جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عوامل تشدید کننده واریکوسل [این کارها رو نکنید!]

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:
شل شدن بیضه ها نشانه چیست؟

چه کسانی واریکوسل میگیرند؟

خراب شدن دریچه های لانه کبوتری سیاهرگ ها بوده که باعث می شود خونرسانی در بیضه ها مختل شود و در نتیجه خون اکسیژن دار خوب به سلول های سازنده نطفه در بیضه نمی رسد و باعث می شود که تغییرات زیر در کیفیت مایع منی ایجاد شود:

فیلم جراحی واریکوسل

چه چیزهایی برای واریکوسل ضرر دارد

در صورت ابتلا به واریکوسل، باید از کربوهیدرات های تصفیه شده ، شکر اضافه شده، غذاهای کنسرو شده و شور و همچنین عادات سبک زندگی مانند الکل و سیگار اجتناب کنید.

قرص سمنکس برای واریکوسل

قرص سمنکس یکی از قرص های تقویت میل جنسی است، که باعث افزایش تعداد اسپرم نیز می شود. اما قبل از مصرف باید بدانید که برای واریکوسل مفید است یا نه، پس بهتر است با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

و لذا تغییرات فوق باعث می شود قدرت باروری و نفوذ اسپرم به داخل تخمک زنان کاهش پیدا کند و در نتیجه باعث ناباروری زوجین جوان می شود و نیاز به عمل واریکوسل را ضرروری می کند. سوالی که خیلی از جوانان مبتلا از بنده می پرسند این است که:

عکس واریکوسل

علت واریکوسل در جوانان چیست؟

جواب این است که علت واقعی ایجاد واریکوسل نامشخص می باشد ولی عوامل زیر در ایجاد واریکوسل دخیل هستند:

  • مادرزادی: در اغلب افراد مبتلا به واریکوسل به صورت مادرزادی زمینه خرابی دریچه های لانه کبوتری در رگ های بیضه وجود دارد و لذا با بزرگ شدن فرد خود را از همان دوران نوجوانی به صورت برجسته بودن رگ های آویزان کننده بیضه خود را نشان می دهند. بسته به شدت خراب شدن رگ های بیضه و شدت گشادی رگ ها و اختلال در خونرسانی باعث درجاتی از اثرات سوء در بیضه می گردد که عبارتند از:
  • کوچک شدن تدریجی بیضه و متعاقب آن آسیب به سلول های نطفه ساز بیضه که باعث افت شدید در کیفیت اسپرم فرد جوان شده و باعث اختلال در باروری می گردد و لذا باید هر چه سریعتر تشخیص و درمان شوند.
  • افزایش فشار شکمی در افرادی که به علت تومور خلف صفاق و یا به هر علتی فشار داخل شکم بالا باشد باعث اختلال در برگشت خون از بیضه ها شده و باعث واریکوسل می شوند.
  • در صورت وجود زمینه ی خرابی دریچه های لانه کبوتری، افزایش فشار ناشی از بدنسازی و برداشتن وزنه های سنگین و یا انجام کارهای سنگین می تواند باعث ایجاد واریکوسل بشود.

عوامل تشدید کننده واریکوسل

واریکوسل که به عنوان سنگینی کیسه بیضه توصیف می شود با ورزش، فعالیت یا  ایستادن طولانی مدت بدتر می شود. 

راههای جلوگیری از پیشرفت واریکوسل

برای جلوگیری از عود واریکوسل چه باید کرد؟  آیا واریکوسل راه پیشگیری دارد یا نه؟ باید گفت که:

  • افرادی که به صورت مادرزادی دریچه های لانه کبوتری بیضه ها در آنان خراب است، راه پیشگیری از واریکوسل ندارند و به این بیماری مبتلا خواهند شد.
  • آنهایی که زمینه خفیفی از خرابی دریچه های لانه کبوتری سیاهرگ های بیضه دارند جهت جلوگیری از ابتلا به واریکوسل باید از انجام کارهای سنگین و کار با وزنه ها و بارهای سنگین به صورت مستمر، جلوگیری کنند تا مبتلا به واریکوسل نشوند.
  • بعضی از افراد در شغل های سرپایی مانند: نانوایی مشغول به کار هستند، ایستادن بیش از حد می تواند واریکوسل را تشدید کند.
    مشکلات انعقادی خون نیز می تواند بیماری واریکوسل در مردان جوان را تهدید کند.

برای آگاهی از بیماری واریکوسل و صحبت هایی که در مورد درمان واریکوسل با یخ، نخ و از این قبیل موارد در میان مردم شایع شده است بر روی لینک درمان واریکوسل کلیک کنید.

در پایان با آرزوی سلامتی برای شما، جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744-021 تماس حاصل بفرمایید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.5/5 - (29 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر امین یکشنبه ۷ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 226 مشاهده پرسش
    با سلام. آقای دکتر من بعد از حدود یک سال تلاش ناموفق برای بارداری سال گذشته به متخصص ارولوژی مراجعه کردم که دو نفر از اونها گفتن واریکوسل دارم و ۲ نفر گفتن واریکوسل در معاینات دیده نمیشه، بعد از چند ماه استفاده از دارو و عدم نتیجه حدود ۶ ماه قبل عمل واریکوسل رو نزد یکی از بهترین همکاران شما در مشهد انجام دادم و بعد از گذشت ۳ ماه از عمل در آزمایش اسپرم فاکتورها به شدت افت داشت، دکتر قرص ویتامین ای و ول من و تاموکسیفن تجویز کرد و بعد از ۶ ماه از جراحی با آزمایش دوباره فاکتورها مقداری بهتر شد ولی همچنان پایینتر از زمان قبل از جراحی بود و این بار دکتر ۳۰ عدد آمپول هورمونی منوتروپین و گونادوتروفین تجویز کرد و مجددا ازم خواست ۳ ماه بعد مراجعه کنم و اگر در مراجعه بعد یعنی ۹ ماه پس از جراحی نتیجه نگرفتم باید از روش های کمکی استفاده کنم، در ضمن فوق تخصص نازایی هم به خانمم گفتن شما تا قبل جراحی احتمال باروری با آی یو آی رو داشتین اما الان فقط با آی وی اف احتمال داره جواب بگیرین
    حالا سوال من اینجاست که اولا چرا فاکتورها بعد از جراحی پایین تر شده و سوال دوم اینکه امکان داره که من اصلا واریکوسل نداشتم و بی دلیل جراحی کردم؟ و آخرین سوال شما پیشنهاد می فرمایید که این ۳۰ آمپول رو استفاده کنم یا خیر
    ضمنا آزمایش های قبل عمل، سه ماه بعد از جراحی و ۶ ماه بعد هم براتون ارسال میکنم. باتشکر
    1. تصویر کاربر امین یکشنبه ۳۱ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)
      ؟
    2. تصویر کاربر امین یکشنبه ۳۱ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)
      ؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲ مهر ۹۸( 4 سال پیش)
    4. تصویر کاربر امین سه شنبه ۲ مهر ۹۸( 4 سال پیش)
      اقای دکتر در خصوص آمپول ها نفرمودین استفاده بشه یا خیر؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۷ مهر ۹۸( 4 سال پیش)
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر سلی سه شنبه ۲ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 222 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و احترام به خدمت دکتر عزیز گرامی
    اینجانب متولد ۱۳۶۷ میباشم حدودا ۱۵ سال پیش عمل واریکوسل دو طرفه نمودام و یه سال از زندگی مشترک می گذرد که فاقد فرزند مشترک میباشم و رفتم ازمایش اسپرم و سونو گرافی دادم به پیوست تصاویر بعد از این رفتم پیش متخصص اولوژی قرص ویتامین ای و پنتوکسی داد گفت دو ماه بخور بیا ایشالله خوب میشی ولی خانم که رفته ازمایش رو به دکتر ماما نشون داده گفته راهی برا این وجود نداره باید ivf کنی دکتر عزیز گرامی قرصی برای تحرک اسپرم نیست اگه هست بگین و در ضمن من که قرص ای و پنتوکسی رو ۱۵ رو میخورم تحولاتی در اسپرمم میبینم مثلا غلیظ تر شده لطفا کمک و راهنمای کنید که چیکار کنم امیدی هست
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۹ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)
      یک بار عمل کافی است ونیاز به اقدام دیگری نیست واقدام بعدی ای وی اف است
    2. تصویر کاربر سلی جمعه ۲۹ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام دکتر ببخشین یعنی iui جواب نمیده یا میشود با این ازمایشی که هست طبیعی بچه دار شد
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۹ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)
      سه جلسه ای یو ای مشخص میکند جواب میدهد یا نه
    4. تصویر کاربر سلی شنبه ۳۰ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)
      با عرض معذرت از خدمت جنابعالی ایا امکان هست با این ازمایش بصورت طبیعی بچه دار شد .
      یا قرصی هست برای تقویت اسپرم و در ضمن من یک در میان به نرمش کشتی میرم ایا ضرری دارد دکتر عزیز دوست داشتنی قرصی برا تقویت و تحرک هست
    5. تصویر کاربر سلی شنبه ۳۰ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام دکتر میشود با این ازمایش طبیعی بچه دار شد . قرصی برای تقویت و تحرک اسپرم هست که اسمش برام بگی خدا پشت پناهت باشه
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲ مهر ۹۸( 4 سال پیش)
      بله اقدام کنید
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر حسن پنجشنبه ۱۴ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 207 مشاهده پرسش
    سلام بعد از 7ماه اقدام برای بارداری.ازمایش اسپرموگرام دادم.دکتر گفت اسپرم من ضعیف است و واریکوسل گرید3دارم.دو ماه ویتامین مصرف کردم باز نتیجه ازمایش فرقی نکرد ایا با عمل جراحی میتوان به نتیجه مطلوب رسید.حرکت اسپرم در دو ازمایش صفر درصد میباشد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۴ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر صاحب جمعه ۱۸ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 217 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید
    من واریکوسل گرید خیلی نزدیک به ۲ دارم
    آزمایش اسپرمم گفتن بد نیست ، کاهش سایز بیضه هم نداشتم ، اما معیار سوم برای عمل یعنی احساس درد و سنگینی تقریبا دائمی در حالت سرپایی رو دارم ، البته این حس درد یا سنگینی غیر قابل تحمل نیست اما جوریه که کم و بیش عملکرد کاری و فعالیت بدنیم رو در حالت ایستاده بعد از ۲،۳ ساعت مختل میکنه ، یه جورایی اذیتم میکنه و فکرم درگیر حساسیت اون نقطه میشه ، و اگه فشار بیشتری هم بهم بیاد تبدیل به درد میشه !
    با توجه به طبیعی بودن آزمایش اسپرم میخوام بدونم با توجه به عکس سونوگرافی که براتون گذاشتم ، و نظر ۲ پزشک متخصص شهر خودمون که حضورا گفتن نزدیک به گرید ۲ هست ، اگه عمل کنم اونم به روش میکروسرجری ، مشکلی نداره ؟ زود نیست ؟ آیا هرچی دیرتر عمل کنی بیشتر میرسه و نتیجه بهتره ؟ یا ربطی به این موضوع نداره ؟ در واقع میگم نکنه اگه بیشتر صبر کنم رگ های بیشتری خودشون رو نشون بدن ! نمیدونم صحت داره یا نه که گفته میشه زیر میکروسکوپ رگ هایی هم که در آینده مستعد واریسی شدن هستن نیز تشخیص داده و مسدود میشن ، آیا صحت داره ؟ و آیا الان زمان مناسبی برای عمل بنده هست ؟
    با تشکر از لطف شما و وقتی که قرار میدید
    1. تصویر کاربر صاحب پنجشنبه ۱۷ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      این عکس سونوگرافیمه
    2. تصویر کاربر صاحب پنجشنبه ۱۷ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      اینم اسپرموگرام
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۸ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      اگر ازمایشات طبعی است دست نزن
    4. تصویر کاربر صاحب جمعه ۱۸ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      عکس آزمایش رو براتون فرستادم داخل پاسخ ها
      اقای دکتر پس این درد و احساس سنگینی دائمی رو چکارش کنم ؟ اگه بخاطر این مسئله عمل میکروسرجری انجام بدم چه طبعات و عوارضی میتونه داشته باشه ؟! در واقع مزیت عمل نکردن نسبت به عمل کردن چیه ؟!
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۸ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر شبنم دوشنبه ۲۱ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 272 مشاهده پرسش
    جناب دکتر یه بار این سوال و ازتون پرسیدم گفتین تنها راه ای وی اف هستش باتوجه به این که بارداری قبلیم طبیعی بود علت این که پیشنهاد عمل واریکوسل و یا درمان دارویی ندادین و پیشنهاد ای وی اف دادین چیه ممنون میشم منو از سرگردونی دربیارین و یه توضیحی به من بدین مرسی

    سلام آقای دکتر با توجه به اینکه یک بار سقط داشتم و وضعیت اسپرم همسرم به شرح زیر
    full.....0
    sluggish....19
    low....56
    immotile....25
    dfi....28
    morphology 12
    وبقیه موارد آزمایش در رنج می باشد برگه سونوگرافی داپلر برای تشخیص واریکوسل را ارسال میکنم لطفا نظر خود را درباره نیاز به عمل بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۱ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر ناصر یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 215 مشاهده پرسش
    سلام من2 روزه عمل واریکوسل انجام دادم هر2طرف عکس آزمایش هم براتون میفرستم دوست دارم شما هم یه نظر بدید با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      فعلا همه چیز خوب است صبر کنید
  • تصویر کاربر حمیدخسروپور شنبه ۱۲ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 260 مشاهده پرسش
    4ماه پیش عمل واریکوسل انجام دادم واریکوسل سمت چپ.که قبل عمل ازمایش اسپرم دادم که اسپرم5میلیون و حرکتشون وجهششون خوب نبود که عمل واریکوسل انجام دادم که بعداز4ماه سه روز پیش رفتم پیش دکترمعالجم که برام سونوگرافی وازمایش اسپرم نوشت الان که نتیجه هاروگرفتم دیدم اسپرمم همون قبلیه و جهش وشکلش هم همونطوریه تغییری نکرده چیز عجیبتری که بیشتر داغونم کرده اینه سونوگرافی نشون میده الان هردوسمت واریکوسل دارم رفتم پیش دکترم گفت که نیازبه عمل نداره یه نسخه نوشته برام که امپول و غیره هستش که باتوجه به ترسی که دارم هنوز نگرفتمشون .بنده 30سالمه که 2ساله ازدواج کردم الان برای بچه که تلاش کردم نتیجه نگرفتم گفتم باکمک شما .ایا راه حلی که بتونم این مشکل رو برطرف کنم بادارو.راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۲ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر عمران شنبه ۵ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 233 مشاهده پرسش
    من 6ساله ازدواج کردم سال اول که آزمایش دادم اسپرمم 22 میلیون بود وبا خوردن دارو پله پله پائین می آمد از22 به 19 وبعدش به 18 وبعد به14 و12 وهمینطور به 1میلیون سه تا ازآزمایش ها را برات ارسال می کنم خواهشن علت را برام بفرست
    آیا احتمال داره واریکوسل داشته باشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۵ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      باید اقدام به ای وی اف کنید وزمان را از دست ندهید
  • تصویر کاربر غلامرضا شنبه ۲۹ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 226 مشاهده پرسش
    سلام بی زحمت آزمایش‌منو دقیق بررسی نمایید و اگه اشکالی توش هست بهم بگید، آیا با IUI ،طبیعی،میکرو اینجکشن، کدام روش با این اسپرم ها مناسب است؟ مشکل از کجاست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۶ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
    2. تصویر کاربر غلامرضا چهارشنبه ۲۶ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
      دکتر من دقیقا جواب سوالمو رو نگرفتم،منظورم این بوده که طبق این آزمایشات اسپرموگرافی من آیا سراغ IUI بریم؟
      چون گفتن DFI من بالا بوده
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۹ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
      اول ای یو ای سپس ای وی اف
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر شبنم جمعه ۷ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 229 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر با توجه به این که یک بار سقط داشتم جواب آزمایش اسپرم همسرم رو در فایل پیوست ارسال میکنم که نظرتون رو بگیم آیا مورفولوژی ایشون میتونه دلیل سقط باشه ولقاح با اسپرمی که شکل خوبی نداره ممکنه صورت بگیره ضمنا dfi ایشون 28 بود
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۷ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
      ارتباطی با سقط وارمایش تیپرم نیست
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر