جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بعد از عمل واریکوسل چه اتفاقی می افتد؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

واریکوسل شایعترین علت کاهش تولید و کیفیت اسپرم و ناباروری در مردان است. واریکوسل همچنین می تواند باعث جمع شدن بیضه ها شود. خوشبختانه اغلب واریکوسل ها به راحتی تشخیص داده و درمان می شوند. اگر این بیماری علامتدار شود باید درمان جراحی صورت گیرد.

علائم واریکوسل

به دلیل آنکه معمولاً‌ واریکوسل علامتی ندارد، اغلب در هنگام ارزیابی های ناباروری و یا حین یک معاینه عادی کشف می شود. واریکوسل به ندرت دردناک است. درد ممکن است:

به مرور زمان واریکوسل بزرگتر و مشخص تر می شود. به هر حال اگر شما درد یا تورم و یا توده ای بر روی کیسه بیضه پیدا کردید با پزشک خود تماس بگیرید.

درمان نواحی تیره روی ناحیه تناسلی

علت واریکوسل

سیاهرگها و سرخرگها جریان خون بیضه ها را برقرار می کنند. علت واریکوسل کاملاً مشخص نمی باشد ولی بسیاری از متخصصان معتقدند زمانی این بیماری بوجود می آید که اختلال کارکرد دریچه های داخل سیاهرگی،‌ مانع جریان خون مطلوب بیضه ها می شود. علت اولیه عملکرد ناقص دریچه های داخل سیاهرگی، گشاد شدن وریدها می باشد.

واریکوسل اغلب در دوران بلوغ و معمولاً در سمت چپ اتفاق می افتد و علت آن به وضعیت قرارگیری سیاهرگ بیضه چپ مربوط است. علاوه بر آن وجود واریکوسل در بیضه یک سمت می تواند تولید اسپرم را در هر دو بیضه تحت تأثیر قرار دهد.

بیماری وارکوسل چه عوارضی را بدنبال دارد؟

برای دانستن برری لینک زیر کلیک کنید

درمان واریکوسل با عمل میکروسرجری

اگر واریکوسل مشکلی ایجاد نکند به درمان نیازی نیست. در صورتی درمان واریکوسل لازم است که واریکوسل ایجاد درد،‌ ناباروری و یا آتروفی بیضه کرده باشد.

در جراحی، وریدی که مشکل دارد را از سیستم جریان خون بیضه خارج کرده و جریان خون را به سایر عروق طبیعی بر می گردانند. با این وجود تأثیر جراحی بر ناباروری نامشخص است.

مواردی که باید واریکوسل را جراحی کرد عبارتند از: آتروفی (کوچک شدن) سریع بیضه،‌ درد و یا نتیجه غیرعادی در بررسی مایع منی. روش درمان قطعی واریکوسل تنها جراحی می باشد. این روش با بیهوشی عمومی یا موضعی انجام می شود.

عوارض جراحی واریکوسل

بعد از عمل واریکوسل چه باید کرد؟

بعد از عمل جراحی واریکوسل می بایست از بانداژ محافظ بیضه استفاده کرد. جهت جلوگیری از ورم بیضه، می توان از کیسه یخ استفاده نمود.
بعد از عمل واریکوسل معمولاً پس از دو روز، بیمار به شرایط طبیعی برگشته و می تواند فعالیت سبک را شروع کند. پس از دو هفته می توان فعالیتهای معمول را از سر گرفت.
درد ناشی از این عمل جراحی خفیف است. تا دو روز اول طبق دستور پزشک می توان برای درد از مسکنهای پیشنهادی استفاده نمود. تا یک هفته پس از عمل باید از نزدیکی خودداری نمود.

نزدیکی بعد از عمل واریکوسل

 

آیا عمل واریکوسلکتومی منجر به معلولیت و ناباروری می شود؟

عمل واریکوسلکتومی جهت درمان و یا جلوگیری از ناباروری انجام گرفته و خود باعث ناباروری نمی شود. این جراحی هیچ نوع معلولیتی ایجاد نمی کند.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4.1/5 - (126 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر كاوه دوشنبه ۲۸ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 260 مشاهده پرسش
    سلام اقاي دكتر ، من چند سال پيش متوجه واريكوسل چپ شدم و عمل كردم و عليرغم اينكه بعد از يه سال متوجه شدم واريكوسل برگشته ولي نتيجه آزمايش اسپرم خوب بود و دكتر گفت كه مشكل حل شده ولي بيضه چپ من بعد از عمل به شدت بزرگ شده تقريبا بيش از دو برابر بزرگتر از بيضه راست و خيلي اذيتم ميكنه اين موضوع و ميترسم كه خطرناك هم باشه . ممكنه هيدروسل باشه يا دليل ديگه اي ميتونه باشه ؟ اگه آره در ناباروري تاثير داره ؟ و اينكه راهي هست براي كوچك تر شدنش بدون اينكه خطر ناباروري داشته باشه ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۸ تیر ۰( 2 سال پیش)
      2-سلام ،بايد معاينه شويد
  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۲۰ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 280 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر بنده ۱۰ روز پیش عمل واریکوسل چپ‌انجام دادم بعدش امروز هنگام انزال دچار درد شدم بعدش بیضه چپم هم درد ورم کرده که دکتر گفت طبییعه ایا خطرناکه
    1. تصویر کاربر علی شنبه ۱۹ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام اقای دکتر بنده ۱۰ روز پیش عمل واریکوسل چپ‌انجام دادم بعدش امروز هنگام انزال دچار درد شدم بعدش بیضه چپم هم درد ورم کرده که دکتر گفت طبییعه ایا خطرناکه
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۰ تیر ۰( 2 سال پیش)
      خیر اگر تب و لرز و قرمزی بیضه ندارید خطری نداره
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر علیرضا دوشنبه ۳۱ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 332 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت جناب آقای دکتر کرمی
    بنده در سال ۸۶ در خدمت سربازی بودم که واریکوسل گرفتم و همون موقع در مشهد بیمارستان امام حسین عمل جراحی کردم توسط دکتر وحید دایی و دردم خوب شد و دیگه پیگیری نکردم که مشکل ناباروری دارم یا خیر ،،، حدود سال ۹۲ بود که توسط یکی از همکارانم که آزمایش اسپرم انجام داده بود و به بنده پیشنهاد داد که برای چکاپ تو هم انجام بده و رفتم و انجام دادم و جواب که دادن نوشته بود اسپرم صفر و بعد از مراجعه به همان دکتر ایشان گفتند که باید نمونه گیری انجام بشه از بیضه ها که مشخص شود اسپرم سازی انجام میشود یا خیر ، دوباره بستری شدم و نمونه گیری انجام گردید و نتیجه رو به بنده اعلام کردند که شما از طریق طبیعی بچه دار نخواهید شد و باید لقاح انجام شود ... در همان ایام داروهای متفاوتی تجویز کردند و استفاده میکردم برای بهبودی تا همان مقداری که اسپرم توسط بیضه ها تولید میشد خراب نشود و باز پیگیری ادامه داشت تا سال ۹۷ دوباره به یک پزشک دیگر مراجعه و اسناد قبلی رو به ایشان نشان دادم و فرمودند که یک بار دیگر میبایست تست اسپرم بدی تا ببینیم وضعیتت چطوره و دوباره اینکار انجام شد و دوباره با صفر بودن اسپرم مواجه شدم و گفتنو دوباره میبایست نمونه گیری انجام بشه و اینبار اگر اسپرم تولید میشد برایتان فریز میکنم تا در آینده مشکلی نباشد و بنده نمونه گیری رو انجام دادم و اینسری دکتر گفت که حتی بیضه ها هم تولید اسپرم سازی ندارند و شما کلا دیگر بچه دار نخواهید شد .... حالا با این تفاصیلی که برای جنابعالی نوشتم آیا راهی هست یا خیر ؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳۱ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      اگر در نمونه برداری بیضه اسپرم باشد باید فریز کرد ، وگرنه راهی نیست
  • تصویر کاربر رضایی پنجشنبه ۱۳ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 236 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر
    من از شهرستان بیرجند هستم و یکسال پیش میخواستم برای افسری برم توی معاینه پزشکی متوجه شدم واریکوسل گرید3 دارم و از نظام هم رد شدم . من نه دردی از طرف بیضه داشتم تا به همین الان که با شما حرف میزنم نه مشکل دیگه ای از واریگوسل در صورتی که من سونو رفتم کردم گفتن گریدم3 هست و باید عمل شی من حتی تمرین بدنسازی هم انجام که میدم تا الان دردی موقع تمرین هم نداشتم...
    یکی از دوستان که در پیش شما در سه سال پیش عملش کردید بهم معرفی کرد شمارو...میخواسم بدونم برای عملش باید چیکار کنم ...خانواده خیلی مخالفن باعملش میگن عقیم میشی و یا شاید هیچ مشکلی نداشته باشی الکی سر بی درد خودتو درد دار میکنی ولی خب دوس ندارم در اینده ناباروری برام پیش بیاد همین الان خیلی ذهنمو درگیر داره که اقا من شاید مشکلی برام پیش بیاد باروری نتونم داشته باشم دراینده و واقعا نمیتونم کنار بیام با این مساله...میخواسم راهنماییم کنین و منم توی این مدت خانوادمو قانع کنم هیچ عمل سختی نیس و واقعن ناراحت هستم بابت این موضوع...بیزحمت هزینش هم به من بگید که من اگه خانواده راضی نشدن خودم یمدت بیام تهران برای عمل
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۳ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      ازمایش اسپرم و سونوگرافی جدید انجام بدین و نتیجه ش رو برام بفرستین
  • تصویر کاربر Sajp چهارشنبه ۱۲ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 233 مشاهده پرسش
    با سلام آقای دکتر میشه بهم‌بگید با توجه به جواب آزمایش که خدمتون ارسال کردم امکان طبیعی باردار شدن وجود داره یا از روشهای کمک باروری استفاده کنیم؟؟ این آزمایش همسرم کدوم موردش مشکل داره هشت ماهه عمل واریکوسل کرده
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۲ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      ازمایش خوبه و امکان‌بچه دار شدن هست
  • تصویر کاربر خانزاده یکشنبه ۲ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 243 مشاهده پرسش
    سلام من بیضه سمته چپم بالا بود عمل کردم آوردمش سره جاش الان وصل شده به پوستم در داخله کیسه بالا پایین میشه ولی چرخش ندارم که خیلی آزارم میده ممنون میشم اگر جراحی کنید و اونو از پوستم آزاد کنید تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      باید معاینه شوید ، به پزشک خودتون مراجعه کنید
  • تصویر کاربر غلامرضا شنبه ۱ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 218 مشاهده پرسش
    سلام من حدودا ۳ سال قبل دو بار عمل واریکوسل انجام داده ام مریضیم هیچ تعغیری نکرد میترسم اگه یک بار دیگه این عمل انجام بدم بیضه هام از کار می افتد آیا میتونم یک بار دیگه این عمل انجام بدم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      ازمایش اسپرم ، سونوگرافی جدید انجام شود
  • تصویر کاربر عبدلا پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    سلام من حدودا دو ماه میشه واریکوسل عمل کردم بیضه چپ
    الان با گذشت دو ماه حجم بیضه ام تغییر نکرده و به حالت عادی برنگشته چه مدت طول میشه به حالت عادی برگرده؟
    ضمنا همیشه باید از شورت تنگ استفاده کنم چون درصورت گشاد بودن بیضه ام درد میگیره آیا طبیعی هست یا خیر؟
    باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      ۶ ماه بعد عمل ازمایش اسپرم انجام شود ، اون مهمه
  • تصویر کاربر اردیخانی چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 248 مشاهده پرسش
    آقای دکتر سلام اردیخانی هستم
    آقای دکتر طبق پرسش قبلی که داشتم به شماره ۲۴۲۸۹۷ در خصوص اینکه همسرم در کلینیک شمس تبریزی بیمار شما بودن و عمل واریکوسل در دو طرف داشتن بخاطر باد کردن بیضه فرمودین سونوگرافی انجام بدیم جواب واریکوسل به این صورت هست
    ابعاد بیضه طبیعی هست ضخامت و اکوی اپیدیدیم دو طرف نرمال می باشد.
    وریدهای شبکه وریدی pampiniform، در سمت چپ دیامتر ۲،۶ میلیمتر و سمت راست دیامتر ۲،۳ میلیمتر دارند. با انجام مانور والسالوا، دیامتر وریدهای مذکور در طرف چپ تا ۲،۸ میلیمتر افزایش می یابد که مطرح کننده عود واریکوسل می باشد.
    هیدروسل با حجم ۳۱۵ سی سی در ساک اسکرول راست مشاهده می شود.
    آقای دکتر امر بفرمایین چیکار کنیم ببخشید تایپ کردم امکان ارسال فایل وجود نداره
    باتشکر از شما
    1. تصویر کاربر اردیخانی یکشنبه ۵ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      سلام باتوجه به آمدن کد msaSQ243524 هیچ پاسخی وجود ندارد
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      عود واریکوسل با معاینه تشخیص داده میشه ، مراجعه کنید معاینه کنم ، هیدروسل رو هم معاینه میکنم ببینم عمل نیاز هست یا نه
    3. تصویر کاربر اردیخانی چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      سلام آقای دکتر بله حتما مزاحم میشیم
      نیکان باید مزاحم بشیم یا شریعتی
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      مطب بیایید معاینه کنم
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر اردیخانی سه شنبه ۳۱ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 234 مشاهده پرسش
    آقای دکتر سلام وقت بخیر
    همسر من خدمت شما عمل واریکوسل انجام دادن اما متاسفانه بیضه سمت راستشون باد کرده و بزرگ شده چیکار باید انجام بدم
    هرکار انجام دادم نشد عکس بفرستم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۱ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      فرصت دهید بهتر می شود
    2. تصویر کاربر اردیخانی سه شنبه ۳۱ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      آقای دکتر زمان عمل ۲ سال پیش بوده هیچ دردی ندارن تا وقتی که بخوان بهشون ضربه بزنن بعضی اوقات سفت سفت میشه و اولش فکر میکردیم طبیعی چون اولش بخاطر واریکوسل کوچیک شده بود اما با گذشت زمان بد مدل شده بیضه سمت راستشون بزرگتر از سمت چپ هست
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۱ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      برای اطمینان سونوگرافی انجام شود
    4. تصویر کاربر اردیخانی سه شنبه ۳۱ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      آقای دکتر احتمال داره هیدروسل داشته باشه بیضه سمت چپ آب آورده باشه
      متاسفانه امکان عکس فرستادن نیست تو این برنامه
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۱ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      احتمالش هست ، برای همین سونوگرافی شود
    6. تصویر کاربر اردیخانی سه شنبه ۳۱ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      آقای دکتر بعد از سونوگرافی باید چیکار کنیم
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۱ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      گزارشش را بفرستید ببینم !!
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر