جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت ادراری و سوزش ادرار

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

عفونت مثانه در زنان بیشتر از مردان شایع است. به طور تخمینی، بیش از 50 درصد زنان حداقل یک بار در زندگی خود با عفونت مثانه مواجه می‌شوند. بیشتر این عفونت‌ها ساده هستند و عامل ایجاد آنها، باکتری ‌ای‌کولای (E. Coli) است.

عفونت مثانه در زنانی که بیماری خاصی ندارند، بی‌خطر نامیده می‌شود. اما عفونت مثانه با وجود سوند یا استنت در مجاری ادراری، دیابت، بارداری و برخی مشکلات دیگر، عفونت پرخطر نامیده می‌شود. عفونت مثانه بی‌خطر با مصرف یک دوره کوتاه آنتی‌بیوتیک به‌راحتی درمان می‌شود اما برای فرد بیمار باعث مشکلات زیادی می‌شود.

چه چیزی باعث بروز عفونت مثانه میشود؟

عفونت مثانه اغلب به دلیل ورود باکتری به پیشاب‌راه و سپس مثانه رخ می‌دهد. پیشاب‌راه لوله‌ای است که ادرار را از بدن خارج می‌کند. این باکتری‌ها وقتی وارد مثانه می‌شوند، به دیواره مثانه می‌چسبند و باعث التهاب و عفونت می‌شوند که به آن التهاب مثانه یا سیستیت گفته می‌شود. این باکتری‌ها می‌توانند از مثانه به سمت کلیه‌ها هم حرکت کنند و باعث بروز عفونت کلیه شوند. چندین عامل می‌توانند ریسک عفونت مثانه را افزایش دهند. این عوامل شامل موارد زیر می‌شوند:

علائم عفونت ادراری

علائم عفونت ادراری شامل موارد زیر می‌شود:

عفونت کلیه هم علائم مشابهی دارد اما موارد زیر هم می‌توانند علامت عفونت کلیه باشند:

پزشک پس از شنیدن علائم مریض و انجام آزمایش ادرار می‌تواند عفونت مثانه را تشخیص دهد. در آزمایش ادرار، وجود گلبول سفید در ادرار و علائم التهاب چک می‌شود که نشان دهنده عفونت هستند. اگر پزشک مشکوک به عفونت مثانه باشد، کشت ادرار را تجویز می‌کند. کشت ادرار یک تست آزمایشگاهی است که برای شناسایی باکتری‌های مختلف موجود در نمونه ادرار به کار می‌رود.

کشت ادرار در موارد زیر تجویز می‌شود:

درمان عفونت مثانه

آنتی بیوتیک برای درمان عفونت مثانه

سوالات مختلفی در رابطه با درمان عفونت مثانه پرسیده می شود، از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قوی ترین انتی بیوتیک برای عفونت ادراری کدام است؟

بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت ادراری مردان کدام است؟

بهترین دارو برای عفونت ادراری در زنان کدام است؟

باید گفت افرادی که عفونت مثانه بی‌خطر دارند اغلب با یک دوره کوتاه آنتی‌بیوتیک درمان می‌شوند. آنتی بیوتیک برای عفونت ادراری می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود. موارد زیر از جمله درمان‌های معمول برای التهاب مثانه بی‌خطر هستند.

ثابت شده است که دوره سه روزه درمان به اندازه دوره هفت روزه مؤثر است اما عوارض کمتری دارد. عوارض معمولاً ناشی از رشد بیش از حد قارچ است و می‌تواند منجر به قرمزی و عفونت قارچی واژن شود. درمان سه روزه همچنین نسبت به درمان هفت روزه مقرون به صرفه‌تر است. درمان تک دوزی هم امکان پذیر است اما به طور کلی نرخ درمان آن پایینتر و احتمال بروز عفونت دوباره بالاتر است. در بسیاری از افراد، علائم یک روز پس از شروع دوره درمان کاهش می‌یابند. اما حتی اگر بیمار حس کند که بهتر شده است، حتماً باید دوره آنتی‌بیوتیک را به پایان برساند تا عفونت به طور کامل از بین برود. اگر دوره تکمیل نشود، عفونت می‌تواند دوباره رخ دهد و بار دوم درمان آن سخت‌تر می‌شود.

اگر علائم بیش از دو یا سه روز پس از شروع درمان ادامه یابند، بیمار باید پزشک را در جریان بگذارد. افرادی که عفونت مثانه پرخطر دارند باید به مدت 7 تا 14 روز آنتی بیوتیک مصرف کنند. عفونت پرخطر ممکن است در زنان باردار یا افرادی که دیابت یا عفونت خفیف کلیه دارند مشاهده شود. همچنین به مردانی که عفونت ادراری حاد دارند پیشنهاد می‌شود که به مدت 7 تا 14 روز آنتی بیوتیک مصرف کنند. در موارد نادر، آنتی بیوتیک های بتا-لاکتام و فلوروکینولون‌ها هم برای درمان عفونت‌های مهاجم‌تر به کار می‌روند. این آنتی‌بیوتیک ها مؤثر هستند اما به دلیل خطر مقاومت باکتریایی، در درمان اولیه تجویز نمی‌شوند.

درمان عفونت مثانه در خانه

به دلیل نگرانی‌هایی که در مورد باکتریهای مقاوم به آنتی‌بیوتیک وجود دارد، پزشکان به زنانی که عفونت مثانه عادی دارند، استفاده از راههای پیشگیری عفونت را توصیه می‌کنند. این راه ها شامل موارد زیر می‌شوند:

تغییر روش پیشگیری از بارداری

عفونت مثانه بیشتر در زنانی دیده می شود که دیافراگم و اسپرم کش استفاده می کنند.

نوشیدن آب و دفع ادرار پس از رابطه جنسی

این کار به دفع باکتری هایی که وارد مثانه شده اند کمک می کند.

استفاده از کرم موضعی استرادیول در زنان یائسه

زنان یائسه می توانند از استروژن برای کاهش ریسک عفونت استفاده کنند.

مصرف آنتی بیوتیک برای پیشگیری

از دیگر موارد موثر در پیشگیری از عفونت ادراری و مثانه می توان به موارد زیر اشاره کرد: آب میوه کرنبری بدون شکر، سرکه سیب، اسید اسکوربیک (ویتامین سی) و پروبیوتیک ها. از میان این درمان ها، محصول کرنبری از همه محبوب تر است.

درمان عفونت مثانه در طب سنتی

راه هایی مانند:

درمان عفونت ادراری با کرن بری

کرنبری به عنوان یک درمان طبیعی برای پیشگیری از عفونت مثانه در نسل‌های متمادی به کار می‌رود. طبق تحقیقی که در سال 2012 انجام شد، آب میوه کرنبری و قرص‌های کرنبری در زنانی که عفونت مکرر مثانه دارند، مؤثر است. اما مشخص نیست که آیا آب میوه کرنبری می‌تواند در افراد دیگر هم از عفونت مثانه پیشگیری کند یا خیر.

پوشیدن لباس مناسب

باکتری‌ها در محیط‌های گرم و مرطوب بیشتر رشد می‌کنند. پوشیدن شلوار جین تنگ و دیگر لباس‌های تنگ می‌تواند باعث ماندن رطوبت در نواحی حساس زنانه شود. این عامل می‌تواند محیط مناسب برای رشد باکتری‌های واژینال را فراهم کند.

نوشیدن آب زیاد

آب باعث شسته شدن باکتری‌ها از مثانه و در نتیجه درمان سریعتر عفونت می‌شود. همچنین آب باعث رقیق شدن ادرار و در نتیجه کاهش درد در هنگام ادرار کردن می‌شود. ادرار حاوی مواد زائد بدن است. در شرایط عفونت مثانه، دفع ادرار غلیظ و تیره می‌تواند با درد و ناراحتی بیشتری همراه باشد. ادرار رقیق کمرنگ‌تر است و باعث ناراحتی کمتری می‌شود.

دفعات زیاد دفع ادرار

دفع ادرار به صورت مکرر می‌تواند با خارج کردن باکتری‌ها از مثانه، به درمان عفونت کمک کند. نگه داشتن ادرار به باکتری‌ها زمان می‌دهد تا در مثانه تکثیر شوند. همچنین دفع ادرار پس از رابطه جنسی هم مفید است. رابطه جنسی می‌تواند باعث پیش رفتن باکتری‌ها در مجاری ادراری در زنان و مردان شود. دفع ادرار پس از رابطه جنسی می‌تواند به خروج باکتری‌ها از مجاری ادراری کمک کند. با این کار از ماندن باکتری‌ها در مجاری و بروز عفونت جلوگیری می‌شود.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4.2/5 - (121 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر پارسیا جمعه ۱۰ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 95 مشاهده پرسش
    با عرض سلام خدمت شما دکتر محترم بنده سیزده ساله که سوزش شدید ادرار و تکرر شدید ادرار دفع سفت و سخت ادرار و تخلیه نشدن ادرار و تموم شدنش با سوزش شدید دارم و مشکل یبوست که از نوجوانی داشتم حتی اگر شکمم کار نکنه سوزشم رو تشدید میکنه و دوبار سیستوسکوپی شدم و هر دو بار گفتن التهاب شدید مثانه دارم و آزمایش ادرارم هم حتی با اینکه آنتی بیوتیک مصرف میکنم هم عفونت داره سونو هم مشکلی نداشت اما سوزش شدید مثانه مجرای ادراری و واژن به شدت اذیتم میکنه در قسمت انتهایی شکم زیر نافم احساس فشار و درد دارم نزدیکی دردناک باعث شده دوساله که با همسرم نزدیکی نداشتم در طول هم روز و هم شب مقدار بسیار فراوانی مایعات میخورم بعد از هر دفع ادرار حداقل دوتا لیوان آب میخورم یعنی گاهی وقتا هر یک ربع بیست دقیقه دولیوان آب میخورم حتی اگر نخورم هم ادرارم میگیره و اگر مثانم پر نباشه یا مقدار ادرارم کم باشه بعد از ادرار سوزش عجیبی مجرای ادراری و مثانم رو میگیره که مثانم گر میگیره و تا کف پاهام تیر میکشه و تا چهار پنج تا لیوان آب پشت هم نخورم آروم نمیشم شبها هم تا صبح هر یکساعت یا چهل دقیقه یکبار فشار ادرار بیدارم میکنه ادرار میکنم آب میخورم میخوابم نه خواب راحت دارم و نه زندگی تکرر طوریکه تو ماشین ظرف دارم دکتر امامی دوبار تزریق سیستی استت و یه آمپول داخل مجاری ادرار تزریق کرد که متاسفانه بعد از اون خیلی بدتر شدم حالا باید چکار کنم خواهش میکنم کمکم کنید نوار مثانه هم انجام دادم چیزی نشون نداد این چه عفونتی هست که خوب نمیشه سوزش مجرا و واژن و تکرر و خوردن زیاد مایعات به شدت اذیتم میکنه و زندگیم رو مختل کردهو باعث ضعیف شدن اعصابم شده هرجا میخوام برم باید حتما اول از سرویس بهداشتی اونجا خیالم راحت باشه که داره یا نه لطفاً راهنمایی کنید 🙏
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۹ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      سلام ازمایش ادرار و کشت ادرار و سونوگرافی کلیه ها و مجاری به همراه PVR اگر دارید بفرستید ببینم
    2. تصویر کاربر پارسیا جمعه ۱۰ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      دوتای اول ماله دیروزه و اونیکی ماله بهمن ماه هست که خود دکتر مهراد از کف مثانه برام نمونه گرفتن فرستادن آزمایشگاه
    3. تصویر کاربر پارسیا جمعه ۱۰ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      دیروز بیمارستان هاشمی نژاد قسمت اورژانس بهم تاوانکس دادن و یوریناسین که میخوردم و فنازوپیریدین اما تاثیر چندانی نداشته تا حالا pvr هم ندارم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۰ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      جواب پاتولوژی نمونه ها چی بود ؟ رحم چرا خارج شده ؟ علت و پاتولوژی چی بود ؟
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر ملکشاهی چهارشنبه ۲۴ خرداد ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 101 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    دخترم 8 سال داره چندماهه بعد از دفع مدفوع احساس تکرر ادرار میکنه
    آزمایش ادار هم دادیم عفونت ادراری نداشت فقط بعد از دفع مدفوع این حالتو داره جوری که از دفع مدفوع میترسه و امتناع میکنه چون میترسه دچار اون حالت احساس ادرار بشه در حالیکه ادرار نمی کنه یا خیلی کمه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۲ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      سلام یبوست دارد یا خیر ؟
    2. تصویر کاربر ملکشاهی سه شنبه ۲۳ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      سلام نه یبوست نداره
    3. تصویر کاربر ملکشاهی سه شنبه ۲۳ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      سلام خیر یبوست نداره
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      اهمیتی ندارد بعد از مدتی بهبود می یابد . بهش بگین زور نزنه هنگام دفع مدفوع
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر فاطمه چهارشنبه ۱۰ خرداد ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 107 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من ۱۹ سالمه و ۲ سال ازدواج کردم و از خیلی وقته همیشه درد زیر شکم دارم اونم گاهی و خیلی خیلی خفیفه ولی هر روز در حدود ده دقه یا یک ساعت همیسه درد میگیره و بعد اروم میسه تا امسال دیگ ازمایس دادم گفتن خون تو ادرارته و سونو بده سونو دادم و گفتن سنگ ۲ میلی داری و بازم ازمایش ادرار دادم پروتئین و هموگلوبین دفع میکردیم rbc هم بین ۲۲ تا ۲۰ بود پیش متخصص کلیه و مجاری رفتم و بهم گفتن ک این دردا برا خانما چون پریود میشن طبیعیه و هیچ مشکلی نداری سونو هم بقیش اوکی بود اقای دکتر پس این درد مال چیه ؟!و اینکه من تکرار ادرارم دارم بعضی وقتا ده دقه ای یبار میرم دسشویی قبلا با مترونبدازول بهتر شدم ولی الان ۳ هفتس بدتر شدم همش حس میکنم مثانم پره وقتی میرم مسافرت یا بیرون ۱ رورم بمونم تکرار ادرار نمیگیرن ولی ب محض اینکه تو خونخ باشم تکرار تند تند میگیرم ب دکترمم گفتم ایشون فرمودن ک عفونت چون نداری ب مرور خوب میشه مترونیدازول هم مصرف میکنم مترونیدازول ۵۰۰ و اینکه وقتی ادرار میگیرم زیر نافم درد میگیره و بعد ادرارم تا چن دقه درد میگیره زیر نافم ولی خب من حتی عفونتم ندارم دکتر گف طبیعیه میخاستم بدونم نظر شما چبه ی نظر جامع بم بدین ن اینکه بگین ازمایش و اینا بدم چون دکترم بهم گفتن نیاز حتی ب سونوی محدد نی و هیچ ازمایشی پیشنهاد ندادن گفتن ک طبیعیه عکس ازمایشامم میزارم براتون

    قرص سیتون ۲۰ عدد بهم دادن با ویتامین b6
    شما نظرتون چیه برای تکرار ادرار چی بگیرم؟
    ببخشید بابت طولانی بودن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۰ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      درد بخاطر مسائل زنان و پریود است . برای تکرر ادرار وزیکر ۱۰ روزی یک عدد بخورید . در افراد استرسی و وسواسی تکرر ادرار مشهود است . ازمایش ادراری که خون داره باید تکرار بشه اما الان نه حدود ۳ ماه دیگر ازمایش را تکرار کنید اگر باز هم بود یک نوبت باید سیستوسکوپی بشوید و داخل مثانه رویت بشه
    2. تصویر کاربر فاطمه چهارشنبه ۱۰ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      دکتر دوتا ازمایش دادم قبلا خب در اختلاف ی ماه اولیش ک الان براتوت میفرستم blood زوده بود کمی
      بعد یماه بعد ک ازمایش دادم blood زده بود منفی ولی rbc زده بود بین ۲۰ تا ۲۲ و هموگلوبینم زده بود مثبت ۲ ایتا ک نشون دادم گفتن ک شاید بخاطر اینکه ک سنگت اومده تو مثانه
      دکتر ممکنه سرطان یا توده باشع تو مثانم؟؟؟
      سونو اولو براتون ارسال کردم نگران کنندس از دیشب تا الان دکتر ده دقه ای یبار یا نیم ساعت یبار دارم از خاب بیدار میشم خسته شدم دیگ
    3. تصویر کاربر فاطمه چهارشنبه ۱۰ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      دکترم درد شکمم هم همیشس ولی خفیف ممکنه مشکل خاصی داشته باشم؟؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۰ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      در سونوگرافی توده واضح ندیده پس احتمال کم است . احتمالا rbc در زمینه شن ریزه بوده . ازمایش برای ۳ ماه بعد تکرار بشه
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر جواد جمعه ۱۹ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 154 مشاهده پرسش
    سلام خدمت آقای دکتر
    بنده دوسال قبل سونوگرافی کامل شکم انجام دادم
    که دکتر گفت پروستات شما یکم بزرگ شده ولی سوزش ادرار یا تکرر ادرار نداشتم دکترهم گفت مشکل خاصی نیست وبهم قرص افلوکینول داد یک ماه مصرف کردم
    یک ماه پیش متوجه شدم آخر ادرارم قطره قطره میاد ولی سوزش ادرار نداشتم وتکرار ادرار هم نداشتم واز داروخانه قرص افلوکینول خواستم که بهم افلوکساسین۲۰۰داد ودوهفته مصرف کردم هر۱۲ساعت یک عدد ولی بعد از دو هفته متوجه سوزش ادراروبیقراری مجاری ادرار شدم ودارو رو قطع کردم
    ولی تکرر ادرار ندارم . ۳۲ سال دارم مجرد.
    مرسی از دستور شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۹ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام حتما یک ازمایش ادرار و کشت ادرار بدهید بفرستید در سونوگرافی باید قید بشه باقی مانده ادرار پس از تخلیه چقدر بوده
  • تصویر کاربر رضا یکشنبه ۴ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 240 مشاهده پرسش
    سلام ، دکتر جان لطفا ازمایش ادرارم رو بررسی میکنید
    توی ادرار مقداری rbcوwbc طبیعی هست؟
    باکتری زده few
    علائم و مشکلی هم ندارم
    1. تصویر کاربر رضا یکشنبه ۴ دی ۱( 1 سال پیش)
      .
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۴ دی ۱( 1 سال پیش)
      سلام ازمایشتان نرمال است و مشکلی ندارد
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر هما چهارشنبه ۳۰ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 254 مشاهده پرسش
    سلام عرض شد جناب اقای دکتر.من شب قبل از ازمایش کشت ادرار،یک عدد قرص سیستون خوردم.آیا این قرص سیستون مثل آنتی بیوتیک هست و نباید قبل از ازمایش کشت ادرار مصرف شود؟آیا ممکن هست به دلیل خواص انتی بیوتیکی قرص سیستون،جواب ازمایش منفی کاذب شود؟سپایگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳۰ آذر ۱( 1 سال پیش)
      سلام خیر تاثیری روی ازمایش ندارد
  • تصویر کاربر محمدیان پنجشنبه ۳ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 221 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    من سابقه عفونت اداری دارم هفت سال قبل به همین خاطر سه جلسه به ارولوژیست مراجعه کردم تا پارسال که کرونا گرفتم خوب بودم ولی بعد از کرونا دوباره عفونتم شروع شد ۳ یا چهار بار طی این یکسال تکرار شد و دکتر برام افلوکساسین ۳۰۰ تجویز میکردن و خوب میشدم ولی الان ۴ ماهه بعد از طی دوره درمان دوباره عفونت می گیرم که بیست روزقبل با عفونت و التهاب بیضه
    وتب همراه شد به پزشک مراجعه کردم ۱۰ تا جنتامایسین و افلوکساسین ۳۰۰ و سفکسیم ۴۰۰ تجویز کردن برای ۱۰ روز، بعد از ۱۰ روز التهاب بیضه خوب شد و تکرار و شورش ادرار کم شد. روز یازدهم نوبت دکتر داشتم مراجعه کردم و سونوگرافی نوشت کلیه و مثانه و پروستات مشکلی وجود نداشت ولی وزیکول سمینالم عفونی بود و دکتر برام سولیفناسین برای یک ماه روزی یک عدد و انتری داکس ۱۰۰ برای ۱۰ روز ، روزی دو نوبت نوشت وقتی مصرف این داروها را شروع کردم از روز دوم مجددا تکرر و سوزش ادرار گرفتم . انتری داکس یک روز دیگه تمام میشه ولی تکرر و سوزش هنوز دارم آقای دکتر بی زحمت راهنمایی کنید .۴۸ ساله هستم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۳ آذر ۱( 1 سال پیش)
      سلام ازمایش ادرار جدید داده اید ؟ رابطه جنسی اخیر داشته اید ؟ میتواند التهاب پروستات مطرح باشد
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۱۲ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 319 مشاهده پرسش
    سلام من برج 3یه وزنه سنگین بلند کردم و بالای آلت تناسلیم یه سوزش کرد و بعد اون هر موقع فوتبال میرفتم 2روز بالای آلت درد داشتم و خوب میشد تا سری بعد تا اینکه بعد 3ماه بدتر شد و سنوگرافی دادم گفتن فتق هست عمل کردم ولی بعد عمل هم بازم بالای آلت درد دارم سنوگرافی هم دادم گفتن فتق نیست متخصص هم رفتم گفتن فتق نیست خواستم بدونم علت درد بالای آلت چیست و سمت راست هم اذیت میکنه درد ندارم ولی حالت اذیت کننده دارم ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۲ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      2-سلام ،بايد معاينه شويد
  • تصویر کاربر عليخاني دوشنبه ۲ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 355 مشاهده پرسش
    سلام دختر من گوش درد داشت يك ٥روزه اموكسي كلاو ٦٢٥قرص مصرف ميكنه هر ٨ساعت نصف الان سوزش ادرار داره البته قبل از گوش دردش كرونا داشت ويك هفته ازيترو مصرف كرد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳۰ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      به متخصص ENT مراجعه‌ کنید
    2. تصویر کاربر عليخاني یکشنبه ۱ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      هنر كردي دكتر
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      سوالتون رو به اشتباه مطرح کردید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر تقی شنبه ۳۰ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 325 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر مدتی هست حدود دوماه کمرم درد میگیره میزنه به مثانه وبیضه ها وکشاله ران دکتر رفتم حدود ۹ماه پیش گفت کمی پرستاتم بزرگ هست آزمایش وسنو دادم .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳۰ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      1-سلام، بهتر است سونوگرافي كنيد.
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر