جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آمپول سرطان پروستات و داروهای سرطان پروستات

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:
همچنانکه ذکر شد قطعی ترین و بهترین روش درمان سرطان پروستات به شرطی که در مرحه اولیه تشخیص داده شود، عمل جراحی آن یا رادیکال پروستاتکتومی می باشد.

این درمان قطعی بوده و بیمار می تواند عمر طبیعی خود را داشته باشد به شرطی که سرطان به جاهای دیگر بدن دست اندازی یا متاستاز نداشته باشد. 

اقدام به نمونه برداری از پروستات

متأسفانه بعضی از افراد به دلیل عدم آگاهی و یا عدم اهمیت به موضوع زمانی به دکتر مراجعه می کنند که کار از کار گذشته و سرطان پروستات به دیگر اعضای بدن که شایعترین آن غده لنفاوی لگن و استخوان های ستون فقرات است منتشر شده است که اغلب با درد منتشر استخوان ها، ضعف، کم خونی، بی حالی و خستگی خود را نشان می دهد.

درمانی در این مرحله تسکینی بوده و باعث متوقف شدن بیماری می شود نه درمان قطعی. سلول های سرطانی پروستات برای رشد و تکثیر و انتشار نیازمند تغذیه از هورمون های آندروژن که شایعترین آن تستوسترون می باشد که بیش از 90 درصد آن از بیضه های مردان تولید می شود، می باشند.

در همین راستا امروزه درمان سرطان های پیشرفته پروستات تحریم و قطع کردن غذاهای سلول های سرطان پروستات که همان تستوسترون است، می باشد. با قطع تولید تستوسترون در بدن و یا جلوگیری از ورود آنها به سلول های سرطانی پروستات، این سرطان متوقف و سلول ها به خواب زمستانی می روند.

قطع تولید تستوسترون

روش های مختلفی برای از بین بردن تولید و اثر هورمون های تستوسترون در بیماران مبتلا به سرطان پروستات وجود دارد که به شرح آنها می پردازم:

1- آمپول سرطان پروستات

استفاده از این دارو ها در بیضه ها که به آنها سلول های سرکوب کننده GNRH گفته می شود. این داروها به صورت آمپول هر یک ماه و یا هر سه ماه و به صورت عضلانی برای بیمار تزریق می شود که این دارو باعث توقف تستوسترون سازی در بیضه ها شده و به این طریق راه غذارسانی به سلول های سرطانی قطع می شود و لذا باعث توقف بیماری سرطان پروستات می گردد.

نوع دیگر داروها مثل فلوتامید از ورود تستوسترون به داخل سلول های سرطانی جلوگیری می کند و لذا باعث قطع تغذیه سلول های سرطانی پروستات می گردند.

هورمون تراپی سرطان پروستات

2- برداشتن بیضه

دومین راه درمانی سرطان پیشرفته پروستات برداشتن محل و مرکز تولید تستوسترون در بدن یا همان بیضه ها (ارکیکتومی دوطرفه) است. که در این روش هر دو بیضه مرد مبتلا به سرطان پروستات برداشته می شود و لذا به علت از بین رفتن مرکز تغذیه سلول های سرطان پروستات، رشد و تکثیر سلول های سرطان پروستات بلافاصله متوقف می شود.

این اولین درمانی است که برای سرطان های متاستاتیک پروستات در افراد بالای 70 سال استفاده میشود. گرچه این یک عمل جراحی است، این یک ADT را درنظر می گیرد زیرا این کار هر دو منبع تولید تستوسترون را حذف میکند، یعنی هر دو بیضه را. تاثیر این جراحی دائمی است و نمیتوان اثر آن را بازگرداند.

3- شیمی درمانی

برخلاف سرطان های دیگر شیمی درمانی نقش برجسته ای در درمان سرطان پروستات ندارد و فقط زمانی استفاده می شود که سرطان پروستات مقاوم به هورمون درمانی ایجاد شود که به عنوان مسکن درمانی استفاه می شود. شیمی درمانی استفاده از دارو برای از بین بردن سلول های سرطانی است، معمولا این کار با پایان دادن توانایی رشد و تقسیم سلول ها است. شیمی درمانی معمولا توسط یک متخصص سرطان داده میشود.

شیمی درمانی سیستمیک به جریان خون وارد می شود تا به سلول های سرطانی در بدن برسد. شیمی درمانی برای سرطان پروستات از طریق لوله ای که با سوزن وارد ورید می شود داده خواهد شد. شیمی درمانی ممکن است به بیمارانی که سرطان پروستات پیشرفته یا مقاوم به اختگی دارند داده شود. رژیم شیمی درمانی، یا برنامه ی آن، معمولا شامل تعداد مشخصی چرخه می شود که در دوره های زمانی مشخصی انجام می شوند.

چند داروی استاندارد وجود دارند که در سرطان پروستات استفاده می شوند. درکل، شیمی درمانی استاندارد با docetaxel در ترکیب با استروئیدی به اسم پردنیزون آغاز می شود. سازمان غذا و داروی آمریکا همچنین داروهای دیگری را نیز تایید کرده است، براساس پژوهش ها cabazitaxel، زمانی که با متوتروکسات مقایسه شد نشان داده شد؛ بیمارانی که بیماری پیشرفته دارند را بعد از مصرف docetaxel بهبود می بخشد.

در آزمایش های بالینی، cabazitaxel با docetaxel در بیمارانی که قبلا شیمی درمانی دریافت نکرده بودند مقایسه شد. در این بیماران، درمان با cabazitaxel بهتر از درمان با docetaxel استاندارد نبود.

شیمی درمانی

دیگر پژوهش ها مقدار مصرفی استاندارد را با مقدار کمتری از cabazitaxel در بیمارانی که غده ی آن ها بعد از درمان با را docetaxel  رشد کرده بود مقایسه کردند.به علاوه عوارض جانبی کمتر، این پژوهش همچنین دریافت که مقدار پایین تر دارو به بیماران کمک میکند زندگی طولانی تری داشته باشند.

پژوهش های اخیر نشان داده اند که اضافه کردن شیمی درمانی بعد از تکمیل 2 سال ADT برای مردانی که سرطان پرخطر پروستات داشته اند، کسانی که درمان قطعی پرتودرمانی گرفته اند، رویکرد موثری برای کاهش احتمال عود سرطان و بهبود بقا است. گرچه این نتایج جالب هستند، پژوهش های بیشتری نیاز است تا مشاهده شود آیا این درمان به افرادی که سرطان پروستات دارند کمک میکند یا خیر.

درکل، عوارض جانبی شیمی درمانی بستگی به خود فرد، نوع شیمی درمانی که فرد گرفته است، مقدار داروی استفاده شده و طول مدت درمان دارد، اما این عوارض می توانند شامل خستگی، زخم در دهان و گلو، اسهال، تهوع و استفراغ؛ یبوست، بیماری های خونی، تاثیرات دستگاه عصبی، تغییر در خلقیات و حافظه، مشکلات جنسی و تولید مثل، از دست دادن اشتها، درد و ریزش مو باشند.

معمولا عوارض جانبی شیمی درمانی بعد از اتمام درمان از بین خواهند رفت. در هر حال، ممکن است بعیض از عوارض ادامه یابند، بازگردند یا بعد از مدتی ایجاد شوند. از پزشک خود بپرسید که براساس برنامه درمانیتان چه عوارضی را ممکن است تجربه کنید. گروه درمانی شما با شما برای مدیریت یا پیشگیری از خیلی از عوارض جانبی کار خواهند کرد.

در مورد این مطالب اساسی مرتبط با شیمی درمانی و آماده شدن برای این درمان بیشتر یاد بگیرید. داروهایی که برای درمان سرطان استفاده میشوند همچنان درحال ارزیابی شدن هستند. صحبت با پزشکتان اغلب بهترین راه برای آموختن درمورد داروهای تجویزی شما، اهداف آن ها و عوارض جانبی احتمالی آن ها یا تداخلات آن ها با دیگر داروها است. با استفاده از راهنمای داروها، درمورد داروهایتان اطلاعات بیشتری بیاموزید.

رادیوتراپی سرطان پروستات

4- رادیوتراپی

رادیوتراپی یا پرتو درمانی در دو مورد زیر برای کمک درمانی سرطان پروستات استفاده می شود.

  • بعضی از افراد مبتلا به سرطان پروستات که تحت عمل جراحی رادیکال پروستاتکتومی قرار می گیرند و بعد از عمل جراحی عود سرطان با بالا رفتن PSA بعد از عمل خود را نشان می دهد، که در این موارد بهترین درمان رادیوتراپی کف لگن می باشد.
  • دومین مورد استفاده رادیوتراپی در درمان سرطان پروستات، دردهای منتشر استخوانی به علت متاستاز سرطان پروستات به ستون فقرات و لگن می باشد. که این بیماران چند جلسه تحت درمان رادیوتراپی قرار می گیرند و درد استخوانی آنها تسکین پیدا می کند.

در صورت نیاز، جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744-021 تماس بگیرید.


دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

 
3.9/5 - (11 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر فروتن جمعه ۵ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 73 مشاهده پرسش
    سلام جواب سونوگرافی نوشته پروستات بزرگ تر از حد نرمال و ) 40+37+48 و اکوی هموژن و حجم پروستات 37 یعنی چی چکار باید کرد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۵ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      آزمایش PSA انجام دادین؟
    2. تصویر کاربر فروتن جمعه ۵ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      بله ۲.۳ بوده
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۵ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      علایم ادراری دارید؟
    4. تصویر کاربر فروتن جمعه ۵ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      خیلی کم فقط یبار سوزش داشت
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۵ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      اقدام خاصی لازم ندارید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر ف،شماعی پنجشنبه ۲۰ مهر ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 62 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر،همسرم ی مدت هستش ک از آلت تناسلیش ترشح سبز رنگ خارج میشه
    مراجعه کردن به پزشک و گفتن سوزاک هست و از پارتنر جنسیتون گرفتین
    من رفتم دکتر زنان و بیماری سوزاک منو رد کردن و گفتن فقط عفونت قارچی دارین
    الان تشخیص شماچیه؟ خیلی ام قرص آنتی بیوتیک مصرف میکنه و حتی سرم و آمپول مخصوص سوزاک رو تزریق کرده
    بنظر شما بیماریشون چیه؟ خیلی ناراحتیم، بعضی وقتا عرق سرد میریزه و بدنش یخ میکنه،
    ذهنم درگیره ،وقتی ک من سوزاک نداشتم پس علت این بیماری چیه ،من به ایشون اعتماد دارم ک با شخص دیگه ای هم نبودن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۰ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      کشت از ترشحات مجرا باید انجام شود احتمال داره که سوزاک نباشه اصلا
  • تصویر کاربر هادی دوشنبه ۳ مهر ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 67 مشاهده پرسش
    سلام
    بنده ۲۹ سالمه
    و گاها خود ارضایی میکنم و حس میکنم شبی که خودارضایی کردم صبحش ادارم یه مقدار فشارش کمه ولی بعد کم کم تا شب فشارش خوب میشه
    مخصوصا وقتی مایعات بیشتر یا قهوه میخورم فشارش خوبه
    دیگه هیچ علامتی دیگه ای مثل تکرر و سوزش و این چیزا ندارم
    پروستات مشکلی نداره؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      سلام بعد از خود ارضایی حتما دفع ادرار انجام دهید
  • تصویر کاربر پناهی سه شنبه ۱۴ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 128 مشاهده پرسش
    سلام خدمت دکتر عزیز ، بنده ۲۶ سال دارم یه دوره قرص افزایش وزن مصرف میکردم از رو بی فکری، والان یه کیست ۱۷ ×۱۲ پروستات دارم ، ولی هیچ‌گونه درد و مشکلی ندارم فقط در هنگام دفع ادرار در اخر چند قطره رو با دست خارج میکنم البته از روی وسواس ،
    در سنوگرافی نوشته (کیست پروستات به ابعاد ۱۷*۱۲*۱۱ با نمای tear dorp درمیادین قسمت خلفی پروستات مشاهده میشود ک میتواند مطرح کننده اوتریکل سیست باشد . کیست مجاری مولرین نیز در DDXان مطرح می باشد) اندازه پروستات هم ۱۸ سی سی است ،،،، لطفا راهنمایی کنید نگرانم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۳ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      نیاز به اقدام خاصی ندارد فقط یک ازمایش psa دهید
    2. تصویر کاربر پناهی دوشنبه ۱۳ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      ممنون ،، دکتر خطر خاصی منو تهدید میکنه ؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۳ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      خیر مهم نیس
    4. تصویر کاربر پناهی سه شنبه ۱۴ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      ازمایش psa رو حتما باید انجام بدم؟ برای چیه ؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۴ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      غربالگری سرطان پروستات است انجام دادنش هم فقط باید نمونه خون بدهید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۶ مرداد ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: 73 مشاهده پرسش
    با سلام،آقای دکتر من ساکن تبریز و71 سالم است،آذر سال گذشته(1401)در تهران توسط آقای دکتر رازی عمل پروستاتکتومی رادیکال شدم.نمره گلیسون 7=4+3 بود وبعد از عمل پاتولوژی خوب بود وغدد لنغاوی را در گیر نکرده وپت اسن قبل از عمل هم متاستاز را نشان نمیداد.آزمایشات PSA بعد از عمل بصورت زیر است:اولی0/004ودومی0/024 وآخرین آزمایشم که امروز انجام دادم 0/041 را نشان میدهد.آیا این نشانه عود است؟چون به تهران آمد ورفتم مشگل است،آیا باید به آنکولوژی مراجعه کنم یا به دکتر جراحم در تهران؟با سپاس فراوان از راهنمایی شما استاد گرانقدر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۶ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      سلام خیر مشکلی نیست و در بازه مناسبی قرار دارد ازمایش . حتما به پزشک جراحتان هم مراجعه کنید
    2. تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۶ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      با سپاس وتشکر فراوان،آیا ثابت نماندن PSA ,وافزایش سریع آن دلیل عود نیست؟با جوابی که مرقوم فرمودید مرا بسیار خوشحال فرمودید.آیا مراجعه به دکترم در تهران اورژانسی نیست؟ومیتوانم مهر ماه وقت ویزیت بگیرم؟یک دنیا سپاس از شما استاد گرانقدر که وقت بسیار ذیقیمت خود را صرف رفع سوالات بیماران میکنید.برایتان بهترین ها را از خداوند متعال خواهانم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۶ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      خیر نشانه عود نیست هرچند که پاتولوژی و وجود مارژین در تشخیص مهم است . برای مهر هم وقت بگیرید مشکلی نیست
    4. تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۶ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      سپاس بیکران از وقتی که مبذول فرمودید
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۶ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      خواهش میکنم
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۱۱ تیر ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 74 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقت بخیر خسته نباشید.
    پدر بنده 6 ماه پیش عمل برداشتن پروستات انجام داد. که سرطان پروستات داشت 3 ماه بعد عمل ازمایش psa دادیم که مقدار total psa مقدار کمتر از 0.04 بود و free psa مقدار کمتر از 0.07 حالا دوباره بعد 6 ماه امروز هم ازمایش داد که مقدار total psa مقدار کمتر از 0.04 بود و مقدار free psa مقدار 0.01 بود..
    ایا نیاز به اقدامی خاصی دارین در حال حاضر یا صرفا کنترل psa باید انجام بشه؟ و سوال دوم اینکه مقدار free psa بعد عمل چقدر باید باشه؟
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۱ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      سلام کجا عمل کردن ؟ مقدار psa باید بعد عمل زیر ۰/۰۲ باشه . عکس ازمایشات را بفرستید
  • تصویر کاربر مرتضی دوشنبه ۲۹ خرداد ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 83 مشاهده پرسش
    با سلام اینجانب اقایی65 ساله هستم که 8 سال هست پروستات دارم والان به حد رسیده.حجم مستانه 1000 سی سی هست .ادرار کامل تخلیه نمیشه.بی اختیاری شبانه دارم.کمی درد دارم.مایعات خیلی زیاد مصرف میکنم.نزدیک به500 سی سی ادرار در مستانه می ماند.برای عمل باز گفته شده باید بی اختیاری خوب شود و الان غیر قابل عمل هست.لطفا راهنمایی بفرمایید تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۷ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      سلام psaچند است ؟ بیماری زمینه ای چی دارید ؟
    2. تصویر کاربر مرتضی دوشنبه ۲۹ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      35*38*44میلیمتر . بیماری زمینه ای هم در سال 94 ۳ عدد فنر در رگ قرار گرفته.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۹ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      نه اقا ازمایش psa عدد چند است ؟ اگر پزشک قلب اکی عمل بده باید عمل شوید ولی قبلش نوار مثانه
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۱۴ خرداد ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 88 مشاهده پرسش
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۴ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      سلام عکس ها اپلود نشده مجدد بفرستید اصلا مشکلتان چیه ؟
    2. تصویر کاربر علی شنبه ۱۳ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      باعرض سلام عکس بعد از نتیجه پاتابیولوژی میباشد
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۴ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      سلام نمونه برداری فقط انجام شد ؟ اصلا دقیق ذکر نشده که ماهیت چی بوده . الان احتباس ادرار دارید ؟
    4. تصویر کاربر علی یکشنبه ۱۴ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      غده پروستات خارج شده و به پاتابیولوژی داده شده جواب پاتابیولوژی رو براتون فرستادم الان سوند وصل هست
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۴ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      شواهدی به نفع کنسر دیده شده که با توجه به عملی شده دیگه اقدام اضافه ای نمیشه انجام داد . البته توصیه میکنم نمونه توسط پاتولوژیست دیگر رویت شود . پیگیری با psa انجام شود
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر پروین یکشنبه ۷ خرداد ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 70 مشاهده پرسش
    سلام من ۵۸ سالمه سایر پروستات ۶۲ می‌باشد psa2/29 و feeripsa47 می‌باشد مشکل دفع ادرار ندارم تکرر ادرار هم ندارم بعضی مواقع ادرام کامل تخلیه نمیشه به دکتر مراجعه کردم سه ماه قرص آولوسین برام نوشته آیا نیاز هست مصرف کنم . باسپاس
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۷ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      سلام اگر در تخلیه ادرار مشکل دارید بخورید کمک میکنه
  • تصویر کاربر کوروش چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 73 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت استاد ارحمند. بنده ۴۵سال دارم تکرر ادار بیش از حد دارم. مشگل در اتمام دفع دارم. یعنی وقتی ادرار تمام میشه قطره قطره باز میریزه. گاها درد در ناحیه بیضه یا مثانه دارم. گاه گاهی سوزش ادرار البته خیلی کم. پرنوشی آب دارم. تکرر بیش از حد ادرار زندگی من را خیلی مختل کرده. خواستم از اقای دکتر بپرسم ممکنه به علت پرستات باشه.؟ آیا نیاز به سونوگرافی دارم؟ با تشکر از استاد ارحمند
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)
      سلام بله حتما یک سونوگرافی کلیه و مجاری ادرار و پروستات و باقی مانده حجم ادرار پس از تخلیه انجام بسه بفرستید ببینم
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر