جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آنچه باید در مورد انزال معکوس بدانید.

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

در انزال عادی، مایع منی از طریق مجرای ادرار و آلت تناسلی مرد خارج می‌شود. خروج مایع منی از آلت تناسلی به دلیل وجود عضلات کوچک اسفنکتر است که مانع ورود منی به داخل مثانه می‌شود. زمانی که اسفنکترها به‌درستی عمل نکنند، مثانه بسته نمی‌شود و درنتیجه منی بجای خروج از آلت تناسلی وارد مثانه میشود که به آن انزال معکوس میگوییم.


نکاتی در مورد انزال معکوس

✅ میزان خروج منی در زمان انزال مردان، بیشتر از 5.1 میلی‌لیتر است.

✅ انزال در آقایان مبتلا به انزال معكوس دیده نمی‌شود.

✅ انزال معکوس نشانه بیماری است و نه تشخیص آن

✅ درصورتی‌که مرد قصد بارور کردن نداشته باشد نیازی به درمان انزال معکوس نیست.

مایع منی

انزال معکوس

انزال معكوس که به آن ارگاسم خشک نیز گفته می‌شود. انزال در مردان مبتلا به ارگاسم خشک صورت می‌گیرد، اما ممکن است میزان مایع خروجی نسبت به گذشته بسیار کمتر باشد. در برخی آقایان انزال معکوس عامل نازایی است. زمانی که خروج منی بسیار کم یا به‌طورکلی وجود نداشته باشد، شانس بارور شدن تخمک توسط اسپرم از خیلی کم تا صفر خواهد بود. اما  انزال معکوس تنها 2 الی 3 درصد می‌تواند عامل نازایی باشد.

انزال معکوس، هیچ‌گونه درد و خطری ندارد. در مردانی که میزان خروج مایع منی در ایشان کم است نیز ممکن است وجود داشته باشد و فرد، اصلا از وجود چنین بیماری مطلع نباشد.

در برخی آقایان نیز ادرار تیره بلافاصله پس از انزال گزارش‌شده است که به‌احتمال زیاد به دلیل آمیخته شدن ادرار با مایع منی است. از این‌ رو مردانی که مبتلا به چنین اختلالی هستند نیز ممکن است مشکل نازایی را تجربه کنند.

درمان انزال معکوس

ازآنجا که انزال معكوس یک مشکل جنسی در آقایان است و ممکن است در روابط جنسی آنها تأثیر داشته باشد، لذا درصدد درمان آن برمی‌آیند، هرچند خطری نداشته باشد. برای آقایانی که قصد داشتن فرزند دارند و به این اختلال مبتلا هستند، گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد . جدا کردن اسپرم پس از خروج منی یکی از روش‌های حاضر است.

برخی داروها موجب انزال فرد می‌شوند، اما در صورت بی‌اثر بودن دارو، پزشک اسپرم را بدون نیاز به انزال خارج می‌کند.

اسپرم

روش عمل جراحی برای خارج کردن اسپرم، عبارت است از:

#TESA

این روش تحت بی‌حسی موضعی انجام‌ میشود و اسپرم به کمک سرنگ از بیضه خارج می‌شود.

#PESA

این روش نیز تحت بی‌حسی موضعی انجام‌شده و اسپرم به‌وسیله سرنگ از اپيديديم‌ که از مجاری خروجی منی است، خارج می‌گردد.

#TESE

این روش همانند روش TESA، اسپرم مستقیم از بیضه گرفته می‌شود، اما با این تفاوت که برای انجام این کار نیاز به ایجاد شکافی در بیضه است.

پس‌از آنکه خروج اسپرم توسط پزشک با موفقیت انجام شد، به یکی از دو روش زیر اسپرم برای بارور کردن تخمک استفاده می‌شود:

#IVF

در این روش تخمک زن نیز خارج‌شده و در ظرف پتری با اسپرم لقاح می‌یابد. پس از انجام لقاح و شکل گرفتن جنین، پزشک آن را داخل رحم مادر جایگذاری می‌کند.

#IUI

در این روش پزشک اسپرم را در زمان تخمک‌گذاری، به‌صورت مستقیم وارد رحم می‌کند.

درمان انزال معكوس بستگی به علت آن دارد. در برخی مواقع اگر این اختلال به دلیل مصرف بعضی داروها باشد، با تغییر دارو این مشکل بهبود می‌یابد. زمانی که انزال معکوس درنتیجه آسیب شدید به سلول‌های عصبی باشد، درمان آن امکان‌پذیر نیست.

علت بیماری انزال معکوس

انزال معكوس ممکن است درنتیجه برخی عوامل باشد. این عوامل عبارت‌ند از:

#دیابت

عدم کنترل قند خون در طولانی‌مدت موجب آسیب به اندام‌ها، اعصاب و تأثیر بر عضلات مثانه میشود.

#آسیب به سیستم عصبی

مالتیپل اسکلروزیس نمونه‌ای از آسیب به سیستم عصبی است که موجب آسیب به عضلات و اعصاب مثانه می‌شود. عمل جراحی قسمت پایینی نخاع نیز چنین تأثیری را می‌تواند داشته باشد.

#عمل جراحی

عمل جراحی پروستات، بیضه، روده‌ بزرگ‌، مقعد، مثانه و قسمت‌های پایینی نخاع، می‌توانند موجب انزال معکوس شوند.

#دارو

مصرف برخی داروها در انزال اختلال ایجاد می‌کند. داروهای ضدافسردگی و داروهایی که برای بزرگ‌شدگی پروستات استفاده می‌شوند، چنین تأثیری را در بر دارند.

برداشت پروستات و انزال معکوس

برداشت قسمتی از پروستات طی عمل جراحی، یکی از اصلی‌ترین دلایل انزال معکوس است. از آنجا که عمل جراحی باعث آسیب به عضلات و اعصاب مثانه می‌شود ، لذا حدود 10 الی 15 درصد از افرادی که سابقه چنین عملی را داشته باشند، با مشکل انزال معکوس روبرو می‌شوند.

در آقایانی که عمل پروستات اساسی انجام می‌شود به‌عنوان‌مثال برداشت کامل پروستات، این افراد قادر به انزال نخواهند بود. این مشکل با انزال معكوس متفاوت است.

مراجعه به پزشک

زمان مراجعه به پزشک

انزال معکوس درد و خطری را به دنبال ندارد و معمولاً نیازی به درمان هم ندارد، اما انزال معکوس نشانه اختلال دیگری میباشد، از این‌ رو توصیه می‌شود در موارد زیر به پزشک مراجعه نمایید:

☑ عدم خروج مایع منی پس از ارضا

☑ خروج کمتر مایع منی نسبت به قبل

☑ عدم بارداری زوجین پس از گذشت یک سال تلاش برای بارداری

در مطالعه‌ای که در سال 2017 انجام شد بیان شد که اولین و قطعی‌ترین نشانه دیابت نوع 1، انزال معکوس است. به همین دلیل آقایان مبتلا به این اختلال باید به پزشک مراجعه نمایند.

پیشگیری از انزال معکوس

به‌طورکلی انزال معکوس قابل‌پیشگیری نیست. آقایانی که به دلیل بزرگ شدن غده پروستات خود نیاز به عمل جراحی دارند بهتراست از روش‌های TUMT و TUNA که ازجمله روش‌هایی هستند که برای درمان پروستات استفاده می‌شوند و آسیب کمتری را در بر دارند، استفاده نمایند.

کنترل برخی اختلالات که عامل آسیب هستند نیز در پیشگیری از انزال معكوس می‌تواند مؤثر باشد. همچنین افراد دیابتی باید داروهای تجویزشده توسط پزشک را به‌صورت منظم و به‌ موقع مصرف نمایند.

انزال معكوس همیشه قابل‌درمان نیست اما ناباروری حاصل از آن قابل‌درمان است حتی درصورتی‌که هیچ انزالی صورت نگیرد. در برخی آقایان مبتلابه انزال معکوس نیز ممکن است علائمی که به دلیل بزرگ‌شدگی پروستات، دیابت و عمل جراحی پروستات باشد دیده شود. لذا فرد در صورت داشتن علائمی از قبیل انزال دردناک، وجود خون در مایع منی، ادرار مکرر باید به پزشک گزارش دهند. زیرا علائم ربطی به انزال معکوس ندارد و ممکن است به خاطر دلایل دیگر باشد.

 

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

برای پرسش از دکتر بر روی لینک مشاوره پزشکی کلیک کنید.

4.2/5 - (23 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مازیار جمعه ۳ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 30 مشاهده پرسش
    سلام اقایه دکتر من 45 سالمه خانمم ازمایش وسونو همه چیز سالمه من دارو قلب میخورم کاردیلول .والسارتان.فوروزماید .وارفارین .دچار انزال معکوس شدم واسپرمم خیلی ضعیفه چیکارکنم واسه بچه دارشدن.ازبابل
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      انالیز مایع منی انجام شود
  • تصویر کاربر حسینی پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 36 مشاهده پرسش
    با سلام 76سال سن دارم مشکل بی میلی جنسی عدم نعوظ شلی آلت ضمنا آزمایش نشان داده برگشت منی به مستانه دارم قند خونم ناشتا 115بعد از صبحانه 145 فشار خون حدودا میانگین 7.5 بر روی13.5حدود یک سال است به این مشکل گرفتار شده ام مضافا تنگی کانا ل نخایی دارم لطفا راهنمایی فرمایید با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      در صورت نداشتن مشکل قلبی
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      قرص تادالافیل ۲۰ میلی گرم دو ساعت قبل رابطه مصرف کنید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر سارا جمعه ۵ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 63 مشاهده پرسش
    سلام من 19سالمه و حدودا 4 یا 5 سال پیش 3 بار خود ارضایی داشتم 4 ماه بعد از خود ارضایی هام توی خوب به ارگاسم میرسیدم تا اینکه توی بیداری هم به ارگاسم میرسیدم الان نه فیلم مستحجن میبینم نه خود ارضایی میکنم ولی روزانه بین 30 تا 50 بار یا حتی بیشتر به ارگاسم بدون لذت میرسم لطفا کمکم کنید چه کار کنم ممنون از شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      سلام مطمئنید ارگاسمه و ادرار نیست؟
    2. تصویر کاربر سارا چهارشنبه ۳ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      بله مطمئنم ماهیچه هام منقبض میشن میرم توی حالت ارگاسم البته بعضی هاش هم ارگاسم کامل نیست
      بعد از ارگاسم دوباره ناحیه تناسلی شروع به نبض زدن و گزگز کردن می‌کنه نزدیک ارگاسم که میرسم دست و پا هام سوزن سوزن میشه و یا گزگز می‌کنه
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      دوست عزیز امکان داره که اینا تشنج باشه به متخصص نورولوژی مراجعه کنید
    4. تصویر کاربر سارا چهارشنبه ۳ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      ببخشید چه نوع تشنجی ممکن هست باشد؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۵ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      همکاران نورولوژیست راهنماییتون خواهند کرد
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر حمید دوشنبه ۱ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 53 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر دکتر
    من جوانی 21 ساله هستم دانشجو و ورزشکار که نعوظ شبانه هنگام خواب و همچنین نعوظ صبحگاهی دارم،آقای دکتر من 2 3 سال پیش رابطه جنسی میتونستم انجام بدم به صورت دخول ولی الان نعوظ دارم و موقع شروع رابطه التم شل میشه آلت تناسلیم هم پرده دار هست ولی 2 3 سال پیش میتونستم دخول انجام بدم ولی الان نعوظ دارم ولی به صورت دخول نیست و شل میشه،،، موقع خود ارضایی هم نعوظ دارم ولی باز هم به اون سفتی که دخول داشته باشم نیست فقط این رو بگم که غذا های دریایی چندین سال هست که نمیخورم و آلتم پرده دار هست آقای دکتر لطفا راهنمایی کنید تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳۰ مهر ۲( 4 ماه پیش)
      با سلام و احترام قرص تادالافیل ۲۰ میلی گرم ۲ ساعت قبل از رابطه ی جنسی مصرف کنید
    2. تصویر کاربر حمید یکشنبه ۳۰ مهر ۲( 4 ماه پیش)
      تشکر آقای دکتر دلیل سفت نشدن آلتم چی میتونه باشه؟آیا آلت پرده دار روی سفت شدن آلت که باعث دخول بشه تاثیری داره؟البته ۲ ۳ سال پیش سفت میشد در حد دخول ولی الان سفتیش در حد دخول نیست
    3. تصویر کاربر حمید یکشنبه ۳۰ مهر ۲( 4 ماه پیش)
      دکتر ممکنه پاسخ بدید تشکر
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      دارویی که گفتم رو مصرف کنید بهتر خواهید شد
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا یکشنبه ۲۵ تیر ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: 122 مشاهده پرسش
    سلام دکتر
    من حدود سی سال سن دارم. ورزشکار هستم و تغذیه و ورزش و سبک زندگی سالمی دارم. رابطه جنسی که دارم معمولا دو بار پشت سر هم بوده همیشه چون دفعه اول سریع ارضا میشدم ولی دفعه دوم بعد نیم ساعت استراحت خیلی خوب انجام میدادم. منتها دو هفته ای بود برای نهوظ مرتبه دوم به مشکل میخوردم و منو از نظر روانی اذیت میکرد. به خاطر همین فرص تادافیل ده مصرف کردم و اتفاقا خیلیم خوب و بدون عارضه بود. حالا نگرانی از این بابت دارم که اگه هفته ای دو بار مثلا این قرص رو مصرف کنم در بلند مدت مشکلی برام ایجاد نمیشه؟؟ و مثلا نیاز به دوز های بالاتر پیدا نمیکنم


    ممنونم از وقتی که میگذارید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۴ تیر ۲( 8 ماه پیش)
      اگر مشکل قلبی دارید منع مصرف دارد در غیر این صورت مانعی ندارد
    2. تصویر کاربر رضا یکشنبه ۲۵ تیر ۲( 8 ماه پیش)
      ببخشید سوالم از این جهت بود که مصرف دو مرتبه در هفته تادافیل ۱۰ آیا باعث میشه که چند وقت بعد نیاز به دوز های بالاتر پیدا بکنم یا خیر ممنونم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۵ تیر ۲( 8 ماه پیش)
      خیر
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر علی چهارشنبه ۷ تیر ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: 81 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر عرض شود که بشدت مشکل استرس و اضطراب بویژه در حوزه کاری دارم 47سال سن دارم ومدتی است نعوظ ندارم البته مسافرت رفتم مشکل حل شد ولی برگشتم مجدد برگشت قرص های سنس باریچ مصرف می کنم اثری ندارد ولی با  تادالافیل خارجی کاملا نعوظ دارم   البته تمایل به نزدیکی هم ندارم
    سابقه فشار خون بالا ولی کنترل شده دارم
    هنگام نزدیکی ضربان قلبم بشدت بالا می‌ره طوری که آلت شل میشه
    تنگی کانال نخاع گردن دارم ولی
    قندندارم
    هورمون ها مشکل ندارد
    چربی خون ندارم
    داروی والزومیکس580و asa80مصرف می کنم و آترواستاتین 20مصرف می کنم
    ویتامین Dپایین بود

    لطفاً راهنمایی بفرماید باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۷ تیر ۲( 8 ماه پیش)
      خب واضحا مشکل استرس است وقتی استرس های روانی عاطفی نباشد و عملکرد نعوظ خوب است مشکل ارگانیک نیست و مسائل روانی باید حل بشه
  • تصویر کاربر رضا پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 102 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    من 24 سال دارم و جدیدا وارد رابطه ای شدم و در زمان رابطه ی جنسی متوجه شدم نعوظ من تکمیل نمیشه و تا حدی فقط آلت سفت شده و بعد شل می شود
    دقت نکردم که این مشکل چقدر وقته که پیش اومده اما بعید میدونم زمان اون خیلی طولانی باشه چون قبلا این مشکل رو نداشتم برای مثال در رابطه ی قبلیم با این مشکل رو به رو نبودم البته 2 سال از اون رابطه میگذره اما مطمئنم این مشکل 2 سال نیست که به وجود اومده
    میخواستم ببینم مشکل چی میتونه باشه و چه جوری باید بر طرفش کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)
      سلام استرس علت اصلی هست احتمالا . ایا نعوظ صبحگاهی دارید ؟
    2. تصویر کاربر رضا پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)
      استرسی نیستم آخه
      نعوظ صبحگاهی هم گاهی دارم گاهی خیر
      اما اون هم کامل نیست
      کلا نعوظ کامل انجام نمیشه چه در زمان خود ارضایی چه رابطه جنسی
      خود ارضایی میتونه باعث این مسئله شده باشه ؟
      چون تقریبا هر روز خود ارضایی داشتم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)
      ارتباطی به خود ارضایی نداره ازمایشات زیر انجام بشه دو ساعت قبل رابطه تادالافیل ۱۰ مصرف بشه ببینید نعوظ چطوره CBC - BUN- CR - HDL - LDL - CHOL - TG - TOTAL TESTOSTERONE - TSH - FBS
    4. تصویر کاربر رضا پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)
      متشکر
      احتمالش هست مشکل غیر مقطعی باشه و حل نشه ؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)
      باید ازمایشات و پاسخ به دارو را ببینم
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر یاسر چهارشنبه ۲ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 112 مشاهده پرسش
    سلام...اینجانب سی و یک ساله الان حدود سه سال میشه انزال بدون ارگاسم دارم..حس و تحریک پذیری اولیه در حین رابطه جنسی دارم..مشکل نعوظ و عدم تخلیه منی در اخر اصلا ندارم و همه چیز طبیعیه ....فقط پایان رابطه به ارگاسم منجر نمیشه و مثل حس ادرار کردن بهم دست میده و قبل از رابطه با وجود تخلیه ادرار بازهم در اخر قبل از ارضا شدن ادرار دارم و به هیچ وجه به ارگاسم نمیرسم بعد از خارج شدن منی مجدد ادرار دارم...چند دکتر رفتم ازم ازمایش گرفتن و هیچ مشکی نداشتم...امپول اسپکتینومایسین و تستوسترون و یه سری دارو برام تجویز کردن(قرص سیتالوپرام ۲۰_ال آرژینین ۱۰۰۰میلی گرم_را کیوتن_Aphrodit_Highsense bariij) بعد از استفاده چندین دوره هیچ نتیچه ای نگرفتم...حدود چند ماه پیش در مورد این موضوع به شما پیام دادم گفتید باید تست های هورمونی انجام بدم ....هیچ مشکلی هم در تست های هورمونی نیست و همه چیز عادیه... برای بهبودی کامل راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲ آذر ۱( 1 سال پیش)
      با سلام و احترام منی خارج میشود ولی ارگاسم ندارید ؟ زود انزالی دارید ؟ چه دارویی مصرف میکنید ؟
    2. تصویر کاربر یاسر چهارشنبه ۲ آذر ۱( 1 سال پیش)
      منی به طور کامل خارج میشود و هیچ گونه مشکلی در خصوص تخلیه کامل منی در آخر کار ندارم فقط فقط در آخر کار و موقع ارضا شدن هیچ گونه لذتی ندارم و مثل حس ادرار کردن دارم حتی همیشه قبل از رابطه ادرار به صورت کامل تخلیه میشه اما قبل از ارضا شدن مجدد ادرار دارم...مشکل نعوظ و زود انزالی اصلا ندارم...نتیجه تمام ازمایش ها و تست های هورمونی که خودتون گفتید انجام بدم خوب بودن و هیچ مشکلی ندارن و همه چیز نرمال هست...در حال حاضر چند ماهه هیچ دارویی مصرف نمیکنم دارو هایی که بهتون گفتم چند دوره مصرف کردم و نتیجه ای نگرفتم (تو این مدت به علت قطع بودن ثبت سوال جدید نتونستم جواب تست های هورمونی براتون بفرست)
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲ آذر ۱( 1 سال پیش)
      ارگاسم یک مسئله روانی است جهت بهبود شرایط به روانشناس جهت بهبود روابط جنسی مراجعه نمایید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر جواد سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 199 مشاهده پرسش
    عرض سلام
    مدتی است زمانی که آلت میخواد به آرامی به حالت نعوظ در بیاد یعنی فشار شهوت زیاد نیست قسمتی میانی آلت دیرتر نعوظ پیدا میکنه نمیدونم به رگ های اون قسمت کمی آسیب رسیده یا نه
    آیا مشکل خاصی هستش و نیاز به درمان داره؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      باید معاینه بشید یا سونوگرافی بکنید
  • تصویر کاربر Namat شنبه ۹ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 221 مشاهده پرسش
    ۲نوبت آزمایش بنده مقدارتستوسترون را بسیار پایین نشان داد۵۶ساله هستم و بچه دار نشدم بعدازهرتزریق۵روزدردشدیداستخوان لگن وکمرداشتم وبه توصیه دکترم دیگه نزدم ولی نگران مشکلات فقرتستوسترون هستم چه کنم .سپاس بیکران
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۹ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      باید آزمایش جدید بدید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…
پزشک اورولوژی به چه معنی است؟ و در چه حوضه ای فعالیت میکند؟ اورولوژیست ها پزشکان متخصصی…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر