      ارسال شد
    4. تصویر کاربر ع پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 3 هفته پیش)
      آقای دکتر نتوستم ارسال کنم فایل رو
      قطرات اول ادرار :
      کوکسی گرم مثبت بوده مشخص نکرده wbc2
      قطرات اول ادرار بعد از ماساژ پروستات :
      که دقیق هم نبود Wbc2-3 گرم منفی کوکسی و باسیل
      کشت ترشحات :
      Wbc2-3 و یکبار ۱-۲ که ویریدانس و استافیلوکوک نشون داده آیا آلودگی پوستی هست یا میتونه عامل میکروب باشه؟
      اینم خدمتتون بگم ماههاس اینو دارم
      یکبار تاوانکس و یکبار افلوکساسین یکماه خوردم اثر کامل نداشت و برگشت
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۰ فروردین ۳( 3 هفته پیش)
      الان که این دارو هار مصرف کردین همچنان ترشح دارید از مجرا؟
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر زهرا یکشنبه ۲۷ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 18 مشاهده پرسش
    سلام
    این زایده اطراف واژن هست آیا زگیل تناسلیه
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۵ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      از کی ایجاد شده؟ رابطه ی خطرناک داشتید؟
    2. تصویر کاربر زهرا جمعه ۲۵ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      از یکماه پیش
      با شوهرم فقط رابطه دارم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۷ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      ضایعه مشکوک است باید نمونه برداری شود
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۴ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 9 مشاهده پرسش
    سلام
    اگه خودارضایی برای چندین سال روزی چند بار و هرروز انجام بشه آیا احتمال بروز هرنوع سرطان در زن و مرد (یا بچه) و یا ایست قلبی رو افزایش میده یا ارتباطی وجود نداره؟
    تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۴ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      خیر
  • تصویر کاربر Nima سه شنبه ۲۲ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 17 مشاهده پرسش
    سلام . من متوجه چند برجستگی ریز در حد سر سوزن و یکی کمی بزرگتر درست در قسمت پشت آلت تناسلی و به فاصله یک بند انگشت از کلاهک آلت همسرم شدم . برجستگی ها حالت رنگ پوست کمی متمایل به قهوه ای روشن دارن ‌ . بسیار ریز و کنار هم هستن . میخواستم بدونم زگیل هستن یا خیر،.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۲ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      با سلام و عرض ادب خدمت شما همراه گرامی لطفا عکس های ضایعات رو در سایت آپلود کنید (شرایط عمومی ارسال عکس مثل سایز و فرمت رو رعایت کنید)
    2. تصویر کاربر Nima سه شنبه ۲۲ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      عکس ها ضمیمه شد
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۲ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      زگیل نیست
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر قکچانی یکشنبه ۶ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 17 مشاهده پرسش
    درود ب شما. میخاستم هزینه عمل رو با بخار سوال کنم .برادرم از بزرگی پروستات رنج می برد. تو تاکستان تنها زندگی می کنه. لطفا کمک کنید بیارمش برای عمل
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۶ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      بنده با بخار عمل نمیکنم
  • تصویر کاربر مطلق یکشنبه ۲۹ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 24 مشاهده پرسش
    باسلام. ضمن تشکر از شما دکتر گرامی. سئوالم اینست که آیا مصرف تا آخر عمر قرص پروترال 4 درصد که برای اینجانب با سن 53 سال تجویزشده ، عوارض جدی هم ایجاد می کند؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۹ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      خیر
  • تصویر کاربر آرمان چهارشنبه ۱۸ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 21 مشاهده پرسش
    سلام دکتر عزیز من چند زائده زیر ختنه گاهم هست و بزرگ نمیشن چند ساله ایل اینا زگیل هستن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۸ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      خیر زگیل نیست
  • تصویر کاربر محسن شنبه ۱۴ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 15 مشاهده پرسش
    با سلام خسته نباشید آقای دکتر بنده در حال سکس از مقعد بودم ک یکباره سوزشی در مجرای ادراری ایجاد شد و از اون روز که حدودا دو هفته ای میشه سوزش در نوک مجرا از داخل دارم زمانی که سرفه میکنم زیر کلاهک آلتم سر میشه گاهی وقتا و هنگام سکس یا خود ارضایی یا خروج منی بدتر هم خواهد شد از قرص فنازوپیریدین هم مصرف کردم تا زمانی ک مصرف میکردم سوزش کم میشد بلافاصله قطع میشد دوباره سوزش ایجاد میشد آزمایش ادرار هم دادم که همه چیز نرمال بود هیچگونه ترشح یا چیزی مشاهده نمیکنم خسته شدم دیگ آقای دکتر از رابطه جنسی بشدت دلسرد شدم و این نکته رو هم بگم آقای دکتر هیچ چیز غیر طبیعی مشاهده نمیکنم آیا ممکن آسیب به مجرا رسیده باشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۴ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی بیماری شما نیاز به درمان طولانی مدت و با عود بالا همراه میباشد کپسول تامسولوسین هر شب یک عدد افلوکساسین ۳۰۰ هر ۱۲ ساعت کپسول ملوکسیکام ۷/۵ هر ۱۲ ساعت و روزی نیم ساعت داخل لگن آب گرم بنشینید در صورت عود و تکرار علائم بعد از بهبودی مجددا دوره ی درمان تکرار شود
  • تصویر کاربر ابراهیم دوشنبه ۹ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 29 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت آقای دکتر من مردی۴۶ ساله گرم مزاج دارای نعوض صبحگاهی مداوم و دارای متوسط ۸ بار نعوض در شبانه روز که به لطف خدا هیچ گونه بیماری جسمی و روحی ندارم وهیچ گونه دارویی مصرف نمیکنم فقط کمی زود انزالی از اول داشتم که تاثیری توی رابطه ایجاد نمیکنه که البته اگه حل بشه خیلی بهتره ، ولی متاسفانه یک ماهی میشه که به طور ناگهانی وسریع اول دچار بی میلی جنسی وبعد دچار عدم نعوض کامل شدم ،نعوض صبحگاهی هر از گاهی دارم ولی مثل قبل محکم وسفت نیست و سریع از بین میره در صورتی که قبلا خیلی محکم و بادوام بود قبلا با کوچکترین جرقه زهنی تحریک میشدم ولی الان خیلی سرد و بیروحم ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      مشکل جنبه ی روانی و استرسی داره
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      استرسور های زندگیتون باید کاهش داده بشه
    3. تصویر کاربر ابراهیم دوشنبه ۹ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      سلام آقای دکتر چند وقت که همسرم در گیر بیماری شده (استرس زیاد وفشار خون بالا)و باعث صفر شدن میل جنسیش شده امکان داره مشکل ایجاد شده برای من(عدم نعوض و بی میلی جنسی)به همین دلیل باشه
      در ضمن برای زود انزالی که دارم چکار کنم
      از پاسخگویی شما کمال تشکر رو دارم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۹ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      بله حتما موثره برای شما هم
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۹ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      سرترالین ۵۰ میلی گرم هر روز یک عدد تا یک ماه مصرف کنید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر