جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بعد از عمل واریکوسل چه اتفاقی می افتد؟

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

واریکوسل شایعترین علت کاهش تولید و کیفیت اسپرم و ناباروری در مردان است. واریکوسل همچنین می تواند باعث جمع شدن بیضه ها شود. خوشبختانه اغلب واریکوسل ها به راحتی تشخیص داده و درمان می شوند. اگر این بیماری علامتدار شود باید درمان جراحی صورت گیرد.

علائم واریکوسل

به دلیل آنکه معمولاً‌ واریکوسل علامتی ندارد، اغلب در هنگام ارزیابی های ناباروری و یا حین یک معاینه عادی کشف می شود. واریکوسل به ندرت دردناک است. درد ممکن است:

به مرور زمان واریکوسل بزرگتر و مشخص تر می شود. به هر حال اگر شما درد یا تورم و یا توده ای بر روی کیسه بیضه پیدا کردید با پزشک خود تماس بگیرید.

درمان نواحی تیره روی ناحیه تناسلی

علت واریکوسل

سیاهرگها و سرخرگها جریان خون بیضه ها را برقرار می کنند. علت واریکوسل کاملاً مشخص نمی باشد ولی بسیاری از متخصصان معتقدند زمانی این بیماری بوجود می آید که اختلال کارکرد دریچه های داخل سیاهرگی،‌ مانع جریان خون مطلوب بیضه ها می شود. علت اولیه عملکرد ناقص دریچه های داخل سیاهرگی، گشاد شدن وریدها می باشد.

واریکوسل اغلب در دوران بلوغ و معمولاً در سمت چپ اتفاق می افتد و علت آن به وضعیت قرارگیری سیاهرگ بیضه چپ مربوط است. علاوه بر آن وجود واریکوسل در بیضه یک سمت می تواند تولید اسپرم را در هر دو بیضه تحت تأثیر قرار دهد.

بیماری وارکوسل چه عوارضی را بدنبال دارد؟

برای دانستن برری لینک زیر کلیک کنید

درمان واریکوسل با عمل میکروسرجری

اگر واریکوسل مشکلی ایجاد نکند به درمان نیازی نیست. در صورتی درمان واریکوسل لازم است که واریکوسل ایجاد درد،‌ ناباروری و یا آتروفی بیضه کرده باشد.

در جراحی، وریدی که مشکل دارد را از سیستم جریان خون بیضه خارج کرده و جریان خون را به سایر عروق طبیعی بر می گردانند. با این وجود تأثیر جراحی بر ناباروری نامشخص است.

مواردی که باید واریکوسل را جراحی کرد عبارتند از: آتروفی (کوچک شدن) سریع بیضه،‌ درد و یا نتیجه غیرعادی در بررسی مایع منی. روش درمان قطعی واریکوسل تنها جراحی می باشد. این روش با بیهوشی عمومی یا موضعی انجام می شود.

عوارض جراحی واریکوسل

بعد از عمل واریکوسل چه باید کرد؟

بعد از عمل جراحی واریکوسل می بایست از بانداژ محافظ بیضه استفاده کرد. جهت جلوگیری از ورم بیضه، می توان از کیسه یخ استفاده نمود.
بعد از عمل واریکوسل معمولاً پس از دو روز، بیمار به شرایط طبیعی برگشته و می تواند فعالیت سبک را شروع کند. پس از دو هفته می توان فعالیتهای معمول را از سر گرفت.
درد ناشی از این عمل جراحی خفیف است. تا دو روز اول طبق دستور پزشک می توان برای درد از مسکنهای پیشنهادی استفاده نمود. تا یک هفته پس از عمل باید از نزدیکی خودداری نمود.

نزدیکی بعد از عمل واریکوسل

 

آیا عمل واریکوسلکتومی منجر به معلولیت و ناباروری می شود؟

عمل واریکوسلکتومی جهت درمان و یا جلوگیری از ناباروری انجام گرفته و خود باعث ناباروری نمی شود. این جراحی هیچ نوع معلولیتی ایجاد نمی کند.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4.1/5 - (126 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر رسول پنجشنبه ۱۴ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 447 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقت بخیر ببخشید من چند روز پیش بهتون پیام دادم گفتم که 1 سال اقدام برای بچه دار شدن کردیم اما جهش اسپرم کمه و واریکوسل گرید 1 دارم ازتون کمک خواستم شما گفتین عکس آزمایش رو بدم بهتون منم عکس آزمایش و سونو گرافیم رو بهتون دادم شمابرام قرص سلنیوم 200 و ویتامین eقرص ال کارنیتین 1000وقرص فولیک اسید 1 تجویز کردین تا 6 ماه... اما متاسفانه قرص سلنیوم 200دارو خانه ها موجود نیستش من ب واتساپ تون پیام دادم منشیتون گفتن آقای دکتر گفتن اگه سلنیوم 200 موجود نیس قرص سفکسیم 200 یا 400.اقای دکتر خواستم مطمين بشم و از شخص خودتون بپرسم شما همین سفکسیم یعنی آنتی بیوتیک رو ب جای سلنیوم 200 تجویز کردین..اگه قرص مشابهی هست جای سلنیوم که موجود باشه لطفا تجویز کنید برام خیلی ممنونم و سپاسگذارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۴ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      نه سفکسیم استفاده نکنید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۴ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      اگر سلنیوم موجود نیست ، مشکلی نیست همان ۳ قلم دارو هم کافی هست
    3. تصویر کاربر رسول چهارشنبه ۱۳ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      خیلی ممنونم آقای دکتر ببخشید شما صلاح میدونین که قرص سلین پلاس رو جایگزین سلنیوم کنم یا ن همون 3تا کافیه عکسشو براتون میفرستم.. بعد ببخشید هزینه عمل لاپاراسکوپی واریکوسل چقد هست
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۴ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      بله این خوبه ، داخلش سلنیوم هم داره ، هزینه ها با ۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴ تماس گرفته شود
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر میلاد شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 233 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر خدمت دکتر کرمی عزیز، بنده تقریبا دو سال پیش زمانی که تحریک میشدم کافی بود یکم آلت تناسلیم سفت بشه و انزال نداشته باشم چنان درد شدیدی میگرفتم بیضم درد میومد تا سمت کلیه ام که زمین گیرم می‌کرد تا چندین ساعت، مراجعه کردم به دکتر سونو و آزمایش اسپرم دادن مشخص شد واریکوسل دارم و پیش همون پزشک شهرستان خودمون عمل کردم، ولی باز بعد عمل من اون درد شدید هنگام تحریک شدن رو داشتم با شدت بیشتر چندین بار مراجعه کردم به دکتر معالج ولی گفتن مشکلی ندارین و قرصهای مسکن مینوشتن، به چند تا دکتر دیگه تو شهرمون مراجعه کردم باز نتیجه ای مشاهده نشد، اقای دکتر من بعد دو سال چند روز پیش تو یکی از شهرهای دیگه مراجعه کردم به یکی از هم کاراتون و سونو و آزمایش اسپرم دادن انجام دادم مشخص شده که واریکوسل سمت چپ عود کرده و سمت راست گرید پایین دارم، اقای دکتر لطفا بنده رو راهنمایی کنید ببینم عمل کنم دوباره یا نه بنده مجرد هستم 29 سالمه، و همون درد که قبلا هم داشتم هنگام تحریک رو باز دارم، عکسهای سونو و آزمایش رو میفرستم خدمتتون لطفا راهنماییم کنید، با تشکر آقای دکتر سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      فعلا نیاز به عمل نیست ، درد واریکوسل اکثرا با عمل بهتر نمیشه ، مسکن مصرف کنید
    2. تصویر کاربر میلاد شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      آقای دکتر کار من به صورتیه که یکم نسبتا سنگینه آیا این کارمو تغییر بدم یا هنگام کار شرط تنگ بپوشم با تشکر
    3. تصویر کاربر میلاد شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      داروی خاصی نیاز نیست مصرف کنم برای جلوگیری از بدتر نشدن وضعیتم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سعی کنید با اب سرد خودتون رو بشورید. ترجیحا طولانی مدت ایستاده نباشید
    5. تصویر کاربر میلاد شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سپاسگزارم آقای دکتر از وقتی که گذاشتین، ببخشین آقای یه سوال دیگه آزمایش تستسترون همراه بقیه آزمایش‌ها فرستادم سطحش 3.86 بود بنظرتون پایین نیست
      و اینکه بعضیا میگن قرص آرژنین خوبه برای واریکوسل نیاز بنده هست آیا
      با تشکر
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      نه خوبه عددش
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      برای تقویت اسپرم داروهای زیر مفیدن :
    8. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      قرص سلنیوم ۲۰۰ میلیگرم روزی یک عدد / ویتامین e روزی یک عدد / اسید فولیک ۱ میلیگرم روزی یک عدد / قرص ال کارنیتین ۱۰۰۰ میلیگرم روزی یک عدد مصرف شود
    9. نمایش سایر 7 پاسخ
  • تصویر کاربر رسول شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 268 مشاهده پرسش
    سلام خدمت آقای دکتر. خسته نباشید.اقای دکترما1سالی هستش اقدام کردیم برای فرزنداوری. ولی نتیجه نگرفتیم. چندتادکتررفتم ولی جواب نگرفتم بعدازخدا توکلمون به شماهستش وماروازاین سردرگمی نجات بدین ممنونم پیشاپیش ازل فون. میگن شماجهش اسپرم تون پایین هستش وبایدواریکسول عمل بشه. من نتیجه ی آزمایش منی وسونوگرافی بیضه روبراتون میفرستم. شماتشخیصتون چی هستش وامربفرماییدتاباکمک ‌ماهم بتونیم بچه داربشیم با ممنونم آقای دکتر کرمی عزیز
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      ازمایش اسپرم را بفرستید
    2. تصویر کاربر رسول جمعه ۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      بله حتما فرستادم براتون
    3. تصویر کاربر رسول جمعه ۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      بله فرستادم براتون ممنونم
    4. تصویر کاربر رسول جمعه ۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      بله فرستادم براتون. من واریکوسل گرید 1 هست و عکس آزمایش هم فرستادم ممنونم
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سرعت اسپرم کمی پایین است ، داروهایی که میگم رو مصرف کنید و ۶ ماه دیگه فرصت دهید. اگر بعد ۶ ماه نشد ، واریکوسل عمل کنید
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      قرص سلنیوم ۲۰۰ میلیگرم روزی یک عدد / ویتامین e روزی یک عدد / اسید فولیک ۱ میلیگرم روزی یک عدد / قرص ال کارنیتین ۱۰۰۰ میلیگرم روزی یک عدد مصرف شود
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر عبد پنجشنبه ۷ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 227 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت آقای دکتر عزیز
    آقای دکتر من ۲۴ سالمه و سال ۹۷ عمل واریکوسل سمت چپ انجام دادم که گرید ۳ بود اما امسال مشخص شد که عود کرده و دکترم گفته که باید دوباره عمل بشه و عملم هم به صورت ساده بود ،حالا شما نظر شما چی هست که دوباره عمل میکروسکوپی بشه؟آیا دوباره ممکنه که عود کنه؟تصویر آخرین ازمایش هم خدمتتون میفرستم که ببینین ایا با این وضع میشه بچه دار شد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۷ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      اگر پس از یک سال تلاش بچه دار نشدین ، و سونوگرافی عود واریکوسل رو تایید کرد ، عمل انجام شود
  • تصویر کاربر سلامی جمعه ۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 242 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر کرمی امید وارم همیشه سلامت باشید. پسر بنده چند سال پیش دردی در ناحیه بیضه داشت که با مراجعه به دکتر وانجام ازمایش و سونو ومعاینه دکترها گفتند مشکلی نداره اما اکنون دوباره به دکتر مراجعه کردیم وپس از معاینه و انجام سونو در سنو واریکوسل نوع یک مشخص شده که برای شما ارسال میشه تقاضای بنده این هست که ایا نیاز به عمل هست امکان وجود نا باروری هست یا نه . چه کاری باید انجام بدهیم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      ازمایش اسپرم انجام شود
  • تصویر کاربر مهربان شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 260 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب
    همسر بنده تست اسپرم داده اند و در نتیحه ازمایش تعداد 2 میلیون بوده. آیا راه درمانی وجود دارد و آیا میتوان امید به بجه داری داشت؟ و اینکه آیا با لقاح مصنوعی امکان بجه داری با این شرایط وجود دارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      ازمایش اسپرم در یک مرکز دیگر تکرار شود و سونوگرافی هم انجام شود
    2. تصویر کاربر مهربان شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      ضمن تشکر از پاسخ شما..سونوگرافی انجام شده است و واریکوسل یا کیست یا ناهنجاری پروستات دیده نشده است.بع نظر شما نیاز به فریزکردن اسپرم وجود دارد؟ و آیا حتما باید با IVF بجه دارد شد>؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      ازمایش را در مرکز رویان تکراز کنید اگر به همین حالت باشه احتمالا نیاز به iui باشد برای بارداری
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر S.s پنجشنبه ۲۳ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 287 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید آقای دکتر، اگه امکانش هست نظرتون رو درباره آزمایش بنده بفرمایید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۳ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      شکل و سرعت اسپرم ها مختله ، ازمایش در یک مرکز معتبر تکرار گردد
  • تصویر کاربر حمید پنجشنبه ۲۳ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 297 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر بنده ازمایش اسپرم دادم .تعداداسپرم 538 . تحرک 55 درصد ولی مورفولوژی 1 بوده و تعداد اسپرمهای انرمال 99درصده h.قصد داریم برای بچه چهارم ایوای تعیین جنسیت انجام بدیم . داروی پیشنهادی شما در این زمینه چیه ؟ممنون میشم از پاسخ شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۳ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      سونوگرافی از جهت واریکوسل انجام شود
  • تصویر کاربر محمدامین چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر

    تقریبا چندماه که بعضی وقتا عدم نعوظ (التم سفت نمیشه )دارم وخیلی اذیت شدم وقتی یه شی ۱۰کیلویی بلند میکنم کمرم از انتهای مهرهای کمرم (تقریبا بالا مقعد) درد میگیرتم وبخاطر همین درد رفتم ام ار ای کامل از ستون فقراتم گرفتم دکتر گفت دیسک خفیف کمر وگردن دارم وبرام فیزیوتراپی نوشت انجام دادم اما تاثیری روی این دردم ونعوظم نداشت لطفا میشه راهنماییم کنید سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      جهت بررسی اختلال نعوظ ابتدا ازمایشات کامل داده شود
  • تصویر کاربر Ali سه شنبه ۱۴ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    باسلام خسته نباشید.اقای دکتر من حدود ۵سال پیش عمل واریکوسل انجام دادم وهنوز هم نتیجهای ندیدم بعد لباس تنگ یا همراه باشورت میپوشم بیضه سمت چپم درد میگیره می خواستم بدونم ایا واریکوسل من قابل برگشت هست باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۴ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      آزمایش اسپرم جدید در یک مرکز معتبر انجام بدین
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر