جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فواید آب نارگیل برای پیشگیری از سنگ کلیه

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

آب نارگیل، مایع شفاف درون نارگیل می باشد و با شیر نارگیل متفاوت است. به ترکیب آب نارگیل با نارگیل رنده شده، شیر نارگیل گفته می شود. آب نارگیل طعم شیرین ملایم و آجیلی داشته و کم شکر و کم کالری می باشد. الکترولیت های موجود در آب نارگیل مثل پتاسیم، سدیم و منیزیم، به جبران مواد مغذی از دست رفته کمک زیادی می کنند.

به همین دلیل بعد از فعالیت هایی مثل ورزش یا در زمان یک بیماری خفیف، این نوشیدنی توصیه می شود. البته باید به یاد داشته باشید که هیچ کدام از نوشیدنی ها، جای آب را نمی گیرند! در ادامه مطلب، فواید آب نارگیل برای پیشگیری از سنگ کلیه را توضیح خواهیم داد.

فواید آب نارگیل

فواید نوشیدن آب نارگیل چیست؟

آب نارگیل می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد. زیرا با وجود اینکه کالری کمی داشته و فاقد چربی و کلسترول است، به هیدراته ماندن بدن کمک می کند. قبل از مصرف آب نارگیل در مورد تداخل نوشیدن آن با فشار خون بالا و سایر بیماری ها تحقیق کنید.

هیدراته شدن بدن

همچنین، الکترولیت های پتاسیم، سدیم و منیزیم خاصیت آب نارگیل را دو چندان می کند. برخی از مطالعات نشان داده است که به دلیل وجود همین الکترولیت ها در آب نارگیل، این نوشیدنی می تواند به هیدراته شدن بدن بعد از ورزش کمک کند. اما به گفته ی یکی از محققان، در تمامی این مطالعات از آب نارگیل غنی شده با سدیم استفاده شده است که ممکن است برای بسیاری از افراد گزینه ی خوبی نباشد!

مصرف آب نارگیل برای کسانی که بیش از یک ساعت ورزش می کنند، توصیه می شود. او همچنین ذکر می کند: انجام تمرینات طولانی مدت ورزشی می تواند مفید باشد. با وجود اینکه الکترولیت های مختلفی در آب نارگیل وجود دارد اما یک نوشیدنی ورزشی برای ورزشکاران خیلی مطمئن تر است. بر اساس قانون کلی شما باید برای هر نیم کیلوگرم وزن از دست رفته در زمان ورزش، به میزان 600 میلی لیتر مایعات مصرف کنید. مایعات می تواند شامل آب یا آب نارگیل باشد. تأکید می شود که آب هنوز بهترین گزینه برای جبران آب از دست رفته ی بدن و هیدراته کردن آن می باشد.

نوشیدن آب

پتاسیم بالا

اکثر مردم در رژیم غذایی خود به میزان کافی پتاسیم دریافت نمی کنند. این ماده ی معدنی به حذف سدیم اضافی از بدن و کاهش فشار خون کمک می کند. تحقیقات اولیه نشان می دهد که آب نارگیل در برخی موارد موجب کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا می شود. با این وجود، در صورت مصرف دارو های فشار خون، بهتر است از نوشیدن آب نارگیل خودداری کنید.

مصرف همزمان این دو ممکن است باعث افت شدید فشار خون شما شود. برای راهنمایی بیشتر بهتر است با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

کالری کم

سایر آب میوه های طبیعی سرشار از قند، کالری و کربوهیدرات هستند. آب نارگیل در مقایسه با سایر آب میوه ها کالری کمتری داشته و برای کسانی که به نوشیدنی های شیرین علاقه مند هستند گزینه ی مناسبی است. کالری موجود در 300 میلی لیتر آب نارگیل، تقریباً نصف کالری موجود در 300 میلی لیتر آب پرتقال است. اگر طعم آب نارگیل را دوست دارید می تواند بخشی از رژیم غذایی سالم شما باشد.

فاقد چربی و کلسترول

94 درصد آب نارگیل را آب تشکیل می دهد. این نوشیدن فاقد کلسترول و چربی می باشد. البته بهتر است در زمان خرید به تاریخ انقضای محصول نگاه کنید. زیرا آب نارگیل پس از مدتی ممکن است مواد مغذی خود را از دست دارده و طعم عجیبی داشته باشد.

آب نارگیل برای پیشگیری از سنگ کلیه

بر اساس گزارش مؤسسه ی ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی، 11 درصد مردان و 6 درصد زنان آمریکا، حداقل یک بار در طول زندگی خود به سنگ کلیه مبتلا می شوند. هیدراته ماندن بدن، یکی از راه های پیشگیری از سنگ کلیه است. نوشیدن آب نارگیل در یک رژیم غذایی می تواند به شست و شوی سیستم گوارشی و هیدراته ماندن بدن کمک کند. طبق مطالعه ای که در سال 2018 انجام شد، آب نارگیل باعث افزایش حذف پتاسیم، کلرید و سیترات در ادرار می شود. سنگ کلیه انواع مختلفی دارد. اگر پزشک مصرف پتاسیم بیشتر را توصیه کند، آب نارگیل می تواند گزینه ی مناسبی باشد.

پوست سالم

مراحل ابتدایی مطالعه ای در سال 2017 نشان می دهد که آب نارگیل به دلیل خواص ضد میکروبی، می تواند برای آکنه مفید باشد. همچنین، نوشیدن آب نارگیل می تواند با خنثی کردن اثرات رادیکال های آزاد، به سیستم آنتی اکسیدانی بدن کمک کند.


دکتر کرمی متخصص زگیل تناسلی در تهران

1/5 - (1 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حجت شنبه ۶ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 284 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر، خدمت شما دکتر گرانقدر و با حوصله ، حدود یکسال هست که پس از تخلیه مثانه و بلند شدن از توالت تا حدود چند دقیقه مقدار خیلی کمی ادرار خارج میشه و حتما بایستی از دستمال کاغذی برای سر آلت استفاده کنم و الا لباس زیر آغشته به ادرار میشه ، پارسال سونوگرافی انجام دادم و گفتند مقداری پروستات متورم هست ولی نگران کننده نیست و دکتر قطره خوراکی روغن کدو تجویز کردند و چند ماهی استفاده کردم ولی تغییری حاصل نشد و امسال مجدد به دکتر دیگه ای مراجعه کردم و قرضی تجویز شد که اون رو هم حدود یک ماه استفاده کردم ولی باز هم نتیجه نداشت ، لطفا راهنمایی بفرمائید.
    در ضمن سابقه دو بار دفع سنگ کلیه البته زیر ۵ میلیمتر و واریکوسل هم دارم ، سن ۴۲ سال و متاهل هستم .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۶ آذر ۰( 2 سال پیش)
      سونوگرافی کلیه ها و مجاری ادراری و مثانه انجام بدید
    2. تصویر کاربر حجت شنبه ۶ آذر ۰( 2 سال پیش)
      سلام ، سونوگرافی کلیه و مثانه رو سه بار چند ماه پیش انجام دادم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۶ آذر ۰( 2 سال پیش)
      عکسش رو بقرستید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۲ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 389 مشاهده پرسش
    سلام
    در سونوگرافی مادرم Left Kidney Fullness دیده شده. میگویند اخیرا دردهایی با شدت متوسط هم در ناحیه کمر و شکم داشتند که منشا آن مشخص نبوده.
    آیا موضوع مهمی است و نیاز به پیگیری از طریق مراجعه به پزشک متخصص اورولوژی دارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲ آذر ۰( 2 سال پیش)
      سی تی اسکن شکم و لگن انجام بدن
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲ فروردین ۹۷( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    سلام بنده حدود 2 سال است که درگیر سنگ کلیه هستم و متاسفانه هر سه ماه یک بار سنگ تولید شده الان از ابان ماه یک سنگ به قطر 7 میلی متر درست شده بود که بعد از مراجعه به پزشک در سنوگرافی معلوم شد که مقداری پروستات نیز بزرگ شده 44 سی سی تا امروز هم سنگ دفع نشده ولی دردی ملایم بعضی اوقات در نوک الت تناسلی به صورت رفت و برگشت هست که اذیت کننده میباشد سوال اول اینکه ایا نیاز به سنگ شکن دارم و دوم چکار کنم که اینقدر سنگ درست نشود
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
      سلام وپوزش از تاخير اين سنگ حالب كليه را خراب ميكند بايد عمل سنگ شكني حالب انجام دهيد فيلم من در سايتم را ببينيد شنبه تماس٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر