جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

درمان تومور بیضه

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

اندامهای تناسلی مردانه شامل قسمتهای داخلی و خارجی است. اندامهای اصلی تولید مثل شامل آلت تناسلی، کیسه بیضه به همراه بیضه ها و پروستات هستند.

این اندامهای مردانه برای موارد زیر طراحی شده اند:

  • هورمونهای جنسی مردانه را برای رشد ماهیچه ها، استخوان ها و موهای بدن تولید و در بدن آزاد می کنند.
  • اسپرمها را تولید و آنها را برای تولید مثل آزاد می کنند و مایع منی را نیز به منظور حفاظت از اسپرمها تولید می کنند.
  • اسپرم را به دستگاه تناسلی زنانه، حمل می کنند.

در ادامه متن مباحث مربوط به سرطان بیضه از جمله درمان تومور بیضه را شرح خواهیم داد.

مطالعه بیشتر: کجی آلت

مشکلات مربوط به تومور بیضه

بیضه ها دو عدد غده کوچک تخم مرغی شکل هستند که در کیسه ای در زیر آلت تناسلی به نام کیسه بیضه، نگهداری می شوند. اسپرم ها در کیسه بیضه، تشکیل و بالغ می شوند و سپس از آنجا، اسپرم به داخل مجرای دفران، که لوله ای در پشت بیضه ها است، حرکت می کند و هنگام انزال از مجرای ادرار خارج می شود. بیضه ها همچنین، هورمونهای مردانه ای مانند تستوسترون را می سازند.

تستوسترون، میل جنسی در مردان را کنترل می کند و همچنین باعث رشد ماهیچه ها، استخوانها و موهای بدن مردان می شود. بیضه های سالم، نه خیلی سفت هستند و نه خیلی نرم و کمی حالت اسفنجی مانند دارند. سفتی باید در کل ناحیه بیضه ها یکسان باشد، همچنین اندازه هر دو بیضه باید تقریبا برابر باشد، اگر چه ممکن است گاهی یکی از دیگری بزرگتر باشد.

سرطان بیضه چیست؟

سرطان بیضه زمانی اتفاق می افتد که سلولهای بیضه رشد می کنند تا تومور ایجاد کنند، این یک اتفاق نادر است. بیشتر از ۹۰ درصد سرطانهای بیضه از سلولهای زایا که مسئول تولید اسپرم هستند، شروع می شود. دو نوع سرطان سلول زایا (GCTs) وجود دارد. اولی سمینوما، که به کندی رشد میکند و به پرتو درمانی و شیمی درمانی بسیار خوب پاسخ میدهد، اما نوع غیر سمینوما، سریعتر رشد میکند و کمتر به پرتو درمانی و شیمی درمانی، پاسخ میدهد.

چند نوع غیر سمینوم وجود دارد: تومورهای کوریوکارسینوما، کارسینوم جنینی، تومورهای تراتوما و کیسه زرده. همچنین نوع دیگری از سرطانهای نادر بیضه ای وجود دارد که در سلولهای زایا تشکیل نمی شوند. تومورهای سلول لایدیگ که از سلولهای لایدیگ که مسئول تولید تستوسترون هستند، تشکیل می شوند و همینطور تومورهای سلولی سرتولی که از سلولهای سرتولی تشکیل می شوند.

سلولهای سرتولی مسئول حمایت از رشد طبیعی اسپرم ها هستند. تومورهای بیضه می توانند از بیش از یک نوع سلول ساخته شوند. سلول های سرطانی بیضه، براساس علائمی که از خود نشان می دهند و همچنین سایر عوامل، میتوانند به پیدا کردن روش درمانی مناسب برای شما کمک کنند.

سرطان بیضه چیست

علائم سرطان بیضه

علائم سرطان بیضه ممکن است به سختی قابل توجه باشد، بخصوص در ابتدای ابتلا به بیماری. علائم تومور بیضه عبارتند از:

اگر در بیضه، توده ای یا قسمت سفتی را احساس کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید تا او متوجه شود که آیا این توده تومور است یا خیر. این مساله باید در سریع ترین زمان ممکن، بررسی شود. حدود ۷۵ مرد از هر ۱۰۰ مرد با داشتن تورم یا توده ای در بیضه خود، به سرطان مبتلا هستند.

اکثر توده های موجود در کیسه بیضه، از نوع بیضه سرطانی هستند، پس حتما در صورت مشاهده توده ای در بیضه خود در اسرع وقت، به پزشک متخصص، مراجعه کنید. اکثر مردان، درباره داشتن علائم یا نشانه هایی شبیه موارد گفته شده، به کسی چیزی نمی گویند و به طور میانگین بیشتر از ۵ ماه طول می کشد تا درباره آن صحبت کنند. صبر کردن باعث گسترش سرطان خواهد شد.

پس در صورت مشاهده توده ای که بیشتر از دو هفته طول کشید، حتما با پزشک اورولوژیست خود صحبت کنید. اورولوژیست شما، بررسی میکند که آیا این توده، یک سرطان در حال رشد است یا اینکه دلایل دیگری همچون موارد زیر دارد:

  • اپیدیدیمیت: تورم اپیدیدیم. این عارضه اغلب با آنتی بیوتیک درمان می شود.
  • پیچش بیضه: این عارضه اغلب با جراحی درمان می شود.
  • فتق مَغبِنی: هنگامی که بخشی از روده از طریق قسمت ضعیف ماهیچه های شکمی نزدیک به کشاله ران بیرون بزند، فتق مَغبِنی به وجود می آيد. این عارضه اغلب با جراحی درمان می شود.
  • هیدروسل: زمانی که مایع در کیسه بیضه جمع میشود. این عارضه خطرناک نیست، اما اگر آزاردهنده باشد‌، با جراحی قابل درمان است.
علائم سرطان بیضه

علل سرطان بیضه

دقیقا مشخص نیست که چرا سلولها با تشکیل تومور رشد می کنند. همچنین، ممکن است نتوانید از عوامل خطر بروز سرطان بیضه، جلوگیری کنید. بهترین روش این است که زودتر این مشکل را پیدا کنید.

چه کسانی به سرطان بیضه مبتلا می شوند؟

خطر ابتلا به سرطان بیضه، در مردان با شرایط زیر، افزایش می یابد:

سابقه خانوادگی: 

اگر پدر یا برادر شما، سرطان بیضه داشته است، احتمال ابتلای شما نیز بیشتر خواهد شد.

بیضه های نزول نکرده:

اگر بیضه های شما قبل از تولد، افت نکرده باشند. این عارضه را میتوان کریپتورکیدیسم نیز نامید و زمانی است که پیش از تولد، بیضه ها از شکم به داخل کیسه بیضه، نرفته باشند. احتمال رشد تومور بعد از این مشکل، بیشتر خواهد شد.

جراحی می تواند بیضه های نزول نکرده را به حالت اصلی خود برگرداند، اما سرطان در بیضه ها، همچنان میتواند ایجاد شود. از هر ۱۰۰ نفر از بیماران مبتلا به این عارضه، ۸ نفر به سرطان مبتلا می شوند.

GCNIS:

این سلولهای عجیب و غریب در بیضه به نام نئوپلازی (افزایش غیر طبیعی) سلول های زایا در محل طبیعی خود (GCNIS) هستند و معمولا در طول آزمایش ناباروری یافت می شوند. میکرولیتیازیس یا کلسیفیکاسیون های کوچک در بیضه، یک عامل خطر برای سرطان بیضه نیستند، مگر اینکه شما یکی از عوامل خطر بالا را داشته باشید.

درمان سرطان بیضه

ایا سرطان بیضه درمان قطعی دارد؟ ایا درمان توده در بیضه امکانپذیر است؟ در بیشتر موارد، تیمی از پزشکان متشکل از اورولوژیست، انکولوژیست یا انکولوژیست پرتوشناسی برای یافتن بهترین برنامه درمانی برای درمان تومور بیضه، با هم مشورت و همکاری می کنند. انتخاب روشهای درمانی، براساس میزان سلامت بیمار و تشخیص دقیق نوع تومور خواهد بود. پیش از شروع درمان تومور بیضه، مردان باید با متخصص اورولوژیست خود درباره اینکه میخواهند در آینده بچه دار شوند یا خیر، صحبت کنند.

ناباروری و تغییرات در هورمونهای مردانه پس از یک سری درمانهای خاص، شایع است. ذخیره اسپرم در بانک اسپرم پیش از شروع درمان، مفید است به خصوص اگر تمایل دارید در آینده صاحب فرزند شوید. مردان همچنین می توانند قبل از جراحی، درباره پروتز بیضه سوال کنند. پروتز بیضه روشی است برای اینکه کیسه بیضه پس از برداشتن بیضه، طبیعی به نظر برسد.

علائم سنگ مثانه در مردان چیست؟

عمل جراحی:

انجام عمل جراحی، درمان اصلی سرطان بیضه است. براساس تشخیص تیم پزشکی همراه شما، گزینه های درمان دیگری نیز ممکن است ارائه شود. احتمال تغییرات در باروری باید پیش از انجام عمل جراحی، مورد بحث قرار گیرد.

ارکیکتومی:

ارکیکتومی برای تشخیص و درمان سرطان در مراحل اولیه یا مراحل بعدی، استفاده می شود. با استفاده از این روش جراحی، کل بیضه و توده درون آن را از طریق یک برش کوچک در کشاله ران، خارج می کند. در این روش، طناب اسپرماتیک نیز برداشته میشود.

پاتولوژیست نوع سلول سرطانی را پس از انجام جراحی، درجه بندی می کند. چکاپ همیشگی و دوره ای پس از انجام جراحی، برای اطمینان از عدم بازگشت سرطان، ضروری است. در صورتی که یک بیضه برداشته شود و بیضه دوم مشکلی نداشته باشد، سطح تستوسترون باید خوب باشد و بیضه باقی مانده باید تستوسترون کافی برای بدن را  تولید کند. همچنین اگر مردی، نگران ظاهرش است، انجام عمل پروتز بیضه، یک گزینه درمانی خوب است.

جراحی حفظ بیضه:

گاهی اوقات، جراحی حفظ بیضه (TSS)، برای برخی از مردان توصیه می شود. در این روش جراحی، فقط بافت تومور برداشته می شود، نه کل بیضه. برای انجام TSS، باید اندازه تومور بسیار کوچک باشد و همینطور مارکرهای تومور باید منفی باشند.

TSS، بهترین گزینه برای مردانی است که به جای سرطان های بدخیم، تومورهای خوش خیم دارند. اگر تومور سرطانی باشد و بیمار دارای بیضه طبیعی در طرف دیگر باشد، روش TSS توصیه نمیشود. چکاپ پس از جراحی برای بررسی سرطان، ضروری است.

دیسکسیون غدد لنفاوی خلفی صفاقی:

دیسکسیون غدد لنفاوی خلفی صفاقی (RPLND)، یک جراحی پیچیده است که برای برخی از مردان مفید است. این روش درمانی، به یک جراح ماهر برای برداشتن غدد لنفاوی پشت شکم، نیاز دارد، تا به این ترتیب از عوارض جانبی محدود این بیماری، اطمینان حاصل شود. این جراحی یک گزینه برای بیماران مبتلا به سرطان مرحله اول که پیشرفته تر است، می باشد.

معمولاً از این روش درمانی، برای مردان مبتلا به تومورهای سلول زایای غیر سمینوماتوزی که ممکن است عود کنند، استفاده می شود. میتوان از این روش، به جای شیمی درمانی برای تورمورهای غیرسمینومای مرحله 2A یا 2B نیز استفاده کرد. پس از انجام جراحی RPLND، شیمی درمانی یا کنترل سرطان بر اساس محل سرطان، نوع سرطان و  احتمال خطر بازگشت سرطان، انجام می شود.

پرتودرمانی:

از پرتو درمانی  برای از بین بردن سلولهای سرطانی در بیضه یا غدد لنفاوی مجاور آن استفاده می شود. این روش درمانی، فقط در نوع سمینوما استفاده می شود زیرا برخی از اشکال غیر سمینوما، در برابر پرتو درمانی مقاوم هستند. این روش می تواند یک گزینه درمانی باشد، برای وقتی که سرطان بیضه (از هر نوعی)، بیش از حد به اندامهایی مانند مغز گسترش می یابد. (چند نوع پرتودرمانی استفاده می شود.)

شیمی درمانی:

شیمی درمانی سرطان بیضه به چه صورت است؟ شیمی درمانی برای سرطان هایی استفاده می شود که یا به خارج از بیضه ها، گسترش می یابند یا در حالتی هستند که مارکرهای تومور بعد از جراحی افزایش میابند. بررسی مارکرهای تومور سرم و انجام آزمایشهای تصویربرداری کمک می کنند تا میزان استفاده از شیمی‌ درمانی و اینکه آیا شیمی درمانی، می تواند کمک کننده باشد یا خیر، مشخص شود.

این داروها از طریق جریان خون در سراسر بدن حرکت می کنند و ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. آنها می توانند سلولهای سرطانی را که به غدد لنفاوی گسترش یافته اند را، از بین ببرند. شیمی درمانی همچنین برای کمک به کاهش خطر بازگشت سرطان پس از جراحی استفاده می شود. ممکن است چندین روش شیمی درمانی برای درمان سرطان بیضه، با هم ترکیب شوند.

این داروها در سه یا چهار بازه سه هفته ای، تجویز می شوند. گاهی اوقات نیاز است که جراحی های بیشتری برای برداشتن تومورها پس از اتمام شیمی درمانی انجام شود.

عکس سرطان بیضه

عکس سرطان بیضه

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

5/5 - (26 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حسین چهارشنبه ۲۹ فروردین ۳( 2 روز پیش) تعداد بازدید: 2 مشاهده پرسش
    با سلام
    بنده 50 سالم هست. همیشه ورزش میکنم و در باشگاه تنیس روی میز هنگام جمع کردن یه توپ که دور از میز بود، احساس درد در بالای بیضه راست نمودم. بطوریکه از مفصل محل اتصال ران به مثانه تا بالای بیضه حس کشیدگی و درد داشتم.
    دکتر مراجعه نمودم فرمودن که یه کشیدگی هست.
    الان حدود سه ماه میشه که یه درد دارم همیشگی هست که هنگام حرکات جدی تر مثل تند راه رفتن ایجاد می‌شود.
    ضمن هیچگونه تورم، کبودی ووو نشانه دیگری ندارد و درد شدید اولیه هم وجود ندارد. فقط در گام برداری یا جمع کردن پا درد ناخوشایندی ایجاد می‌شود.
    با سپاس از وقتی که مرحمت میفرمایید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۹ فروردین ۳( 2 روز پیش)
      با سلام سونوگرافی بیضه ها و بافت نرم اینگوینال انجام شود
  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۲۹ فروردین ۳( 2 روز پیش) تعداد بازدید: 0 مشاهده پرسش
    سلام
    پسرم ۱۲ساله ای دارم
    کانون کلیسیفیه قطر ۲.۵ m
    سمتچپ
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۹ فروردین ۳( 2 روز پیش)
      نیاز به اقدام خاصی ندارد
  • تصویر کاربر علی جمعه ۱۷ فروردین ۳( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 17 مشاهده پرسش
    سلام دکتر چیزهایی ک میگم با دقت بخونید ازپارسال من یک واکسن کثافت کزاز ژدم بغد دیدم میل جنسیم کم شد استرس افسردگی وحشتناکی گرفتم کم کم بهتر شد جوری شد ک بعد از هر خود ارضایی سه روز بعد حس من دقیقا سر ساعت خاص میومد دوباره خود ارضایی میکردم انگار تنظیم شده بود سر ساعت هنگام ارضا شدن اولش حسش خوب بود اخرش کم نعوظ صبگاهی بود و خودبخودی ولی حس کم یا اصلا حسی نبود گذشت من بعد شش ماه ازمایش دادم ک دیدم تستسرون ۴.۵ پرولاکتین ۲۱ آزمایشاتو فرستادم برات سونو دادم نرمال هر بیضه ۴ سانت یمدت یروموکریپتین خوردم پرولاکتین شد ۱۴ تست بین ۴.۵ تا ۷ در نوسانه ببین تو ازمایش میلم بهتر شد دیدم تیرویید زد بالا مجبور شدم قرص نخورم یکمی باز میلم کمتر شد ولی نسبت ب پارسال بهتر خود ارضای میکنم جالبه یک روز بعدش بشدت میل نعوظ زیاد روز دوم کم میشه روز سوم زیاد گاهی روز دوم زیاد مشخص نیست نعوظ صبگاهی بیشتر مواقع هست بغد از ظهر از خاب بیدار میشم هست گلا هر موقع بخام هست گاهی قوی گاهی ضعیف شب هست نمیدونم جریان موقع ارضا اولش حسش خوبه اخرش کم ولی تو خاب همش خوبه با توجه ب این صحبت ها اول توضیح بده دلیل اینو بعد این سوالات را جواب بده
    ۱ ایا واکسن کزاز اینجوری کرده؟ کرونا زدم هیچ مشکلی درست نشد
    ۲ چ‌مقدار تستسرون باعث کوچک شدن بیضه میشه برای من کوچک شده با این مقدار تستسرون؟
    ۳پرولاکتین ۱۴ خوبه یا باید بیاد پاینتر
    ۴ اگر عصبیه توضیح بده
    ۵ این خیلی مهمه ایا اندازه بیضه من طبیعیه سمت راستی 19*24*40
    چپی 18*21*43
    هبچگونه واریکوسل هیدروسل نیست و اپیدمی
    ی توضیح با ویس بمن بده اخه مگه میشه راست کنه بغد گاهی حس نباشه یا کم باشه گفتم هر موقع بخام نعوظ هست صبگاهی هنگام بغد از ظهر از خاب بیدار میشم هست گاهی حس قوی گاهی اصلا بدون حس تمام سوالات منو لطفا پاسخ بده آزمایشم بیین اون قسمت ک تیروید رفت بالا برای عوارض قرص بود. ازمایش سونو بیضه هم دادم نرما

    تسترون ازمایش اول 4.5 بود
    Lh 7
    Fsh10
    تست دوم تسترون 6
    تست سوم تستسرون 7
    برای خوردن قرص برومو بود
    تست سوم خراب شد شرایط ازمایش رعایت نشد
    تسترون شد 4.5 lh 9.
    Fsh 3.6
    پرولاکتین از 21 تا 14 امد
    سوال اول ایا تستسرون ۴.۵ و پرولاکتین ۲۱ باعث اتروفی بیضع میشه؟اصن کم شدن تستسرون باغث اتروفی میشه؟ میشه بگین چ چیزهای باعث اتروفی میشع؟ علاعمش چیه اصلا؟ خواهشن با ویس صوتی توضیح مفصل بده برام اصلا شما بیماری دلشاین با این مقدار تستسرون لتروفی گرفته باشه؟ عکس بیضه هم فرستادم بیشتر میخام راجب اتروفی بیضع بدونم ایا اتروفی گرفتم یا نه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۵ فروردین ۳( 2 هفته پیش)
      خیر به واکسن کزاز مربوط نیست خیر بیضتون کوچک نشده دوست عزیز جواب تمامی سوالاتون رو یکجا میدم شما مشکل جسمی ندارید همه ی مواردی که گفتید زاییده ذهن شما هست ارزیابی های بی موردی که از یک مشکل نه چندان مهم انجام شده توصیه میکنم قبل از هرگونه آزمایش و ارزیابی بیشتر، یک جلسه به روانپزشک مراجعه کنید.
    2. تصویر کاربر علی چهارشنبه ۱۵ فروردین ۳( 2 هفته پیش)
      ممنون دکتر فقط نگفتین این خیلی برام مهمه اتروفی بیضه با تستسرون ۴.۵ و پرولاکتین ۲۱ میشه؟ الان پرولاکتبن را ک ۱۴ اوردم خوبه یا کمترش کنم؟ حسم هنوز درست نشده کامل لطفا میشه ی توضیح بدین اصلا اتروفی میگن علاعمش چیه چطور بوجود میاد این سوال خیلی مهمه ک درست توصیح ندادین. اللن من سوالم در مورد اتروفی هست علاعم میخام و علت دیگه شما از تمام دکترها تجربه بیشتری دارین و نریضهای زیادی دیدین میخام راجب اتروفی بدونم اصلا تستسرون کم کوچک میگنه بیضرو یا نه
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۷ فروردین ۳( 2 هفته پیش)
      آتروفی بیضه این هست که بیضه ی شما واضحا سایز خیلی کوچک تر داشته باشد بشه اندازه ی یه نخود با توجه به عکسی که فرستادین شما بیضتون آتروفیک نیست
    4. تصویر کاربر علی پنجشنبه ۱۶ فروردین ۳( 2 هفته پیش)
      درسته و اینکه چی باعثش میشه؟ میخام اینو بدونم چ چیزهای باعث اتروفی میشه تستسرون کم باعثش میشه؟ممنون
    5. تصویر کاربر علی پنجشنبه ۱۶ فروردین ۳( 2 هفته پیش)
      مننون از پاسخ ولی باز سوال اصلی منو جواب ندادین اصلا اینکه میگن اتروفی علاعمش چیه علتش چیه اگر کمبود تستسرون هست چ مقدار باعث اتروفی میشه؟
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۷ فروردین ۳( 1 هفته پیش)
      آتروفی یعنی اینکه بیضه ی شما از سازز معمول بسیار کوچک تر باشه علل مختلفی داره هر عللی که باعث کاهش خونرسانی بشه هر عللی که باعث سرکوب هورمونی بشه از جمله کاهش شدید یا افزایش شدید تستوسترون البته در سنین رشد میتونه منجر به آتروفی بیضه بشه
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر مرتضی دوشنبه ۶ فروردین ۳( 3 هفته پیش) تعداد بازدید: 17 مشاهده پرسش
    سلام من بعد از جلسه تمرین (فوتبال) اومدم رفتم تو وان آب یخ (با باسن و کمر و بیضه وارد آب شدم ) بعد یه شوکی بهم وارد شد بعد از چند دقیقه که اومدم بیرون بیضه هام و زیر شکمم شروع کرد به درد کردن تو حموم سر پا که بودم اذیت میشدم مجبور شدم خم شم روی زانوهام بعد آب گرم رو باز کردم یکم آروم شدم ولی هنوز درد داشت اومدم بیرون رفتم دراز کشیدم حوله گرم اینا گذاشتم رو محل مورد نظر کم کم بهتر شدم ولی هنوز یه درد خفیفی در بیضه هام دارم مخصوصا سمت چپم بعضی موقع از بین میره ولی انگار دست میزنم دوباره درد خفیفش شروع میشه (خود بیضه سمت چپم هم نیست از بقل یه زره بالاتره اونجارو دست میزنم درد خفیفش شروع میشه) انگار نسبت به روز های همیشه یه زره بی حال شدم نمیدونم چکار کنم خوب شه لطفا کمکم کنید برگردم به تمرینات ممنون. (البته از قبل هم کشاله های رانم خسته بودن )
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۶ فروردین ۳( 3 هفته پیش)
      باسلام و احترام باید از نزدیک معاینه شوید
  • تصویر کاربر مصطفی چهارشنبه ۱ فروردین ۳( 4 هفته پیش) تعداد بازدید: 20 مشاهده پرسش
    سلام درزیر بیضه هام مابین باسن و بیضه هام لرزش داره یعنی نمی دونم چیه هی قطع و وصل میشه بعض موقع ها هم که خوبم خواهشن راهنمایی ام کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱ فروردین ۳( 4 هفته پیش)
      باسلام و احترام باید از نزدیک معاینه شوید
  • تصویر کاربر ساسان پنجشنبه ۲۴ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 19 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر دکتر
    من نزدیک چند سال پیش یک دونه به صورت جوش رو بیضه م در اوردم و چون اطلاعی نداشتم فکر کردم مثل جوش صورت هست با تیغ سرشو بردیم که محتویات داخلش رو خارج کنم بعد یه مدت از یدونه شدن ۸ تا ولی قبلش اصلا هیچ گونه رابطه ی جنسی هم نداشتم
    آیا اینا زگیل هستن یا کیست اپیدرموئید
    و ایا با قطره اسید سیالیسیک میشه بصورت ظاهری محووشون کرد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۴ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      زگیل نیست توده های چربی هست اگه اذیت میکنه باید جراحی بشید
  • تصویر کاربر آبتین یکشنبه ۶ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 25 مشاهده پرسش
    نزدیک به یک هفته درد شدید در باسن دارم و احساس خارش در مقعد و ران... حس داغی و درد در بیضه و گاهی در زیر شکم سمت چپ حالت ذوق ذوق ولی درد در باسنم بسیار زیاد شده و گاهی سوزش زبان و درد در مفاصل را دارم...
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۶ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      به متخصص داخلی مراجعه کنید
  • تصویر کاربر سعیدطائی سه شنبه ۱ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 16 مشاهده پرسش
    سلام یکی از بیضه هامو میخوام بفروشم ب پولش احتیاج دارم بدجورهم احتیاددارم حقیقت داره خریدفروش
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      خیر
  • تصویر کاربر مرادی یکشنبه ۲۹ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 23 مشاهده پرسش
    سلام آغا داکتر من تمور بیضه داشتم بیضه سمت چپ م را درآوردم الان پوست بیضه عفونت کرده وتششوهات میاد بیرون باید چی قرص استفاده کنم دسترسی به داکتر ندارم عفونت خیلی شدید دارم دسترسی به داکتر به هیچ عنوان فعلن ندارم ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۸ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      به اورژانس مراجعه کنید
    2. تصویر کاربر مرادی شنبه ۲۸ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      آغا داکتر من دسترسی به داکتر ندارم یه چند قرض ضد عفونت برای پوست اون بیضه درآوردن برام بگید بگیرم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۹ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      خطرناکه باید معاینه شوید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا سه شنبه ۱۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 17 مشاهده پرسش
    درد بیضه واریکوسل چپ وکیست بیضیه سمت چپ
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      سونوگرافی رو آپلود کنید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر