جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سیلدنافیل چیست؟

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

قرص سیلدنافیل برای چیست؟ سیلدنافیل 50 و سیلدنافیل 100 چه استفاده ای دارند؟ باید گفت که سیلدنافیل در دوز های 25 میلی گرمی، 50 میلی گرمی و 100 میلی گرمی در بازار موجود می باشد. هیچ گاه در طول 24 ساعت، بیشتر از مقدار تجویز شده یا بیشتر از یک دوز دارو مصرف نکنید. سیلدنافیل، که به ویاگرا نیز معروف است، یک داروی مؤثر برای درمان اختلال نعوظ محسوب می شود، اما بلافاصله اثر نمی کند و برای عملکرد آن، باید آمادگی لازم را داشته باشید.

بنابراین، اگر شما انتظار تأثیر فوری را دارید، قابل درک است که با تأثیر دارو در مدت زمان طولانی تر ناامید شوید. گرچه، این به این معنی نیست که شما باید مقدار داروی بیشتری مصرف کنید. اگر شما فکر می کنید که داروی تجویزی شما، مطابق انتظار عمل نمی کند، بهتر است به جای مصرف مقدار داروی بیشتر، با پزشک خود در مورد دوز تجویز شده صحبت کنید.

پزشک، در زمان تجویز دارو، سعی می کند از حداقل دوز مؤثر استفاده کند و کمترین دوزی را که برای شما عمل می کند را تجویز می کند، زیرا اگر شما مقدار داروی بیشتری مصرف کنید، احتمال بروز عوارض جانبی افزایش پیدا می کند. قرص سیلدنافیل، از این قاعده مستثنی نیست. عوارض جانبی که ممکن است تجربه کنید، شامل سردرد، قرمزی صورت، تغییرات دید، آبریزش، درد عضلانی، کمر درد، حالت تهوع، سرگیجه و راش های پوستی هستند.

سیلدنافیل

حتی در محدوده ی دوز های تجویز شده نیز گاهی اوقات این عوارض جانبی با افزایش دوز مصرفی، بیشتر اتفاق می افتند. برای مثال، 16% افرادی که سیلندنافیل 25 میلی گرمی مصرف می کنند، دچار سردرد می شوند، در حالیکه، در میان افرادی که سیلدنافیل 100 میلی گرمی مصرف می کنند، 28% سردرد را تجربه می کنند.

مصرف سیلدنافیل همچنین ممکن است موجب پریاپیسم یا نعوظ دردناک و طولانی مدت شود. این عارضه ی جانبی، یک مورد اضطراری پزشکی است و باید تحت مراقبت های پزشکی فوری قرار گیرد. گزارش های زیادی از افرادی وجود دارد که بیشتر از مقدار توصیه شده، ویاگرا مصرف کرده اند.

ما از تمام عوارض جانبی احتمالی این دارو اطلاعی نداریم، اما افرادی که مقدار دوز زیادی از این دارو را مصرف می کنند، به طور مداوم مشکل چشمی به نام سمیت شبکیه را تجربه می کنند. سمیت شبکیه، موجب دیدن جرقه های نور، قرمزی چشم و تاری دید بر اثر آسیب به سلولهایی از چشم می شود که مسئول دید رنگی هستند. هرچه دوز مصرفی بیشتر باشد، احتمال عوارض جانبی بیشتر می شود. با اینکه با قطع مصرف دارو، این مشکلات ممکن است از بین بروند، برخی  از افراد ممکن است دچار آسیب های دائمی شوند.

اما طبق گفته محققان، برخی از افراد ممکن است نسبت به افراد دیگر به سیلدنافیل حساس تر باشند. در مردانی که دوز استاندارد 100 میلی گرمی را مصرف کرده بودند، تغییرات دید تا 21 روز ادامه داشت. قبل از مصرف سیلدنافیل، هرگز نمی توان پیش بینی کرد که تغییرات دید را تجربه می کنید یا خیر.

اطمینان از قدرت تحمل دارو، یکی از دلایلی است که پزشکان به طور معمول، تجویز دارو را با دوز کمتر شروع می کنند و مطابق با نیاز شما دوز دارو را به تدریج افزایش می دهند. دنبال کردن دستورالعمل های پزشک، احتمال خطر عوارض جانبی را به حداقل می رساند.

بیشتر بدانید…

لاپاراسکوپی چیست؟

دستورالعمل های پزشک

ازکجا بدانم چه مقدار سیلدنافیل باید مصرف کنم؟

شما باید مقدار دوز توصیه شده ی سیلدنافیل را که پزشک برای شما تجویز کرده است، مصرف کنید و نه بیشتر. همچنین نباید طی 24 ساعت، بیشتر از یک دوز سیلدنافیل مصرف کنید. پزشک احتمالاً مصرف دارو را با دوز 50 میلی گرمی شروع خواهد کرد تا نحوه پاسخ بدن شما به دارو را امتحان کند. پزشک، ممکن است با توجه به عوارض جانبی که ممکن است تجربه کنید، دوز مصرفی شما را تا 100 میلی گرم افزایش دهد یا آن را به 25 میلی گرم کاهش دهد.

شما باید سیلدنافیل را حداقل 30 دقیقه قبل از رابطه ی جنسی مصرف کنید، اما این دارو را می توان تا 4 ساعت قبل از رابطه نیز مصرف کرد. اگر فکر می کنید، مقدار داروی مصرفی شما مؤثر نیست، در مورد گزینه های احتمالی با پزشک خود مشورت کنید. اگر دوز اولیه شما اثربخشی لازم را ندارد، خود سرانه دوز بیشتری مصرف نکنید.

اگر سیلدنافیل را 30 دقیقه قبل از رابطه ی جنسی یا زودتر مصرف کنید، در صورتی که صبر کنید، اثر آن ممکن است قوی تر شود. اما اگر اثربخشی آن هنوز برای برقراری رابطه ی جنسی کافی نیست، پزشک ممکن است تصمیم بگیرد، دوز متفاوتی را برای شما تجویز کند یا به طور کلی داروی شما را تغییر دهد. همچنین برای دریافت نتایج بهتر به هنگام مصرف سیلدنافیل، درمان های مکمل دیگری نیز وجود دارند. 

سیلدنافیل با دوز پایین با سیلدنافیل با دوز بالا چه تفاوتی دارد؟

دوز 25 میلی گرمی سیلدنافیل، دوز پایینی محسوب می شود و دوز سیلدنافیل کم، به طور کلی تنها در موقعیت های خاص استفاده می شود. اگر شما بالاتر از 65 سال سن دارید، یا اگر تا کنون عوارض جانبی را به هنگام مصرف دوز آغازین استاندارد 50 میلی گرمی تجربه کرده اید، ممکن است سیلدنافیل در دوز کم برای شما تجویز شود.

اگر شما مشکلات کبد یا کلیه دارید، یا دارو های خاصی مصرف می کنید، پزشک ممکن است برای شما سیلدنافیل با دوز کم را تجویز کند. سیلدنافیل در کبد شما با سیستمی به نام  CYP3A4  تجزیه می شود. برخی از دارو ها مانند سیلدنافیل، بر این سیستم و نیز سرعت تجزیه دارو تأثیر می گذارند. این می تواند باعث شود که مقداری از سیلدنافیل در سیستم شما تجمع پیدا کند و احتمال بروز عوارض جانبی را حتی با مقدار کم افزایش دهد.

بزرگی پروستات

محققان، دوز های بالایی را به اندازه 200 میلی گرم تجویز کرده اند تا اختلال نعوظ شدید را با موفقیت درمان کنند، اما این یک راه حل سریع و مؤثر نیست و به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است. یک پژوهش کوچک، افرادی را مورد بررسی قرار داده است، که پیش از این به این دارو پاسخ نداده بودند. سیلدنافیل با دوز بالا، عملکرد نعوظ را فقط در 13 نفر از 54 شرکت کننده ی پژوهش بهبود بخشید (حدود 24.1%). 63% از شرکت کنندگان پژوهش که سیلدنافیل را با بالاترین دوز دریافت کرده بودند، تجربه ی عوارض جانبی مانند سردرد و گرُگرفتگی صورت را گزارش کردند.

این عارضه ی جانبی حتی در بیمارانی که اختلال نعوظ آنها درمان نشده بود نیز مشاهده شد. حتی در میان افرادی که سیلدنافیل اثربخشی لازم را داشت، عوارض جانبی به قدری شدید بود که برخی از مصرف کننده ها به این نتیجه رسیدند که مصرف این دارو به مشکلاتش نمی ارزد. در بین 13 نفری که با درمان دوز بالا نتیجه دیده بودند، 14 نفر (31%  ) به دلیل عوارض جانبی حاضر به ادامه مصرف دارو نشدند. پزشک شما مزایا و معایب درمان با این دوزهای بالا را برای شما توضیح خواهد داد تا به شما در تصمیم گیری درست کمک کند.

چند وقت یکبار می توانید سیلدنافیل را مصرف کنید؟

اگر شما در حال مصرف داروی سیلدنافیل هستند و احساس می کنید اثری ندارد، از مصرف دوز دیگر خودداری کنید. مصرف بیشتر از این مقدار می تواند موجب تجمع دارو در سیستم شما شود. این کار موجب افزایش احتمال خطر عوارض جانبی می شود، برخی از این عوارض می توانند جدی باشند. به جای مصرف داروی بیشتر، با پزشک خود مشورت کنید تا تشخیص دهد آیا به تنظیم دوز یا تعویض دارو نیاز دارید یا خیر.

جایگزین های سیلدنافیل

اگر سیلدنافیل برای شما اثری نداشته باشد، روش های درمانی دیگری نیز وجود دارند. پزشک ابتدا سعی می کند راهی پیدا کند تا بدن شما به سیلدنافیل پاسخ دهد. برای مثال، مصرف دارو با یک وعده غذایی سنگین و پرچرب، ممکن است جذب دارو را آهسته کند و موجب طولانی شدن تأثیر دارو شود. اصلاح برنامه ی غذایی شما پیش از مصرف دارو، در این موقعیت ها می تواند مشکل را حل کند.

اگر سیلدنافیل برای شما عمل نمی کند، پزشک ممکن  است از گروه دارویی مشابه، یک داروی جایگزین را امتحان کند. سیلدنافیل، جزء گروه دارویی مهارکننده های PDE5 است که شامل تعداد زیادی از گزینه های جایگزین می باشد. تادالافیل (سیالیس)، وردنافیل (لویترا) و آوانافیل (استرندرا) نیز مهارکننده های  PDE5 هستند و ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشند.

4.3/5 - (72 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر بابک جمعه ۱۰ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 76 مشاهده پرسش
    سلام من بعد از اینکه کرونا گرفتم مشکل نعوظ دارم و سیلدنافیل ۱۰۰ زیاد اثری نداره الان برای بچه دار شدن اقدام کردم و باید هر شب رابطه داشته باشم و حدود ۵ شبه هر شب سیلدنافیل۲۰۰ مصرف میکنم تازه کمی بهتر شده میخوام بدونم استفاده هر شب از قرص عوارضی داره یا نه بنده دیابت هم دارم آزمایش اسپرم دادم خیلی خوب بود فقط مشکل نعوظ دارم لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون از شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۰ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      سلام علت همان دیابت است که باعث اختلال نعوظ شده . اگر مشکل قلبی ندارید منعی برای مصرف قرص ندارید
  • تصویر کاربر صادق پنجشنبه ۱۱ خرداد ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 130 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتربنده ۴۵سال دارم مدتی هست که لکه ای بر سر آلت تناسلی ام ایجاد شده که عکس رو براتون ارسال میکنم متاهل هستم ممنون اگه راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۰ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      سلام خارش سوزش ؟
    2. تصویر کاربر صادق پنجشنبه ۱۱ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      کمی خارش و سوزش دارد
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۱ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      پماد کلوتریمازول هر ۱۲ ساعت تا دو دو هفته
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر علی چهارشنبه ۱۰ خرداد ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 133 مشاهده پرسش
    سلام ۳۰ سالمه و تا الان رابطه جنسی موفق نداشتم به خاطر الت کوچیک ک روم نیست اصلا با کسی بخوابم یک سری سکس داشتم که هر کاری کردم التم فرو نمیرفت در حالت نعوظ به ۹ سانته دکتر اعتماد ب نفسم افتضاح شده روم نبست با کسی ک الانم هستم بخوابم ایا راهی هست ایا الت من کوچک محسوب میشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۹ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      راه بزرگ كردن الت تناسلي هنوز در دنيا وجود ندارد همه تبليغات دروغند وعملهاي جراحي پر عارضه وغير قابل برگشت
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۹ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      طول آلت تناسلی در نعوظ بین ۹ تا ۱۵ سانت طبیعیه و نیاز به اقدام خاصی ندارد
    3. تصویر کاربر علی سه شنبه ۹ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      ینی با این سایز میشه دخول کرد و ارضا کرد پس چرا من نتونستم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۹ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      بله شدنی هست در پوزیشن های مناسب و بدون استرس قابل انجام است نگران نباشید
    5. تصویر کاربر علی سه شنبه ۹ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      ینی همه پوزیشن ها نمیشه درسته؟برای اختلال زود انزالیم میتونم سیدنافیل استفاده کنم
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۰ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      بله همه پوزیشن ها نمیشه . برای زودانزالی داپوکستین ۶۰ دو ساعت قبل رابطه . سیلدنافیل برای زود انزالی نیست
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 124 مشاهده پرسش
    با سلام ؛۶۵سال سن دارم متاهل و دارای فرزند فعلامشکل عدم نعوظ دارم البته قبل ازدواج داشتم ولی کم کم توانستم کارم را انجام دهم وِلی چند ماه است با آنکه قرص سیلدنافل وتادافیل مصرف می کنم نتیجه ندارد در ضمن تنها دارویی که استفاده می کنم تامسوور است
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)
      سلام توجه به سن کم‌ کم نعوظ ضعیف میشود دیابت ندارید ؟ سیگار نمیکشید ؟ اگر به تادالافیل پاسخ درستی نمیده میشه از روش های تزریقی استفاده کرد
  • تصویر کاربر مهر جمعه ۲۵ فروردین ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 143 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقت عالی بخیر
    در دو طرف قسمت زیرسر آلت تناسلی زائده های کوچک سفید صورتی که حالت گوشتی هم دارند و چندین سال هست که تغییر خاصی هم نداشته اند آیا زگیل هستند ممنون از شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۵ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      سلام خیر زگیل نیست
  • تصویر کاربر حسین شنبه ۱۲ فروردین ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 136 مشاهده پرسش
    سلام دکتر .
    بند ۳۴ سالمه و یک بار عمل واریکسل انجام دادم ۱۰سال پیش
    ولی متاسفانه توی رابطه به نعوض نمیرسم یعنی نعوض صبحگاهی دارم.ولی در رابطی واقعی مخصوصا توی چند رابطه قبلی .
    قبلا بهتر بودم ولی کم کم نعوضم ضعیف شده و بدون نعوض کامل ارضا میشم.قرصی هم قبل رابطه مصرف نمیکنم.در حالت قبل رابطه نعوض پیدا میکنم ولی به شرایط رابطه میرسم بی حس میشه..ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۱ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      سلام قبل رابطه تادالافیل ۱۰ میلی گرم یک ساعت قبل رابطه بخورید
    2. تصویر کاربر حسین شنبه ۱۲ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      به خستگی هم ارتباط داره ؟من کم خونم هستم.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۲ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      بله مشکل اصلی خستگی است
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر فرهاد سه شنبه ۸ فروردین ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 226 مشاهده پرسش
    باسلام و عرض ادب.بنده از عدم نعوظ و زودانزالی حاد رنج میبرم .وقتی میخواهم وارد رابطه بشم مضطرب میشم و آنن باعث اختلال نعوظ و در ادامه زود انزالی میشود.لطفا راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۸ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      سلام چند سالتون هست ؟ ازدواج کرده اید ؟ نعوظ صبحگاهی دارید ؟
  • تصویر کاربر دانیال چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 461 مشاهده پرسش
    کوچیکی آلت تناسلی
    1. تصویر کاربر دانیال سه شنبه ۱۶ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      با سلام آقای دکتر من ۲۳ سالمه و تا الان هیچ سکس نداشتم و به خاطر همین نداشتم که آلت تناسلی کوچیکی دارم و به کلی اعتماد به نفسم صفر شده خیلی بار ها پیش اومده ولی به خاطر این آلت تناسلی کوچیکی دارم هیچ کاری نکردم آیا داری عملی چیزی هست که بزرگ بشه آلت تناسلی
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام در حالت نعوظ چند سانتی متر است ؟
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر پیمان دوشنبه ۱ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 431 مشاهده پرسش
    با سلام . من 39 سال سن دارم و همیشه از لحاظ میل جنسی و سایز و قدرت آلت تناسلی بسیار قوی بودم و از هم سن و سالهای خودم هم بیشتر میل جنسی داشتم و هیچ مشکلی نداشتم. اما دو ماهه اینطور نیستم و اوایل احساس کردم آلت من در اوج رابطه هم اندکی نرم و شل هست و این حالت کم کم داره بیشتر میشه و طوریکه احساس میکنم الان تحریک هم نمیشه. ارضا هم میشم ولی آلتم شل و نرم هست . ممنون میشم راهنمایی کنید . آزمایشات هم آپلود کردم
    1. تصویر کاربر پیمان دوشنبه ۱ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      نتیجه آزمایش ها آپلود نمیشه
    2. تصویر کاربر پیمان دوشنبه ۱ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      عکس آزمایش ها آپلود نمیشه
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام سیگار میکشید ؟ نعوظ صبحگاهی دارید ؟
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۱۴ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 646 مشاهده پرسش
    سلام 59سال سن دارم مشکل نعوظ دارم قرص سیلدنافیل 50 نصف مصرف می کنم خوب جواب می‌دهد ولی تا دوروزسردرد وگوش درد دارممیخواستم ببینم راهی دارد که سردرد نگیرم یا چه دارویی بخورم سردردم خوب شود وآیا مصرف آن خطری ندارد تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۴ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      از عوارض دارو هست
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۴ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      تادالافیل به جاش مصرف کنید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر