جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بزرگی خوش خیم پروستات و مراقبت های پس از درمان جراحی آن

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

بزرگی خوش خیم پروستات (هیپرپلازی خوش خیم پروستات BPH) بعد از 50 سالگی بروز می کندو 55-50 درصد مردان دچار این مشکل می شوند.

بیشترین میزان بروز آن در سن 80-75 سالگی است.

پروستات چیست و چرا بزرگ می شود؟

پروستات غده ای است که در گردن مثانه قرار می گیرد و عملکرد آن ترشح فروکتوز، پروستاکلاندین ها، مواد ضدمیکروبی و مواد دیگر از جمله ترشح مایع منی است. با بزرگ شدن و فشار به گردن مثانه، راه عبور ادرار تنگ و یا بسته شده و خروج ادرار با مشکل روبرو می شود.

نمونه برداری از پروستات بزرگی خوش خیم پروستات
نمونه برداری از پروستات بزرگی خوش خیم پروستات

علت بزرگی خوش خیم پروستات نامعلوم است، اما دانشمندان معتقدند که عوامل هورمونی (تغییرات هورمونی)، عدم تعادل هورمون های مردانه، عفونت های مزمن ادراری، عوامل اقتصادی، اجتماعی و اثرات نژادی در بروز آن تاثیر دارند.

پیشگیری خاصی برای بزرگی خوش خیم پروستات وجود ندارد. با مراجعه به موقع و گرفتن شرح حال و معاینه از طریق مقعد (رکتال)  توسط پزشک و  انجام سونوگرافی می توان به بزرگی و بیماری های دیگر پروستات پی برد و اقدام به درمان های بعدی نمود.

علائم و نشانه ها بزرگی خوش خیم پروستات

تکرر ادرار ، احساس نیاز فوری به دفع ادرار، ادرار شبانه (بیش از یکبار)، احساس فشارهای شکمی، کاهش فشار جریان ادرار، بند آمدن ادرار، قطره قطره ادرار کردن پس از پایان دفع ادرار، عدم احساس تخلیه کامل ادرار، احتباس شدید ادراری، عفونت های مکرر ادرار و در صورت عدم درمان گشادشدن لگنچه های کلیه، صدمه به کار کلیه ها و عواقب بعدی نارسایی کلیه می باشد. تغییرات ساختمان مثانه و تشکیل سنگ در مثانه نیز از دیگر عوارضی است که ممکن است رخ دهد.

تشخیص بیماری بزرگی خوش خیم پروستات

اخذ شرح حال دقیق و معاینه پروستات، سونوگرافی و سیستوسکوپی، سه روش اصلی تشخیص این بیماری هستند.

درمان بزرگی خوش خیم پروستات

درمان بزرگی خوش خیم پروستات بستگی به شدت علائم و عوارض و علائم ناشی از آن، سن و شرایط عمومی بیمار دارد. ابتدا از درمان دارویی استفاده می شود. در صورت عدم بهبودی و ایجاد انسداد مسیر ادراری، بر حسب اندازه پروستات و علائم و شرایط بیمار، از دو روش رایج جراحی پروستات (پروستاتکتومی) استفاده می شود.

۱- تراشیدن پروستات با ابزارهای مخصوص از طریق مجرای ادرار (TUR)

۲- روش جراحی باز و درآوردن کامل پروستات (جراحی شکمی)

مراقبت های بعد از عمل در بیمارستان

۱- تا 24 ساعت در تخت استراحت خواهید کرد و در صورت درد، به شما مسکن تزریق خواهد شد.

۲- بعد از عمل، مرتب سرفه کنید و تنفس عمیق داشته باشید. در هنگام سرفه، کشیدن نفس عمیق و یا تمرینات تنفسی با دست یا با یک بالش کوچک، محل جراحی خود را حمایت کنید.

۳- جهت پیشگیری از تشکیل لخته در پاها، ممکن است برای شما جوراب طبی کشی تجویز شود. ابتدا پاها را کمی (15 تا 30 درجه) بالا بیاورید و سپس جوراب را بپوشید. موقع پوشیدن، جوراب نباید چین و چروک داشته باشد تا فشاری به رگ های پا وارد نشود. روزی دو بار به مدت 20 دقیقه آن را باز کنید و سپس مجدداً بپوشید.

۴- ادرار شما برای چند روزی خونی خواهد بود که یک امر طبیعی است، لذا نگران نباشید. برای جلوگیری از لخته شدن خون (که موجب انسداد ادرار می شود)، از راه سوند فولی (سه راهه) مثانه شستشو داده می شود تا ادرار به راحتی خارج گردد. معمولاً پس از چند روز پزشک دستور خارج نمودن سوند ادراری را می دهد، اما ممکن است در مواردی با سوند ادراری مرخص شوید.

۵- به محض اجازه پزشک، با کمک پرستار از تخت خارج شوید. با قدم زدن، روند بهبودی بیماری تسریع می شود و از لخته شدن خون در عروق پاها جلوگیری می شود.

۶- معمولاً پس از چند روز پزشک دستور خارج نمودن سوند ادراری را می دهد، اما ممکن است در مواردی با سوند ادراری مرخص شوید.

۷- هنگام راه رفتن کیسه ادرار باید پایین تر از سطح بدن باشد ولی مواظب باشید کشیده نشود و به محض اینکه دو سوم کیسه پر شد، می بایست تخلیه گردد.

 آموزش مراقبت از خود در منزل

۱- در منزل به طور مرتب راه بروید، تحرک داشته باشید و از نشستن به مدت طولانی (بیش از 2 ساعت ) خودداری کنید.

۲- هنگام دفع زور نزنید و با رعایت رژیم غذایی نظیر سبزیجات و میوه جات و یا با مصرف ملین طبق نظر پزشک، از پیدایش یبوست جلوگیری کنید. رژیم غذایی شما معمولی خواهد بود مگر پزشکتان نظر دیگری داشته باشد.

۳- مایعات زیاد بنوشید (8 تا 10 لیوان) تا ادرار رقیق شود. بعد از شروع مصرف مایعات، از آب، چای کمرنگ، آب کمپوت (سیب، گلابی، آناناس) استفاده کنید و برای مدتی از آب میوه های خام استفاده نکنید. از مصرف غذاها و نوشابه های محرک سیستم عصبی مثل کافئین (قهوه و نوشابه های حاوی کولا مثل کوکاکولا) و نوشابه های الکلی خودداری کنید.

۴- مرتب با ورزش هاش پرینه مثل جمع کردن و شل کردن عضلات باسن و ایستادن و نشستن، عضلات ناحیه باسن را تقویت کنید (10 بار در ساعت). هر روز دوش بگیرید و برای تسکین ناراحتی ناحیه پرینه از لگن آب گرم طبق نظر پزشک می توانید استفاده کنید.

۵- هنگام ادرار کردن جریان ادرار را قطع و وصل کنید. این کار به تقویت اسنفکتر ها و کنترل ادرار کمک می کند.

۶- تا مدتی ممکن است بی اختیاری داشته باشید، این امری طبیعی است بنابراین نگران نباشید. این نوع بی اختیاری مدتی طول می کشد و به مرور برطرف خواهد شد.

۷- 8 هفته بعد از جراحی مجاز به فعالیت جنسی هستید. در صورت ناتوانی جنسی از مشاوره پزشک کمک بگیرید.

۹- تعویض پانسمان در منزل یا درمانگاه باید با روش استریل انجام شود.

۱۰- داروهایی که برایتان تجویز شده را به موقع استفاده کنید و مقدار آن را کم و یا زیاد نکنید. چنانچه مصرف دارویی را فراموش کردید، اگر نزدیک به ساعت بعدی است آن را نخورید و داروی ساعت بعدی را مصرف کنید.

11- اندازه گیری درجه حرارت از راه مقعد، تنقیه، رکتال تیوب (لوله مخصوص دفع گاز از روده) و شیاف ممنوع می باشد.

12- در صورت پیدایش علائم و نشانه هایی مثل بسته شدن راه ادرار، احساس پری در مثانه، احساس نیاز به دفع ادرار، اسپاسم (گرفتگی عضلات) مثانه، نشت ادرار اطراف سوند، کاهش ادرار یا قطع ادرار در کیسه به مدت 4 ساعت و علائم عفونت ادراری شامل تب ، لرز، گیجی و بی قراری فورا ًبه جراح خود گزارش دهید.

13- 4 تا 6 هفته از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید و فعالت های خود را به مرور افزایش دهید.

۱۴- از رانندگی در جاده های پر دست انداز خودداری کنید و حد مجاز رانندگی حداکثر 2 ساعت می باشد.

۱۵- جواب نمونه پروستات ارسالی به آزمایشگاه را بعد از 14-10 روز از بخش پاتولوژی دریافت و به پزشک خود نشان دهید.

16- به تاریخ ویزیت بعدی که برای شما تعیین شده توجه کنید و در آن تاریخ مراجعه نمایید.

 دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4.2/5 - (28 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مرتضی سه شنبه ۱۸ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 55 مشاهده پرسش
    مردی 77 ساله هستم. براساس آخرین آزمایش و سونوگرافی اندازه پروستات 70 سی سی و PSA ، 1.63 می باشد. پزشک من اعتقاد دارد باید عمل کنم TURP. مشکل من قطع و وصل ادرار و گاهی هم خیلی زمان می برد تا شروع شود. ایا عمل لازم است؟ نظر جنابعالی چیست.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      سلام حتما قبل از انجام عمل جراحی نوار مثانه انجام دهید در صورت تمایل به انجام نوار مثانه شماره ی شما با همکاران مطب به اشتراک گذاشته خواهد شد
  • تصویر کاربر سلیمی شنبه ۱۵ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 63 مشاهده پرسش
    پدرم از ۴ سال پیش برای درمان پروستات ۳ ماه یکبار تزریق میکرورلین انجام میدادند در سال ۹۹ پرتودرمانی کردند و بعد از پرتودرمانی همچنان دیفرلین یا زولادکس تزریق میکردند psa نرمال شد ولی چند سال هست بخاطر تزریق این دارو هر یک ساعت تعریق زیاد دارند ، روزی ۲ بار کپسول پرگابالین ۷۵ مصرف میکنند ولی تاثیری ندارد( مجسترول و گاباپنتین هم مصرف کردند تاثیر نداشتن) آیا برای این تعریق زیاد درمانی هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۵ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      نه متاسفانه شرکت آسترازنکا که تولید کننده ی زولادکس هست اصرار دارند که چند ماه ادامه داره و بهتر میشه ولی متاسفانه تو بعضی افراد حتی بعد چند ماه هم خوب نمیشه
  • تصویر کاربر مهدی شنبه ۸ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 55 مشاهده پرسش
    با سلام اینجانب حدود ۸ماه پیش بدلیل اینکه احساس داغی در بیضه ها داشتم ونشستن برایم با مشکل همراه بودبه دکتر مراجعه کردم که تشخیص التهاب پروستات دادن.با آنتی بیوتیک وقرص پروستاتان بهتر شدم ولی دوباره عود کرد واین بار از کلیه مثانه پروستات وبیضه ها سونو گرافی گرفتم کا فقط کمی پروستات بزرگی داشت.ودر آزمایش psa نیز عدد ۱۳ را نشان می داد که با آنتی بیوتیک پایین آمد ودکتر معالج گفتند عالیه.وقرص پروستا فورت برای ۶ماه تجویز نمودند.الان در حدود ۲ماه استفاده میکنم ولی هر بار بعداز رابطه جنسی مایع منی قرمز رنگ میباشد واحساس سنگینی دربیضه و احساس زخم در پوست در قسمت نشیمنگاه رادارم. درضمن واریکوسل نیز دارم خواهشمنداست بنده را آهنمایی نمایید. فقط در ۸ ماه پیش بیضه ها تیر می کشید وسر آلت نیز بعضی اوقات سوزش داشت که الان تیرکشیدن وسوزش را ندارم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۸ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      سلام حتما آزمایش PsA تکرار شود تا ۶ ماه هر روز نیم ساعت در لگن آب گرم بنشینید قرص افلوکساسین ۳۰۰ هر ۱۲ ساعت تامسولوسین هر شب ملوکسیکام ۷/۵ هر ۱۲ ساعت بیماری شما میزان عود بالا و نیاز به درمان طولانی مدت دارد
  • تصویر کاربر فرشاد دوشنبه ۱۳ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 86 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دکتر با سلام و خسته نباشید خدمت دکتر
    بنده 32سال سن دارم حدود 2سالی هست که از قرص پروترال برای بزرگی پروستات که در سونوگرافی با
    {اکوی پارانشیم پروستات هموژن بدون فوکوس های کلسیفیه مشاهد شد و سیمینال ورزکول نرمال
    (volume 27cc-+10{fe24545bfab4637005f7b45197524107d8f015928675641711c4678456f1139d})حجم تقریبی پروستات}

    استفاده میکنم سابقه سنگ کلیه از 14سالگی دارم 5میل و 7میل و9میل دفع کردم.
    تقریبا اثر بخشی قابل قبولی داشته ولی اکثر مواقع مشکل نعوظ دارم گاهی اوقات انزال معکوس دارم گاه گاهی درد خفیف قفسه سینه و در روز شاید یک بار احساس تنگی نفس و افت فشار درحد چند ثانیه داشته باشم
    قبل از پروترال از قرص گیاهی پروستات حدود یکسال مصرف کردم روزی 3بار،یک ماه اول اثر خوبی داشت و رفته رفته اثرش بسیار کم شد
    سوال من از خدمت شما

    1. با توجه به سن من ادامه دادن مصرف قرص پروترال صحیح است ایا جایگزینی دارد؟

    2.برای رفع مشکل نعوظ می توانم از سیلدنافیل استفاده کنم تداخل دارویی با پروترال ندارد اگر ندارد مقدار و نحوه مصرف اگر دارد چ دارویی استفاده کنم ؟

    3.با شرایط فعلی من بهترین راه درمانم چیست؟

    بسیار سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۳ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      سلام بدون مصرف پروترال مشکلی در ادرار کردن دارید ؟ ادرار باریک میاد ؟ فشارش کم شده ؟ یا صرفا بخاطر بزرگی پروستات مطرح شده در سونو میخورید ؟
    2. تصویر کاربر فرشاد دوشنبه ۱۳ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      بله مشکل ادرار داشتم. هم باریک هم خیلی کم فشار و کامل تخلیه نمیشد. تاخیر در شروع ادرار
      الان ک پروترال مصرف میکنم این علایم رو با شدت خیلی کمتر دارم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۳ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      برای اینکه عارضه انزال معکوس کمتر بشه قرص پروترال اپاس مصرف کنید . البته ترجیحا یک بار سیستوسکوپی شوید . برای نعوظ تادالافیل ۱۰ دو ساعت قبل رابطه بخورید البته با فاصله باشه با پروترال چون هردو افت فشار میدن
    4. تصویر کاربر فرشاد دوشنبه ۱۳ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      برای درمان بزرگی پروستات و کوچک شدنش در این سن راه دیگری جز مصرف پروترال وجود ندارد؟
      تا اخر عمر باید مصرف کنم؟
      چون فقط عضلات رو شل میکند با قطع دارو سریع علایم برمیگرده
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۳ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      پروترال برای کوچک شدن نیس . دارویی که سایز را کم میکند و کوچک میکند فیناستراید هست که اصلا توصیه نمیکنم چون اختلال نعوظ میده . میتونید پرازوسین مصرف کنید که عارضه انزال معکوس هم نداشته باشه
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر Yaku شنبه ۱۷ تیر ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: 76 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر با توجه به آزمایشات انجام شده ونظر جنابعالی در مورد انجام عمل میخواستم بدونم آیا می‌شود با لیزر پروستات پدر بنده عمل شود یا باید عمل باز انجام شود و آیا بعد از عمل مشکلی در رابطه با کنترل نکردن ادار ندارن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۷ تیر ۲( 8 ماه پیش)
      بله ممکنه بی اختیار شوند و از عوارض عمل است . عمل هم باز است
  • تصویر کاربر علیرضا دوشنبه ۵ تیر ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 86 مشاهده پرسش
    سلام ممنون از شما
    بنده متاهل ۴۳ ساله در حدود ۵ ماه است که درد سوزش ادرار و درد در ناحیه بین مقعد و بیضه دارم آزمایش‌ها و سونو گرافی ها هم نرمال بودن این درد با عصبانیت و سرما شدید و رابطه مستقیم داره که در حدود ۱ دقیقه طول میکشه و با کیسه آب گرم سریع بهبود پیدا میکنه لطفا راهنماییم کنید تکرر ادرار در طول روز دارم و در هنگام پر بودن مثانه درد پروستات بیشتر میشه و نیز یک مدت حالت پاشش ادرار خطی شده بود که الان درست شده
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۵ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      سلام حتما سونوگرافی کلیه ها و مجاری ادراری بررسی رزیجو انجام بشه
  • تصویر کاربر جواد شنبه ۳ تیر ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 128 مشاهده پرسش
    با سلام
    بنده 72 ساله هستم و عدد
    free psa 0.82
    0.16
    psa (ECL) 4.98
    لطف‌میکنید نظرتون رو بفرمایید.
    هنگام ادرار هم قطع و وصل میشه
    به طور کلی سوزش ادرار ندارم اما این چند روز مقدار خفیف هست . آزمایش ادرار دادم که هیچ عفونتی و مشکلی نبود.
    1. تصویر کاربر جواد جمعه ۲ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      گاهی قطع و وصل میشه نه همیشه.ادرار نازک نشده و شبها 2 تا 3 بار بعضی وقتها دستشویی میرم.
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      حجم پروستات و باقی پانده ادرار در سونو چقدر است ؟ میزان total psa چقدر است ؟
    3. تصویر کاربر جواد جمعه ۲ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      سونو هنوز انجام نداده ام. به نام total psa چیزی نداره.( ۴.۹۸)
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      حتما یک سونو کنید با مشخصاتی که گفتم . دارو تامسولوسین میخورید ؟
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر علی جمعه ۱۲ خرداد ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 70 مشاهده پرسش
    سلام. حدودچندسال پیش دوستانم دست مرا شوخی بستند وسطلی که در آن آتش وهیزم بودبین دوپایم وزیر بیضه ام قراردادند گاهی ناحیه بین مقعد وبیضه ام احساس سوزش دارم آیا آزمایشی هست که بفهمم آن ناحیه آسیب دیده است. تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۲ خرداد ۲( 9 ماه پیش)
      سلام چند سالتون هست ؟ مشکلی در ادرار کردن ندارید ؟
    2. تصویر کاربر علی پنجشنبه ۱۱ خرداد ۲( 9 ماه پیش)
      سلام. 44سالم هست ومشکلی درادرار کردن ندارم ولی گاهی احساس سوزش درآن ناحیه دارم.
    3. تصویر کاربر علی پنجشنبه ۱۱ خرداد ۲( 9 ماه پیش)
      سلام. 44ساله هستم. مشکل ادرار ندارم ولی درآن ناحیه گاهی احساس سوزش می کنم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۲ خرداد ۲( 9 ماه پیش)
      یک سونوگرافی کلیه ها و مجاری انجام دهید . همچنین یک ازمایش ادرار و کشت ادرار . به طور کلی این موارد ارتباطی با اتفاقی که براتون رخداده ندارد
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر احمد جمعه ۲۹ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 95 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر، حدود سه ماهه که در ناحیه بین بیضه و مقعد سمت راست و گاها لگن سمت راست احساس گرفتگی دارم و موقع نشستن اذیت میشم، مقدار psa یک و نیم است و دوماهه که قرص های افلوکساسین و ملوکسیفار و داکسیم می خورم و تا حدودی درد رو کاهش داده، به نظرتون تا کی باید این قرص ها رو بخورم که بیماری ریشه کن بشه؟ سونو بدم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۹ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)
      سلام اگر علایم ادراری و درد را قبلا تجربه کرده اید و مزمن بوده تا ۳ ماه ادامه یابد در غیر این صورت یک ماه کفایت میکنه
  • تصویر کاربر رضا دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 98 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من۲۹سالمه…یک ماه پیش دکتر اورولوژی تشخیص دادن عفونت پروستات دارم و قرص سیپروفلوکساسین۵۰۰برام تجویز کردن ک ۲۳روزمصرف کردم و بخاطر عوارضی ک داشت مثل دردکف پا یا دردکلیه خیلی کم دیگه نخوردم و بجاش دکتر تاوانکس بهم دادن ک اینم ۱۰روزه ک استفاده میکنم..درحال حاضر دوباره دردکف پا دارم ک احتمال میدم عوارض قرصه ..ویکی دو روزه دوباره سوزش ادرار دارم وران ها هم تیرمیکشه…ازمایش خون و ازمایش کشت و سنو همه چی خوب بوده و عفونتی نداشتم…دکترجان…چیکارکنم …ایا این قرصاروادامه بدم یا دیگه نخورم…درضمن مشروب و قهوه و ادویه جات هم مصرف نمیکنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)
      سلام قرص را قطع کنید تامسولوسین شب ها یک عدد به همراه ملوکسیکام ۷/۵ میلی گزم هر ۱۲ ساعت و شبی نیم ساعت در وان یا لگن اب گرم بنشینید
    2. تصویر کاربر رضا یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)
      دکتر عفونته چی میشه؟؟یک ماه پیش ازمایش دادم ک کشت ادرار عفونت داشتم و دکتر انتی بیوتیک برام نوشتن الان اونارو قطع کنم؟
    3. تصویر کاربر رضا یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)
      و اینکه این داروهارو چند وقت باید بخورم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)
      عکس کشت ادرار را بفرستید . این داروها یک ماه
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر