جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

قرص ویسول 5 برای چیست؟

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

قرص ویسول 5 یا سولیفناسین برای درمان مثانه بیش فعال استفاده می شود. ویسول پنج با شل کردن عضلات مثانه، قابلیت کنترل ادرار را بهبود بخشیده و به کاهش نشت ادرار (چکه کردن)، نیاز فوری به دفع ادرار و دفعات رفتن به توالت کمک می کند. این دارو به دسته ای از دارو ها تعلق دارد که به عنوان ضد اسپاسم شناخته می شوند.

نحوه استفاده از قرص ویسول 5

قرص ویسول 5 معمولا به صورت یک بار در روز مصرف شده و مصرف آن باید به همراه یک لیوان پر از مایعات باشد. از آنجایی که پودر موجود در قرص، طعم بسیار تلخی دارد، این دارو باید به طور کامل بلعیده شود.

سولیفناسین را باید به صورت منظم و بر اساس نسخه پزشک متخصص مصرف کرد تا بیشترین مزایای آن بدست آید. جهت کمک به یادآوری، باید این دارو را هر روز در زمانی معین مصرف کرد. مقدار مصرف دارو به شرایط پزشکی، پاسخ به درمان و دیگر دارو هایی بستگی دارد که فرد مصرف می کند.

سولیفناسین

باید پزشک و داروساز خود را از تمامی محصولات مصرفی خود از جمله داروهای تجویزی، غیرتجویزی و گیاهی آگاه کرد. این دارو را نباید بیش از مقدار یا مدت تجویز شده مصرف کرد. با انجام چنین مواردی وضعیت فرد بهبودی سریع تر نداشته و خطر ابتلا به عوارض جانبی افزایش می یابد.

در صورت بهبود نیافتن یا بدتر شدن وضعیت، باید به پزشک خود اطلاع دهید.

عوارض جانبی ویسول پنج

با مصرف این دارو عوارضی مانند خشکی دهان، یبوست، خواب آلودگی، درد معده، تاری دید، خشکی چشم، سردرد، خستگی یا ضعف غیرعادی می توانند بروز دهند. در صورت مداوم بودن یا بدتر شدن هر کدام از عوارض جانبی زیر باید فورا به پزشک مراجعه کرد.

جهت رهایی از خشکی دهان می توان از مواردی مانند مکیدن آب نبات های سفت (بدون شکر) یا قطعات یخ، جویدن آدامس و یا نوشیدن آب استفاده کرد.

جهت پیشگیری از یبوست، فرد باید رژیمی با فیبر کافی مصرف کرده، مقادیر زیادی آب نوشیده و ورزش کند. در صورتی که فرد در اثر مصرف این دارو به یبوست دچار شود، باید از داروهای ملین استفاده کند.

در صورت داشتن هر گونه عوارض جانبی جدی از جمله موارد زیر باید فورا به پزشک اطلاع داده شود:

⚠ درد شدید شکم یا معده

⚠ یبوست به مدت 3 روز یا بیشتر

یبوست

⚠ مشکل در ادرار

⚠ علائم عفونت کلیه (مانند تب، ادرار خونی یا صورتی و همچنین درد، تکرر و سوزش ادرار)

⚠ تغییرات خلقی یا روانی مانند گیجی و توهم

علاوه بر موارد بالا ممکن است فرد دچار علائم دیگری نیز شود از جمله:

–  قرمزی، تورم و درد چشم

– تغییرات بینایی مانند دیدن رنگین کمان در اطراف چراغ ها در شب

بروز یک واکنش حساسیتی بسیار جدی نسبت به این دارو نادر است. با این حال، در صورت تجربه هر گونه علامت یک واکنش حساسیتی مانند: خارش یا تورم مخصوصا در صورت، زبان و گلو، گیجی شدید و مشکل در تنفس به پزشک مراجعه کنید.

موارد احتیاط قرص سولیفناسین

قبل از مصرف این دارو، باید سابقه پزشکی خود را مخصوصا از نظر موارد زیر برای پزشک بیان نمود:

  • مشکل در ادرار (احتباس ادراری)
  • دیگر مشکلات مثانه مانند انسداد جریان خروجی از مثانه
  • انسداد روده ای معده ای (احتباس معده ای)
  • سابقه شخصی یا خانوادگی گلوکوم (نوع زاویه بسته)
  • بیماری کبدی
  • بیماری روده ای مانند کولیت اولسراتیو یا زخمی
  • آهسته شدن حرکات معده و روده
  • یبوست
  • بیماری کلیوی
  • بزرگ شدن پروستات
  • برخی بیماری های عصبی عضلانی مانند میاستنی گراویس

این دارو می تواند سبب ایجاد خواب آلودگی یا تاری دید شود. تا زمانی که فرد نمی تواند کار هایی از جمله رانندگی، کار با ماشین آلات یا دیگری موارد نیازمند دید شفاف و هوشیاری را انجام دهد، باید از انجام آن ها خودداری کند.

سولیفناسین می تواند سبب کاهش تعریق شده و احتمال دچار شدن فرد گرمازدگی را بیشتر کند. فرد باید از انجام کار هایی که سبب افزایش بیش از حد دمای بدن می شوند، خودداری کند. از جمله این کار ها می توان به انجام کار شدید، ورزش در هوای گرم و رفتن به حمام های داغ اشاره کرد.

در هنگام گرم بودن آب و هوا باید مقادیر زیادی مایعات نوشیده و لباس های نازک پوشید. در صورت افزایش بیش از حد دمای بدن، باید به دنبال جایی جهت خنک شدن و استراحت کردن گشت. در صورتی که فرد به تغییرات خلقی یا روانی، سردرد، گیجی یا تبی مبتلا شود که برطرف نمی شود باید فورا امداد پزشکی دریافت کند.

ممکن است افراد سالمند به عوارض جانبی این دارو مخصوصا خواب آلودگی، گیجی، یبوست یا مشکل در ادرار حساسیت بیشتری داشته باشند. خواب آلودگی و گیجی می توانند سبب افزایش خطر زمین خوردن شوند.

در دوران بارداری، این دارو باید تنها در موارد نیاز آشکار مصرف شود. خطرات و مزایای مصرف این دارو باید با پزشک بحث شوند. انتقال این دارو به شیر مادر مشخص نیست. قبل از شیر دادن به نوزاد باید با پزشک خود مشورت نمود.

شاید دوست داشته باشید بخوانید:

بهترین درمان زگیل تناسلی مردانه

دکتر حسین کرمی متخصص کلیه و مجاری ادراری و فوق تخصص لاپاراسکوپی

4.3/5 - (54 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علی جمعه ۲۵ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    با سلام مجدد فرموده بودید که چند سال دارم 32 سال و پنجشنبه به اورژانس بیمارستان نیکان مراجعه نمودم ولی متاسفانه پزشک در این خصوص وجود نداشت که دستور به انجام سونوگرافی و آزمایش ادرار دادند و بعد از تزریق سرم به منزل مراجعه نمودم و هیچگونه علائمی دیده نشده است، اگر امکان مراجعه حضوری‌داشته باشم ممنونم شما هستم به دلیل شلوغی نزدیک ترین تاریخ 2 ماه دیگر می باشد سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۵ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      سونوگرافی کاملا نرمال است
  • تصویر کاربر محسن دوشنبه ۲۸ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 229 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشید امیدوارم همیشه حال شما و خانوادتون خوبه باشه. من چندین سال رفتم دکتر ازمایش های مختلف دادم دوره درمان های مختلفی داشتم که خوبم نکرده و فقط تا حدود کمی روم تاثیر داشته اونم حین خوردن دارو اخرین دکتر و ازمایشی ک رفتم یعنی ازمایش یورودینامیک بهم گفتن که عصب مثانت هم حساسه هم یه نوع مشکل عصبی داری و عصب هیچ جای بدن خوب نمیشه و باید تا اخر عمر دارو بخوری،علائمی که دارم:تکرر ادرار شدید، هست تو یه ساعت چند بار میرم ،هست که میرم ۲۰ دقیقه و قطع نمیشه احساس نیاز فوری ب دفع ادرار دارم بعد از دستشویی ، شب موقع خواب بیدار میشم چند بار میرم دستشویی این حالتا بیشتر نسبت ب چیزایی ک میخورم ، حالت عصبی ک دارم و یا استرس پیش میاد اما ب صورت دائم ادرارم دوشاخه شروع میشه چند بار قطع میشه و اخرشم قطره قطره میاد تا تمام بشه ب اضافه این ک دائم احساس ادرار دارم و احساس میکنم ب رگای اون قسمت فشار میاد و ازارم میده اگر میشه ب من یه اسم بیماریم بدید فقط خیلی ممنون میشم یا بگید این ازمایش اصلا مشکلی رو نشون میده؟چون اگه بشه دو روز دیگه میخوام پرونده معافی پزشکی خدمتم رو ادامه بدم.با تشکر مرسی.
    1. تصویر کاربر محسن شنبه ۱۹ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      عکس ازمایش
    2. تصویر کاربر محسن سه شنبه ۲۲ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      جواب بدید دیگه لطفا نوشته کمتر ۴۸ ساعت که بخدا ما ب این جواب نیاز داریم ک اعتماد کردیم به شما
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۵ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      بر اسا نوار مثانه مشکل شما بیشتر روحی وتلقین است واز نظر من پیگیری نکنید ورزش ونشاط وشبها در اب کرم بشینید بهتر میشوید
    4. تصویر کاربر محسن شنبه ۲۶ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      تلقین!!!!مگه میشه من با تلقین دائم‌ تکرر بگیرم و دفع ادرارم انقد ب مشکل بخوره اینا رو که دیگه به چشم میبینم،کامل تخلیه نشدن چه ربطی تلقین داره بابا بخدا تلقین مال زمانیه که تو واقعا چیزی نداشته باشی نه اینجوری بت فشار بیاره.هنوز ک هنوز نصف بیماری های دستگاه تناسلی مشخص نیست منو گول بزنید خودتونو ک نمیتونید گول بزنید،اون دستگاه فقط بی اخیتاری رو ثابت میکنه و لا غیر.با تشکر
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۸ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      تشخیص شما با نوار مثانه داده شده که مثانه حساس است باید با مقاومت ذهنی فاصله دستشویی رفتن را زیاد کنید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر میلاد چهارشنبه ۲۶ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    سلام ..مدت چند ماه پیش به مدت طولانی و چندین ساعت طولانی در سایت های سکسی را گذراندم‌ و با یه فشار طولانی به التم و ترشح مکرر پیش اب از التم نعوظم‌ دچار مشکل شدید شد که حتی دیگر نعوظ صبگاحی هم ندارم رفتم دکتر برای من قرص تادافیل وسیالیس و کلی داروهای تقویتی از جمله افرودیت وال من و...تجویز کرد ولی باز مشکلم حل نشد حتی رفتم داپلر رنگی از التم گرفتن ولی اصلا خون در التم حتی باتزریق پاپاورین نیامد به اندازه کافی تا نعوظ خوب شکل بگیرد انرا بردم پیش دکتر میگه تو مشکل نداری مشکلت روحیه این در حالیه که من قرص فلوکستین هم استفاده کردم ولی تاثیری بر نعوظم نداشته تورو خدا کمکم کنید واقعا دیگه نمیدونم چی کار کنم داعم هم زیر چشم هام گود رفته
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۶ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر اقا دوشنبه ۱۳ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 3537 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید ،، اقای دکتر من به مدت ۱ ماهی میشود که هر روز ۱ بار خودارضایی میکنم میخواستم ببینم ایا خودارضایی کلا بر سرطان بیضه تاثیری دارد .
    کلا عوامل ایجاد سرطان بیضه چیست؟
    من ۱۰ ماه پیش عمل واریکسل بیضه چپ انجام دادم .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۶ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      خود ارضایی با سرطان بیضه ارتباطی ندارد

  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۱۳ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 169 مشاهده پرسش
    سلام من مدتیه دچار تکرر ادرار شدم یعنی تعداد دفعاتی که باید دستشویی بروم زیاد شده به طوری که از دستشویی بیرون می آم دوباره احساس دستشویی دارم در بعضی مواقع هم که اگر دیر برم دستشویی یک قطره یا دو قطره ادرارم می ریزد و زمانی هم که مایعات مصرف نمی کنم ولی احساس دستشویی دارم مثلا" بعد از بیرون آمدن از دستشویی اگر مایعات مصرف نکنم حدود 1 ساعت بعد باز هم احساس دستشویی دارم دکتر متخصص هم رفته ام و سونوگرافی هم داده ام و دکتر تشخیص داد که هیچ مشکلی ندارم فقط مثانه ام عصبی شده و قرص vsol5 تجویز کرد الان حدود یک هفته است که این قرص رو می خورم ولی هیچ تغییری در من ایجاد نشده لطفا" راهنمایی کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۳ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      باید جهت تشخیص ودرمان درست تست نوار مثانه بگیرید02122642744 02171062300

  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۵ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 238 مشاهده پرسش
    سلام
    با درد در ناحیه چپ کمر و پهلو به متخصص کلیه مراجعه کردم پس از سونوگرافی سنگ به قطر ۵ میلیمتر در کلیه چپ و همچنین کیست به قطر حدود ۱۵ میلیمتر تشخیص داده شد
    کلیه سمت راست هیدرو نفروز ۱ و کمی پیچیدگی لوله اتصال به حالب
    دستور سی تی اسکن صادر ودر جواب همان کمی پیچیدگی لوله و تورم کلیه سمت راست
    تامسولوسین و داروی دیگری جهت دفع سنگ و سرمی که فقط از داروخانه ۱۳ آبان قابل تهیه بود طبق نسخه مصرف کردم پس از ۱۵ روز دوباره سی تی اسکن از کلیه و مجاری با دستور متخصص گرفتن که سنگ دفع نشده بود و کلیه سمت راست هیدرونفروز بین گرید یک و دو نشان میداد
    دستور صدور عکس رنگی صادر کردند
    در عکس رنگی هیچگونه گرفتگی هیدرونفروز ویا تاخیر در تخلیه از کلیه ها چه راست و چه چپ نشان داده نشد و همه چیز نرمال بود
    بعد از چهار ماه دوباره سونوگرافی از کلیه سمت راست باز هم هیدرونفروز بین گرید یک ودو نشان میداد
    متخصص با توجه به عکس رنگی قبلی عدم مشکل در کلیه را تشخیص میدهد
    نگرانی اینجانب رفع نشده است از جنابعالی تقاضا دارم با توجه به شرح حال چه کاری می توانن انجام دهم
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام اگر اسکن هسته ای سالم باشد جای نگرانی از نظر انسداد نمیباشد

  • تصویر کاربر مریم دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 247 مشاهده پرسش
    سلام خدمت شما
    من سال گذشته عفونت ادرار گرفتم و حدود 20 روز آنتی بیوتیک مصرف کردم و بعد از آن هم عفونت چندانی نداشتم ولی زمانی که آب کم مصرف کنم سریع کمی یوزش می گیرم و فشار که با خوردن آب حل می شود
    جمعه گذشته دوباره عفونت ادرار گرفتم و از ساعت 10 صبح تا 1 دائم دو دقیقه یک بار دستشویی می رفتم اوایلش خون از ادرار میومد و حتا نمی تونستم کیلینیک برم برای مشکلم
    بعد از سه ساعت دکتر عمومی رفتم و به من سه تا آمپول جنتامیسین در سه روز و قرص سیپروفلوکساسین 500 برای ده روز روزی دو عدد دادن و قرص فنازومکس برای ضد سوزش
    الان که روز دهم مصرف آنتی بیوتیک هستم خیلی بهترم ولی اگر آب کم بخورم کمی سوزش دارم
    سؤال من اینست که آیا می توانم روزه بگیرم و جز عفونت فعال حساب می آید
    با وجودی که هنوز کمی سوزش دارم روزه سلاح است بگیرم یا نه ؟و نیاز به مراجعه نزد شما متخصص می باشد یا نه؟ممنون از پاسخگویی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
      اگر عدم مصرف اب باعث عود فعال عفونت شود نمیتوانید روزه بگیرید
  • تصویر کاربر اشکان شنبه ۳۱ فروردین ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 271 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب مجدد اقای دکتر🙏❤️

    اقای دکتر ازمایش ادرار انجام دادم انشالله دوشنبه نتیجش مشخص میشه

    سونوگرافی از جاهایی که فرموده بودین هم انجام دادم
    که عکس و توضیحاتش رو خدمتتون ارسال میکنم.

    مممنون میشم نظر ارزشمندتونو بفرمایید🙏🌺🌹 اقای دکتر ممنون میشم بفرمایید ایا ارتباطی بین نتایج سونوگرافی ها و افزایش دفعات ادرار بنده هست یا خیر 🙏
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳۱ فروردین ۹۸( 4 سال پیش)
      نه ابنها خوبند
  • تصویر کاربر مسعود شنبه ۲۴ فروردین ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 220 مشاهده پرسش
    سلام دكتر جان---قبلا باكد رهگيري u58mh1157129 سوال كردم-ممنون از راهنمايي--اما قسمت دوم سوال رو جواب نداديد كه خيلي ممنون ميشم جواب دهيدسوال آخر بنده كه خيلي مهم وآزار هنده هست اينست كه كه بنده در حمام و به محض برخورد آب احساس
    پر شدن مثانه رو ميكنم مشكل بنده درماني دارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۴ فروردین ۹۸( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر جواد شنبه ۲۴ فروردین ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 971 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب خدمت شما در یورتروسل بادکنکی داخل مثانه سنگ 6 میلی متری قرار دارد که گاهی اوقات در مثانه درد شدیدی دارم که احساس می کنم آن بادکنک به پایین کشیده میشود آیا واقعا علت درد همین میتواند باشد ؟و سوال بعدی اینکه راه درمان دارد یا باید با این یورتروسل سازش کنم درضمن عمل کلیه راست انجام داده ام به دلیل اینکه سنگی در مجرای ورودی کلیه قرار داشت و کلیه راست به حالت اول برگشت باتوجه به اینکه نسبت به این موضوع بلاتکلیفم و دکتری که مراجعه کرده ام گفته است تا زمانی که سایز سنگ درون یورتروسل بزرگتر نشده و ادرار به درون کلیه برگشت داده نشده که باعث تورم کلیه شود نیاز به عمل ندارم خواهشمندم بنده را نسبت به این مسئله راهنمایی بفرمایید ممنون و سپاس از شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۸ فروردین ۹۸( 5 سال پیش)
      بیایید در خدمتم 02122642744
    2. تصویر کاربر جواد دوشنبه ۱۹ فروردین ۹۸( 5 سال پیش)
      لطفا بفرمایید جواب کجاست
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۴ فروردین ۹۸( 5 سال پیش)
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر