جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

توصیه های قبل و بعد از عمل پروستات turp

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

چه نوع جراحی باز یا بسته؟ علی رغم پیشرفت در تکنولوژی در جهان هنوز عمل پروستات بسته به روش تراش یا TURP و عمل پروستات باز دو عمل طلائی برای جراحی پروستات می باشند.

پروستات غده ای است که به اندازه گردو کوچک قسمت خروجی گردن مثانه را احاطه کرده و با گذر زمان بزرگ می شود و با حالت فشار در گلوگاه مثانه باعث کاهش قدرت پرش ادرار، تکرر ادرار ، سوزش، عدم تخلیه خوب ادرار، شب بلند شدن های بیش از حد برای دستشویی در نهایت احتباس ادراری می شود.

اندازه پروستات

هیچ ارتباطی بین شدت بزرگی پروستات و شدت علائم وجود ندارد و لذا ممکن است پروستات بزرگ علامت نداشته باشد ولی پروستات با حجم کم باعث اختلال ادرار می شود.

درمان دارویی بزرگی پروستات

هنوز در دنیا داروی کوچک کننده پروستات کشف نشده است. همه داروها حالت شل کنندگی موقت دارند و زمانی موثرند که شما هر شب دارو را مصرف نمائید و با قطع دارو  بلافاصله  علائم بر می گردد.

چه کسانی کاندید عمل پروستات هستند؟

احتباس یا بند آمدن ادرار- سنگ همزمان مثانه- عدم تخلیه کامل مثانه و ادرار باقیمانده زیاد- به مخاطره افتادن کلیه ها به علت پس زدن ادرار از مثانه به علت انسداد پروستات- زمان که تخلیه مثانه به سختی انجام می شود و دارها دیگر موثر نیستند – قطره قطره آمدن ادرار و شب بیدار شدن های مکرر برای دستشوئی نشان از این هستند که باید برای درمان پروستات خود باید از روش قطعی جراحی

عمل بسته یا TURP

که در آن بدون شکاف جراحی و از مجرای ادراری، پروستات برداشته می شود و بهترین عمل برای پروستات های زیر 60 گرم می باشند.

 ویدیو عمل بسته پروستات

  • عمل پروستات چند روز بستری دارد؟ معمولا پس از عمل بسته پروستات، فرد قبل از رفتن به خانه نیاز دارد 1 تا 3 روز را در بیمارستان سپری کند.

  • در بیمارستان، تا زمانی که بیمار از بیهوشی بهبود یافته و قادر به خوردن و نوشیدن شود، به او از طریق ورید (درون رگی) مایعات داده می شود.

  • بیمار هیچ گونه درد شدیدی نخواهد داشت؛ با این حال ممکن است در اثر کاتتری که در میزراه او قرار داده می شود دچار مقداری ناراحتی و اسپاسم مثانه شود. دلیل قرار دادن کاتتر در میزراه این است که این مجرا متورم و دردناک خواهد شد. میزراه لوله ای است که ادرار را به بیرون از بدن می راند. هنگامی که کاتتر برداشته شده و فرد قادر باشد به صورت معمول ادرار کند، از بیمارستان مرخص می شود. قبل از رفتن به خانه، توصیه هایی در ارتباط با بهبودی بیمار به او داده می شود. قرار ملاقاتی در چند هفته بعد جهت بررسی پیشرفت بیمار برای او ترتیب داده می شود.

  • در طول روز پس از عمل، امکان دارد جهت پاکسازی مثانه و تخلیه کردن هر گونه لخته خونی یا دیگر مواد زائد، آب از طریق این کاتتر به درون مثانه فرستاده شود. این مورد اغلب دردناک نیست با این حال می تواند احساسی نامطلوب از پر بودن را در مثانه ایجاد کند.

  • پس از 24 تا 48 ساعت، جهت بررسی توانایی بیمار در ادرار کردن و مرخص شدن به خانه این کاتتر برداشته می شود.

  • احساس ناراحتی و عدم کنترل به مدت چند روز پس از برداشته شدن کاتتر عادی است.

  • در صورتی که فرد پس از گذشت این مدت قادر به ادرار کردن نباشد، ممکن است نیاز باشد تا کاتتر به صورت موقت دوباره جایگذاری شود. فرد می تواند به همراه کاتتر به خانه رود. قرار ملاقاتی در چند روز تا چند هفته آینده جهت برداشتن کاتتر برای بیمار ترتیب داده خواهد شد.

مراقبت های بعد از عمل turp در خانه

  • احساس خستگی و بی حالی به مدت 1 یا 2 هفته پس از انجام این عمل شایع است. اغلب مردان پس از این مدت سلامتی خود را باز می یابند. با این حال، باید حداکثر تا 2 ماه پس از عمل بر خود آسان گرفت.
  • برای چند هفته اول، بیمار نباید هر گونه جسم سنگین را حرکت داده و یا بلند کند. همچنین، باید از انجام ورزش های شدید نیز اجتناب شود. در صورت امکان، باید از دوستان و اعضای خانواده در انجام کار های خانه کمک خواست.
  • در هنگامی که فرد احساس توانایی می کند می تواند ورزش هایی مانند پیاده روی را انجام دهد. این ورزش ها به حفظ گردش خون و کاهش خطر ایجاد لخته های خونی در پا کمک می کنند.
  • نوشیدن مقادیر زیادی آب در حین دوره بهبودی می تواند به کاهش خطر ابتلا به عفونت های مجاری ادراری و همچنین پاکسازی هر گونه خون موجود در ادرار کمک کند. فرد توصیه هایی را در ارتباط با انجام ورزش های قاعده لگن دریافت خواهد کرد. این ورزش ها به بهبود کنترل مثانه کمک می کنند. هر گونه دردی معمولا می تواند به وسیله دارو های مسکن بدون نسخه مانند پاراستامول یا ایبوپروفن درمان شود.
  • بهبودی کامل از عمل برش پروستات از طریق میزراه معمولا بین 3 تا 6 هفته به طول می انجامد. جراح یا پزشک فرد به او توصیه هایی را در ارتباط با زمان مناسب برای از سر گیری فعالیت های معمول ارائه می دهند.
تشخیص بزرگی پروستات

بازگشت به کار بعد از عمل turp

زمان بازگشت به سر کار عمدتا به شغل فرد بستگی دارد. برای مثال، فردی که در یک دفتر کار می کند نسبت به فردی که کار های جسمانی سنگین انجام می دهد سریع تر می تواند بر سر کار خود بازگردد. در اغلب موارد، به فرد توصیه می شود که به مدت 3 تا 4 هفته از رفتن بر سر کار خودداری کنند.

رانندگی

جراح یا پزشک زمان مناسب برای از سر گیری رانندگی را برای فرد توضیح خواهد داد. این زمان معمولا هنگامی خواهد بود که فرد بتواند توقفی ناگهانی و سریع را تحمل کند.

برخی افراد جهت رسیدن به این سطح به 1 هفته و برخی دیگر به 1 ماه یا بیشتر نیاز دارند.

ارتباط جنسی

در حدود 3 تا 4 هفته زمان لازم است تا فرد بتواند برای برقراری ارتباط جنسی احساس راحتی کند.

وجود خون در ادرار

وجود گاه به گاه خون در ادرار پس از انجام عمل برش پروستات از طریق میزراه عادی است. در حدود 1 یا 2 هفته پس از عمل، از آن جایی که زخم موجود بر روی پروستات شروع به از بین رفتن می کند امکان دارد حجم خون موجود در ادرار افزایش یابد.

نوشیدن مقادیر زیاد مایعات به تخلیه هر گونه خون یا لخته خونی کوچک در مثانه کمک می کند. در صورتی که خون موجود در ادرار به مدت بیش از 48 ساعت ادامه یابد، فرد باید با بیمارستان تماس گیرد.

عمل باز

 اگر اندازه پروستات شما بالای 70 گرم باشد، همزمان سنگ مثانه دارید، پروستات به داخل مثانه رشد کرده باشد، بهترین و موثرترین درمان فعلی، عمل باز می باشد.

ویدیو عمل بسته پروستات

نوع بیهوشی در عمل پروستات: امروزه عمل جراحی پروستات چه باز و یا عمل بسته بدون بیهوشی عمومی و با بی حسی نخاعی انجام می شود.

توصیه های قبل از عمل پروستات

  • جهت اطمینان از تحمل عمل جراحی باید دکتر متخصص قلب و بیهوشی قبل از عمل شما را ویزیت نماید.
  • داروهای رقیق کننده خون از قبیل آسپرین، بروفن، ژلوفن، دپیریدامل، پلاویکس و غیره باید یک هفته تا 10 روز قبل از عمل با نظر پزشک معالجتان قطع گردد.
  • در صورت ابتلا و زمینه بیماری و مصرف داروهای خاص و سابقه عمل های جراحی قبلی حتماً آنها را به دکتر مشاورتان اطلاع دهید.
  • صبح روز عمل ناشتا و در ساعت 9-10 صبح در بیمارستان حضور داشته باشید.
  • بلافاصله پس از پذیرش آزمایشات و عکسبرداری لازم قبل از عمل و مشاوره های بیهوشی و قلب در بیمارستان توسط متخصصین انجام خواهد شد تا با آرامش و اطمینان بیشتر برای اطاق عمل آماده شوید.
  • جهت حفظ سلامتی شما و جایگزین کردن خونریزی احتمال حین عمل 2-3 واحد برای شما خون ذخیره در بیمارستان آماده می شود تا فقط در صورت نیاز استفاده گردد.
  • توصیه می شود در صورت عمل باز موهای زائد بالای مثانه را چند روز قبل از عمل با مواد موبر حذف نمایید.
  • به علت بی حسی نخاعی شما کوچکترین احساس درد و ناراحتی حین عمل نخواهید داشت.
  • عمل پروستات چقدر طول میکشد؟ طول عمل جراحی پروستات شما حدود نیم الی یک ساعت است.

توصیه های بعد از عمل پروستات

  • در پایان عمل پروستات چه روش باز و یا بسته به مدت 48 تا 72 ساعت سوند فولی در داخل مثانه شما گذاشته می شود تا لخته ها و ترشحات محل عمل کاملاً تخلیه شود.
  • رنگ سوند فولی خونی بعد از عمل طبیعی است و لذا جهت رقیق شدن آن از شستشو سوند به مدت 24 تا 48 ساعت استفاده می شود و لذا اصلا ً نگران  نباشید.
  • صبح فردا باید مصرف مایعات را شروع کنید و با کمک باید راه بروید تا از خطر لخته شدن خون در اندامتان و همچنین یبوست بعد از عمل جلوگیری شود.
  • 48 ساعت بعد از عمل با صلاحدید پزشک معالج سوند شما خارج خواهد شد و اگر تخلیه مثانه انجام شد، شما آماده ترخیص از بیمارستان می شوید. خون در ادرار، سوزش ادرار، عدم روان آمدن ادرار و قطره قطره آمدن ادرار بعد از خارج کردن سوند طبیعی است.
  • علت نیامدن ادرار بعد از عمل پروستات چیست؟ گهگاهی به علت عوارض بیهوشی یا گیرکردن لخته یا قطعه کوچک پروستات در مجرا بعد از خارج کردن سوند ممکن است دچار احتباس ادرار شوید که بلافاصله باید پرسنل را مطلع سازید تا موقتاً دوباره سوند گذاشته تا مشکل شما حل شود.
  • نمونه پروستات خارج شده حین عمل جهت نسج شناسی به آزمایشگاه فرستاده می شود و لذا توصیه می شود یک هفته بعد از عمل با در دست داشتن نتیجه پاتولوژی به پزشکتان مراجعه فرمائید.
  • جهت جلوگیری از خونریزی از انجام کارهای سنگین و مقاربت جنسی یک ماه بعد از عمل اجتناب نمایید.
  • بخیه ها جذبی است و نیاز به کشیدن ندارند.
  • بلافاصله بعد از ترخیص از بیمارستان می توانید استحمام کنید.
  • توصیه می شود جهت شفاف شدن رنگ ادرار بعد از عمل ترجیحاً از مواد نوشیدنی و مایعات زیاد استفاده شود.
درمان بزرگی غده پروستات

در حین بهبودی در صورت بروز موارد زیر، باید با بیمارستان یا پزشک خود تماس گرفت:

⚠ دمای بدنی (تب) 38 درجه سانتی گراد یا بالاتر

⚠ درد شدید در هنگام ادرار کردن

⚠ عدم توانایی ادرار

⚠ درد مداوم یا وجود مقدار خونی در ادرار که بدتر می شود.

این علائم می توانند نشانه مشکلی باشند که نیاز به درمان دارد. از جمله این مشکل ها می توان به خونریزی داخلی یا ابتلا به یک عفونت مجاری ادراری اشاره کرد.

عمل جراحی خوش خیم پروستات چه به روش باز یا بسته بر روی توان و میل جنسی شما اثر منفی ندارد و بعد از عمل مایع منی به داخل مثانه ریخته و با ادرار دفع خواهد شد.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.9/5 - (52 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۲۷ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 111 مشاهده پرسش
    سلام دکتر

    مدتیه سمت راست آلت من درد مبهمی داره

    سوزش ادرار و تکرر ادرار و خونریزی و علائم دیگه ای هم اصلا ندارم
    فقط گاهی شدید تیر میکشه

    علت چی میتونه باشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۷ آذر ۱( 1 سال پیش)
      سلام چند سالتونه ؟ از کی ایجاد شده ؟ ضایعه ای دارید ؟ اخیرا رابطه جنسی مشکوک داشته اید ؟
    2. تصویر کاربر محمد شنبه ۲۶ آذر ۱( 1 سال پیش)
      سلام یک هفته اس درد دارم
      ضایعه ندارم
      ۴۰ سالمه
      رابطه فقط با همسرم دارم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۷ آذر ۱( 1 سال پیش)
      بعید است مشکل خاصی باشد باز هم در صورت تداوم درد مراجعه کنید جهت معاینه
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر قاسمی پنجشنبه ۱۰ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 345 مشاهده پرسش
    با سلام. پدر من 76 سال دارن و 4 ماه هست که متوجه شدیم سرطان پروستات پیشرفته با متاستاز استخوانی دارن پزشک هورمون درمانی کردن و جواب نداد و psaاز 33 رسید 96 و دکتر با توجه به شرایط بدنی و خونریزی معده و بیماری های دیگه ترجیح داد شیمی درمانی نشه و داروی ابیراترون 250 دادن و به خاطر خونریزی معده ای که دو ماه پیش داشتن تعداد قرص رو سه عدد در روز قرار دادن و با یک ماه مصرف psa پایین اومد و رسید به 24 و این ماه هم آزمایش دادن و رسید به 14 دکتر گفتن مصرف 3 عددی این دارو ممکنه مقاومت بدنی ایجاد کنه و بهتر تعداد به 4 عدد برسه ولی چون بیست روز دیگه پدر آندوسکوپی دارن دکتر گفتن به آندوسکوپی تعداد به 4 عدد برسه.
    ممکنه این دارو با سه بار مصرف در روز مقاومت ایجاد کنه؟
    و اگر مقاومت ایجاد می‌کنه اشکالی داره بیست روز دیگه و بعد از آندوسکوپی تعداد چهارتا بشه؟
    قیمت این دارو خیلی بالاست ممکنه بعد از نرمال شدن psa‌ داروی دیگه ای جایگزین بشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۰ آذر ۱( 1 سال پیش)
      با سلام و احترام ابیراترون بهترین گزینه هست و تقریبا جایگزین مناسبی ندارد با توجه به سطح psaدر ماه های اینده باید تعداد تنظیم گردد
  • تصویر کاربر پدر دوشنبه ۳۰ آبان ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 161 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب خدمت جناب دکتر
    شرح مختصری از وضعیت بدین شکل میباشد.

    بنده در تاریخ ۲۹ دی ۹۹، برای سونوگرافی رفتم، حجم پروستاتم ۶۴ سی سی و psa ۲.۸ بود. دکتر قرض تامسولوسین داد و گفت هر روز صبح یک عدد بخور. مشکلی در دفع ادرار نداشتم. در تاریخ ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ بخاطر سوزش ادرار و مشکل در دفع مجددا سونوگرافی کردم. حجم پروستات ۱۳۵ شده بود و psa ۲.۹ بود. دکتر علاوه بر قرص قبلی، قرص فیناستراید ۵ میل تجویز کرد و گفت از هر کدام هر روز صبح یک عدد بخور. بعد از چند روز از مصرف قرص ها در قسمت راست کنار بیضه درد بسیار خفیفی احساس شد و حالتی شبیه کشیدگی عضله یا تاندون و همچنین درد خفیف در زیر شکم که با خوردن مایعات زیاد رفع گردید. در حال حاضر در قسمت باسن و کمر ناراحتی مختصر دارم، نه اینکه سوزش داشته باشه، مثل درد دیسک کمر میمونه (البته دیسک کمر هم دارم). نمی دانم از دیسک کمر هست یا نه؟
    وقتی دفع یکمی مشکل شد، مجدد دکتر رفتم. با جواب آزمایش عفونت ادراری که منفی شده بود، دکتر قرص سیپروفلوکساسین تجویز کرد و گفت بمدت یک ماه استفاده کنم (شاید عفونت داخل پروستات است و آزمایش نشان نمیدهد). بعد از یک ماه بیا، اگر psa پایین نیامد بایستی نمونه برداری کنیم. خواهش میکنم در این رابطه راهنمایی بفرمایید. تکلیف بنده چیه؟؟؟؟
    سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳۰ آبان ۱( 1 سال پیش)
      با سلام و احترام چند سالتونه ؟ الان عدد psaچند است ؟ ایا برای ادرار کردن زور میزنید ؟ شب ها چندبار از خواب بیدار میشید وبه دستشویی میرید ؟ ایا ادرارتان قطره قطره میاد ؟
    2. تصویر کاربر پدر یکشنبه ۲۹ آبان ۱( 1 سال پیش)
      سلام مجدد

      ۵۳ سال

      در حال حاضر ۲.۹ می باشد. نسبت هم ۲۳.۷ درصد می باشد.

      خیر زور نمیزنیم. ولی فورس ادرار کم شده است.

      ۰ تا ۲ بار

      خیر قطره قطره نمی آید.


      در ضمیمه سوال قبلی ۵ عکس آپلود کردیم.. گویا خدمتتون آپلود نشده!!!! مجدد ارسال میشود.
    3. تصویر کاربر پدر یکشنبه ۲۹ آبان ۱( 1 سال پیش)
      سلام مجدد

      ۵۳ سال

      در حال حاضر ۲.۹ می باشد. نسبت هم ۲۳.۷ درصد می باشد.

      خیر زور نمیزنیم. ولی فورس ادرار کم شده است.

      ۰ تا ۲ بار

      خیر قطره قطره نمی آید.


      در ضمیمه سوال قبلی ۵ عکس آپلود کردیم.. گویا خدمتتون آپلود نشده!!!! مجدد ارسال میشود.
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳۰ آبان ۱( 1 سال پیش)
      سلام فعلا نیاز به نمونه برداری ندارید در صورتی که علیرغم مصرف تامسولوسین از وضعیت ادرار کردن راضی نیستید اطلاع دهید دیسک کمر را بررسی کنید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر خورشيد سه شنبه ۲۴ آبان ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 119 مشاهده پرسش
    عرض سلام و خسته نباشيد خدمت شما
    همسرم ٣٠ سالشه و خيلي اتفاقي در چكاپ دوره اي براي محل كارشون بعداز سونوكرافي مثانه متوجه كيست ١/٥ ميل در پروستات شدن آيا كيست پروستات خطرناكه و بايد جراحي بشه و يا اينكه با مصرف دارو برطرف ميشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۴ آبان ۱( 1 سال پیش)
      با سلام و احترام کیست های پروستات اهمیتی ندارند باز هم عکس سونوگرافی رابفرستید ببینم چیز دیگری دارد یا خیر
    2. تصویر کاربر خورشيد سه شنبه ۲۴ آبان ۱( 1 سال پیش)
      ممنونم از توجه و پاسخگويي شما
      من عكس و جواب متخصص سونوگرافي رو براتون ميفرستم لطفن نظرتونو بفرماييد منشكرم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۴ آبان ۱( 1 سال پیش)
      با سلام اهمیتی ندارد نگران نباشید
    4. تصویر کاربر خورشيد سه شنبه ۲۴ آبان ۱( 1 سال پیش)
      متشكرم از پاسخ شما
      پس نيازي به معانيه پزشك و مصرف دارو ندارد؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۴ آبان ۱( 1 سال پیش)
      خیر
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر کریم شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 168 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من از شهر ستان مزاحم شدم لطفا هزینه عمل لیزری پروستات چقدر میشه ضمنا بیمار به همراه نیاز دارد يا نه.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      با شماره 09351142080 02122642744 هر روز از ساعت ۱۰ الی۱۲ تماس بگیرید
  • تصویر کاربر Ali شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    نوينيوينيتاتنثتت
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      سوالتون رو بفرمایید
  • تصویر کاربر امیرصبحی شنبه ۲۰ فروردین ۱( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 214 مشاهده پرسش
    با عرض سلام،پدر بنده 81 ساله هستند. از 6روز گذشته دچار احتباس ادراری ناگهانی شدند. ایشون بعلت بزرگی پروستات مدتهاست تحت درمان دارویی هستند. از همون شب براشون سوند تعبیه شد .پس از انجام آزمایش وسونو(ارسال شده) به دستور متخصص براشون سیپروفلوکساسین تجویز شد وقرارشد بعداز 2هفته مجدد آزمایش بدن. پس از 3روز سوند رو خارج کردند منتها همچنان ادرار قطره قطره بود.مجدد سوند گذاشتن اما بعد 2روز سوزش ادرار ودرد و ادرار پررنگ پیدا کردند. ایشون سابقه استنت گذاری عروق قلب 4سال پیش وتنگی شدید عروق کاروتید دارند که تحت درمان دارویی هستند. لطفا بفرمایید تشخیص وراهکار درمانی جنابعالی چیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۰ فروردین ۱( 2 سال پیش)
      1-سلام، بهتر است سونوگرافي كنيد.
  • تصویر کاربر نفر دوشنبه ۲ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 167 مشاهده پرسش
    عرض سلام و احترام ببخشید پدرمن ۸ روز عمل تراش لیزری پروستات انجام داده و ۱۰ روز قبل به دستور پزشک قرص رقیق کننده قلب رو نخورده تا امروز حدود ۲۰ روز میشه چه مدت بعداز عمل باید دوباره قرصها رو مصرف کند؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      میتونن مجدد شروع کنند
  • تصویر کاربر جمال پنجشنبه ۲۸ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 206 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر ، با توجه به آزمايشات و سونو انجام شده كه فايل آن براى شما ارسال گرديده است ، ميخواستم وضعيت پروستات رو بررسى فرمائید كه آيا به عمل جراحى نياز هست يا خير ؟ و اگر نياز به عمل هست آيا فورى و اورژانسى هست يا با توجه به آزمايشات و سونو انجام شده كه فايل آن براى شما ارسال گرديده است ، ميخواستم وضعيت پروستات رو بررسى كنيد كه آيا به عمل جراحى نياز هست يا خير ؟! و اگر نياز به عمب هست آيا فورى و اورژانسى هست ؟ با توجه به آزمايشات و سونو انجام شده كه فايل آن براى شما ارسال گرديده است ، ميخواستم وضعيت پروستات رو بررسى كنيد كه آيا به عمل جراحى نياز هست يا خير ؟! و اگر نياز به عمب هست آيا فورى و اورژانسى هست ؟ با توجه به آزمايشات و سونو انجام شده كه فايل آن براى شما ارسال گرديده است ، ميخواستم وضعيت پروستات رو بررسى كنيد كه آيا به عمل جراحى نياز هست يا خير ؟! و اگر نياز به عمب هست آيا فورى و اورژانسى هست؟ با توجه به آزمايشات و سونو انجام شده كه فايل آن براى شما ارسال گرديده است ، ميخواستم وضعيت پروستات رو بررسى كنيد كه آيا به عمل جراحى نياز هست يا خير ؟! و اگر نياز به عمب هست آيا فورى و اورژانسى هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      1-سلام، بهتر است سونوگرافي كنيد.
  • تصویر کاربر سلام شنبه ۹ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 202 مشاهده پرسش
    سلام علیکم ۵۸ سال سن دارم پروستات بنده ۹۰ ccاست در حال حاضریعضی وقت ها در اثر سرما یا تنش‌هایی حبس آلبوم پیش آمده و مجبور به سوندزدن می شوم که بعد از سه روز سوند را بازکرده و تا چندین ماه مشکلی ندارم ضمن اینکه شب ها هم یکبار دستشویی می روم دکترم بیان کرده که عمل باز است آیا عمل باز به معنی برداشتن خود پروستات می شود یا ضایعات برداشته می شود؟ عوارض بعد از عمل چه عوارضی می باشد؟ آیا با بالا رفتن سن امکان تشدید عوارض وجود دارد؟ ضمنا با آزمایشات بعمل آمده بزرگ شدن پروستات از نوع خوش خیم می باشدآیا امکان بدخیم شدن وجود دارد.؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۹ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      خیر احتمال بدخیم شدن کمه
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۹ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      از عوارض عمل بی اختیاری ادراری هست
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۹ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      نگران نباشید،عملش سخت نیست
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر