جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سنگ بزرگ تخم مرغی در مثانه

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

سنگ مثانه توده هایی سختی از مواد معدنی است که میتواند هنگامی که مثانه به طور کامل از ادرار خالی نباشد درون آن تشکیل شود.


علائم ایجاد سنگ مثانه چیست؟

سنگ های مثانه اگر به مقدار کافی کوچک باشند ممکن است هنگام ادرار کردن دفع شوند و هیچ علائمی ایجاد نکنند. اما بیشتر افرادی که سنگ های مثانه دارند علائمی به دلیل این که سنگ، دیواره مثانه را تحریک می کند یا جریان ادرار را مسدود می سازد تجربه می کنند. علائم معمول سنگ های مثانه شامل موارد زیر هستند:

✅ درد در پایین شکم، چیزی که اغلب میتواند شدید باشد (مردان همچنین ممکن است درد در اطراف یا درون آلت تناسلی خود داشته باشند)

✅ درد یا سختی هنگام ادرار کردن

✅ تکرر ادرار (به خصوص در شب)

✅ ادرار کدر یا تیره رنگ

✅ وجود خون در ادرار

بیشتر موارد سنگ های مثانه به دلیل ارتباط با بزرگی پروستات مردان 50 سال یا بالاتر را درگیر میکند. اما هم مردان و هم زنان میتوانند دچار سنگ های مثانه شوند.

این که کودکان دچار سنگ مثانه شوند نادر است. در کودکان، سنگ های مثانه می توانند منجربه شب ادراری شود، در بعضی از کودکان پسر ممکن است باعث نعوظ مانا، یک نعوظ اغلب دردناک که میتواند چند ساعت باقی بماند شود.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورتی که هر یک از علائم بالا را تجربه کردید به پزشک مراجعه کنید، به خصوص اگر درد در پایین شکم، تکرر ادرار یا وجود خون در ادرار داشتید. این علائم ممکن است لزوما به دلیل سنگ های مثانه ایجاد نشوند، اما نیاز است که مورد بررسی قرار  بگیرند.

احتمالا ابتدا آزمایش خون و ادرار انجام شود. آزمایش خون مشخص خواهد کرد که آیا درون مثانه شما عفونت وجود دارد یا خیر. مرحله بعدی گرفتن عکس اشعه ی ایکس از مثانه شما است. تمام انواع سنگ های مثانه به وضوح روی عکس اشعه ی ایکس مشخص نخواهند شد، از این رو نتیجه ی منفی اشعه ی ایکس همیشه به معنی عدم وجود سنگ نیست.

سنگ مثانه

اسکن سونوگرافی ممکن است به جای اشعه ی ایکس استفاده شود. همچنین سنگ مثانه می تواند توسط سیستوسکوپی مشخص شود. در سیستوسکوپی لوله ای نازک و فیبری که در سر آن چراغ و دوربین وجود دارد (سیستوسکوپ) به درون مجرای ادراری وارد میشود (لوله ای که ادرار را از بدن خارج میکند) و به مثانه می رسد.

دوربین تصاویر را روی صفحه نمایش پخش میکند، چیزی که توسط یک اورولوژ مشاهده میشود (کسی که در درمان بیماری های مثانه تخصص دارد).

علت ایجاد سنگ مثانه چیست؟

سنگ های مثانه معمولا هنگامی ایجاد میشوند که شما نتوانید تمام ادرارتان را تخلیه کنید. دلیل اصلی برای مردان بزرگی غده پروستات است که جریان ادرار را مسدود میکند.

اگر ادرار برای مدتی طولانی در مثانه باقی بماند، مواد شیمایی موجود در ادرار کریستال هایی ایجاد میکنند، چیزی که سخت شده و سنگ های مثانه را تشکیل می دهند.

درمان سنگ مثانه

معمولا برای خارج کردن سنگ ها از مثانه نیاز به جراحی است. متداول ترین فرآیند cystolitholapaxy است، چیزی که در آن لوله ای نازک (سیستوسکوپ) که در نوک آن دوربین وجود دارد برای یافتن سنگ مورد استفاده قرار می گیرد. بعد از آن سیستوسکوپ از وسیله خرد کننده سنگ، لیزر یا سونوگرافی استفاده می کند تا سنگ را قبل از خارج کردن خرد کند.

وقتی ممکن باشد، مهم است که علت زمینه ای ایجاد سنگ مثانه درمان شود تا از ایجاد سنگ های مثانه جدید در آینده پیشگیری شود.

پیشگیری از سنگ مثانه

اگر شما سنگ مثانه داشته اید، ممکن است دوباره به آن دچار شوید. چیزهایی هستند که میتوانید برای پیشگیری از ایجاد دوباره آن ها انجام دهید.

برای جلوگیری از سنگ مثانه میتوان کار های زیر را  انجام دهید.

1- برای کاهش غلظت ادرارتان مایعات مصرفی خود را به روزی 2 تا 3 لیتر افزایش دهید.

2- مثانه خود را منظم و بدون تاخیر تخلیه کنید

3- 10 تا 20 ثانیه بعد از تلاش اولتان دوباره سعی کنید ادرار کنید (اگر در مرحله اول نمی توانید ادرار خود را به صورت کامل تخلیه کنید)؛ این کار ادرار کردن دوگانه نامیده میشود و به تخلیه موثرتر مثانه کمک میکند

4- از ایجاد یبوست پیشگیری کنید (ممکن است لاگزاتیو تجویز شود)

بیماری های مثانه

1- مثانه نوروژنیک

مثانه نوروژنیک مشکلی است که در آن اعصابی که مثانه را کنترل میکنند آسیب می بینند. این آسیب از تخلیه ی کامل مثانه جلوگیری میکند. این موضوع میتواند به دلیل آسیب به اعصاب نخاعی یا مشکلی که به سیستم عصبی آسیب رسانده است مانند بیماری اعصاب حرکتی یا اسپینا بیفیدا ایجاد شود.

بیشتر افرادی که مثانه نوروژنیک دارند نیاز به لوله ای به اسم کاتتر دارند که وارد مثانه شان شده و ادرار را تخلیه میکند. این فرآیند به اسم کاتترگذاری ادراری شناخته میشود.

گرچه کاتتر به صورت علمی موثر است، اغلب مقدار کمی ادرار درون مثانه باقی می ماند، چیزی که میتواند منجربه تشکیل سنگ های مثانه شود.

2- افتادگی مثانه

افتادگی مثانه مشکلی است که زنان را درگیر میکند، و زمانی ایجاد میشود که دیواره مثانه تضعیف شده و روی واژن بیافتد. این موضوع میتواند جریان خروجی ادرار از مثانه را مسدود کند.

افتادگی مثانه میتواند هنگام دوره های افزایش تنش مانند هنگام زایمان یا بلند کردن اجسام سنگین، یا هنگام زور زدن در موقع یبوست، ایجاد شود.

3- دیورتیکول مثانه

دیورتیکول مثانه کیسه هایی هستند که در دیواره مثانه ایجاد میشوند. اگر دیورتیکول های مثانه خیلی بزرگ شوند، میتوانند تخلیه کامل مثانه توسط فرد را مشکل کنند. دیورتیکول های مثانه میتوانند از بدو تولد یا به عنوان عارضه ای از عفونت یا بزرگی پروستات ایجاد شوند.

جراحی های مثانه

جراحی تقویت مثانه

جراحی تقویت مثانه چیزی است که در آن قسمتی از روده برداشته شده و به مثانه چسبانده میشوند تا آن را بزرگ تر کند. این کار ممکن است راهی موثر برای درمان نوعی از بی اختیاری ادرار به اسم بی اختیاری فوری باشد. اما این کار میتوانید گاهی عاملی برای ایجاد سنگ های مثانه باشد.

Cystolitholapaxy از طریق مجرای ادرای

Cystolitholapaxy از طریق مجرای ادرای متداول ترین روشی است که برای درمان بزرگسالانی که سنگ مثانه دارند استفاده میشود. جراح لوله ای کوچک و محکم که در انتهایش دوربین دارد (سیستوسکوپ) را به درون مجرای ادراری شما وارد کرده و آن را به مثانه شما می رساند. دوربین به یافتن مکان سنگ های مثانه کمک میکند.

لیزر سنگ مثانه

یک دستگاه خرد کننده، لیزر یا امواج فراصوت که از طریق سیستوسکوپ منتقل میشوند میتوانند استفاده شوند تا سنگ به قطعات کوچک تر شکسته شود، قطعاتی که میتوانند از طریق مایعات از مثانه شما دفع شوند. این درمان تحت بیحسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام میشود، از این رو شما طی این درمان دردی احساس نخواهید کرد.

خطر ایجاد عفونت در طی این فرآیند وجود دارد، پس ممکن است به شما آنتی بیوتیک برای احتیاط داده شود. همچنین خطر کوچکی برای آسیب به مثانه وجود دارد.

سوپروبیک پوستی

این روش معمولا در کودکان برای پیشگیری از آسیب به مجرای ادراری استفاده میشود. همچنین این روش در بزرگسالانی که سنگ بزرگی دارند استفاده میشود. به جای وارد کردن لوله ای به مجرای ادراری، جراح برش کوچکی روی پوست در زیر شکم ایجاد میکند. بعد از آن برش دیگری روی مثانه ایجاد میشود و سنگ میتواند خارج شود. این روش با استفاده از بیهوشی عمومی انجام میشود.

جراحی باز

جراحی باز اغلب در مردانی که پروستات خیلی بزرگی دارند یا اگر سنگ خیلی بزرگ باشد، استفاده میشود. این روش شبیه به درمان قبلی است، فقط جراح برش بزرگ تری روی شکم و مثانه ایجاد میکند. این روش ممکن است با دیگر انواع جراحی ترکیب شود، مانند برداشت قسمتی یا تمام پروستات یا دیورتیکول مثانه.

عیب جراحی باز این است که باعث درد بیشتری بعد از جراحی شده و مدت بهبودی بیشتری نسبت به بقیه انواع جراحی ها دارد. اما درصورتی که سنگ مثانه بزرگ باشد این روش نیاز است. شما نیاز به استفاده از کاتتر تا یک یا دو روز بعد از این درمان دارید.

عوارض و مراقبت های بعد از جراحی سنگ مثانه چیست؟

متداول ترین عارضه جانبی جراحی های سنگ مثانع عفونت مثانه یا مجرای ادراری، که به اسم عفونت دستگاه ادراری شناخته میشود است. این عارضه در 1 نفر از هر 10 نفری که جراحی مثانه دارند ایجاد شده و معمولا میتواند توسط آنتی بیوتیک ها درمان شود. بعد از انجام Cystolitholapaxy از طریق مجرای ادرای یا Percutaneous suprapubic cystolitholapaxy، معمولا نیاز است که برای چند روز جهت بهبودی در بیمارستان بستری بمانید.

اگر جراحی باز داشته باشید، ممکن است چندین روز در بیمارستان بمانید تا به اندازه کافی خوب شوید و به خانه بازگردید. بعد از جراحی، از شما خواسته میشود که با عکس اشعه ایکس یا سی تی اسکن پیگیری شوید که مشاده کنند آیا تمام قطعات سنگ مثانه از مثانه خارج شده اند یا خیر.

درمان مشکلات زمینه ای

وقتی سنگ مثانه خارج شود، نیاز است که مشکل زمینه ای درمان شود تا از تشکیل سنگ های مثانه جدید پیشگیری شود.

1- بزرگی پروستات

بزرگ بودن پروستات میتواند با استفاده از داروهایی که به کاهش اندازه ی پروستات کمک میکنند درمان شود. این کار فشار روی مثانه را از بین می برد، و ادرار کردن را برای شما آسان تر میکند. اگر دارو ها عمل نکنند، جراحی نیاز است تا قسمتی یا تمام پروستات خارج شود.

2- مثانه نوروژنیک

مثانه نوروژنیک عدم توانایی در کنترل مثانه به دلیل آسیب عصبی است. اگر شما به سنگ مثانه دچار شدید و این مشکل را داشتید، نشانه ای از آن است که شما نیاز دارید تا راه تخلیه ادرارتان را تغییر دهید.

ممکن است نیاز داشته باشید که آموزش بیشتری برای قرار دادن کاتتر داشته داشته باشید یا ممکن است نیاز باشد نوع کاتترتان را تغییر دهید و از داروها استفاده کنید تا به کنترل مثانه تان کمک کنند.

3- افتادگی مثانه

بعضی از افرادی که به افتادگی مثانه مبتلا هستند میتوانند با دستگاهی به اسم پساری (pessary) درمان شوند. بسیاری طراحی شده است تا درون واژن قرار بگیرد و مثانه را در محل مناسبش نگه دارد. موارد جدی تر افتادگی مثانه ممکن است نیازمند جراحی برای تقویت و حمایت از دیواره مثانه داشته باشند.

4- دیورتیکول مثانه

اگر شما دیورتیکول مثانه دارید، ممکن است برای حذف آن ها نیاز به جراحی داشته باشید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی
3/5 - (15 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر رضا یکشنبه ۸ تیر ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 318 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید اقای دکتر من 20 سالمه بعد نزدیکی زیر ختنه گاه از داخل میسوزه تکررر ادرار دارم الان سه روزه خوب نشده ظاهر الت هم هیچ تغییری نکرده کبود نشده میشه لطف کنید علت و درمانش و بفرمایید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۸ تیر ۹۳( 9 سال پیش)
      مشکلی نیست حساس نباش
  • تصویر کاربر roohollah دوشنبه ۹ تیر ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 244 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت اقای دکتر
    جناب برای توضیح بیماریم مجبورم که توضیح بدم خواهشا حوصله کنید:
    واقعیتش من حتی نمیدونم بیماریم چی هستش من 31سالمه . از4ساله پیش در شهرستان خودم(رشت) بابت دردی که ازناحیه شکمم که دقیقش 4انگشت ازنافم به سمت چپ روبه پایین داشتم به دکتر ارولوژ مراجعه کردم ایشون تشخیص سونو دادن که گفتن مشکلی ندارم ولی من بابت درد شدید که وقتی شروع بشه کلافم میکنه به پزشکای دیگری مراجعه کردم که بازم سونو وسونو بی نتیجه بودن من!!!؟؟؟الان من بالای 4سال دردم که شروع میشه زندگی ندارم دقیقتر توضیح بدم چیزی که من بعد این 4سال فهمیدم هروقت همبستر میشم یا چیز سنگینی بلند کنم فردای اون روز دردم تشدید پیدا میکنه یعنی درد همیشه با منه ولی شدتش بعد 2مورد بالا وحشتناکه/حالا نمیدونم اسم این بیماری چیه ودرمانش چیه ولی از شما تقاضای عاجزانه دارم که من از شر این درد راحت کنید..
    لطفا راهنمایی کنید متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۹ تیر ۹۳( 9 سال پیش)
      اگ معاینه و سونوگرافی نرمال است مشکلی ندارید نگران نباش
    2. تصویر کاربر roohollah دوشنبه ۹ تیر ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام اقای دکتر خیلی منتظر جوابتون بودم واز اینکه جواب دادید ممنونم...با کمال احترام میخوام بگم من با این درد زندگی میکنم بارها وبارها من این جمله که شما گفتین شنیدم ولی بازم میگم من بعد نزدیکی و اگر چیز سنگین بلند کنم درد دارم.
      1درصد شک ندارید که شاید چیزی باشه یا به بیماری شبیه باشه؟ من مطمینم از دردم!!!نظرتون راجب ام ار ای چیه؟
      ببخشید که اسرار میکنم ولی دردم و این همه مدت باعث اسرارم
      ممنونم
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر نسترن جمعه ۲۳ خرداد ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 319 مشاهده پرسش
    با سلام جناب دكتردختري ٤سال ونيم دارم كه در ٢ سالكي ٥ بار عفونت إدراري داشت وبا بستري درمان شد و بركشت درجه دو و سه درهردوطرف دارد نوار مثانة هم در خدمت شما انجام شدوفرموديد مثانة عصبي دارد الان بعداز دو سال كه مجدد اسكن انجام داديم تغييري در بركشتش نداشته خانم دكتر محكم فرمودند بأيد مجدد خدمت شما برسيم ونوارمثانه انجام بدهيم أيا نظرشما هم همين است يا شما جراحي رو بيشنهاد مي كنيد ؟و اكر مثانه هنوز مشكل داشت بأيد دارودرماني را آدامه داد يا راه ديكري دارد ؟ ممنون إز حسن توجه شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۳ خرداد ۹۳( 9 سال پیش)
      باید نوار کنترل انجام شود
  • تصویر کاربر سیده جمعه ۱۶ خرداد ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 306 مشاهده پرسش
    سلام دخترم 15سال دارد از دیماه گدشته92 دچاربیاختیاری ادرارشده سونو نشان میداد30سی سی ادرار میماند داروی بتانیکول خورد خوب شدشدولی دوباره مشکاش برگشت واینبار 6. سی سی ماند دکتر تشخیص داد عصبی است وقرصکلومیپرامین 10داداماحالامیگوید مثانه پرفشارداراوبتانیکول راقطع کرد سوالم.چرامشکلش برگشت چه کنیم خوب شوند..خیلی ممنون یک ماادر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۶ خرداد ۹۳( 9 سال پیش)
      بایدبا نوار مثانه دقیق بررسی شود
  • تصویر کاربر مسعود جمعه ۱۶ خرداد ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 289 مشاهده پرسش
    سلام اقاي دكتر

    بنده بعد از مدفوع كردن دجار تكرر ادرار ميشم و درد و فشار و احساس ادرار مي كنم خيلي اذيتم مي كنه

    به نظر بنده مشكل بنده جي مي باشد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۶ خرداد ۹۳( 9 سال پیش)
      به دکتر گوارش مراجعه کنید
  • تصویر کاربر عبدالله سه شنبه ۱۳ خرداد ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 277 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام و عرض شرمندگی از طولانی شدن سوالم و تشکر از وقت و توجهتان.
    اینجانب تقریبا بیش از 2 سال قبل ,
    1- از قبل ادار کردن یک احساس مبهم و سوزش در شکمم داشتمم درد های چاقویی زیر ناف و بعضا زیر جناق سینه داشتم که مرا مطلع می کرد که باید بروم دستشویی و با دفع این حالت رفع می شد.
    2- بعد از یک سال مراجعه به پزشک عمومی یک سونوگرافی از کلیه ها و مثانه انجام دادم که همه چیز طبیعی بود البته اندازه کلیه ها 9 سانت درآمد. و این سوزش بهتر نشد تا اینکه در سمت رات خود احساس سوزش و پری داشتم و حتی بعضی وقت ها احساس می کردم محل خم شدن حالب ها را با سوزش در بدنم می توانم احساس کنم حتی در کلیه ام احساس فشار می کردم و کلیه این موارد پس از ادار رفع می شد .
    3- دوباره به متخصص کلیه مراجعه کردم در آزمایش ادار خون بود به مقدار تریس و جواب سونوگرافی مجدد از مثانه , کلیه و مجاراری اداری طبیعی بود و اندازه کلیه 10 سانت درآمد.پزشک محترم می خواستند درخواست ستس اسکن بدهند که چون در آن زمان من ورزش رزمی انجام می دادم با پیشنهاد بنده برای یک ماه بعد آزمایش ادرار نوشتنند که جواب طبیعی شد. و خون دیده نشد.
    4- علائم فشار و سوزش و احساس پری از سمت راست بطور دائم وجود داشت و با دفع ادارا کاملا از بین می رفت در ضمن در دستشویی باید مقداری به خودم فشار می اوردم و فکر می کردم تا ادرا دفع شود و اینجانب با کوچکترین احساس سوزش سریع به دسشویی مراجعه می کردم.گاها این سوزش را در سمت چپم هم احساس می کردم.
    5- به یک متخص اورولوژی مراجعه کردم راجع به احساس پری و راحتی پس از دفع و تاخیر در دفع گفتم ایشان داروی ضد افسردگی سه حلقه ای آمی تریپتیلین تجویز کردند و گفتند یک ماهه دیگر مجدد مراجعه کن.که من این قرص را نخوردم.
    6- به پزشک مغز و اعصاب مراجعه کردم ایشان قرص ویتامین ب1/ب6/ب12 تزریقی(12 عدد) , قرص د3 و آسنترا تجویز کردند که من اسنترا را نیز نخوردم ولی با تزریق آمپولها احساس سوزشم کمتر شده و با سوزش کمتری که دارم ادار خودم را کاملا نگه می دارم تا زمانی که به حد انفجار برسد با مراجعه به دستشویی بدون تاخیر دفع می شود ولی دوبار انزال همراه با درد داشتم و 3 ماهه است که در مقعد خود احساس خشکی و اینکه چیزی گیر کرده دارم ضمن اینکه پهلوی راستم درد می کند و احساس سوزن سوزن شدن و گرفتگی در پهلوی راست و لگن راستم دارم احساس درد در قسمتی که حالب ها به کلیه وصل می شوند دارم
    با تزریق آمپولها همچنان احساس مبهم در تشخیص زمانی که باید برای دفع بروم را دارم.
    لطفا مرا راهنمایی کنید :
    ایا سرطان پروستات دارم
    آیا ریفلاکس دارم که درآینده برای کلیه هایم مشکل ساز شوند
    دوبار آزمایش psa داده ام که یکبار 0.4 و بار دوم 0.63 شد
    با تشکر از راهنمایی هایتان و وقتتان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۳ خرداد ۹۳( 9 سال پیش)
      سرطان ندارید اغلب مشکلتان روحی و روانی است سالم هستید نگران نباش
  • تصویر کاربر میلاد جمعه ۱۹ اردیبهشت ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 253 مشاهده پرسش
    با سلام
    من یک نوجوان 16 ساله هستم که جدیدا متوجه داشتن یک جوش نسبتا بزرگ روی الت تناسلی ام شدم بعد با دستکاری، ان را ترکاندم و الان توش خالی مونده و میترسم عفونت کنه الان باید چیکار کنم شرایط روحیم هم خوب نیست
    منتظر جواب سریع شما هستم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۹ اردیبهشت ۹۳( 9 سال پیش)
      دستکاری نکن چند روز انتیبیوتیک استفاده بکن
  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 294 مشاهده پرسش
    سلام.جوانی27ساله ام که طبق سونوگرافی مثانه ام کامل تخلیه نمیشود و به همین دلیل همیشه بدون اختیار قطراتی از ادرار از من مداوم خارج میشود.دکتر تشخیص مثانه عصبی دادند و داروهای ذیل را تجویز کردند که تاکنون بهبودی حاصل نشده :
    تریفن - هالوپریدول - ایمی پرامین
    به نظر شما مشکل من چیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۳( 9 سال پیش)
      باید نوار بگیرید 02122642744 تماس بگیرید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۳( 9 سال پیش)
      وزن کم کنی بهتر میشود
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر حامد.ک یکشنبه ۱۸ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 310 مشاهده پرسش
    با سلام.بنده نزدیک به دو سال هست که ازدواج کرده ام و متاسفانه در رابطه زناشویی با همسرم(خانمم) حتی در رابطه های طولانی(چهل و پنج دقیقه) خانمم به ارگاسم نرسیده و هردو ازین موضوع ناراحتیم.لازم به ذکر است که همسرم میگوید تا به حال در طول زندگیش ارگاسم را تجربه نکرده و فقط از زنان دیگر ارگاسم را شنیده یا در فیلم ها دیده.خواهش میکنم راهنماییمان بفرمایید.آیا راه حلی دارد؟
    با تشکر از تمام زحمات شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۸ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش)
      با متخصص زنان مشورت کنند
  • تصویر کاربر فاطمه جمعه ۱۶ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 305 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید
    آقای دکتر وقتی من میرم دسشویی کنم اولش مشکلی نداره اما بدش ینی تقریبا آخراش ادرارم قطع میشه وبدش دوباره میاد...و این عمل سه تا چهار بار اتفاق میوفته
    و همچنین در طول روز هم زیاد میرم دسشویی
    ممنون میشم اگه جواب بدید....
    خیلی کار خوبیه راه انداختن چنین سایتی واقعا ازتون مچکرم
    من 61 سالمه بیماری های قند / فشار دارم همچنین هفت سال پیش سکته مغزی کردم و یه طرفه بدنم لمس شد که با فیزیوتراپی کمی خوب شدم و کمی راه افتادم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۶ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش)
      شما به خاطر سکته مغزی و دیابت وشکایت موجود حتما برای درمان درست نوار مثانه انجام دهیدبا شماره 02122642744 تماس بگیرید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر