جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

درمان خانگی آنژیوکراتوم

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

آنژیوکراتوم چیست؟ این بیماری نوعی کورک قرمز مایل به بنفش است. با ابتلا به این بیماری، سطح پوست زبر و پوسته ‌پوسته می‌شود.  ما در این مقاله قصد داریم به درمان خانگی آنژیوکراتوم بپردازیم. 

آنژیوکراتوم از عروق خونی سطحی تشکیل شده است (مویرگ‌های گشاد شده). معمولا این بیماری زود تشخیص داده نمی‌شود. اگر تصادفا ناحیه مبتلا شده را بخارانید یا به آن آسیب برسانید؛ احتمال پوسته پوسته شدن و زبر شدن پوست این قسمت وجود دارد یا ممکن است لخته‌ای بی‌ضرر در قسمت زخم ‌شده ایجاد شود (ترومبوز) و رنگ آن به بنفش تیره یا سیاه در طی شب تبدیل شود.

انواع آنژیوکراتوم

 آنژیوکراتوم انواع مختلفی دارد که در ادامه به شرح نشانه ای آنها می پردازیم:

1_ آنژیوکراتوم پراکنده

2_ آنژیوکراتوم میبلی

آنژیوکراتوم چیست؟

3_ آنژیوکراتوم فوردایس

4_ ناهنجاری عروقی آنژیوکراتوم

5_بیماری فابری (angiokeratoma corporis diffusum)

بیماری فابری نوعی اختلال ارثی جدی است که به دلیل کمبود نوعی آنزیم آلفاگالاکتوسیداز و سرامید تری هگزوزیداز ایجاد می‌شود. مقدار اضافی گلیکوسفینگولیپیدها در رگ‌های خونی و اندام‌های داخلی رسوب می‌کند.
لکه های قرمز و بنفش روی پوست

دلایل ابتلا به آنژیوکراتوم

به جز بیماری فابری که نوعی نقص ژنتیکی است؛ دلیل ابتلا یه  موارد دیگر مشخص نیست.

درمان آنژیوکراتوم

آنژیوکراتوم به طور معمول به هیچ نوع درمانی نیاز ندارد؛ به‌خصوص اگر هیچ‌گونه ناراحتی ایجاد نکند و تداخلی در برنامه‌های روزمره به وجود نیاورد. البته اگر وجود این زخم‌ها شما را اذیت کند یا با خاراندن دچار خون‌ریزی شوند؛ می‌توانید آن‌ها را از بین ببرید. در اکثر اوقات افراد به دلیل زیبایی ظاهری، ترجیح می‌دهند از شر این زخم‌ها خلاص شوند. با روش‌های مختلفی می‌توان آنژیوکراتوم را از بین برد، از جمله:

✅ درمان آنژیوکرام با Curettage و electrodessication

با استفاده از نوعی بی‌حسی موضعی، ناحیه موردنظر را بی‌حس می‌کنند و با استفاده از نوعی تجهیزات پزشکی الکترونیکی این زخم‌ها را از بین می‌برند.

✅مصرف دارو

احتمال دارد پزشک تعدادی دارو برای شما تجویز کند؛ البته نه برای درمان آنژیوکراتوم، بلکه برای کنترل نشانه‌های مرتبط با درد دست و پا. 

از جمله این داروهای تجویزی می‌توان به نورونتین و کاربامازپین اشاره کرد.

✅لیزر

با استفاده از پرتوهای لیزر، رگ‌های خونی مسبب این بیماری، سوزانده می‌شوند.

درمان آنژیوکرام

✅کرایوتراپی

با منجمد کردن بافت‌های مسبب آنژیوکراتوم، از پیش‌روی این زخم‌ها جلوگیری می‌شود.

✅تزریق

معمولا برای افراد مبتلا به آنژیوکراتومای فوردایس، از این روش استفاده می‌شود. به این بیماران داروی فابرازیم تزریق می‌شود. این دارو چربی اضافه سلول‌ها را تجزیه می‌کند.

درمان خانگی آنژیوکراتوم

چندین راه‌حل طبیعی و درمان خانگی برای آنژیوکراتوم وجود دارد. در واقع بیشتر این داروهای خانگی در خانه یافت می‌شوند. برخی از این درمان‌ها عبارتند از:

درمان خانگی آنژیوکراتوم با روغن نارگیل

مدت‌هاست که از این ماده برای درمان بیماری‌های مختلف پوستی استفاده می‌شود. روغن نارگیل خاصیت آنتی‌باکتریال و ضدالتهابی دارد. کافی است حداقل روزی دو تا سه بار، چند قطره روغن نارگیل روی ناحیه موردنظر بمالید. 

می‌توانید روغن نارگیل و روغن اسطوخودوس را با هم ترکیب کنید چون روغن اسطوخودوس هم خاصیت آنتی‌باکتریال دارد. این روغن‌های اساسی می‌توانند با همکاری هم در مدت کوتاهی، نتیجه دلخواه را برای شما حاصل کنند.

درمان خانگی آنژیوکراتوم با روغن نارگیل

درمان خانگی آنژیوکراتوم با سرکه سیب

این ماده نیز درمانی کاملا طبیعی برای آنژیوکرام و دیگر بیماری‌های پوستی است. سرکه سیب خاصیت آنتی‌باکتریال دارد و در مبارزه با باکتری‌ها موثر است. اما استفاده از آن روی پوست، اثری ملایم دارد. حداقل دو بار در روز این ماده را روی ناحیه موردنظر بمالید؛ خواهید دید که زخم‌ها تا حدی بهبود می‌یابند.

درمان خانگی آنژیوکراتوم با سیر

از این ماده در آشپزی خانگی استفاده می‌شود و برای سلامتی بسیار خوب است. سیر هم خاصیت آنتی‌باکتریال و ضدقارچی دارد؛ به همین دلیل استفاده از آن برای درمان و کنترل انجیوکراتوما و دیگر بیماری‌های پوستی خوب است.

دکتر حسین کرمی جراح و متخصص کلیه مجاری ادراری و تناسلی

سایز و اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان چقدر باید باشد؟
4.1/5 - (20 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر رها یکشنبه ۲۳ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 216 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر،من دوساله ک زگیلامولیزرکردم وبعداون هیچ زگیلی دیگه ندارم میخواستم بدونم ک امکان بازگشت بعد دوسال وجودداره،یانه ب طورکامل ازبدنم خارج شده؟ازمایش هامم خداروشکرمنفی بودن چون تواین دوسال هیچوقت دیگه زگیل نداشتم،عکس میفرستم خدمتتون ببینید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۲ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      معمولا بعد از ۲ سال در ۸۰ در صد افراد از بدن پاک میشه
    2. تصویر کاربر رها شنبه ۲۲ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      جناب دکتر براتون عکسم فرستاده بودم ولی جواب ندادین،
    3. تصویر کاربر رها شنبه ۲۲ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      ممنون میشم ب عکسام نگاه کنین ببینید زگیلی میبینید یانه،
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۲ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      عکسی نیامده مجدد بفرستید
    5. تصویر کاربر رها شنبه ۲۲ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      ممنون فرستادم
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۳ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      خیر زگیل نیست
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر sarah پنجشنبه ۲۰ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 182 مشاهده پرسش
    من و نامزدم به تازگی برای اولین بار تماس جنسی داشتیم. ایشون قبل من روابط متعدد داشتند. ولی چند ساله که رابطه ای نداشتند.

    موقع لمس آلتش متوجه یه زبری روی آلت شدم.
    ازش پرسیدم گفت که قبلا نمونه برداری کرده و پدرش هم همچین ضایعه ای دارند و پزشک گفته که چیز نگران کننده ای نیست و دلیل ضایعه احتمالا ارثی یا به دلیل پوشیدن لباس زیر جنس پلاستیکی هست.
    گفت که چندبار تا حالا این ضایعه رو فریز کرده و الآن جای ضایعه مونده.

    میخواستم بدونم از نظر علمی همچین چیزی امکان پذیر هست یا احتمالا این ضایعه زگیل ناشی از hpv هست؟
    یعنی امکان داره ضایعه به دلایلی که گفته پیش بیاد و بعد از فریز دوباره برگرده و چند بار فریز کنه؟
    طبق گفته ی خودش پخش هم نشده و فقط همون یه ضایعه است که در طول التش هست نه نوکش.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۹ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      تست پاپ اسمیر انجام بدین ، احتمال داره زگیل بوده باشه. عکسش را نیز بفرستید
    2. تصویر کاربر sarah چهارشنبه ۱۹ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      متاسفانه راضی نمیشن عکس بگیرم، میگن چرا به حرفش اعتماد نمی کنم. می گفت خودش پیگیر بوده قبلا و داده نمونه برداری و مطمئن شده که ناشی از بیماری جنسی نیست. و فقط هم همون یه جا از آلت تناسلیش برآمدگی هست و چندباری هم که فریز کرده دقیقا همون یه نقطه بوده و پدرشم مشابهشو داره، اما اینکه گفت چندبار فریز کرده من شک کردم. چون فکر نمی کردم با فریز کردن ضایعه پوستی عادی دوباره برگرده. عود مجدد ضایعات عادی مثل اسکین تگ ممکنه دکتر؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۰ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      اگر اسکین تگ باشه مجدد ایجاد نمیشه
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر احمد شنبه ۱ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    سلام.دراثر خود ارضایی زیاد زیر آلتم زخم شد. کم کم زائده های گوشتی تشکیل شده. و سفت هستند ولی درد و خارش ندارم .به رنگ پوست تیره تر هستند. راهنمای کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      عکس
  • تصویر کاربر شهاب سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 242 مشاهده پرسش
    سلام
    من آقایی 41 ساله هستم با وزن 114 کیلوگرم و قد 187 سانتی متر
    در تاریخ 14 فروردین 1400 یک رابطه جنسی بدون کاندوم از راه واژن با خانومی داشتم، دو روز بعد از این رابطه احساس سوزش و ماندن ادرار در مجرا پیدا کردم ولی هیچگونه چرکی از مجرا حتی با دوشیدن خارج نمیشد، تب یا لرز هم نداشتم، کمی احساس ضعف و درد در بیضه و فشار در زیر شکم داشتم، به نزدیکترین پزشک متخصص اورولوژی مراجعه کردم، چهار عدد قرص آزیترومایسین 250 به صورت یکجا، پنج عدد قرص سفیکسیم400 به مدت 5 روز و 30 عدد قرص مترونیدازول به مدت 10 روز و 10 عدد قرص سلکسیب 100 برای 5 روز تجویز کردند که مصرف کردم، یک هفته بعد مجدداً مراجعه کردم در نوک آلت تناسلی احساس سوزش و حساسیت در تماس با لباس داشتم که معاینه کردند ولی چیزی از تبخال یا هر زخمی رویت نشد، ولی باز هم به تجویز ایشان پماد آسیکلوویر موضعی شروع کردم و پس از اتمام دوره درمان با آنتی بیوتیک به مدت 10 روز قرص آسیکلوویر 400 روزی سه عدد مصرف کردم، پس از یک هفته مجدداً مراجعه کردم، درد خفیف در پایین کمر و زیر شکم و بیضه‌ها داشتم سونوگرافی پروستات و آزمایش ادراد و کشت و PSA نوشتن که انجام دادم، ابعاد پروستات 33×35×47 میلیمتر و حجم آن 29.9 کمی بزرگتر از نرمال بود و آزمایش PSA 3.02 بود، در کشت میکروبی رشد نکرده بود و آزمایش ادرار هم نرمال بود، دکتر اورولوژی برای بنده قرص تامسولوسین 04 و سلکسیب 100 به مدت یک ماه تجویز کردن و قرار ملاقات برای یکماه بعد گذاشتن، الان پنج روز است که این داروها رو مصرف میکنم،در این مدت سوزش نوک آلتم بهتر شده ولی مجدداً سوزش مجرای ادراری برگشته و دردهای کمر و زیر شکمم هم کمی بدتر شده، با توجه به اینکه پدر من قبلاً بیمار شما بودن و درمان شما اعتماد دارم، از جنابعالی راهنمایی میخواستم که آیا نیاز به مصرف 28 روزه قرص لووفلوکساسین دارم یا خیر؟ و اینکه با توجه به سوزش داخل مجرای ادراری، احتمال وجود ضایعه‌ای درون مجرا برای بنده مطرح است یا خیر؟ در صورتی که نیاز به ویزیت هست بفرمایید که خدمت برسم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      علایم شما به التهاب پروستات شباهت دارد ، از داروهای افلوکساسین ۲۰۰ میلیگرم هر ۱۲ ساعت و کپسول تامسولوسین ۰.۴ میلیگرم شبی یک عدد و قرص ملوکسیکام ۷.۵ میلیگرم هر ۱۲ ساعت برای یک ماه استفاده کنین و از قهوه و نوشابه و ادویه جات و پیاز و سیر پرهیز کنین
  • تصویر کاربر کردبچه چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 179 مشاهده پرسش
    باعرض سلام عکس در این ربات قابل ارسال هست؟چون این اتفاق وحشتناک برای قسمت های لبه داخی واژن من افتاده و نمیدونم چیه و چکارکنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      سلام عکس باز نمیشود لطفا مجددا عکس را ارسال کنید تا بررسی کنم و پاسخ دهم
  • تصویر کاربر حمیداسدی یکشنبه ۲۹ فروردین ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 259 مشاهده پرسش
    سلام
    ببخشید یه سوال خیلی مهم دارم
    راهنمایی کنید ممنون میشم
    من الان 30 سالمه و مجردم
    رابطه جنسی اصلأ نداشتم
    مشکلم اینه از 14-15سالگی گرفتار استمنا شدم ( حدود 1ماهه ترک کردم)
    بعد خاستم بپرسم با وجود این مشکل مانعی برای ازدواج من وجود داره یا نه؟
    آیا میشه ازدواج کرد یا قبلش باید متخصص اورولوژی مراجعه و آزمایش خاصی انجام داد ؟ و اینک من نمی دونم به زودانزالی هم دچار شدم یا نشدم از کجا باید بفهمم اینو؟؟
    و من تا حالا بخاطر استمناء سمت ازدواج نرفتم ( استمناء بصورت دمر بوده نه مالش آلت یا استفاده از وسایل دیگه)
    اینه که خیلی نگرانم از این بابت و سایتهای اینترنتی هم حرف‌های ضد و نقیضی زدن در این مورد و من بیشتر دچار سردرگمی شدم
    لطفاً نگید به روانشناس مراجعه کنید
    من دارم استمنا رو بعد جسمانی میخام ببینم ایجاد مشکل میکنه بعد از ازدواج یا خیر و کاری به بعد روحی روانی این مشکل ندارم
    هر چند که عوارض روحی روانی و افسردگی هم در بنده ایجاد کرده این مسأله و قابل انکار نیست
    ممنون میشم جواب منو بعنوان جوانی که بخاطر استمنا نمی تونه ازدواج کنه و مشکل و دغدغه فکری پیدا کرده بدهید به دور از هرگونه تعصبات مذهبی و دینی
    ممنون میشم واقعا
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۹ فروردین ۰( 2 سال پیش)
      مشکلی برای ازدواج ندارید ، نگران نباشید ، زودانزالی را حین رابطه ی جنسی میشه فهمید
  • تصویر کاربر یحیی پنجشنبه ۱۲ فروردین ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 209 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب.
    من پسر26 ساله ای هستم.
    دیروز با خانمی ازدواج موقت داشتم و با کاندوم آلتم را کمی تاکید میکنم کمی داخل ورودی واژن ایشان کردم به مدت دو دقیقه.
    بعد، آن خانم با دستش کاندوم را از روی آلت من در آورد و دستش را روی سر آلت من کشید.
    با توجه به این که از سلامت خانم اطلاعی نداشتم، در صورتی که دست خانم که به کاندوم خورد و سپس به سر آلت من کشیده شد، احتمال ابتلای من به HIV وجود دارد؟
    و همچنین لطفا بفرمایید تست های نسل چهارم تا چه مدت بعد از ورود ویروسHIV به بدن،
    جواب درست و قطعی می دهند؟
    با سپاس فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۲ فروردین ۰( 2 سال پیش)
      اگر خانم hpv داشته باشه ، با برخورد پوست الت به مخاط واژن میتونه منتقل شه
  • تصویر کاربر بهرنگ پنجشنبه ۱۲ فروردین ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 206 مشاهده پرسش
    عرص ادب
    چندسال قبل این زائده ها شبیه خال از کلاهک الت تناسلیم پدیدار شد اوایل چیز خاصی نبود شبیه خال بود بمرور زمان سفت تر شده و تعدادشم زیادتر شد به متخصص کلیه مجاری ادرار مراجعه کردم گفتند به متخصص پوست نشون بدم متخصص پوست گفتن انژیوکراتوم هست با لیزر از بین میرن از بین هم نرفتند و مجدد ظاهر شدن الان واقعا از نظر ظالهری خیلی عذاب اور شده واسم خواهشا یه راهکار بهم بدید دیگه نبینمشون میخام ازدواج کنم واقعا تو روحیه ام تاثیر میزاره
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۲ فروردین ۰( 2 سال پیش)
      انژیوکراتوم هست باید کرایو شود مراجعه کنید
  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۱۲ فروردین ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 221 مشاهده پرسش
    با سلام و تبریک سال نو خدمت آقای دکتر /بنده دیابت تیپ 1 داشته و تحت درمان با انسولین هستم و قند خونم تقریبا کنترل شده است /آلتم تیک عصبی دارد واذیت می کند و هنگام انزال درد دارم به گونه ای که تیر می کشد /در آزمایش ادرار هم که برای چکاپ قند دکتر غدد نوشتند در ادرار عفونت نیست آیا عفونت پروستات آزمایش دیگری دارد /شما قرص سیپروفلوکساسین تجویز کردین ولی هنوز استفاده نکردم /ممنون از راهنمایی شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۲ فروردین ۰( 2 سال پیش)
      سیپروفلوکساسین رو استفاده کنید
  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۱۲ فروردین ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 350 مشاهده پرسش
    سلام
    در اثر سکس طولانی دور کلاهک دچار سوختگی و تغییر رنگ شده است
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۲ فروردین ۰( 2 سال پیش)
      پماد تریامسینولون هر ۸ ساعت
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر