جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا تفاوت اندازه ی بیضه ها طبیعی است؟

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:
بطور کلی این موضوع که یکی از بیضه ها از بیضه ی دیگر بزرگ تر باشد، طبیعی است. بیشتر افراد متوجه این تفاوت  اندازه ی بیضه ها می شوند؛ بیضه ی سمت راست کمی بزرگ تر است و کمی بالاتر از بیضه چپ قرار دارد.

معمولا تفاوت اندازه ها چیز نگران کننده ای نیست، گر چه که ممکن است نشان دهنده ی یک مشکل باشد. اگر بیضه دردناک بود یا شکل آن تغییر کرد، فرد باید بلافاصله به متخصص ارولوژی مراجعه کند.

اندازه بیضه ها

اندازه طبیعی بیضه چند میلیمتر است؟

اندازه طبیعی بیضه در سنین مختلف و در دوره های مختلف زندگی، متفاوت است. می توان گفت بطور تقریبی اندازه بیضه کودکان در سنین مختلف به صورت زیر است:

  • کودکان دو الی 4 سال: قطر بیضه 0.4 به علاوه و یا منهای 1.2 سانت
  • کودکان 4 الی 6 سال: قطربیضه 0.6 به علاوه و منهای 1.5 سانت
  • کودکان 6 الی 8 سال: قطر بیضه: 0.3 به علاوه  و منهای 1.8 سانت
  • کودکان 8 الی 10 سال: قطر بیضه 0.5 به اضافه و منهای 2 سانت

اندازه نرمال بیضه در نوجوانان بطور تقریبی به شرح زیر است:

  • نوجوان ۱۴ الی ۱۶ سال: قطر بیضه ۱ به علاوه و منهای ۴.۱ سانت
  • نوجوانان ۱۶ الی ۱۸سال: قطر بیضه ۰.۵ به علاوه و یا منهای ۵ سانت
  • نوجوانان ۱۸ الی ۲۰ سال: قطر بیضه ۰.۳ به علاوه و یا منهای ۵ سانت

علت تفاوت اندازه ی بیضه ها

علت های مختلفی برای بزرگتر بودن یک بیضه از بیضه دیگر و هم اندازه نبودن بیضه ها وجود دارد، از جمله:

1- اپیدیدیمیت

اپیدیدیم یک مجرا است که در پشت بیضه قرار دارد. اپیدیدیمیت بیضه زمانی اتفاق می افتد که این مجرا دچار التهاب شود. این بیماری معمولا در اثر عفونت است. این مشکل می تواند یکی از علائم بیماری مقاربتی کلامیدیا باشد. اگر دچار علائم زیر شدید به پزشک مراجعه کنید:

  • درد در هنگام ادرار کردن (سوزش ادرار)
  • وجود ترشحاتی از آلت تناسلی
  • التهاب در بیضه
تفاوت اندازه های بیضه
کوچک بودن یکی از بیضه ها نسبت به دیگری

2- اورکیت

اورکیت زمانی اتفاق می افتد که یک عفونت باعث التهاب در بیضه می شود. ممکن است بعد از ابتلای یک شخص به اوریون این اتفاق بیافتد. اگر شخصی دچار درد در بیضه ی خود شود و شک کند که ممکن است علت آن اورکیت باشد، باید به پزشک مراجعه کند. این بیماری می تواند به بیضه آسیب بزند.

بیشتر بخوانید: علت درد بیضه در مردان چیست؟

درد بیضه

3- کیست اپیدیدیمال

کیست یک کیسه است که با مایع پر شده است. کیست اپیدیدیمال ممکن است زمانی ایجاد شود که مایع اضافی در مجرا تجمع یابد. همچنین ممکن است این اتفاق در اثر رشد اپیدیدیم بروز یابد.

این کیست ها بدون خطر و معمولا بدون درد هستند. درمانی برای آن ها لازم نیست و اغلب خود به خود برطرف می شوند. اگر کیست بیضه اپیدیدیمال باعث مشکلاتی شود، می توان آن را با جراحی خارج کرد.

4- هیدروسل

هیدروسل به حالتی گفته می شود که کیسه ای که اطراف بیضه ها ایجاد شده، با مایع پر شود. درحالی که این حالت معمولا نیازی به درمان ندارد، هیدروسل می تواند نشان دهنده ی یک التهاب باشد.  در این صورت فرد باید به پزشک مراجعه کند.

5- واریکوسل

زمانی که وریدهای درون کیسه ی بیضه بزرگ شوند، واریکوسل ایجاد می شود. اگر این مشکل علائم دیگری به همراه خود نداشته باشد، معمولا نیازی به درمان آن نیست، اما واریکوسل می تواند باعث کاهش تعداد اسپرم ها شود.

بیشتر بخوانید: آیا واریکوسل درمان دارویی دارد؟ برای آشنایی برروی لینک زیر کلیک کنید.

درمان واریکوسل

6- تورشن بیضه ای

پیچش بیضه

تورشن بیضه ای زمانی اتفاق می افتد که بیضه میچرخد و طناب اسپرماتیک پیچ میخورد. این موضوع می تواند باعث درد بیضه شود، دردی که شدید و پایدار است. اگر این درد بعد از یک آسیب (صدمه) ایجاد شود، ممکن است آرام شود و دوباره به صورت ناگهانی بازگردد.

تورشن بیضه ای خطرناک است و باید اورژانسی درمان شود. پیچ خوردن طناب اسپرماتیک می تواند جریان خون بیضه را کاهش دهد یا مسدود کند، و اگر درمان نشود، ممکن است بیضه را خارج کنند.

7- سرطان بیضه

سلول های سرطانی می توانند در بیضه ها ایجاد شوند و تکثیر یابند. پزشک باید سریعا به دنبال برآمدگی یا یک توده در ناحیه بگردد. سرطان بیضه شایع نیست و از هر 250 مرد در 1 نفر بروز می یابد. این سرطان در مردان جوان و میانسال شیوع بیشتری دارد و معمولا با موفقیت درمان می شود.

چه زمانی باید نگران تفاوت اندازه ی بیضه ها شد؟

علائم و نشانه های مختلفی هستند که میتوانند نشان دهنده ی یک مشکل در سلامت بیضه باشند.

اگر یکی از علائم زیر به همراه بزرگی بیضه رخ داد، در صورت امکان زود به پزشک مراجعه کنید:

⛔ یک درد تیز یا درد در اطراف یا خود بیضه

⛔ تورم در بیضه ها

⛔ قرمزی

⛔ وجود ترشحاتی از آلت تناسلی

⛔ مشکل در دفع ادرار

⛔ درد در کمر یا زیر شکم

⛔ تورم یا تحریک پذیری (تندرنس) در بافت سینه

پزشک برای کمک به یافتن علت زمینه ای یک معاینه از بیضه و کیسه ی بیضه برای پیدا کردن هرگونه اختلال یا توده انجام می دهد. اگر پزشک به سرطان بیضه شک کند، از شما یک آزمایش خون می گیرد و درمورد سابقه ی خانوادگی شما میپرسد.

آزمایشات دیگری که ممکن است پزشک برای شما درخواست کند:

  • آزمایش ادرار برای بررسی عفونت و مشکلات کلیوی
  • سونوگرافی برای یافتن توده و ارزیابی گردش خون
  • سی تی اسکن برای یافتن اختلالات بیضه ای

اگر یک مشکل زمینه ای تشخیص داده شود، ممکن است پزشک دارو یا درمان های دیگری برای شما تجویز کند.

شل شدن بیضه ها نشانه چیست؟

درمان تفاوت اندازه ی بیضه ها چیست؟

درمان تفاوت در اندازه ی بیضه ها به علت ایجاد آن بستگی دارد. در زیر به علت های شایع زمینه ای و درمان آن ها اشاره می کنیم:

درمان اندازه ی بیضه ها ناشی از اپیدیدیمیت

اگر کلامیدیا عامل ایجاد اپیدیدیمیت باشد، معمولا پزشک یک دوره آنتی بیوتیک برای درمان عفونت تجویز خواهد کرد و ممکن است توصیه کند برای درمان اندازه بیضه ها و کاهش تورم، کیسه ی بیضه را بالاتر نگه دارید.

 درمان اندازه ی بیضه ها ناشی از اورکیت

اگر یک بیمای مقاربتی باعث ایجاد اورکیت شده باشد، معمولا پزشک برای مبارزه با عفونت داروهایی تجویز خواهد کرد. داروهای متداول شامل سفتریاکسون (روسفین) یا آزیترومایسین (زیتروماکس) می باشند. مسکن ها و استفاده از یخ نیز ممکن است ناراحتی را کاهش دهد.

درمان اندازه ی بیضه ها ناشی از تورشن بیضه ای

 تورشن بیضه نیازمند درمان خیلی سریع می باشد. ممکن است پزشک بتواند طی فرآیندی پیچ خوردگی را باز کند که به آن فرآیند باز کردن دستی تورشن می گویند؛ اما اغلب برای جلوگیری از بروز دوباره ی این مشکل نیاز است که فرد جراحی شود. تاخیر در درمان این مشکل، شانس این که نیاز شود بیضه ی پیچ خورده از بدن خارج شود را افزایش می دهد.

درمان اندازه ی بیضه ها ناشی از سرطان بیضه

 ممکن است پزشک توصیه کند قسمتی از بیضه که سرطان در آن بروز یافته، خارج شود. رادیوتراپی، شیمی درمانی، یا ترکیبی از آن ها ممکن است باعث کاهش یا تخریب سلول های سرطانی استفاده شوند. اگر سرطان به جاهای دیگر گسترش یابد، یا سرچشمه ی آن در دیگر اندام های بدن باشد، ممکن است درمان های اضافه تر و جراحی لازم باشد.

معاینه بیضه ها توسط فرد
عکس بیضه طبیعی

علت پایین بودن بیضه چپ

علت دقیق بیضه نزول یافته مشخص نیست. ترکیبی از ژنتیک ، سلامت مادر و سایر عوامل محیطی ممکن است هورمون ها، تغییرات بدنی و فعالیت عصبی را که بر رشد بیضه ها تأثیر می گذارد، مختل کند.

کدام بیضه مهمتر است ؟

نمی توان گفت که مثلا یکی از بیضه ها از دیگر مهم تر است و به آن برتری دارد اما در حالت کلی می توان گفت هر دو بیضه دارای رگهایی هستند که در مکانهای مختلف متصل می شوند. ورید بیضه سمت راست به ورید اجوف تحتانی متصل می شود. ورید چپ به داخل ورید کلیوی چپ تخلیه می شود.

بیضه چپ بزرگتر از راست است. بنابراین، رگ چپ طولانی تر از راست است. از آنجا که رگ چپ طولانی تر است ، هنگام تخلیه بیشتر در معرض مشکلات است. تخلیه ضعیف می تواند منجر به شرایط پاتولوژیک مانند تورم و درد بیضه شود.

همچنین عواقب بالینی مربوط به ورید چپ بیضه و اتصال آن به ورید کلیوی چپ وجود دارد. عفونت کلیه و حتی سرطان کلیه می تواند به ورید بیضه چپ گسترش یابد. این باعث جمع شدن خون می شود و منجر به گشاد شدن رگهای کیسه بیضه می شود.

بیضه بزرگ بهتره یا کوچک

داشتن بیضه های بزرگ با تولید اسپرم بیشتر و سطح بالاتر تستوسترون و همچنین میزان پرخاشگری بیشتر همراه است. تحقیقات دیگر نشان می دهد بیضه های کوچکتر منبع مورد اعتماد تری برای تولید اسپرم هستند. محققان همچنین دریافتند که مردان با بیضه کوچکتر تمایل بیشتری به پدر شدن دارند و به طور متوسط​​، سطح تستوسترون کمتری نیز دارند.

چگونه بیضه های خود را معاینه کنیم؟

خیلی مهم است که شکل و اندازه بیضه ها را زیر نظر داشته باشید، پس هر گونه تغییر در آن ها را می توانید متوجه شوید. ماهی یک بار خودتان را معاینه کنید. به دنبال برآمدگی ها، توده ها، درد، تورم و هر نوع اختلال دیگر بگردید.

یک بیضه سالم، صاف و اطراف آن خیلی شبیه به شکل یک تخم مرغ است. هرگونه برآمدگی یا بیرون زدگی باید به محض امکان توسط یک دکتر ارولوژی بررسی شود.

علت شل شدن بیضه ها

برای انجام بررسی اندازه ی بیضه ها اقدامات زیر را انجام دهید:

  •  قبل از شروع، مطمئن شوید که کیسه ی بیضه شل و نرم است.
  • به آرامی و با دقت بیضه را بین انگشتان و شست خود حرکت دهید.
  • به طور کامل سطح هر دو بیضه را بررسی کنید، به دنبال برآمدگی، تحریک پذیری (تندر) یا زخم، بیرون زدگی، تورم یا تغییر اندازه بگردید.
  • تا انتهای بیضه را احساس کنید، به اپیدیدیم برسید، چیزی که باید شبیه به چند گروه از لوله ها باشد.
  •  هر دو بیضه را حداقل یک بار در ماه ارزیابی کنید.

این که اندازه ی بیضه ها متفاوت باشد، شایع است. اگر یک بیضه به صورت قابل توجه بزرگ شد، بیشتر علت های زمینه ای آن به راحتی درمان می شوند. هر چه فرد سریع تر به پزشک مراجعه کند، مشکل او دورنمای بهتری خواهد داشت.


دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4.4/5 - (104 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۱۶ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید
    توی عکسی که ارسال کردم، اون ناحیه هایی که خط کشیدم، مشکلی دارن؟ باید درمان شن؟ یا طبیعیه ؟ چند وقته ذهنمو درگیر کرده
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۶ آذر ۱( 1 سال پیش)
      سلام از کی ایجاد شده اند ؟ ب نظر ضایعات قدیمی و طبیعی هستند اهمیتی ندارند
    2. تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۱۶ آذر ۱( 1 سال پیش)
      روی کلاهک چند سالی هست که وجود دارد
      ولی روی بدنه، چند ماهیه که توجه مو جلب کرده قبلا به چشمم نخورده بود
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۶ آذر ۱( 1 سال پیش)
      اهمیتی ندارند نگران نباشید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۱۶ آبان ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 150 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر چند روزه متوجه شدم روی هردو بیضم فرو رفتگی جزئی وجود داره که با دقت زیاد متوان تشخیصش داد و هیچ دردی هم که‌مربوط به بیضه باشه رو ندارم نظرتون چیه؟؟❤
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۶ آبان ۱( 1 سال پیش)
      با سلام و احترام نگران نباشید مسئله خاصی نیست
  • تصویر کاربر د شنبه ۲۰ فروردین ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 267 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقتتون بخیر
    من30 ساله و مجرد هستم سال 94 بدون هیچگونه علامت و دردی با تشخیص متخصص عمل واریکوسل دو طرفه انجام دادم که بعد عمل تازه درد زیادی داخل بیضه شروع شد 3 ماه بعد دوباره واریکوسل دوطرفه برای بار دوم عمل کردم
    که باز خوب نشدم هیچ درد هم خیلی بیشتر شد .
    و ورم هم داشتم تو بیضه ها شش ماه بعد از عمل دوم عمل هیدروسل انجام دادم که ورم خوب شد ولی دردم همچنان موند بعد از یک ماه و نیم سونوگرافی انجام شد و پیچش نشان داد ولی بیضه باز کردن و دکتر گفت پیچش نبود.
    بعد از آن درد شدید در بیضه و کمر و پا داشتم( که البته دیسک کمر و تنگی کانال نخاع هم دارم.)تا دو سال پیش خدمت شما رسیدم که گفتین درد عصبی هست
    بعد از اون یک سال داروی اعضاب( رهایی. ریسپریدون. و ترازوی. )استفاده کردم که دردم خیلی خیلی خیلی کم شد .ولی الان دکتر بعد از خود ارضایی بیضه درد میگیرم حتی پا درد شدید و کمر درد.(حدودا هر روز خود ارضایی دارم)
    میخوام بدونم که این درد قابل درمان هست.
    دوما اگر رابطه جنسی منظمی وجود داشته باشد درد بدتر می‌شود یا کم می‌شود.
    یعنی دردی که بعد از خود ارضایی هست
    بعد سکس هم وجود دارد.
    سپاس دکار میبخشی طولانی بود. دکتر اینکه بعد سکس هم درد وجود داره یا نه یا اینکه بیشتر می‌شود یا کمتر خیلی مهم هست
    به نظر شما لین درد بعد از خودارضایی می‌تواند به دلیل داشتن واریکوسل باشد چون داخل سونو واریکوسل گرید دو بود ولی معاینه بالینی دکار گفتن واریکوسل ندارم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۰ فروردین ۱( 1 سال پیش)
      2-سلام ،بايد معاينه شويد
  • تصویر کاربر امین پنجشنبه ۱۹ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 277 مشاهده پرسش
    دکتر سلام . خواستم خواهش کنم که در متن شرح سونوگرافی که براتون فرستادم من دارای توده سرطانی د ربیضه سمت راستم هستم و یا بقیه اعضای بدنم کلیه و مثانیه و ریه درگیر سرطان شده ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۷ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      2-سلام ،بايد معاينه شويد
    2. تصویر کاربر امین سه شنبه ۱۷ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      دکتر جان سلام مجدد. لطف کردین پاسخ سوالم دادین گفتین باید معاینه بشم . هرجور که میخواهم ازتون نوبت بگیرم ظرفیت خالی ندارین تا بعد عید .امکانش هست به من تا قبل عید نوبت بدین؟
    3. تصویر کاربر امین سه شنبه ۱۷ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      نه تلفن سایتون کسی جواب میده و نه نوبت دهی اینترنتون وصله دکتر جان . خواهشا به مرحمتی کنین .
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۹ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      با شماره 09351142080 02122642744 هر روز از ساعت ۱۰ الی۱۲ تماس بگیرید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر احسان دوشنبه ۱۵ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 265 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر بنده تو سن 22سالگی واریکوسل گرید 3سمت چپ داشتم .یه سال بعدش عمل کردم چند ماه بعد عمل اسپرمو گرام بنده صفر بودش .بعدش به گفته دکتر بیوبسی کردم .نتیجه بیوبسی توقف بلوغ اسپرم .در مرحله اسپرماتید و به ندرت اسپرماتوزوئید.بعد مدتی دوباره درد بیضه داشتم از شهرستان اومدم تهران جناب کشاف رو معرفی کردن .اسپرمو گرام مجدد که انجام دادم جناب کشاف گفتن 5اسپرم مرده و بیحرکت پیدا شده .گفتش مجردی برو پیگیر نباش هروقت متاهل شدی برگرد .ضمنا گفتن عود واریکوسل دهرم.بعد 7سال دوباره رفتم پیششون بیوبسی کردن باز هم توقف بلوغ اسپرم مرحله اسپرماتید .الان ده روزه که واریکوسل عمل کردن .به من پیشنهاد جنین اهدایی دادن .یعنی این تنها راه منه؟امیدی نیست ؟نظر محترم شما چیست؟ الان دوسال که متاهل هستم .ناگفته نماند که بنده تا قبل ازدواج سکس نداشتم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۵ آذر ۰( 2 سال پیش)
      بهترین راه رو بهتون پیشنهاد دادن
  • تصویر کاربر علی سه شنبه ۲ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 266 مشاهده پرسش
    سلام و دورود. دکتر جان من 33 سالمه 2بار واریکوسل عمل کردم الان یه هفتس درد دارم و سایزش بزرگ شده امکان داره عفونت باشه. یا دوباره واریکوسل گرفتم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲ آذر ۰( 2 سال پیش)
      2-سلام ،بايد معاينه شويد
  • تصویر کاربر رامین شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 248 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من یه مدت دچار به زگیل تناسلی همراه با ضایعه شدم و با داروهای گیاهی ضایعه ام از بین رفته آیا ممکن هست با این داروها درمان بشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش)
      در مورد زگیل وقتی فرد مبتلا بشه ممکنه بدن بتونه مقابله کنه و ویروس از بدن پاک بشه ، ممکنه در بدن بمونه و عود کنه. بهترین درمان کرایو است. تیغ زدن و لیزر باعث پخش آن می شود. در مورد واکسن ، قبل از ابتلا به زگیل ، در خانم ها موثر است بعد از ابتلا اثر ندارد. در خانم ها باید پس از ابتلا سالانه پاپ اسمیر انجام شود از جهت خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم
  • تصویر کاربر کخران پنجشنبه ۶ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 238 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر بنده حدوده یک سالی هست که بیضه راستم قسمت بالاش سمت کشاله رانم تیر میکشه دردش خیلی زیاد نیست ولی همیشگیه قبلا هم واریکوسل گرید ۳چپ داشتم که عمل کردم و دردی نداره بیضه جپم .برا این کار به دو پزشک اورولوژی مراجعه کردم و معاینه کردن گفتن که مشکلی نداره بیضه راستم ولی در زمان معاینه هر دو ازم نخواستن مانوروالساوو انجام بدم.درحالی که خودم وقتی معاینه میکنم رگ های بالای بیضه راستم خیلی خیلی کم متورم میشن و بیضه به بالا میاد و نکته دیگه این که بیضه راستم خیلی بالاست نسبت به بیضه چپ خواستم ازتون بپرسم که ایا ممکنه تشخیص دو متخصص اشتباه بوده باشه من نگرانم هر دو هم مسکن بهم دادن همین . و سوال دوم این که سایز متوسط بیضه ها باید چقدر باشه به صورت نرمال ممنون میشم هر دو سوالو جواب بدین
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۶ آبان ۰( 2 سال پیش)
      اگر در معاینه هم واریکوسل دارید باید جراحی بشید
  • تصویر کاربر پارسا پنجشنبه ۱۵ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 238 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید یه سوال داشتم ممنون میشم جواب بدید.
    من بیضه سمت راستم بزرگ تر و پایین تر از سمت چپه میخواستم بدونم مشکلی داره یا نه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۵ مهر ۰( 2 سال پیش)
      سونوگرافی انجام بدید یا بیاید معاینه کنم
  • تصویر کاربر S.gh پنجشنبه ۱۱ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 772 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر .یک سوال داشتم .بنده ۲۱ سالمه .
    با اندازه گیری ک خودم از بیضه داشتم با خط کش این نتایج بدست آمد .طول آن ۵سانتی متر و عرض اون ها ۳.۵ سانت
    آیا این اندازه ها طبیعی هستند یا خیر؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۱ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      در حالا نعوظ چقدر هست؟
    2. تصویر کاربر S.gh پنجشنبه ۱۱ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      سلام مگه سایز بیضه ها در حالت نعوظ و شل هم تغییر میکند؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۱ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      سایز بیضه ۳-۵ طبیعی هست و جای نگرانی نیست
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر