جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بزرگی خوش خیم پروستات و مراقبت های پس از درمان جراحی آن

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

بزرگی خوش خیم پروستات (هیپرپلازی خوش خیم پروستات BPH) بعد از 50 سالگی بروز می کندو 55-50 درصد مردان دچار این مشکل می شوند.

بیشترین میزان بروز آن در سن 80-75 سالگی است.

پروستات چیست و چرا بزرگ می شود؟

پروستات غده ای است که در گردن مثانه قرار می گیرد و عملکرد آن ترشح فروکتوز، پروستاکلاندین ها، مواد ضدمیکروبی و مواد دیگر از جمله ترشح مایع منی است. با بزرگ شدن و فشار به گردن مثانه، راه عبور ادرار تنگ و یا بسته شده و خروج ادرار با مشکل روبرو می شود.

نمونه برداری از پروستات بزرگی خوش خیم پروستات
نمونه برداری از پروستات بزرگی خوش خیم پروستات

علت بزرگی خوش خیم پروستات نامعلوم است، اما دانشمندان معتقدند که عوامل هورمونی (تغییرات هورمونی)، عدم تعادل هورمون های مردانه، عفونت های مزمن ادراری، عوامل اقتصادی، اجتماعی و اثرات نژادی در بروز آن تاثیر دارند.

پیشگیری خاصی برای بزرگی خوش خیم پروستات وجود ندارد. با مراجعه به موقع و گرفتن شرح حال و معاینه از طریق مقعد (رکتال)  توسط پزشک و  انجام سونوگرافی می توان به بزرگی و بیماری های دیگر پروستات پی برد و اقدام به درمان های بعدی نمود.

علائم و نشانه ها بزرگی خوش خیم پروستات

تکرر ادرار ، احساس نیاز فوری به دفع ادرار، ادرار شبانه (بیش از یکبار)، احساس فشارهای شکمی، کاهش فشار جریان ادرار، بند آمدن ادرار، قطره قطره ادرار کردن پس از پایان دفع ادرار، عدم احساس تخلیه کامل ادرار، احتباس شدید ادراری، عفونت های مکرر ادرار و در صورت عدم درمان گشادشدن لگنچه های کلیه، صدمه به کار کلیه ها و عواقب بعدی نارسایی کلیه می باشد. تغییرات ساختمان مثانه و تشکیل سنگ در مثانه نیز از دیگر عوارضی است که ممکن است رخ دهد.

تشخیص بیماری بزرگی خوش خیم پروستات

اخذ شرح حال دقیق و معاینه پروستات، سونوگرافی و سیستوسکوپی، سه روش اصلی تشخیص این بیماری هستند.

درمان بزرگی خوش خیم پروستات

درمان بزرگی خوش خیم پروستات بستگی به شدت علائم و عوارض و علائم ناشی از آن، سن و شرایط عمومی بیمار دارد. ابتدا از درمان دارویی استفاده می شود. در صورت عدم بهبودی و ایجاد انسداد مسیر ادراری، بر حسب اندازه پروستات و علائم و شرایط بیمار، از دو روش رایج جراحی پروستات (پروستاتکتومی) استفاده می شود.

۱- تراشیدن پروستات با ابزارهای مخصوص از طریق مجرای ادرار (TUR)

۲- روش جراحی باز و درآوردن کامل پروستات (جراحی شکمی)

مراقبت های بعد از عمل در بیمارستان

۱- تا 24 ساعت در تخت استراحت خواهید کرد و در صورت درد، به شما مسکن تزریق خواهد شد.

۲- بعد از عمل، مرتب سرفه کنید و تنفس عمیق داشته باشید. در هنگام سرفه، کشیدن نفس عمیق و یا تمرینات تنفسی با دست یا با یک بالش کوچک، محل جراحی خود را حمایت کنید.

۳- جهت پیشگیری از تشکیل لخته در پاها، ممکن است برای شما جوراب طبی کشی تجویز شود. ابتدا پاها را کمی (15 تا 30 درجه) بالا بیاورید و سپس جوراب را بپوشید. موقع پوشیدن، جوراب نباید چین و چروک داشته باشد تا فشاری به رگ های پا وارد نشود. روزی دو بار به مدت 20 دقیقه آن را باز کنید و سپس مجدداً بپوشید.

۴- ادرار شما برای چند روزی خونی خواهد بود که یک امر طبیعی است، لذا نگران نباشید. برای جلوگیری از لخته شدن خون (که موجب انسداد ادرار می شود)، از راه سوند فولی (سه راهه) مثانه شستشو داده می شود تا ادرار به راحتی خارج گردد. معمولاً پس از چند روز پزشک دستور خارج نمودن سوند ادراری را می دهد، اما ممکن است در مواردی با سوند ادراری مرخص شوید.

۵- به محض اجازه پزشک، با کمک پرستار از تخت خارج شوید. با قدم زدن، روند بهبودی بیماری تسریع می شود و از لخته شدن خون در عروق پاها جلوگیری می شود.

۶- معمولاً پس از چند روز پزشک دستور خارج نمودن سوند ادراری را می دهد، اما ممکن است در مواردی با سوند ادراری مرخص شوید.

۷- هنگام راه رفتن کیسه ادرار باید پایین تر از سطح بدن باشد ولی مواظب باشید کشیده نشود و به محض اینکه دو سوم کیسه پر شد، می بایست تخلیه گردد.

 آموزش مراقبت از خود در منزل

۱- در منزل به طور مرتب راه بروید، تحرک داشته باشید و از نشستن به مدت طولانی (بیش از 2 ساعت ) خودداری کنید.

۲- هنگام دفع زور نزنید و با رعایت رژیم غذایی نظیر سبزیجات و میوه جات و یا با مصرف ملین طبق نظر پزشک، از پیدایش یبوست جلوگیری کنید. رژیم غذایی شما معمولی خواهد بود مگر پزشکتان نظر دیگری داشته باشد.

۳- مایعات زیاد بنوشید (8 تا 10 لیوان) تا ادرار رقیق شود. بعد از شروع مصرف مایعات، از آب، چای کمرنگ، آب کمپوت (سیب، گلابی، آناناس) استفاده کنید و برای مدتی از آب میوه های خام استفاده نکنید. از مصرف غذاها و نوشابه های محرک سیستم عصبی مثل کافئین (قهوه و نوشابه های حاوی کولا مثل کوکاکولا) و نوشابه های الکلی خودداری کنید.

۴- مرتب با ورزش هاش پرینه مثل جمع کردن و شل کردن عضلات باسن و ایستادن و نشستن، عضلات ناحیه باسن را تقویت کنید (10 بار در ساعت). هر روز دوش بگیرید و برای تسکین ناراحتی ناحیه پرینه از لگن آب گرم طبق نظر پزشک می توانید استفاده کنید.

۵- هنگام ادرار کردن جریان ادرار را قطع و وصل کنید. این کار به تقویت اسنفکتر ها و کنترل ادرار کمک می کند.

۶- تا مدتی ممکن است بی اختیاری داشته باشید، این امری طبیعی است بنابراین نگران نباشید. این نوع بی اختیاری مدتی طول می کشد و به مرور برطرف خواهد شد.

۷- 8 هفته بعد از جراحی مجاز به فعالیت جنسی هستید. در صورت ناتوانی جنسی از مشاوره پزشک کمک بگیرید.

۹- تعویض پانسمان در منزل یا درمانگاه باید با روش استریل انجام شود.

۱۰- داروهایی که برایتان تجویز شده را به موقع استفاده کنید و مقدار آن را کم و یا زیاد نکنید. چنانچه مصرف دارویی را فراموش کردید، اگر نزدیک به ساعت بعدی است آن را نخورید و داروی ساعت بعدی را مصرف کنید.

11- اندازه گیری درجه حرارت از راه مقعد، تنقیه، رکتال تیوب (لوله مخصوص دفع گاز از روده) و شیاف ممنوع می باشد.

12- در صورت پیدایش علائم و نشانه هایی مثل بسته شدن راه ادرار، احساس پری در مثانه، احساس نیاز به دفع ادرار، اسپاسم (گرفتگی عضلات) مثانه، نشت ادرار اطراف سوند، کاهش ادرار یا قطع ادرار در کیسه به مدت 4 ساعت و علائم عفونت ادراری شامل تب ، لرز، گیجی و بی قراری فورا ًبه جراح خود گزارش دهید.

13- 4 تا 6 هفته از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید و فعالت های خود را به مرور افزایش دهید.

۱۴- از رانندگی در جاده های پر دست انداز خودداری کنید و حد مجاز رانندگی حداکثر 2 ساعت می باشد.

۱۵- جواب نمونه پروستات ارسالی به آزمایشگاه را بعد از 14-10 روز از بخش پاتولوژی دریافت و به پزشک خود نشان دهید.

16- به تاریخ ویزیت بعدی که برای شما تعیین شده توجه کنید و در آن تاریخ مراجعه نمایید.

 دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4.2/5 - (28 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سراج پنجشنبه ۱۴ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 227 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید
    حدود هفت ماه میشه که به التهاب پروستات دچار شدم (به دلیل تخلیه منی در مقعد یک فرد) که علائمی مانند سوزش و خارش مجاری ادراری و مقعد و سر آلت تناسلی داشتم و از دو ماه پیش دکتر تشخیص پروستاتیت داد (حجم پروستاتم 20 سی سی بود و آزمایش ترشحات منی هم نگرفت و کشت ادرارم هم بدون عفونت بود) بهم سیپروفلوکساسین 500 و تامسولوسین داد که دارم مصرف میکنم کمی بهتر شدم ولی علائم کاملا برطرف نشده ، به خاطر شیوع کرونا امکان مراجعه به پزشک ندارم و نمی‌دونم که تا کی مصرف دارو رو ادامه بدم ؟ آیا داروی دیگری هم لازمه در کنار این دارو ها استفاده کنم یا خیر؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۳ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)
      از نظر من داروها را قطع كنيد ورزش كنيد در اب گرم بشبنيد واهميت ندهيد
    2. تصویر کاربر سراج چهارشنبه ۱۳ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)
      با سپاس از راهنماییتون ، یعنی بدون نیاز به دارو عفونت به مرور زمان برطرف میشه؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۴ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)
      با زمان بله
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر مجید چهارشنبه ۲۸ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 279 مشاهده پرسش
    جناب دکتربنده همه عکسهاومدارک وشرح حال روفرستادم خدمتتون وازشماخاهش کردم بفرماییدبیماری بنده التهاب پروستات هست یاعصب مثانه؟گاهی وقتاک دستشویی میرم ی حدی ک ادرامیادبعدازون بایدباانقباظ وانبساط تخلیه کنم بقیه شو،ب اضافه اینکه ازعلاءم پروستاتیت فقط تکررشودارم واحساس دفع ادراربعدازهربارک دستشویی میرم،دورشمابگردم دستتون رومیبوسم وازشماخاهشمندم ک بفرماییدمشکل من چیه؟من وقتی دستشوی میرم ادرارم یجاتخلیه نمیشه بعدازدفع باانقباظ وانبساط بریده بریده میادادرارم دکترجان پروستات بنده ملتهب نشده ک فشارب مجراومثانه بیاره ک باعث تکرربشه؟دکترخوشتیپ وخوش بیان الهی ک من دورت بگردم ک بی تملق واقعابنده شماروبی نهایت دوس دارم اونچه ک دکتربنده گفت وحس خودمه اینه ک بعدازاون رابطه ازمقعدک البته آلتم راکامل داخل مقعدطرف نکردم پروستاتم عفونی وملتهب شده
    1. تصویر کاربر مجید یکشنبه ۱۸ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      دکترجان جواب سوال روندادید
    2. تصویر کاربر مجید یکشنبه ۱۸ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      باتوجه ب مدارک وشرح حال مشکل بنده ب تشخیص شماکوچک شدن مثانه س یامثانه نوروژنیک ویاالتهاب پروستات؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۹ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
    4. تصویر کاربر مجید دوشنبه ۱۹ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      سوالم اینه ک چرامدام حتی بعدازدستشویی احساس ادراردارم؟واینکه چراوقتی سوندزدن باوجوداینکه بازبودبنده بشدت احساس دفع داشتم حتی تاساعتهابعد؟سوال آخرم اینه ک ادراروقتی میکنم فشارش کمه وآخراش ک میشه جریان ادرارکج میشه ب سمت آلت بعدقط میشه وبایدیکم زوربزنم تاباقیمونده ش خالی بشه،بنظرتون پروستاتیت مزمن نیست؟دفع مدفوع هم ک میکنم این احساس ادرار شدتش بیشتره،خودمم ک نگه میدارم ک دستشوی نرم اجابت مزاج پیدامیکنم
      void volume 166
      max flow rate 12
      pattern of voiding interuppted
      sensation hyper
      cystometric capacity 160
      تشخیص
      low flow rate
      low systometric capacity
    5. تصویر کاربر مجید سه شنبه ۲۰ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      آب فراوان هم ک ب فرمایش خودتون بخورم اساساب مشکل میخورم چون فاصله دستشوی رفتنم میشه نیم ساعت ۱بار،بعنوان مثال دیروزطبق فرمایشتون آب خوردم ولی ب حدکافی بعدرفتم ۲۰۰سی سی دفع کردم،نیم ساعت بعدش بخاطرفشاررفتم و۱۷۰سی سی دفع ودوباره ۴۰دقیقه بعدش حدود۸۰سی سی دفع کردم،معلم هم هستم جناب دکترواین موضوع کارم رواساسادچاراشکال کرده همیشه هم احساس ادراردارم وبیش ازمثانه احساس ادرار رو درمجراحس میکنم حدود۱۴سالم هست ک گرفتارشم مطمءن باشیددکترک مشکلم وسواس ادرارنیست،خاهشاکمک کنید
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۸ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      مشكل شما كوچك بودن مثانه است عوض ٥٠٠ يك صد وشصت سيسي است
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر ۲۵۱ یکشنبه ۱۸ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 224 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقت بخیر..پسر هستم و ۳۱ سال سن دارم..سه سال پیش یه رابطه ی خطرناک داشتم که منجر به عفونت پروستات شد..دکتر بهم دارو داد چند ماه مصرف کردم بهتر شدم ولی دوباره بعد از گذشت یکسال سوزش در بین مقعد و بیضه ها بعد از خروج منی تا چند ساعتی حس میکنم..خواستم راهنمایی کنید چطوری خوب بشم و اینکه در ازدواجم نگران اسپرم سازی و بارداری هستم..اگه میشه راهنماییم کنید ممنونم..عکس آزمایش پیوست میشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۸ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      اکر نگرانی ازمایش اسپرم بدهید
  • تصویر کاربر تالش چهارشنبه ۱۴ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 256 مشاهده پرسش
    پدرم بعد از عمل پروستات ودر واقع بعد از 20 روز به شدت دچار خونریزی شدن و
    عمل باز نداشته بطوری که در بیمارستان بستری هستش
    چندین روزه و سنشون 72 ساله و psa هم بالاتر از 7بوده سرم شستشو بهش وصل شده و بعد از چند روز شروع به پیاده روی کم کرده در بیمارستان و دوباره خونی شدن ادرار و دکتر دوباره گفتن که باید د ر بیمارستان بمونن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۴ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر Pedram جمعه ۲ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 243 مشاهده پرسش
    سلام
    ممنون از پاسخگویی شما
    من 36 سالمه نتیجه ازمایش پروستاتم به شرح زیره،میخواستم ببینم مشکلی هست یانرماله؟
    Psa : 0589
    F psat psa: 053 Ratio
    Free psa: 031
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      کاملا مرمال تست
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      نرمال
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر امیر دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 271 مشاهده پرسش
    سلام پدرم 67 سال سن دارد و چندین بیماری دارد عمل قلب 9سال پیش داشته و پارکینسون 13سال دارد و بزرگی پروستات چند سال هست که دارد و کلیه چپ هم از کار افتاده . در ماه اردیبهشت حجم پروستات در سونوگرافی 38 cc بودولی سونوگرافی جدیدحجم پروستات 72ccهست و نوشته شده مثانه دیلاته میباشد و بیمار قادر به تخلیه نبوده و 800 cc باقیمانده دیده شده که پزشک سوند وصل کردن و بعد یک هفته سوند را کشیدن ولی بعد از کشیدن سوند باز ادرار تخلیه نمیشه آیا دوباره باید سوند وصل کند یا در بیمارستان بستری شود و عمل پروستات انجام شود . دکتر ها گفتن به علت پارکینسون عمل پروستات سخته و شاید بی اختیاری ادرار پیدا کنه لطفا راهنمایی کنید چه کاری انجام دهیم . با تشکر فراوان .در ضمن bun 24.5 و creatinine 1.3 بود دو ماه پیش. و psa 1.2 و free psa 0.3 و fre psa/psa 0.25 بود در ماه اردیبهشت . لطفا راهنمایی کنید ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر مجید پنجشنبه ۱۶ آبان ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 236 مشاهده پرسش
    ایا مصرف فیناستراید 1جهت مو در سنین بالای 50سال میتواند عوارض قابل توجه همراه داشته باشد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۶ آبان ۹۸( 4 سال پیش)
      باعث از بین رقتن تنوان ومیل جنسی میشود قطع کنید
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۹ آبان ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 298 مشاهده پرسش
    سلام و ادب. مدت 4 ماهه که کپسول امنیک رو مصرف میکنم برای قطره قطره آمدن ادرار اثر خوبی داشته. تا چند مدت باید ادامه بدم مصرف امنیک رو؟
    ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۹ آبان ۹۸( 4 سال پیش)
      اگر جواب ندهد باید عمل کنید
  • تصویر کاربر احمدی شنبه ۴ آبان ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 271 مشاهده پرسش
    سلام
    پدر من 49 سال سن دارد سال گذشته درد در ناحیه زیر شکمی و تب زیر شکمی و بیضه به دکتر مراجعه کرد آزمایش psa =6.3 بود داروی سیپروفلوکساسین 500 و تاموسیلین تجویز کرد و بعد 30 روز دوباره آزمایش psa= 8.5 شد چون داروها رو ناقص خورده بود بعد دوباره داروها رو مرتب مصرف کرد (امنیک ) بهش اضافه شدpsa =6.3 شد بعد دوباره مصرف داروها ( امنیک) بعد 2 ماه psa=4.7 دکتر دوباره داروها رو تغییر داد به افلو کینول 300 و تاموسین هر 24 ساعت الان psa = 8.5 رسید الان مشکل چیه ؟
    اما free psa=1.5 تا 1.7 بوده
    Free psa total psa 0.17
    بوده تو این مدت ها و دردها کم شده اما تموم نشده سونوگرافی هم همه نرمال است
    خواهشمندم راهنمای دقیق کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۴ آبان ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر خسروی جمعه ۲۶ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 284 مشاهده پرسش
    با عرض سلام. پدرمن59 سالشه. برای چکاپ سالیانه تست PSAانجام داد که عددش25بود. 3بارتکرار شد و هر3باربالابود. بیوپسی از پروستات انجام دادیم adenocarcinoma تشخیص داده شد. در whole body bone scanمتاستازی دیده نشد. میخواستم بدونم روش درمان چیه؟ آیا باید رادیکال پروستاتکتومی انجام بشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۶ مهر ۹۸( 4 سال پیش)
      اصلا نگران نباشید بیایید درست میکنم02122642744 09351142080 بفرمایید برای عمل جراحی پروستات خارج از نوبت
    2. تصویر کاربر خسروی جمعه ۲۶ مهر ۹۸( 4 سال پیش)
      پس عمل حتما باید انجام بشه؟رادیکال پروستاتکتومی؟اگر به انفنود های اطراف سرایت نکرده باشه امکانش هست که با پرتودرمانی درمان بشه؟لازمه سی تی اسکن از لگن از نظر بررسی لنفوپاتی انجام بشه؟
    3. تصویر کاربر خسروی جمعه ۲۶ مهر ۹۸( 4 سال پیش)
      پس عمل حتما باید انجام بشه؟رادیکال پروستاتکتومی؟اگر به انفنود های اطراف سرایت نکرده باشه امکانش هست که با پرتودرمانی درمان بشه؟لازمه سی تی اسکن از لگن از نظر بررسی لنفوپاتی انجام بشه؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۶ مهر ۹۸( 4 سال پیش)
      چون اسکور ۶است احتمال متاستاز نزدیکی صفر است وبهتر است بعد از یک ماه بعد از نمونه برداری رادیکال پروستاتکتومی شودا
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر