جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راه های تقویت اسپرم ضعیف برای بارداری

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

سوالی که بسیاری از زوج های جوان دارند این است که راهکار های تقویت اسپرم برای بارداری چیست؟ چگونه می توان اسپرم ضعیف را تقویت کرد؟ در این مقاله در رابطه با این موضوع مطالبی آورده شده است.

ناباروری چقدر شایع است؟

اگر شما و همسرتان در باروری مشکل دارید، بدانید که تنها نیستید. ناباروری بیش از آنچه تصور می کنید شایع است. این مساله از هر شش زوج، یک زوج را درگیر می کند و محققان تخمین می زنند که مشکلاتی در باروری که تنها به مرد مرتبط باشد، از هر سه مورد، یک مورد را شامل می شود.

در حالی که ناباروری همیشه قابل درمان نیست، اما مواردی وجود دارد که می توانید برای افزایش احتمال بارداری انجام دهید. احتمال باروری را می توان با یک رژیم غذایی سالم، مکمل ها و سایر راهکارهای مربوط به سبک زندگی افزایش داد.

برای بهبود باروری و تقویت اسپرم در مردان چه باید کرد؟

در این مقاله برخی از فاکتورهای اصلی مانند سبک زندگی، غذاها، مواد مغذی و مکمل هایی که با بهبود باروری و تقویت اسپرم در مردان ارتباط دارند، ذکر شده است.

مرتباً ورزش کنید

ورزش منظم علاوه بر اینکه برای سلامتی عمومی شما مفید است، می تواند باعث افزایش سطح تستوسترون و و تقویت اسپرم و در نتیجه بهبود باروری شود. مطالعات نشان می دهد مردانی که به طور منظم ورزش می کنند دارای سطح تستوسترون بالاتر و کیفیت مایع منی بیشتری نسبت به مردان غیرفعال هستند.

با این حال، نباید بیش از حد ورزش کنید، زیرا ممکن است نتیجه عکس داشته و سطح تستوسترون را کاهش دهد. دریافت مقدار مناسب روی می تواند این خطر را به حداقل برساند. اگر به ندرت ورزش می کنید اما می خواهید باروری خود را بهبود ببخشید، فعالیت بدنی را در اولویت اصلی خود قرار دهید.

ورزش مفید برای تقویت اسپرم برای بارداری

به میزان کافی ویتامین C مصرف کنید

احتمالاً با توانایی ویتامین C در تقویت سیستم ایمنی بدن آشنا هستید. برخی شواهد نشان می دهد که مصرف مکمل های آنتی اکسیدانی، مانند ویتامین C، ممکن است باعث تقویت اسپرم و بهبود باروری شوند. استرس اکسیداتیو زمانی رخ می دهد که سطح اکسیژن فعال (ROS) به حد مضر در بدن برسد.

وقتی به دلیل بیماری، پیری، سبک زندگی ناسالم یا آلاینده های محیطی، قدرت دفاعی آنتی اکسیدانی بدن بسیار زیاد شود، این اتفاق می افتد. ROS به طور مداوم در بدن تولید می شود، اما میزان آن در افراد سالم کنترل می گردد. مقادیر بالای ROS ممکن است باعث آسیب بافتی و التهاب شده، و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را افزایش دهد.

همچنین برخی شواهد نشان می دهد که استرس اکسیداتیو و میزان بیش از حد ROS ممکن است منجر به ناباروری در مردان شود. مصرف کافی آنتی اکسیدان، مانند ویتامین C، میتواند به خنثی کردن برخی از این اثرات مضر کمک کند. همچنین برخی شواهد نشان می دهد که مکمل های ویتامین C ممکن است کیفیت مایع منی را بهبود بخشند.

مطالعه ای در مردان نابارور نشان داد که مصرف مکمل های 1000 میلی گرم ویتامین C دو بار در روز تا 2 ماه باعث افزایش تحرک اسپرم تا 92٪ و تعداد اسپرم بیش از 100٪ می گردد. همچنین تعداد سلول های اسپرم بد شکل تا 55٪ کاهش می یابد.

یک مطالعه مشاهده ای دیگر در کارگران صنعتی هند نشان داد که مصرف 1000 میلی گرم ویتامین C پنج بار در هفته به مدت 3 ماه ممکن است از آسیب DNA ناشی از ROS در سلول های اسپرم محافظت کند. مکمل های ویتامین C همچنین باعث افزایش تعداد و تحرک اسپرم ها می شوند، در حالی که تعداد سلول های تغییر شکل یافته اسپرم را کاهش می دهند.

روی هم رفته، این یافته ها نشان می دهد که ویتامین C ممکن است به بهبود باروری در مردان نابارور مبتلا به استرس اکسیداتیو کمک کند. با این حال، قبل از ادعای قطعی، نیاز به مطالعات کنترل شده است.

استفاده از ویتامین سی برای تقویت اسپرم برای بارداری

آرام باشید و استرس را به حداقل برسانید

در شرایطی که دچار استرس می شوید، داشتن روحیه دشوار است، اما این نگرانی ممکن است به جز نداشتن تمایل به رابطه جنسی، جنبه های دیگری هم داشته باشد. استرس ممکن است رضایت جنسی را کاهش داده و قدرت باروری را مختل کند.

محققان معتقدند هورمون کورتیزول میتواند تا حدودی این اثرات مضر استرس را توضیح دهد. استرس طولانی مدت باعث افزایش سطح کورتیزول می شود که اثرات منفی شدیدی روی تستوسترون دارد. وقتی کورتیزول بالا می رود، سطح تستوسترون کاهش می یابد.

در حالی که اضطراب شدید و غیرقابل توضیح به طور معمول با دارو درمان می شود، اما می توان با استفاده از روش های آریلکسیشن، انواع خفیف استرس را کاهش داد. مدیریت استرس می تواند به سادگی قدم زدن در طبیعت، مراقبه، ورزش یا گذراندن وقت با دوستانتان باشد.

کاهش استرس های روزانه برای تقویت اسپرم

به میزان کافی ویتامین D دریافت کنید

ویتامین D می تواند برای باروری زنان و مردان مهم باشد. این ویتامین، ماده مغذی دیگری است که ممکن است سطح تستوسترون را افزایش دهد. یک مطالعه مشاهده ای نشان داد که مردان دارای کمبود ویتامین D احتمالاً سطح تستوسترون پایینی دارند.

یک مطالعه کنترل شده بر روی 65 مرد با سطح تستوسترون پایین و کمبود ویتامین D این یافته ها را تایید می کند. مصرف 3000 واحد ویتامین D3 هر روز به مدت 1 سال میزان تستوسترون را حدود 25٪ افزایش داد. سطح بالای ویتامین D با تحرک بیشتر اسپرم در ارتباط است، اما شواهد متناقض می باشد.

استفاده از ویتامین دی

مکمل های حاوی شنبلیله مصرف کنید

شنبلیله (Trigonella foenum-graecum) یک گیاه خوراکی و دارویی محبوب است. مطالعه انجام گرفته در 30 مردی که چهار بار در هفته تمرینات قدرتی انجام می دادند، اثرات مصرف روزانه  500 میلی گرم عصاره شنبلیله را تجزیه و تحلیل کرده است. سطح تستوسترون، قدرت و میزان از دست دادن چربی در این مردان در مقایسه با گروهی که دارونما دریافت کرده بودند، به طور قابل توجهی بیشتر بود.

مطالعه دیگر روی 60 مرد سالم نشان داد که مصرف 600 میلی گرم تستوفن، مکمل ساخته شده از عصاره دانه شنبلیله و مواد معدنی، به مدت 6 هفته روزانه میل و عملکرد جنسی و قدرت را بهبود می بخشد. این یافته ها با مطالعه بزرگتر دیگری در 120 مرد سالم تأیید شد. مصرف روزانه 600 میلی گرم تستوفن به مدت 3 ماه باعث بهبود عملکرد نعوظ و میزان فعالیت جنسی می شود.

همچنین، این مکمل به طور قابل توجهی سطح تستوسترون را افزایش داد. بخاطر داشته باشید که همه این مطالعات عصاره شنبلیله را بررسی کرده اند. بعید است که شنبلیله کامل، که در پخت و پز و چای گیاهی استفاده می شود، به همان اندازه موثر باشد.

عصاره شتبلیله برای تقویت اسپرم ضعیف برای بارداری

به میزان کافی روی دریافت کنید

روی، یک ماده معدنی ضروری است که به مقدار زیاد در غذاهای حیوانی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ و صدف یافت می شود. دریافت مقدار کافی روی یکی از ارکان باروری در مردان است. مطالعات مشاهده ای نشان می دهد که کمبود روی با سطح تستوسترون پایین، کیفیت پایین اسپرم و افزایش خطر ناباروری مردان ارتباط دارد.

همچنین، مصرف مکمل های روی میزان تستوسترون و تعداد اسپرم را در کسانی که دچار کمبود روی هستند، افزایش می دهد. علاوه بر این، مکمل های روی ممکن است سطح تستوسترونی که به خاطر ورزش های شدید و بیش از حد ایجاد شده است، را بهبود دهد. آزمایش های کنترل شده باید این یافته های مشاهده ای را تأیید کنند.

مصرف روی و زینک برای تقویت اسپرم

گیلاس زمستانی

Ashwagandha که برخی به آن گیلاس زمستانی می گویند یک گیاه دارویی است که از زمان های بسیار قدیم در هند استفاده می شده است. مطالعات نشان می دهد که گیلاس زمستانی ممکن است با افزایش سطح تستوسترون، باعث تقویت اسپرم شده و باروری مردان را بهبود بخشد. یک مطالعه در مردانی که تعداد سلولهای اسپرم کمی داشتند، نشان داد که مصرف 675 میلی گرم عصاره ریشه آشواگاندا در روز به مدت 3 ماه باعث بهبود باروری می شود.

به طور مشخص، در مقایسه با مقدار اسپرم در شروع مطالعه، تعداد اسپرم ها 167٪، حجم مایع منی 53٪ و تحرک اسپرم ها 57٪ افزایش یافته است. در مقابل، حداقل پیشرفت در بین کسانی که تحت درمان دارونما قرار گرفته بودند مشاهده شد. افزایش سطح تستوسترون ممکن است تا حدی سبب بروز این اثرات شده باشد.

یک مطالعه بر روی 57 مرد جوان در یک برنامه تمرینی قدرتی نشان داد که مصرف روزانه 600 میلی گرم عصاره ریشه آشواگاندا به طور قابل توجهی باعث افزایش سطح تستوسترون، توده عضلانی و قدرت در مقایسه با گروه دریافت کننده دارونما می شود.

این یافته ها با شواهد مشاهده ای نشان می دهد که مکمل های گیلاس زمستانی ممکن است باعث افزایش تعداد اسپرم، تحرک اسپرم، وضعیت آنتی اکسیدانی و سطح تستوسترون شوند.

استفاده از گیلاس زمستانی

ریشه ماکا بخورید

مصرف مکمل های ریشه ماکا ممکن است میل جنسی، و همچنین قدرت باروری و عملکرد جنسی را بهبود بخشد و باعث تقویت اسپرم شود. ریشه ماکا یک غذای گیاهی محبوب است که بومی مرکز پرو است. به طور سنتی، از آن برای افزایش میل جنسی و باروری استفاده می شود.

چندین مطالعه در مردان نشان داد که مصرف 1.5-3 گرم ریشه ماکا خشک برای دوره های حداکثر 3 ماهه میل جنسی را بهبود می بخشد و این اطلاعات را خود افراد گزارش کرده اند. مطالعات همچنین نشان می دهد که ریشه ماکا ممکن است عملکرد جنسی را بهبود بخشد. در مردان مبتلا به اختلال نعوظ خفیف، مصرف 2.4 گرم ریشه خشک ماکا به مدت 12 هفته نعوظ و عملکرد جنسی را کمی بهبود بخشید.

مصرف روزانه 1.75 گرم پودر ریشه ماکا به مدت 3 ماه همچنین باعث افزایش تعداد اسپرم و تحرک آن در مردان سالم می شود. این یافته ها تا حدی با بررسی های تکمیلی تأیید شده است، اما محققان خاطرنشان کردند که شواهد موجود کم است و قبل از ادعای قطعی نیاز به تحقیقات بیشتری داریم.

بعلاوه، به نظر نمی رسد ریشه ماکا بر سطح هورمون ها تأثیر بگذارد. مصرف 1.5-3 گرم ریشه ماکا در روز به مدت 3 ماه هیچ تاثیری بر تستوسترون یا سایر هورمون های تولید مثلی در مردان سالم و بارور نداشت.

منبع: healthline

دکتر حسین کرمی متخصص ارولوژی و درمان ناباروری مردان

4.1/5 - (43 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر عباس جمعه ۲۸ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 70 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من 1ساله عمل واریکوسل انجام دادم در طول این مدت تحت درمان بودم پیش آقای دکتر فرشاد نامداری الان هیچ نتیجه ای نگرفتم تحرک اسپرم و شکلش خوب نیست دکتر خودم گفت باید بری برا ای دی اف بنظر شما چیکار کنم عمل واریکوسل خوب پیش رفت و دوباره برنگشته؟ الان نمیدونم چیکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۶ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      مجددا عکس هارو آپلود کنید
    2. تصویر کاربر عباس چهارشنبه ۲۶ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      من ۲۷ سال سن دارم خانومم ۲۱ سال سن دارد خانومم تنبلی تخمدان پیسیو دارد
    3. تصویر کاربر عباس چهارشنبه ۲۶ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      من ۲۷سال و خانومم۲۱سال سن داریم خانومم تنبلی تخمدان پیسیو دارد
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۸ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      با توجه به مشکل زمینه ای همسرتون و موفولوژی اسپرم های شما بهترین اقدام روش های کمک باروری میباشد
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر نسیم سه شنبه ۲۸ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 70 مشاهده پرسش
    سلام و ادب.من زهرا پالیزبان هستم و ۳۶ سالمه و همسرم رضامحمدی ۳۷ ساله.ما برای اقدام به بارداری آزمایشاتی که دکتر زنان تجویز کردند انجام دادیم و همسرم گفتند که به پزشک اورولوژ مراجعه کنند.ممکنه راهنمایی بفرمایید با توجه به آزمایش اسپرم و سونوگرافی همسرم وضعیت ایشون برای باروری چگونه هست؟ از پاسخگویی شما دنیا دنیا سپاسگزارم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۸ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      سلام همسرتون باید سونوگرافی بیضه ها انجام دهند در صورت داشتن واریکوسل کاندید عمل جراحی هستند
  • تصویر کاربر سامان سه شنبه ۲۸ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 61 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    بنده 37 ساله و همسرم 32 ساله هستند. حدود 8 ماه است که برای بارداری اقدام نموده ایم اما هنوز انجام نشده است. قبل از شروع درمان نتایج تست مطابق فایل شماره 1 پیوست بود که شاخص DFI=32.6% بوده است. یک دوره سه ماه قرصهای اسپریژن، کتوتیفن و کلومیفن خوردم که آزمایش شماره 2 بعد از این دوره میباشد که شاخص DFI=31.4%. پس از آن یک دوره سه ماهه قرصهای بلومکس و کوآلی فول مصرف کردم که آزمایش شماره 3 پس از این دوره می باشد با شاخص DFI=27.8%. پزشک در شهرستان توصیه کردند که یک دوره سه ماهه دیگر قرصهای بلومکس و کوآلی فول را ادامه دهم. با توجه به تجربیات ارزشمند شما ممنون میشم نظرتان را در این خصوص بفرمایید. ذکر این نکته هم ضروری است که من در کودکی یکی از بیضه های خودم (سمت راست) را جراحی نموده ام و کوچکتر از حد نرمال است. با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۸ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      با سلام و احترام ۳ ماه دیگر داروها را ادامه دهید به احتمال خیلی زیاد نیاز به روش های کمک باروری خواهید داشت
  • تصویر کاربر کمال یکشنبه ۲۶ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 84 مشاهده پرسش
    من 31 سال دارم و چهارماهه اقدام به بارداری کردیم همسرم هم 31 ساله هستن، قبل ازاقدام ازمایش اسپرموگرام دادم که چندبار دیگه تکرار کردم هرکدوم نتایج متفاوتی داشت به کدام نتیجه میتونم اعتماد کنم؟ هر چهار ازمایش درمراکز ناباروری بود ولی ازمایشی که نتایج خوبی نداشت در شهرستان بود و بقیه در مرکز ناباروری ارمغان مشهد؛ ضمنا سونوگرافی برای واریکوسل هم دادم که نرمال بود و ازمایش هورمونی هم دادم در رنج نرمال؛ بنظر شما به اقدام ادامه بدیم یا نیاز به درمان هست؟ دوماهه که قرص اسپیروژن هم سرخود میخورم ولی بعدازاون ازمایش ندادم؛ بنظر شما طبیعی میشه باردار شد با این ازمایشات؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۵ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      به دلیل اختلالات اینترنت لطفا مجددا عکس هارو بارگذاری نمایید
    2. تصویر کاربر کمال شنبه ۲۵ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      درتصویر ازمایشگاه سینا مدت زمان امساک جنسی رو رعایت نکرده بودم و یک روز قبل تخلیه داشتم. تصاویر مجدد بارگذاری شد
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۶ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      تا یکسال اقدام به بارداری کنید در صورت عدم موفقیت باید از روش های کمک باروری استفاده شود
    4. تصویر کاربر کمال شنبه ۲۵ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      از نظر شما نرمال هستند؟کدام ازمایش قابل اعتناست؟ نیاز به مصرف دارو یا مکمل هست؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۶ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      کپسول بلومکس روزی ۳ عدد تا۳ ماه استفاده کنید سپس مجددا آزمایش انالیز مایع منی انجام دهید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر امید شنبه ۱۸ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 68 مشاهده پرسش
    با سلام و درود خدمت شما جناب دکتر عزیز. بنده یک راننده کامیون هستم و به مدت یک ساله که اقدام کردیم به بارداری ولی موفق نشدیم بعد از اون با انجام آزمایش معلوم شد که اشکال از منه و هنگامی که آزمایش اسپرم دادم معلوم شد که مورفولوژی اسپرمم ۳ درصد هست .یکبار اقدام به IUI کردیم که موفقیت آمیز نبود.پس از اون شروع کردم به مصرف آندروفرتی به مدت یک ماه و بعد از یک ماه مجدداً آزمایش اسپرم دادم که مورفولوژی اسپرمم به ۴ درصد افزایش پیدا کرد و بعد از اون به مدت ۴۰ روزه که قرص بلومکس استفاده می‌کنم اما هنوز موفق به بارداری نشدیم و بعد ازمصرف قرص بلومکس هنوز آزمایش دیگه‌ای انجام ندادم که ببینم مورفولوژی افزایش پیدا کرده یا نه. سونوگرافی بیضه هم انجام دادم بیضه‌ها مشکلی نداشت و واریکوسل هم نداشتم و این رو هم ذکر کنم که بنده با توجه به شغلم باید ایست و بازرسی‌ها عبور کنم و شاید ماهی حداقل چهار باربه اجبار باید از زیر ایکس ری عبور کنم به و تبع کارم ممکنه که نوشابه انرژی‌زا یا قهوه مصرف کنم حالا از شما دکتر عزیز سوال دارم که آیا ایکس ری و مصرف قهوه و نوشابه‌های انرژی زا و کافئین‌دار سبب کاهش درصد مورفولوژی می‌شوند یا خیر؟ و سوال دیگه اینکه مصرف قلیان هفته یکبارچطور؟ممنون میشم که منو راهنمایی بفرمایید. بسیار سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۸ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      سلام مصرف سیگار و قلیان تاثیر گذار است و عوامل محیطی دیگری که ذکر کردید موثر است . سن شما بالا هست . سریعا برای انجام IVF اقدام کنید
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۳ مرداد ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: 95 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر گرامی. در ادامه پرسش 298377 مزاحمتون شدم. به تجویز آقای دکتر یک ماه اسپریژن مصرف کردم و آزمایش تکرار شد (بهمراه SCSA) گویا یکم امیدوار کننده تر شده. ممنون میشم نظرتون را بفرمایید فایلهای قبلی را اگه نیاز هست بفرمایید مجددا آپلود کنم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۲ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      سلام ترجیحا سریعتر برای بارداری اقدام بشه و اگر بعد از ۶ ماه نتیجه نگرفتید IVF کنید
    2. تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۳ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      ممنونم. یعنی این DFI اوکی هست و نیاز به مصرف دارو یا اقدام خاصی نیست؟
    3. تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۳ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      ممنونم. یعنی این DFI اوکی هست و نیاز به مصرف دارو یا اقدام خاصی نیست؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۳ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      سنتون بالاست و اینو کاریش نمیشه کرد روزانه بلومکس بخورید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر ممد یکشنبه ۴ تیر ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 80 مشاهده پرسش
    با سلام ، چند مدتی هست روی بیضه هام جوش های خیلی سفتی در اومده و اصلا هم هرچقدر محکم فشار میدم نمیترکن نزدیک یک ساله قبلا ۲ تا بیشتر نبود الان نزدیک ۱۰ تا الی بیشتر شدن بعضی ها کوچیک بعضی ها هم بزرگ حتی کوچیک ها هم نمیترکن خیلی نگرانم میترسم جوش های طبیعی نیستن خیلی سفت هستن و روز به روز هم دارن بیشتر میشن تورو خدا کمکم کنید بفهمم چی هستن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۴ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      عکس بفرستید
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۵ خرداد ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 84 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خدا قوت خدمت پروفسور کرمی
    آقای دکتر من سال ۹۱ عمل واریکوسل سمت چپ و انجام دادم و خداروشکر عمل خوب بوده ولی از اونجایی که یادم میاد هم‌قبل از واریکوسل هم بعد عمل بیضه های من اکثر اوقات آویزون هستند !؟
    دلیل این موضوع چیه آقاب دکتر بنظرتون من که کهولت سن ندارم ۲۷ سالمه و واریکوسل هم ندارم یا ممکنه همیشه دمای بدن بالاست که موجب آویزونی میشه نسبتا هم آدم استرسی هستم سپاس از توجهتون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۵ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      سلام در افراد مختلف میزان کشیدگی پوست و سایز کیسه بیضه متفاوت است . اهمیت چندانی ندارد
  • تصویر کاربر رضا دوشنبه ۲۲ خرداد ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 87 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر خسته نباشید
    بنده واریکوسل خفیف دارم و درحال حاضر رژیم کاهش وزن دارم دکتر تغذیه بهم گفتن که حتما باید ورزش داشته باشم و عضله سازی کنم حتی وقتی که رژیم تثبیت وزن رو شروع کردم
    ۱:اگه با وزنه زدن (بدنسازی) کارم به جراحی بکشه احتمال داره بعد از جراحی دوباره عود کنه؟
    ۲:اگه دوباره عود کنه تا چندبار عود میکنه و تا چند بار باید جراحی بشم؟
    باتشکر🙏
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۱ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      چند سالتون هست ؟ متاهل یا مجرد ؟
    2. تصویر کاربر رضا دوشنبه ۲۲ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      مجرد و ۲۵ سال
    3. تصویر کاربر رضا دوشنبه ۲۲ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      مجرد و ۲۵ سال
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۲ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      بله ممکنه عود کنه عمل مجدد برای عود نتیجه مطلوبی ندارد . باید اول اسپرم انالیز و سونو دهید ببینید نیاز به عمل هست یا خیر
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر داودی پنجشنبه ۴ خرداد ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 101 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر آقای دکتر بنده۳۰سالمه ۳ساله ازدواج کردم جلوگیری طبیعی داشتیم بعد ۳ماهی هس اقدام کردیم واسه بچه دار شدن نشد رفتیم دکتر آزمایش دادیم ک عکسش واستون فرستادم گفتن اسپرمت ضعیفه چند نوع قرص واسم نوشتن گفتن ۳ماه مصرف کن خاستم ببینم بنظرتون جواب میده یا ن اگه دارو یا چیزی هس ک میتونه جواب بده معرفی کنید ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      سلام بله ضعیف است داروهایی که دادن خوبه ولی باید از نظر واریکوسل بررسی شوید . اگر واریکوسل دارید عمل کنید
    2. تصویر کاربر داودی چهارشنبه ۳ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      معاینه کردن گفتن واریکوسل ندارین
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      قرص ها را مصرف کنید تا ۳ ماه اینده مرتب رابطه داشته باشید جواب نگرفتید از روش های کمک باروری استفاده کنید
    4. تصویر کاربر داودی چهارشنبه ۳ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      جناب دکتر چندوقته ادرارم فشارش خیلی ضعیف هس حجمش خوبه ولی دیر میاد موقع ادرار حداقل۵دقیقه باید بمونم تا تخلیه بشه امکانش هس ک تو اسپرم تأثیری داشته باشه؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۴ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      خیر
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر