جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

برای درمان زود انزالی چی خوب است

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

مردان زیادی با بحث زود انزالی دست و پنجه نرم می کنند؛ پس برای درمان زود انزالی چی بخوریم؟ ما در این مقاله درباره ی 10 ماده ی غذایی که سبب دیر انزالی می شود صحبت می کنیم.

انزال زودرس چیست؟ انزال زودرس یک نوع اختلال جنسی است که در آن پیش از دخول یا اندکی پس از آن، انزال رخ می دهد. این امر لذت جنسی را تحت تأثیر قرار می دهد و می تواند موجب پریشانی عاطفی در فرد شود، همچنین رابطه را تحت شعاع قرار می دهد.

اختلال جنسی انزال زودرس می تواند به شدت عزت نفس فرد را تحت تأثیر قرار دهد. گرچه، این مشکل بسیار شایع می باشد، اغلب اوقات با اصلاحات تغذیه ای مناسب درمان می شود یا قابل کنترل است. نتیجه این کار بستگی به علت زمینه ای این مشکل دارد. برای دیر انزالی چی خوب است؟ در ادامه تعدادی از ترکیباتی که باعث دیر انزالی می شوند آورده شده است.

راه های درمان زود انزالی

1- شکلات تلخ

شکلات نوعی حس هیجان همراه با عشق در فرد ایجاد می کند، و جای تعجبی ندارد که سالانه، فروش شکلات در بعضی از روز های مهم سر به فلک می کشد. شکلات، علاوه بر این که کام شما را شیرین می کند، دلایل دیگری برای اینکه یک کادوی کامل برای شخص مورد نظر شما باشد، دارد.

شکلات یک ماده ی محرک غریزه جنسی طبیعی می باشد و احتمالا اثربخش ترین (و خوشمزه ترین) ماده تقویت کننده رابطه ی جنسی است. شکلات همچنین حاوی آرژنین می باشد که برانگیختگی جنسی را افزایش می دهد. شکلات تلخ دارای اثر مثبتی بر سطوح سروتونین و دوپامین در بدن می باشد و نیز اضطراب، استرس و ناامیدی جنسی را کاهش می دهد.

2- مارچوبه مناسب برای بهبود زود انزالی

بسیاری از داروهای گیاهی آیورودیک برای درمان اختلالات جنسی هم در مردان هم در زنان، حاوی مارچوبه هستند. مواد فیتوشیمیایی و گلیکوزیدهای موجود در مارچوبه، سلامت بارروی را بهبود می باشد، چرا که این مواد مشکلات مربوط به احتباس و التهاب ادرار را تسکین می بخشد. آزمایشات صورت گرفته روی موش ها نشان داد که عصاره مارچوبه دارای خاصیت تقویت کننده غریزه جنسی می باشد.

4 قاشق چای خوری ریشه مارچوبه پودر شده را در یک لیوان شیر ولرم بریزید و این نوشیدنی را روزانه میل کنید تا به عنوان یک ماده موثر بر دیر انزالی از به جلوگیری از انزال زودرس شما کمک کند. مارچوبه را در برنامه غذایی خود بگنجانید تا میل جنسی و عشقبازی را بهبود بخشد. برنج به همراه مارچوبه لیمویی یا مارچوبه پیچیده شده در ژامبون، می تواند یک غذای ایده آل برای یک شام رمانتیک در خانه باشد.

استفاده از مارچوبه برای تقویت دیر انزالی

3- موز

بهتر است برای دستیایی به دیر انزالی یک کاسه از تکه های موز سرد شده به همراه عسل و گردو خرد شده بخورید. موز حاوی آنزیم بروملین می باشد که سطح میل جنسی مرد را افزایش می دهد و از انزال زودرس جلوگیری می کند. 

موزها سرشار از ویتامین B6 می باشند – این ویتامین نقش مهمی در عملکرد درست هورمون تستوسترون مردانه ایفا می کند. موز را در برنامه غذایی روزانه خود جای دهید تا سطح تستوسترون را افزایش و احتمال انزال زودرس را کاهش دهید.

4- عدس و دیر انزالی

یک باور رایج وجود دارد که فولات و فولیک اسید نقش مهمی در سلامت باروری زن دارند، اما این مواد غذایی برای سلامت مرد نیز مهم می باشند. چندین پژوهش دریافته اند که ارتباطی قوی میان فولیک اسید و اختلال جنسی، به ویژه انزال زودرس وجود دارد.

عدس یا لوبیا، منبعی عالی از فولات می باشد، به طوریکه فقط یک کاسه عدس ، 90 درصد از نیاز روزانه را فراهم می کند. این ماده غذایی همچنین منبع خوبی از پروتئین می باشد که برای تعداد اسپرم سالم ضروری است. اگر سطح فولیک اسید سروم شما پایین باشد، شما می توانید عدس را در سالاد و یا خورشت خود جای دهید، چرا که این مواد می تواندد باعث دیر انزالی شوند.

استفاده از عدس برای تقویت دیر انزالی

5- تخم مرغ

تخم مرغ، اغلب به عنوان یک غذای عالی شناخته شده است، چرا که حاوی انواع گوناگونی از مواد غذایی می باشد. آنها یک منبع عالی از پروتئین می باشند که این همان دلیلی است که تخم مرغ را به غذایی ایده آل برای سلامت بارروی مرد تبدیل می کند. دیگر دلیلی که تخم مرغ ها باید برای درمان انزال زودرس ، در یک رژیم غذایی قرار بگیرند، این است که آنها حاوی ویتامین B1 یا تیامین هستند.

تحقیقات بسیار نشان داده اند، که کمبود تیامین باعث خستگی و کاهش اعتماد به نفس می شود – هر دو اینها مربوط به انزال زودرس می باشند. شما می توانید غذاهای سرشار از تیامین را در برنامه ی غذایی خود جای دهید، چرا که این ماده غذایی به افزایش روحیه و کمک به دیر انزالی در طول نزدیکی جنسی کمک می کند. پرتقال، جو دوسر و غلات، منبع خوبی از تیامین هستند، بنابراین می توانید آنها را در صبحانه روزانه خود بگنجانید.

6- هویج

بهترین ویتامین برای زود انزالی کدام است؟ هویچ، حاوی ویتامین های زیادی شامل ویتامین  A ویتامین  E، ویتامین  K،بیوتین (ویتامین  B7) و نیاسین (ویتامین  B3) می باشد. برخی از این ویتامین می توانند از سلامت جنسی هم مردان و هم زنان پشتیبانی کنند.

هویج، گردش خون را بهبود می بخشد و جریان خون را افزایش می دهد، بنابراین مصرف هویج می تواند به پیشگیری از انزال زودرس کمک کند، چرا که جریان خون کافی را برای عضلات آلت تناسلی مرد فراهم می کند.

هویج موثر برای بهبود دیر انزالی

7- کرفس

اکثر موارد انزال زودرس ناشی از مسائل فیزیولوژیکی می باشند. استرس و اضطراب، عصب های خاصی را که مسئول انزال هستند، تحریک می کنند. به این دلیل بیش از حد کار کردن عصب ها، احتمال انزال سریعتر مرد بیشتر است.

تحقیق در مورد اثر ویتامین ها بر روی حالات روحی نشان می دهد که افزایش مصرف ویتامین B2 (ریبوفلاوین) و ویتامین  B6 (پیریدوکسین) مربوط به کاهش سطح استرس می باشد. کرفس، منبع خوبی از هر دو این ویتامین ها می باشد و بنابراین باید در برنامه غذایی منظم شما گنجانده شود. کرفس سبز روشن  ترد را انتخاب کنید، چرا که این نوع کرفس دارای ارزش مواد غذایی بالاتری می باشد.

8- ماهی

ماهی هایی مانند سالمون، ماهی تُن و ساردین از بهترین منابع ویتامین D می باشند. نقش ویتامین D در سلامت باروری مرد ناشناخته است، اما چندین آزمایش نشان داده اند که کمبود ویتامین D، اثر زیادی بر تولید ، کیفیت و کمیت اسپرم دارد.

ماهی سالمون با املت پنیر یک غذای سالم ولی خوشمزه برای اطمینان از تأمین نیاز بدن به ویتامین D می باشد، چرا که هر سه ماده غذایی منبع خوبی از این ویتامین می باشند.

اثر ماهی بر روی دیر انزالی

9- قارچ

قارچ، مخصوصاً قارچ های شیتا که سرشار از چندین ماده غذایی می باشند که به سلامت بارروی مرد کمک می کنند. آنها منبع خوبی از کولین می باشند که اثر مثبتی بر دیر انزالی می گذارد. تست های حیوانی نشان داده است که جذب کافی زینک، سطوح تستوسترون و پرولاکتین و نیز هماهنگی و قدرت عضلات را بهبود می بخشد.

10- آووکادو

انزال زودرس مربوط به بیماری قلبی و سلامتی قلبی می باشد، چرا که منشأ پاتوفیزیولوژیک مشترکی دارند. یک بازبینی سیستماتیک نشان می دهد که مردانی با سطوح منیزم پایین، بیشتر در معرض آسیب انزال زودرس هستند، گرچه هنوز ارتباط بین این دو مشخص نیست.

آووکادو، منبع بسیار خوبی از منیزیم می باشد؛ از اینرو آنها باید در رژیم غذایی برای جلوگیری از انزال زودرس گنجانده شوند. شما می توانید یک کاسه آواکادوی خرد شده را با تزیین بلوبری و هندوانه و تکه های بادام بخورید، چرا که تمام این مواد غذایی سرشار از منیزیم می باشند.

کمبود چه ویتامینی باعث زود انزالی میشود؟

کمبود ویتامین ب ۱۲ معمولاً در مردان جوان مبتلا به گاستریت مزمن (التهاب بافت داخلی معده) مشاهده می شود. ویتامین ب ۱۲ یکی از موارد مؤثر در سنتز سروتونین بوده که نقش کلیدی در فیزیولوژی انزال دارد. مردان مبتلا به کمبود ویتامین ب ۱۲ در معرض خطر مشکلات جنسی -مخصوصاً زود انزالی- قرار دارند.


دکتر کرمی متخصص زگیل تناسلی در تهران

4.3/5 - (495 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر اسد چهارشنبه ۲۴ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 277 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید آقای دکتر واقعیت از خودم هم خسته شدم چون بطور وحشتناک زود انزالم حتی کارم به ۳۰ثانیه هم نمیکشه از بس اسپری هم استفاده کردم که معذرت بیضه هام هم حساس شده تورو خدا راهنمایم کنید که این مشکلم برطرف شود
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      سلام ،راهكارهاي إنزال زود رس را با توضيحات كامل در وب سايت من بخوانيد
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      کپسول پاروکستین ۲۰ روزانه یک عدد
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      تا ۳ ماه
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر امیر یکشنبه ۲۱ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 288 مشاهده پرسش
    سلام تقریبا 2 سال اقدام کردم برای بچه دار شدن.پارسال مهر ماه عمل واریکسل چپ و راست انجام دادم . قبل از عمل واریکسل تعداد اسپرم 5 میلیون بود بدون تحرک .بعد از عمل واریکسل دکتر قرص کلومیفن داد روزی یک نصفه .بعد از سه ماه آزمایش اسپرم شد 2 میلیون بدون تحرک .دکتر برای سه ماه دوم قرص تاموکسیفن داد که تعداد اسپرمم شد 200 هزار . دکتر کلا داروها رو قطع کرد سن من 39 سن خانم 40 دکتر چه کار باید انجام بدیم آیا کاری هست که انجام بدیم . به خاطر سن بالایی که داریم میترسیم دیر بشه اگر هر کاری به ذهنتون میرسه بگید لطفا . هنوز آزمایش بعد از قطع قرص انجام ندادم در ضمن سه هفته پیش کورنا گرفتم که خوب شدم آیا تاثیری در آزمایش اسپرمم داره که هفته آینده میخواهم بدم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۱ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      بهتره IVF به روش بیوپسی از بیضه انجام بدید
  • تصویر کاربر H.N شنبه ۲۰ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 252 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت آقای دکتر
    آزمایش اسپرم انجام دادم میخواستم بی زحمت تفسیر نتایج رو بدونم.
    عکس آزمایش رو پیوست میکنم.
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۰ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      ۳ ماه داروی تقویتی مصرف کنید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۰ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      مولتی ویتامین WELLMAN برای آقا و مولتی ویتامین WELLWOMAN برای خانم پودر اندروفرتی هر ۱۲ ساعت
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۰ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      با این آزمایش به روش طبیعی میتونید بچه دار بشید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سحر دوشنبه ۲۵ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 269 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب یه سوال داشتم خدمتتون نامزد بنده یه ورزشکار حرفه ای تو رشته ی بدنسازی هستن به گفته ایشون طول آلت تناسلیشون در حالت نعوظ به چهل سانت میرسه البته ایشون قبلا پیش دکتر رفتن و گفتن بهشون که مشکلی نیست خواستم بدونم ایا این سایز از بزرگی آلت رابطه جنسی رو چقدر با مشکل مواجه میکنه؟ و ایا همه ی خانم ها با این سایز دچار مشکل میشن؟؟ممنون میشم جوابمو بدین متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      مشکلی برای رابطه نداره
  • تصویر کاربر میثم دوشنبه ۱۸ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 242 مشاهده پرسش
    بنده 34 ساله هستم و خانمم 37 ساله به مدت ده سال از ازدواجمون میگذرد ولی به دلیل واریکوسل گرید دو در سمت چپم هنوز خبری نشده مردادماه 98 عمل باز کردم و قرار بود آی وی اف کنیم که دکتر ارولوژ با توجه به نتایج آزمایش بعد از عمل اجازه ندادند و دارو تجویز کردند ولی خبری نشد شهرستانی هستم و دسترسی مستقیم به دکتر و آزمایشگاه ندارم نظر شما چیست چه دارویی میتوانم تا بهبودی وضع کرونا استفاده کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۸ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      بهتره IVF کنید
  • تصویر کاربر بی شنبه ۱۶ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 333 مشاهده پرسش
    سلام
    من 37 ساله ام و یکسال است که ازدواج کرده ام اما نعوظ کامل ندارم و به سرعت هم همان میزان نعوظ از بین می رود، میل جنسی هم کم است و قبل از ازدواج هم همین مشکل را داشته ام. نعوظ صبحگاهی هم ندارم. مصرف تادالافیل هم تابحال موثر نبوده است.
    از لحاظ آندوکرینی هم همه هورمون ها بررسی شد و مشکلی مشاهده نشد اما میزان تستسترون 3 است. سونوگرافی بیضه و نیز آنالیز اسپرم هم نرمال بوده است. به روانپزشک مراجعه کردم و افسردگی و اضطراب را در نقشه مغزی تشخیص دادند و با تحریک الکترومغناطیسی مغز و نیز قرص ولبان در حال درمان هستم، اما مشکل عدم نعوظ همچنان پابرجاست و تغییری حاصل نشده است. اضافه می کنم بتازگی مشخص شد که آنتی بادی ترانس گلوتامیناز بافتی (ttgIG) مربوط به گلوتن هم در نمونه خون بالا است اما آندوسکوپی برای تایید سلیاک هنوز انجام نداده ام. بنظر حضرتعالی علت عدم نعوظ چیست؟ تابحال سونوگرافی پنیس هم انجام نشده است. بسیار درگیر این موضوع هستم اگر کمک فرمایید شپاسگزار خواهم بود. متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۳ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      تست rigiscan جهت بررسی پنیس انجام بدید و با جوابش به مطب مراجعه کنید
    2. تصویر کاربر بی پنجشنبه ۱۴ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      ttgIG بالا می تواند نقش داشته باشد؟
    3. تصویر کاربر بی پنجشنبه ۱۴ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      ریجی اسکن در چه مراکزی انجام می شود؟ چندین جای مختلف تماس گرفتم‌انجام نمی دهند.
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۶ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      خیر تاثیری نداره
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۶ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      مراکز سونوگرافی خصوصی معمولا دارن
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر محسن سه شنبه ۱۲ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 272 مشاهده پرسش
    موقع انزال لذت نمیبرم وهیچی نمیفهمم درحین رابطه و حین دخول لذت میبرم اما درانتها موقع انزال اصلا لذتی ندارم و احساس خوبی ندارم به ارگاسم نمیرسم راحت بشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۲ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      مدت پیش نوازش رو تا ۴۵ دقیقه تداوم بدید
  • تصویر کاربر علی شنبه ۹ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 260 مشاهده پرسش
    سلام خدمت دکتر عزیز ، اقای دکتر بنده زودانزالی شدید دارم آیا با مصرف مواد غذایی که فرمودین مشکل حل خواهد شد و یا خیر و اینکه تا چه مدت حداقل باید خورده بشه و به چه میزان در روز ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۹ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      درمان زود تنزالي رفتار درماني وتمرين به تاخير اندامان انزال است
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۹ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      در کنارش توصیه های داخل سایت اجرا بشه محدودیتی در طول زمان مصرف مواد غذایی وجود نداره
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۷ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 286 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر /من دیابت تیپ 1 داشته وتحت درمان با انسولین هستم /در تبریز به آقای دکتر نوری زاده مراجعه کرده ایشان بعد از معاینه بیضه هام گفتند واریکوسل دو طرفه داری و سونوگرافی نوشتند /من برای انزال دردناک به ایشون مراجعه کرده بودم و هیج دردی در بیضه هام ندارم و اندازه بیضه هام کاملا نرمال هست /علامت واریکوسل چیست چون هیچ دردی در بیضه ها وکشاله ران ندارم و اینکه واریکوسل می تواند انزال را دردناک کند /با تشکر 32 ساله مجرد هستم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۷ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      مشاهده یا لمس عروق متسع و درشت در کیسه بیضه واریکوسل هست
  • تصویر کاربر پرویز سه شنبه ۲۲ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 295 مشاهده پرسش
    ۴۳ سالمه. ۱۴ ساله ازدواج کردم. سیگاری.
    دچار زودانزالی هستم بیماری خاصی ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۲ تیر ۰( 2 سال پیش)
      ٥- سلام ،راهكارهاي إنزال زود رس را با توضيحات كامل در وب سايت من بخوانيد
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر