جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

علل شایع درد مثانه در مردان + درمان

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

گاهی اوقات اتفاق می افتد که مراجعین از درد مثانه در مردان گله می کنند و به دنبال عل و درمان آن هستند. در این مقاله به این موضوع پاسخ داده شده است.

علت درد مثانه در مردان چیست؟

مثانه یک اندام تو خالی است که در پایین حفره شکمی جای گرفته و ادرار را در خود ذخیره می کند. با پر شدن مثانه، عضلات دیواره آن شل می شوند تا بتواند بزرگ تر شود. همگام با خالی شدن مثانه در حین دفع ادرار، عضلات با انقباض خود ادرار را به خارج از میزراه هدایت می کنند. 

مشکلات متعددی در مثانه می توانند عامل بروز درد شوند. سه مورد از رایج ترین عوامل درد مثانه در مردان ، سیستیت بینابینی، عفونت مجاری ادراری و سرطان مثانه است.

علائم سرطان مثانه در زنان 

سیستیت بینابینی

سیستیت بینابینی یک بیماری مزمن است که در آن مثانه ملتهب و تحریک پذیر می شود. التهاب، دیواره مثانه را سفت کرده و منبسط شدن آن در هنگام پر شدن با ادرار را دشوار می کند. 

سیستیت بینابینی می تواند در اثر نقصی در بافت مثانه، آسیب به مثانه، آسیب طناب نخاعی یا دلایل دیگر بروز دهد. با این وجود، تحقیقات هنوز علت دقیق آن را مشخص نکرده اند. زنان در مقایسه با مردان بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند. 

علامت اصلی سیستیت بینابینی درد است که در هنگام پر و خالی شدن مثانه به ترتیب تشدید و تسکین می یابد. درد می تواند به طور مکرر در ناحیه پایینی کمر، شکم یا کشاله ران احساس شود. 

افراد مبتلا به این بیماری همچنین امکان دارد به تکرر یا فوریت ادرار دچار شده و در هر بار تنها مقدار اندکی ادرار دفع کنند. مشکلات جنسی نیز می توانند با سیستیت بینابینی ارتباط داشته باشند.

تشخیص ابتلا به سیستیت بینابینی اغلب با رد احتمال دیگر عوامل دارای علائم مشابه انجام می شود. از جمله این عوامل می توان عفونت مجاری ادراری، سنگ های کلیوی و سرطان را نام برد. 

پزشک تاریخچه پزشکی فرد را گرفته و یک معاینه فیزیکی انجام می دهد. پزشک تعداد، وجود فوریت و احساس درد در دفع ادرار را از بیمار می پرسد. امکان دارد، انجام آزمایش های زیر از بیمار درخواست شود:

  • آزمایش نمونه ادرار
  • سیستوسکوپی. پزشک جهت مشاهده درون مثانه یک ابزار دوربین مانند، بلند و باریک را به میزراه وارد می کند.
  • یک آزمایش تصویر برداری سی تی اسکن یا سونوگرافی برای رد احتمال وجود دیگر بیماری ها انجام می شود.

راه های درمان سیستیت

با اینکه درمان های متفاوتی برای تسکین علائم درد مثانه در مردان و فوریت ادرار وجود دارد اما یافتن بهترین مورد اغلب نیازمند آزمون و خطا است. در این جا برخی گزینه های درمانی آورده شده اند:

1- مصرف دارو ها

پنتوسان پلی سولفات سدیم (المیرون) تنها داروی خوراکی است که برای درمان سیستیت بینابینی به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) رسیده است. البته، این دارو برای همه افراد مفید نبوده و امکان دارد شروع تاثیر گذاری آن چندین ماه طول بکشد. 

این دارو همچنین دارای چندین عارضه جانبی است. از آنجایی که برخی تحقیقات بیانگر امکان آسیب به بینایی مصرف کنندگان هستند، داروی المیرون در لیست بررسی سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفته است.

دیگر دارو هایی که برای درمان سیستیت بینابینی استفاده می شوند شامل آنتی هیستامین هیدروکسیزین (ویستاریل یا آتاراکس) و دارو های ضد افسردگی سه حلقه ای (همچون الاویل) هستند. 

گاهی اوقات، دارو های ضد صرع همچون گاباپنتین (نورونتین) و توپیرامات (توپامکس) نیز استفاده می شوند. دیگر درمان های امتحان شده شامل مصرف دارو های سرکوب کننده سیستم ایمنی همچون سیکلوسپورین و آزاتیوپرن هستند. 

بررسی ایمنی و تاثیر گذاری تمامی این درمان ها نیاز به تحقیقات بیشتر دارد. در درد های خفیف مثانه، مصرف دارو های بدون نسخه همچون آسپرین، ایبوپروفن، استامینوفن یا آزو می توانند مفید باشند. اغلب برای درمان سیستیت بینابینی به مصرف دارو های تجویزی نیاز است.

مصرف دارو برای درمان درد مثانه در مردان

2- استفاده از روش تزریق آهسته به مثانه

در این آزمایش یک لوله باریک (کاتتر) به مثانه فرستاده شده و آن را به کمک دارو هایی همچون دی متیل سولفوکسید (DMSO)، هپارین، استروئید ها یا یک داروی بی حس کننده موضعی پر می شود. 

فرد مایع را تا 15 دقیقه در مثانه خود نگه داشته و سپس به بیرون می ریزد. متخصصان بر این باورند که این درمان التهاب را کاهش و احساس درد را تسکین می دهد.

3- روش انبساط مثانه

پزشک بیمار را تحت بیهوشی قرار داده و مثانه را با مایعی پر می کند تا دیواره های آن کشیده شوند. با اینکه انبساط مثانه تکنیکی برای تشخیص سیستیت بینابینی است اما می تواند به تسکین درد در برخی بیماران نیز کمک کند. 

علت این ویژگی می تواند افزایش ظرفیت مثانه و اختلال در عملکرد اعصابی باشد که درد را از مثانه مخابره می کنند.

4- تحریک عصبی

در برخی بیماران، تکنیکی به نام تحریک الکتریکی عصب از راه پوست (TENS) یا ساکرال نورومدولیشن به تسکین درد و فوریت در دفع ادرار کمک می کند. الکترود هایی که بر روی پوست قرار گرفته یا در بدن کاشته می شوند ایمپالس های الکتریکی به اعصاب کنترل کننده مثانه می فرستند. 

این تکنیک می تواند عضلات کنترل کننده مثانه را تقویت کرده و رهایش مواد شیمیایی مسکن درد را تحریک کند.

5- بوتاکس

در صورتی که دیگر درمان ها سبب رهایی از علائم نشوند، توکسین بوتولینوم A را می توان به بیمار تزریق کرد. پس از این درمان، افراد باید به صورت دوره ای برای خود کاتتر گذاری کنند.

6- طب سوزنی

تحقیقات محدود بیان داشته اند که طب سوزنی می تواند سبب تسکین درد در برخی افراد مبتلا به سیستیت بینابینی شود.

7- جراحی

در صورتی که دیگر درمان ها موثر نبوده و درد مثانه در مردان از بین نرود، پزشک می تواند جراحی را به عنوان آخرین گزینه درمانی پیشنهاد دهد.

جراحی برای درمان سیستیت در مردان

ایجاد تغییرات زیر در سبک زندگی می تواند به رهایی از سیستیت بینابینی کمک کند:

رژیم غذایی: برخی مواد غذایی همچون گوجه، مرکبات، قهوه، شکلات یا الکل می توانند در بعضی مبتلایان علائم سیستیت بینابینی را بدتر کنند. 

برای شناسایی مواد محرک مثانه می توان لیستی از خوراکی های مصرفی خود در طول روز تهیه کرد. بیماران باید در هنگام بروز درد، به دنبال وجود الگو های احتمالی در رژیم غذایی خود باشند.

بازآموزی مثانه: در صورت احساس مداوم فوریت در دفع ادرار، این روش می تواند مفید باشد. لیستی از زمان های رفتن به توالت تهیه کنید. به تدریج زمان بین هر دو بار رفتن به توالت را 10 دقیقه افزایش دهید. در نهایت، قادر خواهید بود تا زمان بیشتری را بدون رفتن به دستشویی بگذرانید.

مدیریت استرس: افراد مبتلا به سیستیت بینابینی اغلب تشدید علائم را در اثر استرس های عاطفی، روانی و جسمانی بیان می کنند.

مدیریت استرس برای بهبود عملکرد مثانه

عفونت مجاری ادراری

مجاری ادراری به طور معمول فاقد میکروب و استریل هستند اما گاهی اوقات باکتری می تواند به درون میزراه وارد شود. میزراه مجرایی است که مثانه را به بیرون از بدن متصل می کند. 

عفونت مجاری ادراری می تواند هر قسمتی از دستگاه ادراری از جمله مثانه، میزنای، میزراه و کلیه ها را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، رایج ترین محل ابتلا مثانه (سیستیت) است. احتمال ابتلا به عفونت مثانه در زنان بسیار بیشتر از مردان است. علائم عفونت مثانه می تواند شامل موارد زیر باشند:

پزشکان با گرفتن یک نمونه ادرار و بررسی آن از نظر وجود باکتری، ابتلای فرد به عفونت مجاری ادراری را تشخیص می دهند. پزشک مصرف چند روزه دارو های آنتی بیوتیک را جهت درمان عفونت مثانه بیمار تجویز می کند. همچنین، نوشیدن مقادیر زیاد آب به بیرون راندن باکتری از مجاری ادراری و کاهش درد مثانه در مردان کمک می کند

عفونت ادراری

سرطان مثانه

مثانه نیز همانند هر اندام دیگری در بدن می تواند به سرطان دچار شود. رایج ترین نوع سرطان مثانه کارسینوم سلول های پوششی مثانه (ترانزیشنال) است که در داخلی ترین لایه بافت پوششی این اندام شروع می شود. علاوه بر درد مثانه در مردان ، دیگر علائم سرطان مثانه به شرح زیر هستند:

تشخیص سرطان مثانه

آزمایش های زیر می توانند برای تشخیص سرطان مثانه به کار روند:

سیستوسکوپی

پزشک یک لوله باریک و حاوی نور را به نام سیستوسکوپ به مثانه وارد می کند. در حین این آزمایش، پزشک می تواند نمونه هایی از بافت مثانه برداشته تا از نظر ابتلا به سرطان مثانه بررسی کند. 

به این نمونه برداری بیوپسی هم گفته می شود. امکان دارد، شستشوی مثانه نیز برای بررسی حضور سلول های سرطانی انجام شود. از دیگر راه های تشخیص سرطان انجام فرایند سیستوسکوپی فلوئورسنس است.

آزمایش های تصویر برداری

تصویر برداری MRI یا CT اسکن برای ایجاد تصاویر با جزئیات از مثانه و ارسال آن ها به نمایشگر یک کامپیوتر انجام می شوند. پزشک می تواند برای افزایش شفافیت مثانه در عکس ها یک رنگ مخصوص به این اندام تزریق کند. 

پیلوگرام درون وریدی به یک سری از عکس هایی گفته می شود که با استفاده از اشعه ایکس و ماده حاجب (رنگ مخصوص) از کلیه ها، میزنای ها و مثانه گرفته می شود.

آزمایش ادرار و کشت ادرار

پزشک نمونه را از نظر وجود باکتری یا دیگر مواد بیانگر بیماری بررسی می کند.

  • سیتولوژی ادرار
  • ادرار از نظر داشتن سلول های غیر طبیعی بررسی می شود.
سرطان مثانه یکی از دلایل درد مثانه در مردان

درمان سرطان مثانه

درمان سرطان مثانه به میزان تهاجمی بودن و انتشار آن به اندام های دیگر بستگی دارد. در صورتی که سرطان کوچک بوده و به اندام های دیگر انتشار نیافته باشد درمان آن موارد زیر را در بر می گیرد:

جراحی برداشت تومور: اغلب برداشت مثانه به روش ترانس یورترال (از طریق میزراه) انجام می شود.

شیمی درمانی: دارو هایی جهت تحریک سیستم ایمنی نسبت به سرطان مثانه به درون مثانه تزریق می شوند.

در سرطان های مثانه ای که پیشرفته تر هستند درمان های زیر به کار می روند:

از آنجایی که درد مثانه در مردان می تواند عوامل احتمالی زیادی داشته باشد، همواره بهترین گزینه برای بررسی مشکل خود مراجعه به پزشک است.

دکتر حسین کرمی متخصص کلیه و مجاری ادراری

2.8/5 - (173 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۱۸ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 28 مشاهده پرسش
    با درود فراوان دکتر جان پنج سالی است که درگیر بیماری پروستاتیت همراه با سوزش ادرار مداوم یکماه خوبم دو‌ماه مشکل دارم سه ماه خوبم دوماه مشکل دارم خلاصه ادامه داره سیستوسکوپی کردم التهاب پروستات تشخیص داده شد حجم پروستات۲۸ - ۲۹ -۳۶ نشان داده شده تکلیف چیه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۸ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی بیماری شما نیاز به درمان طولانی مدت و با عود بالا همراه میباشد کپسول تامسولوسین هر شب یک عدد افلوکساسین ۳۰۰ هر ۱۲ ساعت کپسول ملوکسیکام ۷/۵ هر ۱۲ ساعت و روزی نیم ساعت داخل لگن آب گرم بنشینید در صورت عود و تکرار علائم بعد از بهبودی مجددا دوره ی درمان تکرار شود
  • تصویر کاربر Javad جمعه ۵ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 64 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید من چند ماهی هست دچار تکرر ادرار مزمن شدم و به حدی که تا بیست بار میرم دستشویی و حتی اگه یک لیوان آب بخورم هم باز همین ماجراست . جوری هستم که اصلا مثانم ادرار رو نگه نمیداره پس میزنه و هر نیم ساعت یک بار دستشویی هستم آزمایش ادرار و خون و سونوگرافی هم دادم گفتند مشکلی نداری و گفتن مثانه عصبی یا بیش فعال داری بهم قرص وزیکر و تولترودین هم دادند ولی متاسفانه اصلا اثری نداشت مثلا من اگه اندازه یک آب معدنی کوچک آب بخورم به ازای همون تا پنج تا شش بار میرم دستشویی . دیگه خسته شدم آقای دکتر چی کار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      باید نوار مثانه انجام شود شماره ی شما جهت هماهنگی نوبت به همکاران مطب ارجاع شد
    2. تصویر کاربر Javad چهارشنبه ۳ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      سلام آقای دکتر من مشهد زندگی میکنم نمیشه برم نوار مثانه بدم جوابش رو بفرستم ؟ تست مثانه چی رو معلوم میکنه؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      تحت نظر همکاران ارولوژیست در مشهد باشید
    4. تصویر کاربر Javad پنجشنبه ۴ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      سلام آقای دکتر خسته نباشید میشه من جواب آزمایش ها رو بفرستم شما بررسی کنید؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۵ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      نوار مثانه توسط شخصی که انجام داده تفسیر میشود
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر یوسفخانی شنبه ۸ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 56 مشاهده پرسش
    سلام وقت به خیر
    تماس گرفتم
    برای این که نمیدونم مشکل کجاس
    گفتید قبل از نوبت گرفتن باید سونو گرافی بدید

    سو نو دادم احتمال میدادم فتق باشه

    شکمم ورم داره نمیدونم واسه چیه

    سونو چیزی نشون نداد
    ولی نمیتونم زور بزنم احتباس ادرار دارم
    واریکوسل هم دارم
    ولی ورم بیش از حد شکم چی میتونه باشه
    و در آخر شکمم گاز زیاد داره
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۸ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      سلام مجددا عکس هارو اپلود کنید
    2. تصویر کاربر یوسفخانی شنبه ۸ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      سلام
      ممنونم توی واتس آپ تون میفرستم
      توی این سایت آپلود نشد
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۸ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      سونوگرافی کلیه و مجاری ادراری هم انجام دادین؟
    4. تصویر کاربر یوسفخانی شنبه ۸ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      بله سونو انجام دادم
      عکس توی واتس آپ فرستادم
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۸ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      با ذکر نام و توضیح مجدد مشکلتون به این شماره در واتس اپ ارسال کنید 09394620321
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر صدرا سه شنبه ۲۴ مرداد ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 82 مشاهده پرسش
    سلام
    بنده 37 سالمه و چند ساله که گاهی اوقات دچار فشار خون بالا میشم البته بیشتر فشار دیاستول 9 یا 10 میشه و نصف وازومیکس رو شبانه میخورم
    اما چیزی که خودم دقت کردم هر چند ماه یه بار که اینجور میشم درد پهلوی راست دارم و خیلی کم ادرار میکنم مایعات زیا مینوشم اما ادرار کمه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۴ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      سونوگرافی کلیه ها دارید ؟
  • تصویر کاربر اکرم یکشنبه ۴ تیر ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 80 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    من خانمی هستم 47 ساله که آلرژی دارم و زمانیکه عطسه می کنم، بی اختیار ادرارم جاری میشه ، با توجه به اینکه 15 سال پیش جراحی کردم افتادگی مثانه ام بر طرف شد ولی چند سالیست که ابن مشکل جدید را دارم و تست عصب مثانه دادم و دکترم گفت مشکل عصب نداری ولی با سونوگرافی انجام شده فرمودند مثانه ات خوب تخلیه نمیشه و قرص سیمپاکول تجویز کردند که حدود سه ماه دارم استفاده می کنم ولی مشکلم هنوز بر طرف نشد.
    خواستم از شما خواهش کنم اگه مشکلم قابل درمان هست راهنمایی بفرمائید یا نوبت ویزیت محبت کنید تا حضوری خدمت برسم. سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۴ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      اگر به دارویی که دادن پاسخ مناسبی داده نشده باید عمل کنید
  • تصویر کاربر برکی جمعه ۱۱ فروردین ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 99 مشاهده پرسش
    سنم حدود 40سال هست مشکل ادرار داشتم حدود 3ماه پیش رفتم دکتر آزمایشات مربوط به مثانه دادم مشکلی نبود الان مشکل ادامه داره اخیرا احساس میکنم در تخلیه منی هم مشکل داره پیش میاد برام
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۱ فروردین ۲( 11 ماه پیش)
      دقیق بفرمایید چه مشکلی ؟ قطره قطره میاد ؟
  • تصویر کاربر ریبوار جمعه ۷ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 126 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    من ۳۴ سال سن دارم تا یک سال پیش متاهل بودم و یک ساله مجردم
    در زمان متاهلی گاهی خود ارضائی داشتم
    اما این یک سال بیشتر شده بود
    حالا هفته ای یک بار خود ارضائی دارم و گاهی بیشتر از یک هفته
    اما ادرار زود به زود دارم یک ساعت یک بار و شب ها میخوابم موقع بیدار شدن با درد زیر شکم و ادار شدید دارم و دردم تا ۱۰ دقیقه بعد ادرار ادامه داره شیش ماه پیش سونو کلیه و مثانه انجام دادم گفتن مشکلی نداری
    گهگاهی درد زیر شکم دارم و انگار زیر شکمم باد کرده و نفخ دارم
    ناگفته نماند این یک سال مشکلات فکری و روانی زیادی داشتم و دچار کم خوابی یا بی خوابی شده بودم و بیشتر شبا با قرص میخوابیدم
    ممنون میشم راهنمایی کنید دارو مصرف کنم یا سونو انجام بدم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۷ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سلام یک سونوگرافی شکم و لگن کامل انجام دهید بفرستید بیشتر به نظر میرسه مسائل عصبی مطرح باشه
  • تصویر کاربر م.فتاح چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 203 مشاهده پرسش
    من یه چند وقتیه تکرر دارم اآب نخورده میرم دستشویی از سرویس برمیگردم به چند دقیقه دیگه دوباره دستشویی دارم آزمایش ادرار هم دادم گفتن مشکلی نداری نمیدونم علتش چیه از این وضعیت خسته شدم ممنون میشم جواب بدید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      1-سلام، بهتر است سونوگرافي كنيد.
  • تصویر کاربر تقی سه شنبه ۱۰ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 251 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من مدتی هست مثانه وکمرم درد میکنه بعضی وقت ها کمی بیضه هام وکشاله ی رانم درد میکنه 9ماه پیش آزمایش وسنو انجام دادم کمی بزرگی پرستات دارم علت چی می‌تونه باشه یه سوال فرستادم هزینه راهم واریز کردم جواب ندادین.ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۰ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      مدارکتون رو بفرستید
  • تصویر کاربر kamran شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 274 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید خدمت جناب دکتر
    بنده اقای 28ساله و متاهل هستم
    مشکلم درد خفیف مثانه هست البته بین مثانه و بیضه گیر افتادم که از کدومشونه چون از مثانه تا بیضه چپ و از همونجا به مثانه این درد میره و میاد
    این موضوع وقتی پیش اومد که بنده دوبار پشت سره هم نزدیکی داشتم و بعد بلانسبت شما ادرارم یکم شبیه چای شده بود و دوباره به حالت اول برگشت ولی فشارش مثل قبل نشده البته نیازی به فشار واسه دفع ادرار نیس
    میخواستم اگر میشه راهنماییم کنید و ایا این موضوع خطرناک هست؟ چون ما در حال اقدام به بارداری هستیم... سه سال پیش هم ازمایش اسپرم دادم و مشکلی نداشتم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش)
      1-سلام، بهتر است سونوگرافي كنيد.
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر