جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سنگ بزرگ تخم مرغی در مثانه

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

سنگ مثانه توده هایی سختی از مواد معدنی است که میتواند هنگامی که مثانه به طور کامل از ادرار خالی نباشد درون آن تشکیل شود.


علائم ایجاد سنگ مثانه چیست؟

سنگ های مثانه اگر به مقدار کافی کوچک باشند ممکن است هنگام ادرار کردن دفع شوند و هیچ علائمی ایجاد نکنند. اما بیشتر افرادی که سنگ های مثانه دارند علائمی به دلیل این که سنگ، دیواره مثانه را تحریک می کند یا جریان ادرار را مسدود می سازد تجربه می کنند. علائم معمول سنگ های مثانه شامل موارد زیر هستند:

✅ درد در پایین شکم، چیزی که اغلب میتواند شدید باشد (مردان همچنین ممکن است درد در اطراف یا درون آلت تناسلی خود داشته باشند)

✅ درد یا سختی هنگام ادرار کردن

✅ تکرر ادرار (به خصوص در شب)

✅ ادرار کدر یا تیره رنگ

✅ وجود خون در ادرار

بیشتر موارد سنگ های مثانه به دلیل ارتباط با بزرگی پروستات مردان 50 سال یا بالاتر را درگیر میکند. اما هم مردان و هم زنان میتوانند دچار سنگ های مثانه شوند.

این که کودکان دچار سنگ مثانه شوند نادر است. در کودکان، سنگ های مثانه می توانند منجربه شب ادراری شود، در بعضی از کودکان پسر ممکن است باعث نعوظ مانا، یک نعوظ اغلب دردناک که میتواند چند ساعت باقی بماند شود.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورتی که هر یک از علائم بالا را تجربه کردید به پزشک مراجعه کنید، به خصوص اگر درد در پایین شکم، تکرر ادرار یا وجود خون در ادرار داشتید. این علائم ممکن است لزوما به دلیل سنگ های مثانه ایجاد نشوند، اما نیاز است که مورد بررسی قرار  بگیرند.

احتمالا ابتدا آزمایش خون و ادرار انجام شود. آزمایش خون مشخص خواهد کرد که آیا درون مثانه شما عفونت وجود دارد یا خیر. مرحله بعدی گرفتن عکس اشعه ی ایکس از مثانه شما است. تمام انواع سنگ های مثانه به وضوح روی عکس اشعه ی ایکس مشخص نخواهند شد، از این رو نتیجه ی منفی اشعه ی ایکس همیشه به معنی عدم وجود سنگ نیست.

سنگ مثانه

اسکن سونوگرافی ممکن است به جای اشعه ی ایکس استفاده شود. همچنین سنگ مثانه می تواند توسط سیستوسکوپی مشخص شود. در سیستوسکوپی لوله ای نازک و فیبری که در سر آن چراغ و دوربین وجود دارد (سیستوسکوپ) به درون مجرای ادراری وارد میشود (لوله ای که ادرار را از بدن خارج میکند) و به مثانه می رسد.

دوربین تصاویر را روی صفحه نمایش پخش میکند، چیزی که توسط یک اورولوژ مشاهده میشود (کسی که در درمان بیماری های مثانه تخصص دارد).

علت ایجاد سنگ مثانه چیست؟

سنگ های مثانه معمولا هنگامی ایجاد میشوند که شما نتوانید تمام ادرارتان را تخلیه کنید. دلیل اصلی برای مردان بزرگی غده پروستات است که جریان ادرار را مسدود میکند.

اگر ادرار برای مدتی طولانی در مثانه باقی بماند، مواد شیمایی موجود در ادرار کریستال هایی ایجاد میکنند، چیزی که سخت شده و سنگ های مثانه را تشکیل می دهند.

درمان سنگ مثانه

معمولا برای خارج کردن سنگ ها از مثانه نیاز به جراحی است. متداول ترین فرآیند cystolitholapaxy است، چیزی که در آن لوله ای نازک (سیستوسکوپ) که در نوک آن دوربین وجود دارد برای یافتن سنگ مورد استفاده قرار می گیرد. بعد از آن سیستوسکوپ از وسیله خرد کننده سنگ، لیزر یا سونوگرافی استفاده می کند تا سنگ را قبل از خارج کردن خرد کند.

وقتی ممکن باشد، مهم است که علت زمینه ای ایجاد سنگ مثانه درمان شود تا از ایجاد سنگ های مثانه جدید در آینده پیشگیری شود.

پیشگیری از سنگ مثانه

اگر شما سنگ مثانه داشته اید، ممکن است دوباره به آن دچار شوید. چیزهایی هستند که میتوانید برای پیشگیری از ایجاد دوباره آن ها انجام دهید.

برای جلوگیری از سنگ مثانه میتوان کار های زیر را  انجام دهید.

1- برای کاهش غلظت ادرارتان مایعات مصرفی خود را به روزی 2 تا 3 لیتر افزایش دهید.

2- مثانه خود را منظم و بدون تاخیر تخلیه کنید

3- 10 تا 20 ثانیه بعد از تلاش اولتان دوباره سعی کنید ادرار کنید (اگر در مرحله اول نمی توانید ادرار خود را به صورت کامل تخلیه کنید)؛ این کار ادرار کردن دوگانه نامیده میشود و به تخلیه موثرتر مثانه کمک میکند

4- از ایجاد یبوست پیشگیری کنید (ممکن است لاگزاتیو تجویز شود)

بیماری های مثانه

1- مثانه نوروژنیک

مثانه نوروژنیک مشکلی است که در آن اعصابی که مثانه را کنترل میکنند آسیب می بینند. این آسیب از تخلیه ی کامل مثانه جلوگیری میکند. این موضوع میتواند به دلیل آسیب به اعصاب نخاعی یا مشکلی که به سیستم عصبی آسیب رسانده است مانند بیماری اعصاب حرکتی یا اسپینا بیفیدا ایجاد شود.

بیشتر افرادی که مثانه نوروژنیک دارند نیاز به لوله ای به اسم کاتتر دارند که وارد مثانه شان شده و ادرار را تخلیه میکند. این فرآیند به اسم کاتترگذاری ادراری شناخته میشود.

گرچه کاتتر به صورت علمی موثر است، اغلب مقدار کمی ادرار درون مثانه باقی می ماند، چیزی که میتواند منجربه تشکیل سنگ های مثانه شود.

2- افتادگی مثانه

افتادگی مثانه مشکلی است که زنان را درگیر میکند، و زمانی ایجاد میشود که دیواره مثانه تضعیف شده و روی واژن بیافتد. این موضوع میتواند جریان خروجی ادرار از مثانه را مسدود کند.

افتادگی مثانه میتواند هنگام دوره های افزایش تنش مانند هنگام زایمان یا بلند کردن اجسام سنگین، یا هنگام زور زدن در موقع یبوست، ایجاد شود.

3- دیورتیکول مثانه

دیورتیکول مثانه کیسه هایی هستند که در دیواره مثانه ایجاد میشوند. اگر دیورتیکول های مثانه خیلی بزرگ شوند، میتوانند تخلیه کامل مثانه توسط فرد را مشکل کنند. دیورتیکول های مثانه میتوانند از بدو تولد یا به عنوان عارضه ای از عفونت یا بزرگی پروستات ایجاد شوند.

جراحی های مثانه

جراحی تقویت مثانه

جراحی تقویت مثانه چیزی است که در آن قسمتی از روده برداشته شده و به مثانه چسبانده میشوند تا آن را بزرگ تر کند. این کار ممکن است راهی موثر برای درمان نوعی از بی اختیاری ادرار به اسم بی اختیاری فوری باشد. اما این کار میتوانید گاهی عاملی برای ایجاد سنگ های مثانه باشد.

Cystolitholapaxy از طریق مجرای ادرای

Cystolitholapaxy از طریق مجرای ادرای متداول ترین روشی است که برای درمان بزرگسالانی که سنگ مثانه دارند استفاده میشود. جراح لوله ای کوچک و محکم که در انتهایش دوربین دارد (سیستوسکوپ) را به درون مجرای ادراری شما وارد کرده و آن را به مثانه شما می رساند. دوربین به یافتن مکان سنگ های مثانه کمک میکند.

لیزر سنگ مثانه

یک دستگاه خرد کننده، لیزر یا امواج فراصوت که از طریق سیستوسکوپ منتقل میشوند میتوانند استفاده شوند تا سنگ به قطعات کوچک تر شکسته شود، قطعاتی که میتوانند از طریق مایعات از مثانه شما دفع شوند. این درمان تحت بیحسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام میشود، از این رو شما طی این درمان دردی احساس نخواهید کرد.

خطر ایجاد عفونت در طی این فرآیند وجود دارد، پس ممکن است به شما آنتی بیوتیک برای احتیاط داده شود. همچنین خطر کوچکی برای آسیب به مثانه وجود دارد.

سوپروبیک پوستی

این روش معمولا در کودکان برای پیشگیری از آسیب به مجرای ادراری استفاده میشود. همچنین این روش در بزرگسالانی که سنگ بزرگی دارند استفاده میشود. به جای وارد کردن لوله ای به مجرای ادراری، جراح برش کوچکی روی پوست در زیر شکم ایجاد میکند. بعد از آن برش دیگری روی مثانه ایجاد میشود و سنگ میتواند خارج شود. این روش با استفاده از بیهوشی عمومی انجام میشود.

جراحی باز

جراحی باز اغلب در مردانی که پروستات خیلی بزرگی دارند یا اگر سنگ خیلی بزرگ باشد، استفاده میشود. این روش شبیه به درمان قبلی است، فقط جراح برش بزرگ تری روی شکم و مثانه ایجاد میکند. این روش ممکن است با دیگر انواع جراحی ترکیب شود، مانند برداشت قسمتی یا تمام پروستات یا دیورتیکول مثانه.

عیب جراحی باز این است که باعث درد بیشتری بعد از جراحی شده و مدت بهبودی بیشتری نسبت به بقیه انواع جراحی ها دارد. اما درصورتی که سنگ مثانه بزرگ باشد این روش نیاز است. شما نیاز به استفاده از کاتتر تا یک یا دو روز بعد از این درمان دارید.

عوارض و مراقبت های بعد از جراحی سنگ مثانه چیست؟

متداول ترین عارضه جانبی جراحی های سنگ مثانع عفونت مثانه یا مجرای ادراری، که به اسم عفونت دستگاه ادراری شناخته میشود است. این عارضه در 1 نفر از هر 10 نفری که جراحی مثانه دارند ایجاد شده و معمولا میتواند توسط آنتی بیوتیک ها درمان شود. بعد از انجام Cystolitholapaxy از طریق مجرای ادرای یا Percutaneous suprapubic cystolitholapaxy، معمولا نیاز است که برای چند روز جهت بهبودی در بیمارستان بستری بمانید.

اگر جراحی باز داشته باشید، ممکن است چندین روز در بیمارستان بمانید تا به اندازه کافی خوب شوید و به خانه بازگردید. بعد از جراحی، از شما خواسته میشود که با عکس اشعه ایکس یا سی تی اسکن پیگیری شوید که مشاده کنند آیا تمام قطعات سنگ مثانه از مثانه خارج شده اند یا خیر.

درمان مشکلات زمینه ای

وقتی سنگ مثانه خارج شود، نیاز است که مشکل زمینه ای درمان شود تا از تشکیل سنگ های مثانه جدید پیشگیری شود.

1- بزرگی پروستات

بزرگ بودن پروستات میتواند با استفاده از داروهایی که به کاهش اندازه ی پروستات کمک میکنند درمان شود. این کار فشار روی مثانه را از بین می برد، و ادرار کردن را برای شما آسان تر میکند. اگر دارو ها عمل نکنند، جراحی نیاز است تا قسمتی یا تمام پروستات خارج شود.

2- مثانه نوروژنیک

مثانه نوروژنیک عدم توانایی در کنترل مثانه به دلیل آسیب عصبی است. اگر شما به سنگ مثانه دچار شدید و این مشکل را داشتید، نشانه ای از آن است که شما نیاز دارید تا راه تخلیه ادرارتان را تغییر دهید.

ممکن است نیاز داشته باشید که آموزش بیشتری برای قرار دادن کاتتر داشته داشته باشید یا ممکن است نیاز باشد نوع کاتترتان را تغییر دهید و از داروها استفاده کنید تا به کنترل مثانه تان کمک کنند.

3- افتادگی مثانه

بعضی از افرادی که به افتادگی مثانه مبتلا هستند میتوانند با دستگاهی به اسم پساری (pessary) درمان شوند. بسیاری طراحی شده است تا درون واژن قرار بگیرد و مثانه را در محل مناسبش نگه دارد. موارد جدی تر افتادگی مثانه ممکن است نیازمند جراحی برای تقویت و حمایت از دیواره مثانه داشته باشند.

4- دیورتیکول مثانه

اگر شما دیورتیکول مثانه دارید، ممکن است برای حذف آن ها نیاز به جراحی داشته باشید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی
3/5 - (15 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ميثم دوشنبه ۱ مرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 409 مشاهده پرسش
    مدت يك ماه هست يك سمت كلاهك الت تناسلي چندين رگ ورم كرده و برجسته شده بخصوص در حالت نعوذ برجستگي خيلي زياد هست و قابل لمس ميخواستم بدونم چ مشكلي هست و راه درمان چيه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      ديدم اين. مهم نيست
    2. تصویر کاربر ميثم جمعه ۲۹ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      خب ببخشيد ولي ميخوام بدونم در اثر چي اينطور شده تا از تكرار جلوگيري بشه
      و چطوري بايد بر طرف بشه منظورم اگه پماد قرص يا چيزي بايد تجويز بشه
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳۰ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      به احتمال بالا حساسیت است
    4. تصویر کاربر ميثم شنبه ۳۰ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      ب نظر شما نيازي ب استفاده از دارو نيست؟هر چند ك الان برجستگي كمي كمتر شده. من براي نظافت و از بين بردن موهاي زائد از ژل مو و ژيلت استفاده كردم بعد از اينكه ژل مو روي كلاهك موند اينجوري شد
    5. تصویر کاربر ميثم شنبه ۳۰ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      ب نظر شما نيازي ب استفاده از دارو نيست؟هر چند ك الان برجستگي كمي كمتر شده. من براي نظافت و از بين بردن موهاي زائد از ژل مو و ژيلت استفاده كردم بعد از اينكه ژل مو روي كلاهك موند اينجوري شد
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱ مرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      دستکاری نکنید درست مسشود
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین شنبه ۲۳ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 168 مشاهده پرسش
    با سلام
    چندی پیش روی بدنه آلت تناسلیم چند زائده دو مشاهده کردم به اضافه یک زخم و لک آیا این زگیل است ؟؟
    و نوع درمان چیست با تشکر
    عکس به پیوست ارسال میشود
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۳ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      اینها زگیل نیستند
  • تصویر کاربر علی سه شنبه ۱۹ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 248 مشاهده پرسش
    سلام من 15 ساله هستم ادرار من در بعضی از مواقع دو شاخه بیرون میاد بعد دو ثانیه یه شاخه میشه ادرارم با تاخیر شروع میشه بعد اتمام ادرار ادراری که باقیمونده قطره قطره میچکه احساس میکنم که ادرارم کامل تخلیه نمیشه و ادرارم قطع میشه و ادرارم میپاشه و نازکه شدت خروج ادرارپایینه سونوگرافی و آزمایش دادم به دکتر نشون دادم گفت تنبلی مثانه است و با نوشیدن آب خوب میشه آیا تشخیص دکتر درست بوده . من به تنگی مجاری ادراری مبتلا نشدم؟ چه دارویی رو پیشنهاد میکنید؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۹ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      باید نوار مثانه بگیرید۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۹ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      ۰۲۱۷۱۰۶۲۳۰۰
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر هلیا جمعه ۱۵ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 323 مشاهده پرسش
    سلام خدمت اقای دکتر
    بنده نامزدم دو هفته قبل عمل اندسکوپی مثانه داشتن. ایا الان میتونیم سکس داشته باشیم یا خیر.
    ایشان سی سال دارند
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۵ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      بله حتما
  • تصویر کاربر نفيسه یکشنبه ۱۰ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 5790 مشاهده پرسش
    باعرض سلام.همسرم حدود ٢٠ روزپيش درحال استفاده از ژيلت روى آلت تناسلى را بريد.٢بار دكتر رفت ولى هنوز خوب نشده.زخم كوچكى است و عميل به نظر مياد.ميشه بفرماييد چه دارو يا كرمى را پيشنهاد ميكنيد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۰ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      پماد تریامسیولون بزنید هر ۱۲ساعت یک هفته
  • تصویر کاربر احسان یکشنبه ۱۰ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    .:
    بنده پسری مجرد 27ساله هستم بهار پارسال متوجه یه خال گوشتی کوچیک تیره رنگ روی دیواره التم شدم چون اطلاعاتی نداشتم مراجعه به دکتر نکردم بعد مدتی دیدم زیر شکمم زده چنتا دیگم زده ناگفته نماند بنده رابطه جنسی هم داشتم قبلا ها و باشگاه و استخر هم میرفتم خلاصه که پیش دکتر جراح ارولوژ رفتم و با فریزco2 برام اون قسمت هارو انجام دادن منتها هم درد زیادی داشت هم بعد بهبود اثار تخریبی زشتی بجا میزاشت این روند درمان 3جلسه طول انجامید یعنی هر یکماهو خورده که انجام میدادم باز مجدد جاهای دیگه همون حدود نواحیم میزد بیرون و مجدد انجام میدادم روی دیواره التم زیر شکم بیضه..بعد تصمیم گرفتم دکتر پوستم مراجعه کنم که ایشون تشخصی دادن چون زگیل هام خیلی بزرگ نیستن نیاز نیس از چنین ضایعات کوچکی از فریز co2استفاده بشه بخاطر اثار تخریبی که بجا میزاره و دردی که داره و گفتن co2 برای ضایعات و توده های بزرگتر استفاده میشه در نتیجه با دستگاهی به اسمRf برای بنده انجام میدادن که به طبع خیلی راحتر و با درد خیلی کمتری همراه بود که دقیقا 3جلسه ام پیش ایشون رفتم یعنی هر یکماهو نیمی که میرفتم انجام میدادم باز بیرون میزد تقریبا همون نواحی و مجدد میرفتم که البته به سمت کشاله سمت راست پامم رفته بود زگیل و اونجاها هم زده بود منتها درشت نبودن هیچوقت زگیل ها همه کوچیک ب رنگ پوست یا تیره یا تقریبا خال مانند یا گوشتی برجسته تا دو دکتر عزیزی که پیششون رفتم داروایی تجویز نکردن و حتی واکسنم فرمودن بی فایدس بنده پیش دکتر طب سنتی که نظام پزشکیم داره مراجعه کردم ایشون پمادی مانند گریس چرب و محلولی مایع مانند سیاه رنگ که گویا ترکیبی از سرکه و یکسری موارد گیاهی بود رو بمن دادن که هروز اون نواحی رو میمالیدم و مشما روش میزاشتم بمرور همانند جوشی که روی بدن میزنه و میکنی با دست اونجوری شد تقریبا کنده میشدن خودشون میافتادن البته داروهای گیاهی مانند انتی بیوتیک گیاهی عرقی جات گرم مانند اویشن و یا ژل رویال و اینجور چیزا هم تجویز کردن که مصرف میکنم درحال حاضر اما همچنان باگذشت یکسالو خورده این مشکل هنوز در بدن بنده وجود داره لطفا راهکاری اساسی به بنده معرفی کنید چون در شرف ازدواجم و شدیدا از لحاظ روحی روانی فکری در فشارم به قدری که خودمو باختم و گوشه گیر شدم در ضمن سیستم ایمنی و دفاعی بدنم خیلی قوی نیست پسری معمولی و تقریبا ضعیفی هستم از لحاظ قدرت دفاعی و ایمنی بدنی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۰ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      بیایید با هم صحبت کنیم۰۲۱۷۱۰۶۲۳۰۰
  • تصویر کاربر مرجان یکشنبه ۱۰ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 123 مشاهده پرسش
    سلام. پسرم هیپوسپادیاس شدید بوده که در ۲ سالگی عمل موفقیت آمیزی داشته. اما یه مقدار پوست اضافه بعد از عمل زیر آلتش وجود داره. آیا این پوست رو میشه جراحی کرد و برداشت؟ و اینکه با توجه به اینکه آلتش از حد نرمال کوچیکتره، ما از چه سنی باید پیگیر درمان باشیم برای رشدش؟ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۰ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      عکسش را بفرستید ببینم
  • تصویر کاربر مصطفي یکشنبه ۱۳ خرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 238 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشيد
    جناب دكتر من الان يكي دو ساله كه تحريك كه ميشم يا موقعي كه در حال سكس هستم مقدار خيلي زيادي پيش اب دارم،طوري كه بين سكس به مشكل ميخورم كاملا،و خجالت ميكشم،چون خيلي خيس ميشود،ميخواستم ببينم راهكار اينكه مثل همه پيش اب نداشته باشم چيه،؟؟؟و چي بايد مصرف كنم؟؟؟
    ممنون ميشم كمكم كنيد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۲ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      اين طبيعي تست كاري نميتوان كرد
    2. تصویر کاربر مصطفي شنبه ۱۲ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      بلاخره قرصي چيزي كه كم بشه؟؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۳ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      ندارد
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر شادی شنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 264 مشاهده پرسش
    خواهرم از روز دوشنبه این هفته حالشون بد شد درد شدید و استفراغ و سوزش شدید در قسمت مجاری ادراری داشتند دو نوبت آزمایش ادار گرفته شد در ادرارشون پروتئین و خون و گلوکز دیده شد در سونوگرافی انجام شده ذرات اکوژن دیده شدند
    از روز سع شنبه بعد از انجام سونوگرافی میزان خونریزشون زیاد شده
    ادار کاملا خونی و بعد از ادرار هم خون روشن وجود داره
    بدلیل نبود پزشکان متخصص بهصوص ذر روز تعطیل پیش متخصص داخلی رفتیم تشخیصشون عفونت بود 5سفتریاکسون داخل سرمی تحویز شد سه تا استفاده شده و بهبودی حاصل نشده و میزان خونریزی بیشتر شده
    احتمال چه بیماری هست داشته باشن؟
    چه اقداماتی لازمه انجام بدیم
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایین بخاطر خونریزی زیاد خیلی نگرانم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      بيشتر عفونت مثانه است
  • تصویر کاربر صابری جمعه ۲۱ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 214 مشاهده پرسش
    با سلام،مرد 26 ساله هستم،تکرر ادرار دارم که هر یک ساعت نیاز به دفع ادرار دارم،حتی اگر مایعات مصرف نکرده باشم باز تکرر ادرار دارم،آزمایش و سونوگرافی نرمال دارم،شب ادراری ندارم،چه اقدامی انجام دهم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      نياز به درمان نداريد
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر