جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

علت ایجاد لکه های سفید روی دستگاه تناسلی زنان و مردان چیست؟

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

بسیاری از عوامل می توانند باعث ایجاد لکه های سفید روی دستگاه تناسلی زنان و مردان شوند. در صورت عدم درمان میتواند به عوارض طولانی مدت نیز منجر شود.

برخی از مردان با شرایطی متولد می شوند كه آن شرایط، عامل به وجودآورنده این لكه ها بوده یا منجر به گسترش لکه ها خواهند شد. گاهی اوقات لكه های سفید بر روی پوست شما نشانه یك STI یا عفونت دیگری است.

1- پاپول های پنیس

پاپول های پنیس ردیف هایی از لکه های سفید هستند كه در اطراف سر و یا گلنس آلت تناسلی رشد می كنند. پاپول های پنیس بی ضرر هستند. روشن نیست که چه چیزی باعث ایجاد  این لکه های سفید روی ناحیه تناسلی می شود، اما به هیچ وجه با STI مرتبط نیستند.

راهکارهایی برای درمان پاپول های پنیس

پزشک معمولاً توصیه نمی کند كه این پاپول ها برداشته شوند مگر اینکه موجب اضطراب یا نگرانی شما شوند. گزینه های ممکن برای برداشت عبارتند از:

✅  جراحی برداشت

پزشك پاپول ها را با استفاده از یك اسكالپل بریده و جدا می كند.

✅  جراحی با لیزر

پزشک با استفاده از تکنیک های جراحی لیزر به جدا کردن و حذف لکه های سفید روی اندام تناسلی اقدام خواهد کرد.

✅ كرایوسرجری

پزشک از نیتروژن مایع برای انجماد لکه های سفید روی آلت یا همان پاپول ها استفاده كرده و آن ها را از دستگاه تناسلی جدا می كند.

2- دانه های فوردایس

دانه های فوردایس غدد چربی (سباسه) بزرگی هستند که بر روی سطح پوست قابل مشاهده می باشند. غدد سباسه به حفظ رطوبت پوست شما کمک می کنند. این غدد به طور معمول توسط پوست پوشیده می شوند، اما می توانند خوشه هایی از لکه های سفید روی آلت و یا پوست ظاهر شوند.

دانه های فوردایس بی ضرر هستند و می توانند تقریبا در هر قسمتی از بدن، از جمله پیش پوست آلت تناسلی شما ظاهر شوند. معمولاً با آن ها متولد می شوید هرچند ممکن است تا سن بلوغ بروز نكنند.

راهکارهایی برای درمان دانه های فوردایس

پزشک معمولاً درمان این دانه ها را توصیه نمی كند مگر اینکه خودتان بخواهید آن ها را بردارید.گزینه های ممکن برای حذف عبارتند از:

✅ درمان با لیزر

پزشک با استفاده از تکنیک های لیزر اقدام به برداشت بافت و كوچك كردن ظاهر این دانه ها می كند.

✅ جراحی میکرو پانچ

دکتر با استفاده از دستگاهی از طریق پوست وارد شده و بافت هایی را که علل ایجاد نقاط فوردایس هستند برمی دارند.

3- جوش (كورك)

هنگامی که چربی های بدن یا بافت های مرده در منافذ گیر كرده و انسداد ایجاد می كنند، می توانند باعث رشد جوش ها شوند. هنگامی که منافذ پوست شما مسدود می شوند، باکتری ها می توانند در آن ها رشد كرده و این منافذ با ذرات چركی آلوده پر شوند. در نتیجه این امر باعث سفید شدن جوش می شود.

جوش ها معمولاً بی ضرر هستند و با گذشت زمان محو میشوند. جوش های خود را نتركانید زیرا این كار باعث بدتر شدن التهاب یا ایجاد اسكار های دائمی می شود. اجازه دهید كه این جوش ها خودشان محو شوند.

راهکاری برای درمان جوش ناحیه تناسلی

شما می توانید از پراکسید بنزوئیل یا اسید سالیسیلیک جهت پاكسازی باکتری ها و پوست اضافه و چربی ها استفاده نمایید. اما از داروهای ضد آکنه که برای صورت یا سایر قسمت های بدن به كار می روند، در درمان جوش های ناحیه تناسلی استفاده نکنید.

4- بالانیت

بالانیت زمانی اتفاق می افتد که پوست روی سر آلت تناسلی تحریک یا متورم شود.  لکه های سفید روی اندام تناسلی به ویژه در نواحی سر آلت و پوست رویی آن می توانند یک علامت باشند.
سایر علائم عبارتند از:

☑ قرمزی
☑ درد هنگام ادرار کردن
☑ درد یا سوزش آلت تناسلی
چنانچه بالانیت به دنبال عفونت (قارچی یا باکتریایی) باشد، ممکن است یک ماده سفید یا ترشحاتی را نیز مشاهده کنید.

راهکارهایی برای درمان بالانیت

✔برای کاهش سوزش، یك پماد کورتیکواستروییدی مانند بتامتازون (Betaloan SUIK) را به پوست آلت تناسلی بزنید.

✔اگر مشکوک به عفونت هستید، به پزشک خود مراجعه کنید. وی ممکن است با تجویز یک ضد قارچ موضعی یا آنتی بیوتیک، هرگونه عفونت احتمالی ایجاد شده را پاکسازی کند.
✔اگر بعد از برقراری رابطه ی جنسی یا داشتن رابطه جنسی با شرکای جدید یا داشتن چندین شریك جنسی، دچار علائم شدید ، مجددا به پزشک خود مراجعه كنید.

 فولیکولیت یکی از عوامل ایجاد لکه های سفید روی آلت

5- فولیکولیت

فولیکولیت زمانی اتفاق می افتد که فولیکول های مو، متورم شوند. این اتفاق ممکن است به دنبال یک عفونت باکتریایی، عفونت قارچی، و یا موهای زیرپوستی صورت گیرد.
فولیکولیت می تواند ایجاد خارش و تحریک كند. با این حال، معمولا مضر نیست، مگر اینکه از یک عفونتی که درمان نشده ناشی شود.

در صورت بروز هر یک از این علائم،بلافاصله پزشک خود را ملاقات کنید:

☑ سوزش یا خارش
☑ ترشح یا چرك از جوش های سفید یا تاول ها
☑ درد یا حساسیت به لمس در اطراف جوش ها

راهکارهایی برای درمان فولیکولیت

با توجه به علت زمینه ای، فولیکولیت را می توان با استفاده از موارد زیر درمان کرد که عبارتند از:

✅ آنتی بیوتیک ها

✅ پماد هایی برای عفونت های قارچی یا باکتریایی درمان کرد.

✅ اگر مكرراً به فولیکولیت مبتلا می شوید، ممکن است پزشك عمل جراحی با لیزر برای حذف فولیکول های مو یا روش های تخلیه(درناژ) و یا پاكسازی عفونت های بزرگ تر را توصیه كند.

مولوسكوم كونتاژیوزوم

6- مولوسكوم كونتاژیوزوم

مولوسكوم كونتاژیوزوم یک عفونت ویروسی پوستی است و می تواند از طریق تماس پوست با پوست، داشتن رابطه جنسی با فرد مبتلا، یا به اشتراک گذاشتن لباس ها، حوله ها و یا سایر موارد آلوده انتقال یابد.

لکه های سفید روی ناحیه تناسلی یا جوش بر روی آلت یک علامت رایج این بیماری هستند. این بیماری ممکن است با نقاط کوچک و سفید یا گوشتی شروع شده، اما در نتیجه ی مقابله ی بدن با عفونت می توانند بزرگ تر، قرمز تر و حساس تر شوند.

راهکارهایی برای درمان مولوسكوم كونتاژیوزوم

این جوش ها غالباً بدون درمان از بین می روند.اما اگر ضایعات بزرگ شده و یا ایجاد ناراحتی كنند، پزشک ممکن است موارد زیر را به شما توصیه کند:

✔ اسید موضعی یا محلول های تاول

پزشک این مواد را بر روی جوش ها استعمال می كند تا تا با تخریب لایه ی رویی پوست آن ها را از بین ببرد.

✔ جراحی کورتاژ

پزشك از یک ابزار به نام کورت استفاده می کند تا جوش ها. را از بین ببرد.

✔ جراحی لیزر

پزشك با استفاده از تکنیک های لیزر جوش ها را برداشته و از بین می برد.

✔ كرایو سرجری

همانطور كه گفته شد پزشک از نیتروژن مایع برای انجماد استفاده كرده.

عفونت قارچی

7- عفونت قارچی پنیس

عفونت قارچی دستگاه تناسلی ناشی از قارچ كاندیدیا آلبیكنز است و می تواند با برقراری رابطه جنسی با فرد مبتلا یا عدم رعایت مراقبت های بهداشتی مناسب از آلت تناسلی منتقل شود.اگر به یک عفونت قارچی مبتلا هستید، علائم آن معمولاً در اطراف سر آلت تناسلی یا زیر پوست این قسمت ظاهر می شوند. سایر علائم عبارتند از:

جوش های سفید یا قرمز

  • قرمزی
  • علائم تحریكی
  • ترشحات پنیری شكل
  • سفتی و كشیدگی پوست آلت تناسلی (پیش پوست)

راهکاری برای درمان عفونت قارچی پنیس

✔ پمادها و كرم های ضد قارچ موضعی معمولاً برای پاک سازی عفونت کافی هستند. گزینه های رایج عبارتند از:

1- میکونازول (Desenex)

2-  میکونازول (Desenex)

3- HPV

8- سیفلیس

سیفلیس یک بیماری مقاربتی جدی است. بروز این بیماری بین سال های 2015 و 2016 افزایش یافته و هم اکنون به بیش از 5000 مورد در سال رسیده است. پس از دوره نهفتگی که بازه ای 9 تا 90 روزه دارد، سیفلیس خود را به صورت یک توده بدون درد (به اندازه یک سکه کوچک) بر روی آلت تناسلی یا دیگر نواحی حاضر در تماس جنسی نشان می دهد.

بسته به رنگ پوست فرد، توده به رنگ قرمز تیره، قهوه ای یا سیاه می باشد. این توده پس از مدت کوتاهی به یک زخم تبدیل می شود که بدون درد است. موردی که این بیماری را خطرناک می کند این موضوع است که پس از مدتی این زخم التیام یافته و فرد تصور می کند که درمان شده است در صورتی که این گونه نیست.

در صورتی که فرد کوچک ترین تردیدی در ارتباط با برآمدگی یا زخم بر روی آلت خود دارد باید فورا جهت انجام آزمایش و معاینه به یک کلینیک سلامت جنسی مراجعه کند زیرا ممکن است این زخم ناشی از سیفلیس باشد. خوشبختانه در صورتی که این عفونت زودهنگام تشخیص داده شود کاملا قابل درمان است. فرد تا زمانی که کاملا درمان نشده است نباید رابطه جنسی داشته باشد.

سیفلیس

9- بیماری های جنسی گرمسیری

برخی عفونت های جنسی گرمسیری سبب ایجاد برآمدگی کوچکی به رنگ قهوه ای یا صورتی بر روی آلت تناسلی مردان می شوند. این برآمدگی مانند توده ای است که توسط سیفلیس به وجود می آید. اغلب در این وضعیت، غده های موجود در کشاله ران نیز متورم می شوند.

بنابراین، در صورتی که فرد به تازگی در کشوری گرمسیری رابطه جنسی داشته و یا با شخصی از کشور های گرمسیری ارتباط جنسی داشته است او می تواند یک خطر تلقی شود. در صورت شک داشتن به آلوده شدن خود می توان به یک کلینیک سلامت جنسی (ادراری – تناسلی) جهت تشخیص و آزمایش شدن توسط متخصصان مراجعه کرد.

بیماری هایی که این متخصصان به دنبال آن ها خواهند گشت موارد زیر هستند:

  • لنفوگرانولوما ونروم (LGV)
  • شانکروئید (شانکر نرم)
  • گرانولوم اینگوینال

10- زگیل تناسلی ناشی از HPV

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) یك عفونت منتقله از راه جنسی (STI) است که به راحتی توسط رابطه ی محافظت نشده گسترش می یابد. زگیل های تناسلی علائم شایع HPV هستند و شبیه به جوش های سفید یا قرمز بوده و ممکن است در اطراف آلت تناسلی، پوست ناحیه و یا كل ناحیه تناسلی ظاهر شوند.

HPV که سبب ایجاد زگیل های تناسلی می شود، موقتی می باشد و در نتیجه باعث عوارض طولانی مدت نمی شود. اگر سیستم ایمنی شما ضعیف است یا اگر چندین شریک جنسی دارید، زگیل های تناسلی ممكن است به مدت طولانی تری باقی بمانند. برای درمان زگیل تناسلی در مردان و زنان چه باید کرد؟

راهکاری برای درمان زگیل های تناسلی ناشی از HPV

اگر مشکوک به زگیل تناسلی یا HPV هستید، برای تایید تشخیص به پزشک خود مراجعه کنید.آن ها ممکن است موارد زیر را توصیه کنند:

✔ درمان موضعی: پزشک با استفاده از یك محلول موضعی می تواند به سیستم ایمنی بدن شما کمک کند تا زگیل را از بین برده یا آن ها را بسوزاند.

✔ جراحی با لیزر

درمان زگیل تناسلی با کرایوتراپی

برای دیدن تصاویر مربوط به زگیل تناسلی با کرایوتراپی و فیلم درمان آنها روی لینک زیر کلیک کنید:

بهترین درمان زگیل تناسلی مردانه

تبخال تناسلی هرپس

11-هرپس یا تبخال تناسلی

هرپس یك عفونت ویروسی ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس است. زگیل های تناسلی از علائم رایج آن می باشند كه می توانند مانند جوش های سفید یا قرمز باشند.علائم دیگری که می توانند بر پوست ناحیه تناسلی و یا آلت تناسلی تاثیر گذارند شامل موارد زیر می باشند:

  • قرمزی
  • علائم تحریكی
  • خارش
  • تاول هایی که سربازكرده و از آن ها چرك خارج می شود.

راهکاری برای درمان زگیل تناسلی ناشی از  ویروس هرپس

اگر شما معتقدید كه زگیل تناسلی یا ویروس هرپس سیمپلكس دارید، به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک به احتمال زیاد از داروهای ضد ویروسی برای کمک به بدن در مبارزه با عفونت استفاده می کند. اگرچه این داروها نمی توانند از شیوع بیماری های آینده جلوگیری کنند، اما می توانند به زمان بهبودی زخم ها را سرعت بخشیده و به کاهش درد کمک کنند. گزینه های رایج عبارتند از:

1- ایمیكوئیمود (آلدارا)

2-  پودوفیلین و پودوفیلیكس (Condylox)

3- اسید تری کلرواستیک (TCA)

این داروها ممکن است با بروز اولین علائم شیوع بیماری برای کاهش آن ها کمک کنند.

زمان مراجعه به پزشک متخصص

لکه های سفید روی آلت شما همیشه نگران كننده نیستند. اغلب اوقات در چند روز یا چند هفته خود به خود ناپدید می شوند. اگر علائم شما بیش از یک یا دو هفته طول كشید، به پزشک خود مراجعه کنید. اگر نشانه های زیر در شما ظاهر شدند، به پزشک خود مراجعه كنید:

  • درد
  • تورم
  • قرمزی یا تحریک
  • خشکی و ترک خوردگی پوست
  • راش(بثورات)
  • تخلیه واضح
  • خوشه هایی از 20 یا تعداد بیش تر جوش های قرمز یا سفید
  • جوش های گل كلمی

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4.5/5 - (146 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر صادق پنجشنبه ۳ فروردین ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 87 مشاهده پرسش
    سلام ودرود
    بنده 32ساله هستم و دوسال هستش که متاهل شدم قبل از تاهل سکس داشتم و مشکلی نداشتم ولی در طول دوسال نتوانستم رابطه جنسی با همسر خود داشته باشم درد هنگام نعوظ دارم شلی آلت دارم و همچنین خمیدگی آلت به سمت پایین و طرف راست و احساس یه سفتی شدید طرف راست آلتم دارم به اورولوژی شهرمان هم مراجعه کرده ام ولی یکبار قرص برام نوشتن (تارداکتیل وترازوسین) خودم هم سیلدنافیل مصرف کردم و تاثیری نداشته الان هم برام آزمایش نوشتن ممنون میشم جواب بدید🙏
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۳ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      سلام نعوظ صبحگاهی دارید ؟ مشکلی در زندگی و یا کار ندارید ؟ استرس ؟ اصلا تا به حال رابطه نداشتین ؟
    2. تصویر کاربر صادق پنجشنبه ۳ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      قبل ازدواج رابطه داشتم خیر مشکل آنچنانی ندارم نعوظ صبح گاهی. بعضی وقتها دارم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۳ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      معمولا در این شرایط که نعوظ صبحگاهی وجود دارد مسائل عاطفی و استرس زندگی عامل است و مسائل روانی مطرح است . توصیه میکنم به سکسولوژیست مراجعه کنید . در کنارش ازمایشات مربوطه را انجام دهید CBC- FBS- HBA1C-HDL - LDL - TESTOSTERONE TOTAL CHOLESTROL - TRIG- TSH
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۳ فروردین ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 101 مشاهده پرسش
    وقت به خیر
    جناب دکتر این نقطه سفید ک رو الت هست
    نه سوزش داره نه خارش
    فقط یکم ضخیم شده پوست این ناحیه
    میشه لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۳ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      سلام بعد از رابطه جنسی ایجاد شد ؟
    2. تصویر کاربر علی چهارشنبه ۲ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      فک کنم بعد از شیو کردن
      ولی سکس هم دارم مرتب
    3. تصویر کاربر علی چهارشنبه ۲ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      فک کنم بعد از شیو کردن
      سکس هم دارم مرتب
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۳ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      این مولوسکوم هست بعد مدتی خود به خود خوب میشه یه نوع ویروس هست اگر بهتر نشد کرایو کنید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر سهراب چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 153 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر
    یک ماهی میشه که متوجه دو لکه سفید اطراف آلت تناسلیم شدم. پوسته پوسته میشه و خارش و درد هم نداره. طبق توضیحات و عکس میشه بفرمایید مشکل چه هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۹ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      این ها زگیل نیست پلاک هایی هست که به نظر در زمینه حساسیت پوستی ایجاد شده حالا یا در زمینه شیو با تیغ یا شوینده
    2. تصویر کاربر سهراب چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      آقای دکتر در این 3 ماه (شاید قدری بیشتر) متوجه ریزش سکه ای ریش و سبیلم هم شده ام. آیا می تواند این دو به هم مرتبط باشد؟
    3. تصویر کاربر سهراب چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      درمان چیست؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      حتما توسط متخصص پوست اگر در جاهای دیگر بدن هست بررسی شوید . درمان متغیر است.گاهی اوقات به هیدروکورتیزون پاسخ مناسبی میده
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر اسی جمعه ۵ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 77 مشاهده پرسش
    با سلام
    چند روزی هست که روی آلتم قست حفشه مخاط رویی مثل اینکه سائیده شده بود و به رنگ قرمز بود الان به رنگ عادی برگشته ولی لکه قابل مشاهده هست متاهلم و برای جلوگیری از بارداری از کاندوم استفاده می کنم آیا نیاز به درمان هست لطفا راهنمائی فرمائید ضمنا عکس هم فرستادم باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۵ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام احتمالا حساسیت به کاندوم است کالامین دی استفاده کنید
  • تصویر کاربر علی جمعه ۵ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 99 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر
    ۲۷ سالمه و مجردم
    لکه سفید روی آلتم بوجود اومده. یک‌ماه‌ پیش تقریبا ۲ تا لکه بود ولی الان ۶،۷ تا شده و به سمت کلاهک آلت پیشروی میکنه. هیچ درد یا خارش یا سوزش و چیز غیر طبیعی حس‌ نمیکنم. امکان مراجعه حضوری به دکتر هم ندارم.
    چن ماه قبل از وجود لکه ها رابطه نداشتم ولی روزانه خودارضایی دارم.
    چیکار کنم؟
    ممنون از وقتی که میزارید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۵ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام جای دیگری از بدن هست ؟
    2. تصویر کاربر علی جمعه ۵ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      خیر. فقط روی آلت. جناب دکتر بعضی از اوقات بعد از انجام خودارضایی، آلت و اطراف آن را تمیز نمیکنم. ایا احتمال داره بوجود امدن لکه ها ناشی از این کار باشه؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۵ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      خیر ارتباطی ندارد بهتر است اوسط متخصص پوست از نظر احتمال وجود قارچ زیر لامپ مخصوص بررسی شوید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر مهدی شنبه ۲۹ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 104 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب
    دکتر بنده زیر کلاهک تعدادی جوش سفید بدون خارش و سوزش مشاهده کردم
    دور کلاهک پاپول دارم ولی این چند تا جای متفاوتی هستن ممنون میشم راهتمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۹ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      این ها زگیل نیست اقدامی نمیخواد
  • تصویر کاربر رویا پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 124 مشاهده پرسش
    سلام ایا این زایده ها زگیل یاخیر ۷۰روز که متوجهشون شدم
    من یک سال ونیم پیش رابطه سطحی داشتم وازاون موقعه هیچ رابطه ای نداشتم
    الان میخام بذونم ایا این ها زگیلن؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سلام بله بسیار مشکوکه
    2. تصویر کاربر رویا پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      دکترپوست حضوری رفتم گفت نیس ویه دکتردیگه گفت وستیبولای
      ایا میشه اعتماد کرد به این تشخیص؟
      بنظرشما من که باکرم برای اطمینان چیکارکنم؟
    3. تصویر کاربر رویا پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      بسیار مشکوکه ینی زگیل؟😔
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      فقط یکی از ضایعات مشکوکه باید از نزدیک رویت بشه اون سمت چپ که همرنگ هست وستیبوله
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر ژاکان چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 86 مشاهده پرسش
    سلام دکتر مدتی هست لکه های سفیدی سر الت و پوست نازک کنارش فرا گرفته خواستم ببینم جای نگرانی داره ؟ عکس فرستادم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سلام کاهش پیگمان پوستی هست احتمال دارد جای دیگر از بدن نیز باشد اگر با خارش باسد ممکنه قارچ مطرح باشه توصیه میکنم با متخصص پوست از جهت نیاز به نمونه برداری مشورت کنید
  • تصویر کاربر امیر دوشنبه ۳ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 103 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید 25سالمه دکتر من در گیر خود ارضای شدم و الان گذاشتم کنار ولی بنظرم الان چند روزه با مشکل شل شدگی مواجه شدم بنظرتون چند وقت نزنم اوکی میشه یا باید حتما دکتربرم و در کنارش همیشگی نیست ی وقتا بلند میسه ولی اون سفتی قبلو نداره و خود ارضای مشکل نا بار وری میاره؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سلام این مسائل ارتباطی با خود ارضایی نداره شل شدن هم فقط با رابطه جنسی مشخص میشه
  • تصویر کاربر حسن چهارشنبه ۲۱ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 130 مشاهده پرسش
    سلام
    این قسمت دو روزه که ورم کرده
    رنگش سفیده
    چند هفته هم گاه گاهی خارش داشت
    مجرد هستم و رابطه جنسی نداشتم و خیلی وقته خود ارضایی نمیکنم
    چه بیماریه؟ و به چه متخصصی مراجعه کنم؟
    سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۱ دی ۱( 1 سال پیش)
      سلام ضایعه مهمی ندارد اون قسمت هم محل قبلی بخیه ختنه هست گهگاهی تورم دارد مهم نیست .
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر