جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

HPV (ویروس پاپیلومای انسانی) چیست؟

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

HPV (ویروس پاپیلومای انسانی) ، به گروهی شامل بیش از 200 ویروس مرتبط گفته می شود که برخی از آن ها از طریق رابطه جنسی واژینال، مقعدی یا دهانی منتقل می گردند. انواع HPV مقاربتی، به دو گروه کم خطر و پرخطر تقسیم می شوند. ویروس های HPV کم خطر، عمدتاً هیچ بیماری ایجاد نمی کنند. با این حال، برخی از انواع HPV کم خطر می تواند باعث ایجاد زگیل در ناحیه تناسلی، مقعد، دهان یا گلو شود. ویروس های HPV پرخطر می توانند باعث ایجاد چندین نوع سرطان گردند. حدود 14 نوع ویروس HPV پرخطر وجود دارد و دو مورد از آن ها، HPV16 و HPV18، مسئول ایجاد اکثر سرطان های مرتبط با HPV هستند. عفونت HPV، یک بیماری شایع است: تقریباً همه افراد فعال از نظر جنسی، در عرض چند ماه تا چند سال پس از شروع فعالیت جنسی، به HPV آلوده می شوند.

HPV

حدود نیمی از این عفونت ها از نوع پرخطر HPV می باشند. هم مردان و هم زنان ممکن است به این عفونت و سرطان های ناشی از آن مبتلا گردند. اکثر عفونت های HPV باعث بروز سرطان نمی گردند: سیستم ایمنی بدن معمولا عفونت های HPV را کنترل می کند تا باعث بروز سرطان نشوند. عفونت‌ های پرخطر و مقاوم HPV، می‌توانند باعث ایجاد سرطان شوند: گاهی اوقات عفونت‌های HPV نمی توانند توسط سیستم ایمنی کنترل گردند. هنگامی که عفونت پرخطر HPV برای سال‌ها ادامه یابد، می‌تواند منجر به ایجاد تغییرات سلولی شود که در صورت عدم درمان، ممکن است در طول زمان بدتر شده و تبدیل به سرطان گردد. واکسیناسیون HPV می تواند از بروز سرطان جلوگیری کند: واکسن های HPV می توانند از ابتلا به عفونت با انواع پرخطر HPV، سرطان های مرتبط با آن و زگیل تناسلی جلوگیری نمایند.

عفونت HPV باعث بروز چه سرطان هایی می شود؟

ابتلای طولانی‌ مدت به انواع پرخطر ویروس HPV، می‌ تواند باعث بروز سرطان در قسمت‌ هایی از بدن شود که HPV آن را آلوده می‌کند، مانند دهانه رحم، اوروفارنکس (بخشی از گلو در پشت حفره دهان) که شامل یک سوم پشتی زبان، کام نرم، دیواره های کناری و پشتی گلو و لوزه ها می باشد، مقعد، آلت تناسلی، واژن و وولوا.

HPV (ویروس پاپیلومای انسانی)، می تواند سلول های سنگفرشی و پوشاننده سطوح داخلی این اندام ها را آلوده نماید؛ به همین دلیل، بیشتر سرطان های مرتبط با HPV، از نوع سرطان کارسینوم سلول سنگفرشی هستند. برخی از سرطان های دهانه رحم، ناشی از ورود ویروس HPV به سلول های غدد موجود در این اندام بوده و آدنوکارسینوم نامیده می شوند.

سرطان های مرتبط با HPV عبارتند از:

  • سرطان دهانه رحم: تقریباً همه انواع سرطان دهانه رحم، توسط ویروس HPV ایجاد می شوند. غربالگری های معمول، می‌توانند از ابتلا به اکثر سرطان‌های دهانه رحم جلوگیری کنند، زیرا امکان یافتن و حذف سلول های پیش سرطانی را، قبل از تبدیل شدن به سرطان، برای پزشکان فراهم می نمایند؛ در نتیجه، نرخ بروز سرطان دهانه رحم در ایالات متحده در حال کاهش است.
سرطان دهانه رحم
  • سرطان های اوروفارنکس: بیشتر این سرطان ها توسط ویروس HPV (70٪ موارد در ایالات متحده) و در گلو (معمولاً لوزه ها یا پشت زبان) ایجاد می شوند. آمار ابتلا به این سرطان، سالانه در حال افزایش است. سرطان های دهان و حلق، در حال حاضر شایع ترین سرطان مرتبط با HPV در ایالات متحده می باشند.
  • سرطان مقعد: بیش از 90 درصد سرطان های مقعد توسط ویروس HPV ایجاد می شود. تعداد موارد جدید و مرگ و میر ناشی از سرطان مقعد، سالانه در حال افزایش است. سرطان مقعد در زنان، تقریبا دو برابر مردان رخ می دهد.
  • سرطان آلت تناسلی مردانه: بیشتر سرطان های آلت تناسلی مردانه (بیش از 60٪) توسط ویروس HPV ایجاد می شود.
  • سرطان واژن: بیشتر سرطان های واژن (75 درصد) توسط ویروس HPV ایجاد می گردد.
  • سرطان ولوا: بیشتر سرطان های ولوا (70 درصد) توسط ویروس HPV ایجاد می شود.

ویروس های HPV پرخطر، عامل ایجاد حدود 5 درصد از سرطان ها در سراسر جهان می باشند، به طوری که تخمین زده می شود سالانه 570000 زن و 60000 مرد به یک سرطان مرتبط با HPV مبتلا می شوند. سرطان دهانه رحم، یکی از شایع ترین سرطان ها و عامل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان، در کشورهایی با درآمد کم و متوسط ​​است. در این کشورها، آزمایش های غربالگری و درمان تغییرات اولیه سلول های دهانه رحم، به آسانی در دسترس نیست.

HPV چگونه منتقل می شود؟

HPV به راحتی می تواند بین شرکای جنسی منتقل شود. این بیماری می تواند از طریق هرگونه تماس نزدیک پوست به پوست، از جمله رابطه جنسی واژینال-آلت تناسلی مردانه، آلت تناسلی مردانه-مقعدی، آلت تناسلی مردانه-دهانی، واژینال-دهانی و استفاده از اسباب بازی های جنسی یا اشیاء دیگر منتقل گردد. استفاده از کاندوم و سد های دهانی (dental dams)، می تواند شانس انتقال HPV را کاهش دهد اما به طور کامل از انتقال آن جلوگیری نمی کند.

تاثیر کووید 19 روی بیضه ها

علائم عفونت HPV

عفونت HPV پرخطر، معمولاً علائمی ایجاد نمی کند. تغییرات سلولی پیش سرطانی، ناشی از عفونت مداوم HPV در دهانه رحم، به ندرت باعث ایجاد علائم می شود، به همین دلیل است که انجام غربالگری منظم برای سرطان دهانه رحم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وجود ضایعات پیش سرطانی در سایر نقاط بدن، ممکن است علائمی مانند خارش یا خونریزی ایجاد نماید. اگر عفونت HPV به سرطان تبدیل شود، این سرطان ممکن است علائمی مانند خونریزی، درد یا تورم غدد داشته باشد.

واکسیناسیون HPV

واکسن HPV Gardasil 9® می تواند از افراد، در برابر عفونت ناشی از 9 نوع HPV محافظت کند: دو نوع HPV کم خطر، که باعث بروز اکثر زگیل های تناسلی می شوند، و هفت نوع HPV پرخطر، که سبب بروز بیشتر سرطان های مرتبط با HPV می گردند. واکسیناسیون HPV، نوعی محافظت قوی در برابر ابتلا به انواع جدید ویروس HPV نیز ایجاد می کند. واکسیناسیون، یک روش پیشگیری است و در درمان عفونت کاربردی ندارد.

واکسن HPV برای درمان عفونت های HPV یا بیماری های ناشی از آن استفاده نمی شود. تخمین زده می شود که این واکسیناسیون بتواند تا 90 درصد از ابتلا به سرطان های مرتبط با این ویروس پیشگیری نماید.

چه کسانی باید واکسن HPV را دریافت کنند؟

دریافت واکسن های HPV برای دختران و پسران، در سنین 11 یا 12 سالگی توصیه می شود و می توان آن را از سن 9 سالگی نیز شروع کرد. واکسیناسیون حتما باید هم برای مردان و هم برای زنان انجام گیرد، زیرا هر دو گروه ممکن است به سرطان های دهان، گلو و مقعد و همچنین زگیل تناسلی مبتلا شوند. انجام واکسیناسیون، همچنین می تواند شیوع ویروس HPV را کاهش دهد.

کودکانی که واکسن خود را قبل از سن 15 سالگی شروع می کنند، برای ایجاد محافظت کافی به دو دوز از واکسن نیاز دارند. برای جوانانی که در محدوده سنی توصیه شده واکسینه نشده اند، واکسیناسیون HPV تا سن 26 سالگی توصیه می گردد. کسانی که اولین دوز خود را در سن 15 سالگی یا بالاتر دریافت می کنند، برای محافظت نیاز به سه دوز دارند.

آیا می توان واکسن HPV را در سنین بالاتر تزریق کرد؟

بله، این واکسن را می توان به بزرگسالان بین 27 تا 45 سال، که هیچ یک از دوزهای واکسن خود را در سنین کمتر دریافت نکرده اند، نیز تزریق نمود. محافظت ایجد شده توسط واکسن بری بزرگسالانی که در این گروه سنی قرار دارند کمتر است؛ زیرا این افراد با احتمال بیشتری قبلاً در معرض ویروس HPV قرار گرفته اند و بنابراین، واکسیناسیون به طور معمول برای افراد در این گروه سنی توصیه نمی شود.

غربالگری HPV و تغییرات سلولی ناشی از آن

از تست های غربالگری، برای بررسی بیماری در هنگامی که هیچ علامتی ندارد، استفاده می شود. هدف از غربالگری سرطان دهانه رحم، یافتن تغییرات سلولی پیش سرطانی در مراحل اولیه قبل از تبدیل شدن به سرطان، و در نهایت جلوگیری از پیشرفت سرطان به کمک موارد درمانی می باشد. در حال حاضر، سرطان دهانه رحم، تنها سرطان ناشی از HPV است که تست های غربالگری تایید شده ای برای آن وجود دارد. غربالگری سرطان دهانه رحم، بخش مهمی از مراقبت های بهداشتی روتین برای زنان و مردان تراجنسیتی (که هنوز دهانه رحم دارند) می باشد. تست های غربالگری سرطان دهانه رحم، شامل موارد زیر می باشد:

Rate this post

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مهرداد چهارشنبه ۸ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 39 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    در هاله سینه همسر بنده در سه ماهه سوم بارداری حدود چند روزی هست زایده های گوشتی برجسته مانند در اومده که موجب نگرانی شده
    لطفاً بفرمایین که این زایده ها زگیل هستن یا چیز دیگری هست و اینکه آیا با اتمام برادری از بین میروند یا به چه روشی باید از بین برد .
    همچنین همسر بنده قصد شیردهی به بچه رو دارن و اطفال بفرمایین که این زایده ها موجب انتقال به بچه در طول شیردهی می شوند ؟
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      مشکوک به زگیل میباشد حتما باید از نزدیک معاینه شود
  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۲۴ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 33 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید آقای دکتر بنده چند هفته ای هست که پایین آلتم دونه های ریز میزه و پوست آلتم خیلی نازک شده و به راحتی زخم میشه و شریک جنسی بنده لوپوس داره میخواستم بدون آیا امکان داره بخاطر لوپوس ایشو این ویروس و گرفته باشن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      با سلام و عرض ادب خدمت شما همراه گرامی لطفا عکس های ضایعات رو در سایت آپلود کنید (شرایط عمومی ارسال عکس مثل سایز و فرمت رو رعایت کنید)
  • تصویر کاربر رسول سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 52 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من حدود ۸ ماهی میشه که درگیر زگیل تناسلی در داخل مجاری اداری هستم ۳۹ سال سن دارم تا الان ۳ بار کرایو انجام دادم و یه بار هم ۶ ماه پیش هم یه با سیستوسکپی انجام دادم آخرین بار که کرایو انجام دادم دیروز بوده و دکتر هم گفتند فقط پماد زینک استفاده کنم اگه عفونی شد پماد موپرسین استفاده کنید به فاصله ۲ ساعت از هم دیگه میخاستم بدونم آیا از پماد موپرسین استفاده کنم یا نه هنوز دوما چیکار باید بکنم که زگیل ها دوباره بر نگرده بعد از کرایو الان چون تحت درمان بیماری پانیک بعد از فوت پسر عمو هستم زیر نظر روانپزشک هستم برا اینکه سیستم ایمنی بدنم قوی بشه آیا داروی خاصی هستش یا نه تشکر آقای دکتر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      استفاده کنید از قرص های پاورفیت استفاده کنید
    2. تصویر کاربر رسول سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      یعنی موپرسین رو استفاده کنم و قرص های پاوفیت رو به چه شکل استفاده کنم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      روزانه یک عدد
    4. تصویر کاربر رسول سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      تا چند وقت استفاده کنم و اینکه پماد موپرسین رواستفاده کنم یا همون زینک اکسای کفایت میکنه
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      پاورفیت تا ۳ ماه
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      مومیروسین هم استفاده کنید به شرط عفونی شدن
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا دوشنبه ۱ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 55 مشاهده پرسش
    سلام عرض ادب آقای دکتر یک دانه قرمز رنگ وقتی از خواب بیدار شدم رفتم دستشویی یه باره دیدم این دانه قرمز رنگ روی تنه الت تناسلی بنده در اومده ترسیدم وقتی فشارش میدادم سفید میشد هیچ دردی هم نداشت یه باره ترکید این سفید ازش بیرون آمد ایا خطرناکه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      جای نگرانی نیست غده ی چربی میباشد
  • تصویر کاربر امیر پنجشنبه ۴ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 60 مشاهده پرسش
    سلام دکتر عزیز
    حدود یه هفته پیش‌به صورت اتفاقی دیدم که سه چهار تا دونه سفید زیر کلاهک و ابتدای تنه آلت تناسلیم زدن. سه چهار تا هست که کنار هم هستن. یه دونش را فشار دادم و فکر‌کردم که تخلیه میشه که نشد. خیلی سفت هس و با فشار حرکت میکنه.
    هیچ سوزش و خارشی هم ندارن
    تو این حدود یه هفته تغییر شکلی نداشته
    چیه دکتر جان؟ نگرانم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      باسلام و احترام باید از نزدیک معاینه شوید
    2. تصویر کاربر امیر دوشنبه ۱ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      گویا به نظر میاد خشک و‌ کوچکتر شده
      مشکلی هس به نظرتون؟؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۴ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      در حد رویت عکس چیز نگران کننده ای نداره
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر ستاره دوشنبه ۲۴ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 57 مشاهده پرسش
    سلام و وقت بخیر .جناب دکتر اگر از صابون شخص مبتلا به اچ پی وی برای شیو کردن سینه استفاده بشه چقدر در صورت مکیده شدن سینه توسط هنسر احتمال انتقال بیماری به همسر وجود دارد‌؟
    1. تصویر کاربر ستاره یکشنبه ۲۳ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      ببخشید آقای دکتر جوابی داده نشده به سوال
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۴ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      سلام در صورت داشتن ضایعه فعال و زخم های پوستی و شقاق نوک سینه امکان انتقال میباشد در غیر اینصورت امکان انتقال خیلی اندک است
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر علی جمعه ۱۴ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 66 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب
    بنده حدودا دو ماهه که جوشهایی رو در ناحیه شرمگاهی و روی آلت تناسلی و خیلی کم در بیضه زدم که عین جوشهای چرکی هست ولی به هیچ عنوان مثل جوشهای چرکی نوک نداره که بشه تخلیه ش کرد و از بین هم نمیره و همینجوری مونده و کم کم داره تعدادش بیشتر میشه
    توضیحات شما رو که خوندم احساس کردم شباهت زیادی به کیست اپیدرمال داره
    ولی تشخیص حضرتعالی اولی است
    فقط می خواستم بدونم چه بیماری ای هست و آیا واگیرداره یا نه و اینکه راه درمانش چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۴ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      سلام عکس از ضایعات بفرستید
    2. تصویر کاربر علی جمعه ۱۴ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      ۳عکس پیوست شد
    3. تصویر کاربر علی جمعه ۱۴ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      ۳عکس پیوست شد
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۴ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      ماده ی شوینده و وسیله ای که با آن شیو میکنید رو عوض کنید تحریک مکرر پوستی منجر به افزایش ضایعات خواهد شد نگران کننده نیست به مرور بهتر خواهند شد
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر اشکان جمعه ۲۴ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 57 مشاهده پرسش
    با عرض سلام خدمت استاد محترم
    من پسر 27 ساله و مجرد هستم
    آقای دکتر با عرض پوزش. ؛
    سوال اولم ؛ وقتی که از توالت فرنگی استفاده میکنم مایعی غلیظ و بسیار شبیه به منی قبل یا بعد ادرار از من خارج می شود که حالت جستن هم دارد و شک دارم که حالت لذت هم دارد یا نه (ممکنه در برخی موارد حس لذت و نعوظ هم باشه)
    آقای دکتر میخواستم لطفا راهنمایی بفرمایید که آیا این مایع همون منی هست که شرعا موجب غسل جنابت میشه؟ آقای دکتر چون اهل نماز هستم این سوال خیلی برام مهمه ممنون میشم راهنمایی فرمایید
    و اگه بیماری حساب میشه برای درمان باید چکار کنم ؟

    سوال دوم هم اینکه آقای دکتر گاها که در موقعیت استرس یا ترس از موضوعی قرار بگیرم ، مایع شبیه منی با جستن از من خارج می شود که مثلا پارسال دو سه بار و امسال هم تا الان سه چهار بار این اتفاق برام افتاده که غالبا هم در زمانی بوده که با اتوبوس مسافرت بوده ام و در مواقع توقف در استراحت گاه های جاده ای ، بخاطر ترس از دیر سوار شدن ، در همان حالت ایستاده دچار انزال شده ام.
    در این رابطه پارسال به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کردم که نوار مغز گرفت و گفت هراس داری و دوره یک ماهه سرترالین نوشت . امسال هم پزشک دیگری(البته بدون بیان این مشکل) با این بنا که اضطراب دارم ، داروی سرترالین و بوسپیرون به مدت چهار ماه نوشت که مصرف کردم که تاثیری در مورد این مشکل انزال نداشت. میخواستم لطفا در این مورد هم راهنمایی کنید
    ضمنا من اضطراب دایم و شدید و فراگیر ندارم و فقط در برخی مواقع حساس، اضطرابم بروز پیدا می‌کنه
    و نکته دوم هم اینکه آقای دکتر تا چند سال پیش ، اگر در اینچنین موقعیت های استرس آوری قرار می‌گرفتم نمیتونستم ادرار رو کنترل کنم مثلا یادمه چند سال پیش که قطار برای نماز ایستاده بود ، وسط نماز بخاطر ترس از حرکت قطار نتونستم ادرار رو کنترل کنم ، البته اینجور اتفاقات خیلی کم پیش اومده و انزال منی هم در هر دو سوالم مربوط به دو سال اخیر هست.
    ضمنا در بچگی هم یکی از بیضه ها داخل شکم رفته بود که بچگی جراحی شدم ، و چند سال پیش هم بخاطر اینکه مطمئن بشم بخاطر این جراحی مشکلی برای ازدواج ندارم ، سونوگرافی انجام دادم که دکترم گفت مشکلی نیست .
    آقای دکتر خیلی ممنون میشم در مورد این دو سوال مخصوصا سوال اول راهنمایی و کمک کنین
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۴ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      سلام بله از شما خروج مایع منی رخ میدهد که طبق اصول شرع غسل بر شما واجب است ولی بیماری نیست کنترل اضطراب تحت نظر روانپزشک توصیه میشود
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۳ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 59 مشاهده پرسش
    دکتر کرمی من چهار تا زگیل تناسلی داشتم و دو سال پیش اومدم و شما برام کرایو انجام دادید و بعد از هشت ماه یدونه زگیل تناسلی دراومد و تا الان هم یدونه هستش و زیاد هم نشده .
    آیا واکسن بزنم .
    لطفا راهنمایی کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۳ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      سلام خدمت شما همراه گرامی اون یه زگیل باقیمانده عود کرده هم باید کرایو بشه مطالعات نشون داده که تزریق واکسن جهت جلوگیری از ابتلا به گونه های سرطانی مفیده
  • تصویر کاربر حسین یکشنبه ۱۹ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 64 مشاهده پرسش
    سلام
    تصاویر زائده روی کیسه بیضه به پیوست میباشد
    لطفا تشخیص و راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۸ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      مشکوک به زگیل است کرایو کنید
    2. تصویر کاربر حسین شنبه ۱۸ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      جناب دکتر من سابقه اچ پی وی نوع ۶ را دارم ولی سه سالی بود که عارضه ای نداشتم.تا امروز که به این زائده مشکوک شدم و مزاحم شما شدم
      آقای دکتر من حدود۶ سال پیش درگیر شدم ولی ۳سال گذشته عارضه نداشتم وخوشحال بودم که ایمنی بدنم ویروس رادفع کرده ولی دوباره امروز بااین موضوع مواجه شدم.بعداز ۶ سال بازم احتمال دفع ویروس هست یااینکه تا آخر عمر همراه من هست؟چه راهنمایی واسم دارید؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۹ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      خیر اینجوری نیس که حتما باقی بمونه از طریق رابطه منتقل میشه دیگه . از روابط متعدد پرهیز کنید
    4. تصویر کاربر حسین شنبه ۱۸ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      جناب دکتر آخرین سوال
      من درآستانه ازدواج هستم و موضوع راغیرمستقیم باهمسرم در میان گذاشتم و ایشون ۳ دوز گارداسیل ۴ را تزریق کردندکه البته با گارداسیل نوع ۶ hpvهم پوشش داده میشه.کار دیگه ای هست که انجام بدم و از انتقال جلوگیری بشه؟چقدر جای نگرانی بابت سرایت به همسرم هست و تدبیرخاصی را راهنمایی میکنید؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۹ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      شما حتما باید عاری از هرگونه ضایعه قبل از رابطه باشید و مدام معاینه شوید . ضایعه ای نباشه میتونید رابطه برقرار کنید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر