جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آمپول سرطان پروستات و داروهای سرطان پروستات

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:
همچنانکه ذکر شد قطعی ترین و بهترین روش درمان سرطان پروستات به شرطی که در مرحه اولیه تشخیص داده شود، عمل جراحی آن یا رادیکال پروستاتکتومی می باشد.

این درمان قطعی بوده و بیمار می تواند عمر طبیعی خود را داشته باشد به شرطی که سرطان به جاهای دیگر بدن دست اندازی یا متاستاز نداشته باشد. 

اقدام به نمونه برداری از پروستات

متأسفانه بعضی از افراد به دلیل عدم آگاهی و یا عدم اهمیت به موضوع زمانی به دکتر مراجعه می کنند که کار از کار گذشته و سرطان پروستات به دیگر اعضای بدن که شایعترین آن غده لنفاوی لگن و استخوان های ستون فقرات است منتشر شده است که اغلب با درد منتشر استخوان ها، ضعف، کم خونی، بی حالی و خستگی خود را نشان می دهد.

درمانی در این مرحله تسکینی بوده و باعث متوقف شدن بیماری می شود نه درمان قطعی. سلول های سرطانی پروستات برای رشد و تکثیر و انتشار نیازمند تغذیه از هورمون های آندروژن که شایعترین آن تستوسترون می باشد که بیش از 90 درصد آن از بیضه های مردان تولید می شود، می باشند.

در همین راستا امروزه درمان سرطان های پیشرفته پروستات تحریم و قطع کردن غذاهای سلول های سرطان پروستات که همان تستوسترون است، می باشد. با قطع تولید تستوسترون در بدن و یا جلوگیری از ورود آنها به سلول های سرطانی پروستات، این سرطان متوقف و سلول ها به خواب زمستانی می روند.

قطع تولید تستوسترون

روش های مختلفی برای از بین بردن تولید و اثر هورمون های تستوسترون در بیماران مبتلا به سرطان پروستات وجود دارد که به شرح آنها می پردازم:

1- آمپول سرطان پروستات

استفاده از این دارو ها در بیضه ها که به آنها سلول های سرکوب کننده GNRH گفته می شود. این داروها به صورت آمپول هر یک ماه و یا هر سه ماه و به صورت عضلانی برای بیمار تزریق می شود که این دارو باعث توقف تستوسترون سازی در بیضه ها شده و به این طریق راه غذارسانی به سلول های سرطانی قطع می شود و لذا باعث توقف بیماری سرطان پروستات می گردد.

نوع دیگر داروها مثل فلوتامید از ورود تستوسترون به داخل سلول های سرطانی جلوگیری می کند و لذا باعث قطع تغذیه سلول های سرطانی پروستات می گردند.

هورمون تراپی سرطان پروستات

2- برداشتن بیضه

دومین راه درمانی سرطان پیشرفته پروستات برداشتن محل و مرکز تولید تستوسترون در بدن یا همان بیضه ها (ارکیکتومی دوطرفه) است. که در این روش هر دو بیضه مرد مبتلا به سرطان پروستات برداشته می شود و لذا به علت از بین رفتن مرکز تغذیه سلول های سرطان پروستات، رشد و تکثیر سلول های سرطان پروستات بلافاصله متوقف می شود.

این اولین درمانی است که برای سرطان های متاستاتیک پروستات در افراد بالای 70 سال استفاده میشود. گرچه این یک عمل جراحی است، این یک ADT را درنظر می گیرد زیرا این کار هر دو منبع تولید تستوسترون را حذف میکند، یعنی هر دو بیضه را. تاثیر این جراحی دائمی است و نمیتوان اثر آن را بازگرداند.

3- شیمی درمانی

برخلاف سرطان های دیگر شیمی درمانی نقش برجسته ای در درمان سرطان پروستات ندارد و فقط زمانی استفاده می شود که سرطان پروستات مقاوم به هورمون درمانی ایجاد شود که به عنوان مسکن درمانی استفاه می شود. شیمی درمانی استفاده از دارو برای از بین بردن سلول های سرطانی است، معمولا این کار با پایان دادن توانایی رشد و تقسیم سلول ها است. شیمی درمانی معمولا توسط یک متخصص سرطان داده میشود.

شیمی درمانی سیستمیک به جریان خون وارد می شود تا به سلول های سرطانی در بدن برسد. شیمی درمانی برای سرطان پروستات از طریق لوله ای که با سوزن وارد ورید می شود داده خواهد شد. شیمی درمانی ممکن است به بیمارانی که سرطان پروستات پیشرفته یا مقاوم به اختگی دارند داده شود. رژیم شیمی درمانی، یا برنامه ی آن، معمولا شامل تعداد مشخصی چرخه می شود که در دوره های زمانی مشخصی انجام می شوند.

چند داروی استاندارد وجود دارند که در سرطان پروستات استفاده می شوند. درکل، شیمی درمانی استاندارد با docetaxel در ترکیب با استروئیدی به اسم پردنیزون آغاز می شود. سازمان غذا و داروی آمریکا همچنین داروهای دیگری را نیز تایید کرده است، براساس پژوهش ها cabazitaxel، زمانی که با متوتروکسات مقایسه شد نشان داده شد؛ بیمارانی که بیماری پیشرفته دارند را بعد از مصرف docetaxel بهبود می بخشد.

در آزمایش های بالینی، cabazitaxel با docetaxel در بیمارانی که قبلا شیمی درمانی دریافت نکرده بودند مقایسه شد. در این بیماران، درمان با cabazitaxel بهتر از درمان با docetaxel استاندارد نبود.

شیمی درمانی

دیگر پژوهش ها مقدار مصرفی استاندارد را با مقدار کمتری از cabazitaxel در بیمارانی که غده ی آن ها بعد از درمان با را docetaxel  رشد کرده بود مقایسه کردند.به علاوه عوارض جانبی کمتر، این پژوهش همچنین دریافت که مقدار پایین تر دارو به بیماران کمک میکند زندگی طولانی تری داشته باشند.

پژوهش های اخیر نشان داده اند که اضافه کردن شیمی درمانی بعد از تکمیل 2 سال ADT برای مردانی که سرطان پرخطر پروستات داشته اند، کسانی که درمان قطعی پرتودرمانی گرفته اند، رویکرد موثری برای کاهش احتمال عود سرطان و بهبود بقا است. گرچه این نتایج جالب هستند، پژوهش های بیشتری نیاز است تا مشاهده شود آیا این درمان به افرادی که سرطان پروستات دارند کمک میکند یا خیر.

درکل، عوارض جانبی شیمی درمانی بستگی به خود فرد، نوع شیمی درمانی که فرد گرفته است، مقدار داروی استفاده شده و طول مدت درمان دارد، اما این عوارض می توانند شامل خستگی، زخم در دهان و گلو، اسهال، تهوع و استفراغ؛ یبوست، بیماری های خونی، تاثیرات دستگاه عصبی، تغییر در خلقیات و حافظه، مشکلات جنسی و تولید مثل، از دست دادن اشتها، درد و ریزش مو باشند.

معمولا عوارض جانبی شیمی درمانی بعد از اتمام درمان از بین خواهند رفت. در هر حال، ممکن است بعیض از عوارض ادامه یابند، بازگردند یا بعد از مدتی ایجاد شوند. از پزشک خود بپرسید که براساس برنامه درمانیتان چه عوارضی را ممکن است تجربه کنید. گروه درمانی شما با شما برای مدیریت یا پیشگیری از خیلی از عوارض جانبی کار خواهند کرد.

در مورد این مطالب اساسی مرتبط با شیمی درمانی و آماده شدن برای این درمان بیشتر یاد بگیرید. داروهایی که برای درمان سرطان استفاده میشوند همچنان درحال ارزیابی شدن هستند. صحبت با پزشکتان اغلب بهترین راه برای آموختن درمورد داروهای تجویزی شما، اهداف آن ها و عوارض جانبی احتمالی آن ها یا تداخلات آن ها با دیگر داروها است. با استفاده از راهنمای داروها، درمورد داروهایتان اطلاعات بیشتری بیاموزید.

رادیوتراپی سرطان پروستات

4- رادیوتراپی

رادیوتراپی یا پرتو درمانی در دو مورد زیر برای کمک درمانی سرطان پروستات استفاده می شود.

  • بعضی از افراد مبتلا به سرطان پروستات که تحت عمل جراحی رادیکال پروستاتکتومی قرار می گیرند و بعد از عمل جراحی عود سرطان با بالا رفتن PSA بعد از عمل خود را نشان می دهد، که در این موارد بهترین درمان رادیوتراپی کف لگن می باشد.
  • دومین مورد استفاده رادیوتراپی در درمان سرطان پروستات، دردهای منتشر استخوانی به علت متاستاز سرطان پروستات به ستون فقرات و لگن می باشد. که این بیماران چند جلسه تحت درمان رادیوتراپی قرار می گیرند و درد استخوانی آنها تسکین پیدا می کند.

در صورت نیاز، جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744-021 تماس بگیرید.


دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

 
3.9/5 - (11 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر خسروی چهارشنبه ۲۹ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 242 مشاهده پرسش
    سن 44سال 5ساله دچارسوزش ادراروتکررهستم حجم سال اول 33بودوبامصرف آنتی بیوتیک وشل کننده آلفاحجم شد48وسال 98شد56 ودر سال 400حجم شده 59وسنگ 7میل در کلیه چپ و rbc22وwbc3وپی اس آ26هست گاهی مواقعه دردنشیمنگاه دارم و شب تا صبح 3مرتبه دستشویی میرم وهردفعه 200الی 300میلی ادراردفع میشه بیشترمواقعه احساس پری مثانه دارم گاهی مواقعه ادرار دوشاخه میادنوک آلتم گاهی سوزش داره بدازنزدیکی احساس سوزش یه دو ساعتی دارم ودکتریکماه بهم قرص تاونکس 500وتامسولوسین هرشب دادویکماه تموم شدبرای سه ماه تامسولوسین رادادودارم مصرف می کنم یه کم سوزش کم شده ولی شب تا صبح دوتا سه باردستشویی رامیرم وواقعآ خسته شدم پدرم بزرگی پروستات داشت تاسال 80عمل بازکردو یک شب خواب درست تو این چندسال نداشتم نمیدونم دکترخطریه چکارکنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۹ دی ۰( 2 سال پیش)
      2-سلام ،بايد معاينه شويد
  • تصویر کاربر سهیل چهارشنبه ۸ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 1279 مشاهده پرسش
    سلام و وقت بخیر
    پدرم ۷۰ ساله و متاسفانه امسال درگیر سرطان پرستات شدن psa بالای ۱۰۰ بود و alp ۸۳۰۰ و متاساز استخوان از گردن تا لگن بودن. و خوشبختانه به غدد لنفاوی و سایر اعضای بدن مثل کبد و کلیه و مثاته و... اسیب نرسیده بود و بیماری زمینه ای مثل قلب و قتد و فشار هم ندارن
    به توصیه دکتر جراح به فوریت عمل ارتکتومی دوطرفه انجام شد و ظرف دو هفته psa به زیر ۵۰ و alp به ۴۰۰۰ رسید
    بعد یکماه از عمل و برداشتن سون، با ارجاع به انکولوژ دوره هورمون درمانی برای یکسال شروع شد که روزی ۴ عدد قرص زایبرون ۲۵۰ و هر سه ماه تزریق زمتا را تجویز کردن
    خدا را شکر بعد چهار ماه psa به ۱۲ و alp به ۱۷۰۰ رسیده
    هر چند هنوز هم بالاست اما سایر فاکتور های ازمایش خون مثل کلسیم و پتاسیوم و گلوبول ها نرمال هستند
    مشکل اینجاست که الان در راه رفتن مشکل دارند و مثل ادم اهنی شدن و توان جسمی کم شده ...
    اول اینکه ایا این علایم طبیعی هست و مال قرص هست؟
    و دوم اینکه ایا مصرف زایبرون با این دوز بالا برای همیشه ادامه داره یا تا زمانی که psa نرمال بشه؟
    ببخشید طولانی شدو تشکر از اینکه وقت میگذارید
    1. تصویر کاربر سهیل پنجشنبه ۲ دی ۰( 2 سال پیش)
      سلام لطف میکنید پاسخ دهید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ دی ۰( 2 سال پیش)
      باید بهدرمان کنونی که خوب جواب داده ادامه بدن
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر مهدي شنبه ۴ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 289 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخير
    با توجه به آزمايشات و سونو و MRI ضميمه دستورات لازم را مبذول بفرماييد . و اگر نياز به درمان خاصي هست راهنمايي بفرماييد . سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۴ دی ۰( 2 سال پیش)
      باید نمونه برداری از پروستات بشه
  • تصویر کاربر سعید یکشنبه ۵ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 809 مشاهده پرسش
    باسلام و خسته نباشید خدمت شما
    پدر بنده حدود 82 سال سن دارن و تقریبا از 9 ماه پیش (یعنی برج 2 امسال) برای آزمایش ادرار و psa که از طرف مرکز بهداشت به آزمایشگاه معرفی شدن، نتیجه psa(total)=6.1 بود. در 3 روز بعد با مراجعه به پزشک متخصص مجدد آزمایش ایشان تکرار شد و total psa(ECL)=6.62 و free psa(ECL)=1.93 شد. پزشک ایشون قرص آترواستاتین برای درمان این بیماری تجویز کردن و حدودا 6 ماه بعد (یعنی برج 8 امسال) مجددا آزمایش دادن و total psa(ECL)=7.18 و free psa(ECL)=1.98 شد و طبق سونوگرافی (حجم پروستات 90 سی سی) اعلام شد. با مراجعه به پزشک متخصص دیگری، ایشان قرص های پروترال 0.4 ، فینوپروست 5 و افلوکساسین 200 تجویز کردن و بعد از 15 روز (یعنی دوم آذر امسال) مجددا تست دادن و total psa(ECL)=12.5 و free psa(ECL)=4.2 اعلام شد و پزشک دوم فرمودن بدلیل اینکه در آزمایشگاه قبلی تست انجام نشده باید تست مجدد صورت گیرد و مجدد علاوه بر داروهای قبلی، لووفلوکساسین 500 تجویز گردید. لذا مجددا 15 روز بعد (یعنی 17 آذر) تست تکرار شد و total psa(ECL)=8.28 و free psa(ECL)=2.35 اعلام گردید که پزشک دوم گفتن باید نمونه برداری انجام بشه و عمل باتوجه به سن جایز نیست و اینبار پزشک دوم گفتن که باید مصرف تامسولوسین و فینوپروست 5 ادامه پیدا کند و دوباره تجویز کردند.
    در نتیجه خواهشمندم با توجه پیوست های ارسالی، لطف بفرمایید بررسی کنید که با توجه به اینکه نمونه برداری در شهرما و طبق گفته پزشک دوم و سن بالای پدر، مشکلات و درد زیادی حتی در بیمارستان دارد، آیا قرص ها را باید ادامه دهیم یا نمونه برداری باید انجام شود یا حتی عمل صورت گیرد؟
    ضمنا تشخیص پزشک اول، B.P.H بوده است.
    باسپاس و تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر سعید دوشنبه ۲۲ آذر ۰( 2 سال پیش)
      ضمنا با عرض پوزش در ادامه پیام قبلی: پدر بنده قبلا چند سال پیش، سابقه یکبار عمل جراحی پروستات و چند بار عمل جراحی فتخ داشتن و در مجموع این عمل جراحی پنجمشون هست اگه لازم باشه و به شدت نگران جراحی و حتی نمونه برداری هستن. ایشون سابقه فشارخون هم دارن و در این خصوص قرص مصرف میکنن. خواهش میکنم جناب آقای دکتر کرمی بزرگوار بفرمایید که با توجه به مستندات پیام قبلی، چه اقدام و توصیه ای لازم هست که ما باید انجام بدهیم.
      تشکر از لطف شما
    2. تصویر کاربر سعید دوشنبه ۲۲ آذر ۰( 2 سال پیش)
      عذرخواهم. یادم رفت این مسئله رو هم بگم که ایشون هیچ درد و مشکلی بابت تخلیه ادرار ندارن و کاملا وضعیتشون نرماله
    3. تصویر کاربر سعید جمعه ۲۶ آذر ۰( 2 سال پیش)
      آقای دکتر لطفا جواب بنده رو هم بدین. ممنون
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ دی ۰( 2 سال پیش)
      باید زیرنظر دکتر انکولوژی تحت کمورادیوتراپی قرار بگیرند
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر عرفان جمعه ۲۶ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر،پدربزرگ بنده در سن ۷۵ سالگی درگیر سرطان پروستات شدند و متاسفانه دیر متوجه این موضوع شدن و تومور ها توی بدنشون پراکنده شده حال عمومی تقریبا خوبی دارن پیش دوتا پزشک فوق تخصص ایشون رو بردیم یکیشون گفتن رادیو تراپی انجام بدن و دیگری گفتن این کار ممکنه باعث خونریزی بشه و گفتن فقط از مسکن برای تسکین دردشون استفاده کنیم خواستم سوال کنم و بدونم نظر شما راجع به رادیوتراپی چیه و با توضیحات تقریبی که دادم بنظرتون رادیو تراپی انجام بشه یا خیر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۶ آذر ۰( 2 سال پیش)
      مدارکشون رو بفرستید
  • تصویر کاربر مهدوی چهارشنبه ۱۷ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 246 مشاهده پرسش
    سلام،وقت بخیر آقای دکتر عزیز
    پدر بنده ۷۲سال دارند،۴ماه پیش بصورت تصادفی متوجه بالا بودن psaشدیم که به ترتیب تکرار آزمایش ۱۰و۸و۹و۱۲ بود ،جواب ام ار ای،نمونه برداری و جواب پاتولوژی رو براتون ارسال میکنم.تاریخ نمونه برداری هشتم همین ماه بوده.من سردر گم هستم نمیدونم چیکار باید بکنم و از عوارض بعد از عمل بخصوص بی اختیاری میترسم چون پدرم نسبت به جراحی خیلی مقاومت نشون میده،بعد اینکه آیا این این سرطان به لنفاو سرایت کرده یا نه،خدا خیرتون بده،ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۷ آذر ۰( 2 سال پیش)
      بابد عمل بشن حتما
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۷ آذر ۰( 2 سال پیش)
      و از عوارضش بی اختیاری هست
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر علی جمعه ۱۲ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 241 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان شرمنده من حدود چند ماهی دچار التهاب پروستات شدم یه سری داروها مانند سینافتراید و شل کننده مصرف کردم بهتر شدم ولی بهبودی کامل نشد احساس درد زیر دل و سوزش نوک الت شدم و قرص املوبرس فشار خون مصرف میکنم خواستم بدونم ایا فیناستراید باعث جمع شدت الت میشه چون حس میکنم جمع شده التم و ایا این قرس املوبرس باعث درد زیره شکم میشع ازمایش ادار ر دادم منفی بود سونو میفرستم خواهش میکنم بگید من بیماری چیه میله جنسی خیلی کم شده 20 روز دیگه فینستراید تموم شده در ضمن دکتر جان من حدودا 80 درصد خوب شدم فقط یه حسی داغی تو الت دارم وحس میکنم زیره شکم باد جمع میشه سونو فرستادم ممنون میشه برای میله جنسی منو راهنمایی کنیند الان حدود 6 ماه رابطه نداشتم خیلی روحیه ضعیف شده در ضمن دکتر جان من ورزش حرفه ای میکنم بدنسازی ایا این تاثیر داره رو بیماریم مرسی بعد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۱ آذر ۰( 2 سال پیش)
      سونوگرافی جدید انجام بدید
    2. تصویر کاربر علی پنجشنبه ۱۱ آذر ۰( 2 سال پیش)
      سلام دکتر سونوگرافی جدید ماله هفته پیشه اینکه فرستادم در سونوی قبلی ۳۵ سی سی بود پروستات من ۴۱ سالم هم هیت
    3. تصویر کاربر علی جمعه ۱۲ آذر ۰( 2 سال پیش)
      دکتر جان میشه جواب منو بدین ایا فیناستراید یا تامسولین باعث کوچیک شدن الت میشه و اگر ازن طور باشه این قابله برگشته یا خیر
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۲ آذر ۰( 2 سال پیش)
      با قطع دارو قابل برگشته
    5. تصویر کاربر علی جمعه ۱۲ آذر ۰( 2 سال پیش)
      مرسی دکتر جان پس الت با ترک قرص فیناستراید برمیگرده به سایز اولش ..و اگه لطف کنید من سونویی که فرستادم جدیده راهنمایی کنید ایا اقدامی لازمه یا نه مننون نیشم
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۲ آذر ۰( 2 سال پیش)
      بله
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر علي شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 261 مشاهده پرسش
    سلام ،پدر من ٥٨ سالشه ،با درمان ديفرلين psaاز ٣٨ به ٢ رسيد و به علت متا ساز شدن دكتر انكالوژ از همان ابتدا يعنى سال قبل(٩٩) تعداد ٤٠ جلسه پرتو داد،كه باعث زخم روده گرديد، سوال اينكه ايا تعداد جلسات زياد نبود؟؟ حال بعد از يكسال مجدد درد هاى استخوانى(لگن) دارد كه پزشك سرم تراپى با زولنا را تجويز كرده كه بعد از ٢ جلسه همچنان درد شديد دارد، سوال ايا روش درمان با زولنا در اين دوره درست است؟ وايا ptc اسكن لازم هست يا نه؟ چون كسى تجويز نكرده،
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش)
      تعداد جلسات بر اساس پاسخ به درمان و توسط دکتر انکولوژی مشخص میشه
  • تصویر کاربر ابوالفضل دوشنبه ۲۴ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 513 مشاهده پرسش
    اقای دکتر من 20 سالمه و خیلی سال هستش که زیاد از حد خود ارضایی کرده ام و 2 ساله که یه مشکلی دارم و اونم اینه که اگر تقریبا 10 روز خود ارضایی نکنم و بعد از 10 روز خودارضایی کنم , درد دارم هنگام ارضا شدن یعنی مایه منی با درد میاد بیرون و یه سری تیکه های زرد رنگ ژله ای هم پیدا میشه داخلشون انگار که سفت تر از بقیه مایه های منی هستن ; اما اگر در هفته سه بار خود ارضایی کنم و بیشتر , درد ندارم و اون نوع مایه منی به اون شکل زرد رنگ بیرون نمیاد ) همچنین اگر بعد از این 10 روز که خودارضایی نکرده ام , موقع ادرار کردن در حین ادرار دردی ندارم , اما ادرار که تموم میشه بعدش حس میکنم یه چیزی میخواد بیاد بیرون که خیلی درد داره اما نمیاد حالا اگر خود ارضایی بکنم این حس رو هم دیگه بعد از ادرار ندارم/ فاصله بیضه تا مقعد هم گاهی اوقات حس میکنم یه چیزی هست /سنوگرافی و ازمایش هم دادم پروستات هم ندارم قرص هایی واسه پروستات هم مصرف کردم از جمله سیپروفلوکساسین اما خوب نشدم / دیر به دیر حس مدفوع پیدا میکنم و مدفوع میکنم / گاهی اوقات هم مدفوع که انجام میدم بعدش از الت تناسلیم یه مایه چسبناک بیرون میاد. شما داخل تماس قبلی گفتید که اسپاسم دارم میخواستم بدونم ایا میشه یک فرد 2 سال اسپاسم داشته باشه و اگر بله ممنون میشم بگید چه مواقعی و چند دقیقه در اب گرم بشینم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۴ آبان ۰( 2 سال پیش)
      روزانه ۲ نوبت و نیم ساعت
  • تصویر کاربر صادق چهارشنبه ۵ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 188 مشاهده پرسش
    سلام جناب آقای دکتر وقت بخیر و با تشکر از وقتی که میگذارید.پدر من ۷۸ سالشه و کنسر پروستات گرید ۴ با گلیسون ۳+۴ داره تقریبا یک سال با دیفرلین ۱۱.۲۵ تحت درمان بود که سه دوره آخرpsa به ترتیب ۰.۲۴۸ و ۰.۵۶۷ و ۸.۸ و تستسترون ۲ بود که دکتر ایشان فرمودند باید ارکیکتومی انجام بشه.سوالی که دارم اینه که آیا بجز عمل راه دیگه ای هست یا این بهترین درمان در حال حاضر هست.و اثر بخشی آن چه مدت میباشد.متشکرن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۵ آبان ۰( 2 سال پیش)
      بهترین روش درمانی همین اقدامی که بهتون گفتت
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر