جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

درمان تبخال تناسلی چیست؟

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

بسیاری از مجامع بهداشتی روی بیماریهای مقاربتی جنسی از قبیل ایدز و هپاتیت متمرکز می‌شوند، در حالی که بیماری تب خال تناسلی، یکی دیگر از بیمارهای مقاربتی جنسی شایع از نوع ویروسی است؛ که روز به روز بر شمار مبتلایان به آن (که اغلب هم اقشار جوان جامعه هستند) افزوده می‌شود. دکتر حسین کرمی فوق تخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌گوید: شاید بی‌ توجهی مجامع بهداشتی نسبت به این بیماری، کشنده نبودن آن است.

اما تب خال تناسلی فقط یک تب خال ساده نیست زیرا بیماری با عودهای مکرر، تا آخر عمر گریبان فرد را می‌گیرد و واقعا کیفیت زندگی بیمار را بر هم می‌ زند. تبخال تناسلی مردان و زنان، دومین بیماری شایع منتقله از طریق جنسی است که در صورت ابتلا به آن باید تا آخر عمر با آن مدارا و زندگی کنید چون درمان قطعی ندارد و تنها راه، مبتلا نشدن با آن است. بنابراین با دادن اطلاعاتی کامل در این خصوص می‌توان جلوی انتشار ویروس از انسانی به انسان دیگر را گرفت.

تبخال تناسلی در افراد

تبخال تناسلی چیست؟

علت ایجاد کننده تبخال تناسلی، ویروس هرپس یا تبخال می باشد. دو نوع ویروس تبخال وجود دارد. نوع 1 که اغلب باعث ایجاد تبخال در لب ها می گردد و نوع 2 که اغلب باعث ایجاد تبخال در ناحیه تناسلی در آلت مردان و زنان، و پوست ناحیه تناسلی اطراف می گردد.

هر دو ویروس مسری بوده و از فردی به فرد دیگر انتقال می یابند. ویروس تبخال دهانی از طریق تماس لب ها، و ویروس تبخال تناسلی از طریق مقاربت جنسی انتقال می یابند.  

علائم و نشانه های ابتلا به تبخال تناسلی کدامند؟

بعد از 2 روز تا 2 هفته بعد از تماس با فرد آلوده به تبخال تناسلی فرد احساس درد و سوزش و خارش و قرمزی شدید ناحیه تناسلی می کند و تدریجاً تاول های پوستی و گروهی به شکل زیر در ناحیه ایجاد می شوند که بسیار دردناک هستند و فرد ممکن است مبتلا به تب، درد عضلات و بیحالی شدید گردد.

در حدود دو سوم افراد مبتلا به هرپس تناسلی (تبخال تناسلی)علائمی را تجربه نکرده و یا علائمی خفیفی را تجربه می کنند که با دیگر عوارض پوستی اشتباه گرفته می شوند. در مواردی که علائم وجود ندارند، هرپس تناسلی باز هم قابل انتقال است. پزشکان ما، جهت کسب اطلاعات در ارتباط با وضعیت خود انجام هر دو آزمایش هرپس نوع 1 و 2 را به بیماران توصیه می کنند.

علائم هرپس تناسلی در مردان

هرپس تناسلی در بیشتر موارد بدون هیچ علائمی می باشد ولی می تواند در بعضی موارد علائم زیر را داشته باشد که عبارتند از:

  • زخم ها یا تاول ها بر روی آلت تناسلی
  • زخم ها، تاول ها یا اولسر ها (نوعی زخم) درون یا اطراف مقعد، باسن و ران ها
  • تب
  • سردرد
  • خستگی
  • بدن درد
  • تورم گره های لنفی
  • مننژیت
  • انسفالیت
  • عفونت چشمی
  • اگزمای هرپتیکوم

imagesd

اصولاً اولین حمله ویروس بسیار آزاردهنده می باشد. بعد از چند روز تاول ها کنده شده و مایعات سفید رنگی خارج می شود ولی محل هنوز شدیداً دردناک و 4 هفته طول می کشد تا زخم ها بهبودی حاصل کنند. در این مرحله بیماری شدیداً واگیر دار بوده و هر گونه تماس جنسی باعث آلودگی طرف مقابل نیز خواهد شد.

از مشخصات این بیماری عود زودهنگام آن است و ممکن است در طول سال تا 8 بار دوباره عود کند و لذا فرد آلوده همیشه با آن درگیر بوده و باعث اختلالات روحی و روانی و کم حوصلگی فرد می گردد. وارد شدن کوچکترین استرس از قبیل تب، عادت ماهانه خانم ها، استرس های حاد، بالارفتن قند خون، کاهش سیستم ایمنی بدن باعث عود بیشتر و شدیدتر شدن بیماری خواهد شد. imagesn

راه های تشخیص تبخال تناسلی مردان

پزشک معاینه ای جسمانی انجام داده و به دنبال زخم ها خواهد گشت. او می تواند مایعی را از تاول ها بدست آورده، آن را کشت داده و از نظر وجود هرپس آن را ارزیابی کند. آزمایش های خون و دیگر آزمایش ها نیز می توانند بر روی مایع گرفته شده از تاول انجام شوند. همچنین می تواند از طریق موارد زیر نیز بیماری را تشخیص دهد که عبارتند از:

  • وجود تاول های متعدد پوستی در ناحیه تناسلی
  • ممکن است کاملا ً بی علامت باشد که با آزمایش خون تشخیص داده می شود.
  • آزمایش از ترشحات تاول های کنده شده

عوارض تبخال تناسلی

✔️ حملات درد، سوزش و آزردگی روحی و روانی فرد و فشار روحی ناشی از آن که با بیحالی و کم حوصلگی همراه است

✔️ ابتلاء جنین مادر حامله آلوده: که در این موارد بهترین پیشگیری انجام سزارین برای جلوگیری از آلوده شدن نوزاد می باشد.

خوشبختانه بر خلاف زگیل تناسلی در اینجا شانس ابتلا به سرطان بالا نمی رود و درد آن آزاردهنده است.

درمان های تبخال تناسلی کدامند؟

در صورتی که فرد تصور می کند به تبخال تناسلی ابتلا یافته است باید هر چه زودتر با پزشک ملاقات کند. تشخیص تبخال تناسلی در هنگامی که زخم ها وجود دارند آسان تر است. در این صورت فرد می تواند درمان را زودتر آغاز کرده و احتمالا درد کمتری را در ارتباط با عفونت تجربه کند. هرپس تناسلی ( زگیل تناسلی) هیچ درمانی ندارد اما دارو ها می توانند به آن کمک کنند.

  • هنوز روش قطعی برای درمان تبخال تناسلی وجود ندارد و لذا در صورت ابتلاء فرد در حالت حاد، از مسکن و ضد درد و مصرف مایعات زیاد استفاده شود.
  • در رابطه با پماد برای تبخال تناسلی باید گفت که پماد و قرص های آسیکلوویر، طبق دستور و مجوز پزشک جهت درمان استفاده می شود. این دارو ها می توانند در بسیاری از افراد درمان را تسریع کرده و درد ناشی از تبخال تناسلی را کاهش دهند. همچنین، می توانند برای درمان بروز اولیه یا عود کننده استفاده شوند.

آسیکلوویر

در صورتی که دارو ها برای درمان یک بروز عود کننده استفاده می شوند، باید به محض احساس هر گونه حس مور مور، سوزش یا خارش مصرف شوند. این دارو ها می توانند برای پیشگیری از عود علائم به صورت روزانه مصرف شوند. داروی آسیکلوویر به صورت پماد موجود است و در مراحل اولیه یا در هنگام عود علائم بر روی زخم ها قرار داده می شود.

  • در صورت عدم توانایی فرد جهت ادرار کردن ممکن است موقتاً سوند گذاشته شود.

همه روش های فوق موقتی بوده و جهت کنترل علائم استفاده می شود.

شاید دوست داشته باشید بخوانید:

بهترین درمان زگیل تناسلی مردانه

توصیه های پیشگیری

✔️ از برقراری رابطه جنسی با افراد مشکوک و آلوده بپرهیزید.

✔️ استفاده از کاندوم: به علت عدم پوشاندن کامل ناحیه تناسلی امکان جلوگیری 100 درصد نمی باشد ولی درصد ابتلا را کاهش می دهد.

✔️ در موقع فعال بودن ویروس که با تاول های گروهی همراه است و زمانی که تاول ها مرطوب هستند از مقاربت جنسی اجتناب کنید چون شانس ابتلا طرف مقابل بسیار بالا می رود.

✔️ در صورتیکه بی علامت هستید با انجام آزمایش خون از عدم ابتلا به آن آگاه شوید.

✔️ در زمانیکه تبخال دهانی دارد تماس با ناحیه تناسلی باعث ابتلاء فرد مقابل خواهد شد پس اجتناب نمائید.

✔️ آگاه باشد تبخال تناسلی درمان قطعی ندارد و جهت مدارا با آن:

✔️ استرس خود را کاهش دهید

✔️ ایمنی بدن خود را ورزش  و کنترل قند و بیماری های زمینه ای بالا نگه دارید

✔️ از قرص های پیشگیری از عود در زمان های استرس و سرماخوردگی و عادت ماهیانه استفاده نمائید.

قرص ویسول

پرسش و پاسخ:

آیا این بیماری عود کننده است؟

تب خال تناسلی با درمان یا بدون درمان فروکش می‌ کند. اما خاموشی علائم بیماری، به معنای درمان نیست چون ویروس همچنان داخل بدن باقیمانده وتحت شرایطی فعالیت خود را از سر می‌گیرد. شرایط مطلوب برای از سر گیری فعالیت ویروس، تضعیف سیستم ایمنی مانند سرماخوردگی، وارد شدن استرس به فرد حامل ویروس تب خال، شروع عادت ماهیانه در خانمها و هرگونه تغییر در وضعیت روحی وجسمی است. عود ممکن است با همان شدت یا خفیف‌تر باشد. عود بیماری ممکن است به ۸ بار درسال هم برسد.

افراد آلوده به ویروس برای جلوگیری از عود چه باید بکنند؟

این افراد باید تحت درمان نگهدارنده قرار گیرند. یعنی داروهای ضد ویروس با دوز کم و به طور مداوم مصرف شوند. تنها خبر خوش بیماری تب خال تناسلی این است که هیچ وقت به سرطان تبدیل نمی‌ شود.

چرا این ویروس در جوان ها زیاد شده است؟

ویروس تب خال تناسلی در افرادی که بی‌بندوباری جنسی دارند (آمارها نشان می‌دهد تعداد جوانان مبتلا به ویروس تب خال تناسلی، به شدت در حال افزایش است) بیشتر مشاهده می‌ شود . به طور خلاصه همه کسانی که بی‌ بند و باری جنسی دارند، به یکی از بیماریهای منتقله از راه جنسی مبتلا هستند، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

اما هدف ما اطلاع رسانی بیشتر به جوانان است، چون اطلاع و ترس از بیماری حتما محدودیتی در رفتارهای پرخطر ( مقاربتی) جوانان ایجاد می‌‌ کند. استفاده از کاندوم خطر آلودگی به ویروس را کم می‌کند، ولی آن را از بین نمی‌برد چون ضایعات در ناحیه تناسلی پخش هستند.

دکتر حسین کرمی متخصص کلیه و مجاری ادراری  و فوق تخصص لاپاراسکوپی

4.3/5 - (92 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سعید چهارشنبه ۲ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 23 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر، یه مدتی هست این ضایعه زیر بیضه بوجود اومده، این چیه؟ زگیله ؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      خیر زگیل نیست
  • تصویر کاربر راز سه شنبه ۱ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 22 مشاهده پرسش
    سلام و وقت بخیر من تازه مبتلا شدم و دیابت هم دارم برای اینکه مجدد بیماری عود نکنه چه دوز از داروی اسیکلوویر رو باید مدام مصرف کنم؟
    الان که تبخال درحال خشک شدن می‌باشد برای چرب نگه داشتن ناحیه از چه پماد می‌شود استفاده کرد؟
    در ضمن پماد اسیکلوویر باعث بیشتر شدن علائم شد و قطعش کردم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      لزومی به استفاده طولانی مدت از آسیکلوویر نیست
  • تصویر کاربر محسن یکشنبه ۳ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 25 مشاهده پرسش
    حدود ۱۰روزه روی بیضه های من ایجاد شدن هیچ علایمی هم نداره زگیل هست؟اگر زگیل نباشی چی هستن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ دی ۲( 3 ماه پیش)
      باسلام و احترام باید از نزدیک معاینه شوید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ دی ۲( 3 ماه پیش)
      در حد رویت عکس زگیل نیست
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر علی شنبه ۲ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 39 مشاهده پرسش
    درود بر شما وقت بخیر
    حدود ۴ سالی هست ۳ تا توده زیر پوستی وجود داره که قائل لمس و حرکته با دست
    درد و سوزشی نداره اما نگرانم در موردشون
    این اواخر حس میکنم یکیشون بزرگ تر شده نسبت به قبل
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱ دی ۲( 3 ماه پیش)
      کجا؟
    2. تصویر کاربر علی جمعه ۱ دی ۲( 3 ماه پیش)
      زیر پوست آلت تناسلی
    3. تصویر کاربر علی جمعه ۱ دی ۲( 3 ماه پیش)
      نمیدونم عکسی که فرستادم به دستتون رسیده یا خیر
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ دی ۲( 3 ماه پیش)
      سونوگرافی از آلت انجام شود
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر ساسانو جمعه ۱ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 45 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر،من نزدیک 6 ماه هست که یوقتایی علائمی شبیه به جوش قرمز که بعدش شبیه به زخم میشه روی پوست آلتم شکل میگیره و بعد از گذشت یک هفته هم علائمش میره،و این سری بیشتر شد و البته کارم هم توی شرکت با لباس زخیم و جین هست و منطقه گرمسیر ممنون میشم راهنماییم کنید اگه ممکنه عکسشو براتون ارسال کنم متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۸ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      با سلام و عرض ادب خدمت شما همراه گرامی لطفا عکس های ضایعات رو در سایت آپلود کنید (شرایط عمومی ارسال عکس مثل سایز و فرمت رو رعایت کنید)
    2. تصویر کاربر ساسانو چهارشنبه ۲۹ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      سلام عکس ارسال شد جناب دکتر
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱ دی ۲( 3 ماه پیش)
      به متخصص پوست مراجعه کنید روزانه با شامپو بچه استحمام کنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر شفیعی چهارشنبه ۱۵ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 42 مشاهده پرسش
    سلام..من ازحدود5سال پیش دورالت تناسلیم حالت خشکیدگی وپوسته پوسته شدن پیداکرد که بعصی مواقع ازبین میره وباکوچکترین لمس ودست مالیدن دوباره حالت خشکیدگیش برمیگرده که اصولا روغن نارگیل میزنم رواون نقطه..البته ازهمون موقع هاهم دچارتبخال تناسلی شدم که بعصی وقتهادرحدیکی یادودونه تبخال کوچک عودمیکنه که پمادآسکلوویرمیزنم وخوب میشه..ولی الان چندروزی هستش که سرالت تناسلیم حالت التهاب به رنگ صورتی وقرمزدیده میشه..ممنون میشم راهنماییم بفرمایید سلام..من ازحدود5سال پیش دورالت تناسلیم حالت خشکیدگی وپوسته پوسته شدن پیداکرد که بعصی مواقع ازبین میره وباکوچکترین لمس ودست مالیدن دوباره حالت خشکیدگیش برمیگرده که اصولا روغن نارگیل میزنم رواون نقطه..البته ازهمون موقع هاهم دچارتبخال تناسلی شدم که بعصی وقتهادرحدیکی یادودونه تبخال کوچک عودمیکنه که پمادآسکلوویرمیزنم وخوب میشه..ولی الان چندروزی هستش که سرالت تناسلیم حالت التهاب به رنگ صورتی وقرمزدیده میشه..ممنون میشم راهنماییم بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۵ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      با سلام و عرض ادب خدمت شما همراه گرامی لطفا عکس های ضایعات رو در سایت آپلود کنید (شرایط عمومی ارسال عکس مثل سایز و فرمت رو رعایت کنید)
  • تصویر کاربر Ali پنجشنبه ۲ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 51 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید..
    بنده شریک جنسیم تبخال تناسلی گرفته و اقدام به درمان هم کرده
    چند روز بعد از تبخال تناسلی میتوان رابطه جنسی برقرار کرد ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      ۲ ماه
  • تصویر کاربر نیلوفر چهارشنبه ۱ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 51 مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقتتون بخیر
    من 2 سال هست که با پارتنرم تو رابطه هستم و قبل از اون اصلا رابطه نداشتم
    و هیچ وقت هم ندیدم علامتی داشته باشه.چند روز پیش رو قسمت تناسلی خودم مثل جوش های قرمز و دارای التهاب و سوزش و خارش ایجاد شد پزشک گفتند تبخال تناسلی هست
    آیا امکان داره نباشه؟ و اینکه اگر تبخال هست نباید زودتر از این دو سال مشخص میشد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۰ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      با سلام و عرض ادب خدمت شما همراه گرامی لطفا عکس های ضایعات رو در سایت آپلود کنید (شرایط عمومی ارسال عکس مثل سایز و فرمت رو رعایت کنید)
    2. تصویر کاربر نیلوفر چهارشنبه ۱ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      عکس رو آپلود کردم دوباره دکتر
    3. تصویر کاربر نیلوفر چهارشنبه ۱ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      عکس رو فرستادم دکتر
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      بله تبخال تناسلی است
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر عرشیا یکشنبه ۲۸ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 51 مشاهده پرسش
    سلام وقت شما بخیر دکتر، بنده امروز متوجه این زائده روی آلتم شدم ، درد و سوزش و خارش نداره فقط امروز چشمم افتاد متوجش شدم، نزدیکی جنسی چه دخول چه دهانی هم نداشتم تو سال اخیر ولی بخاطر شغلم مجبورم یه مدت زمان زیادی ۲ شلوار بپوشم و کار کنم و از اونور توی بوکس باید کاپ بیضه بزارم و مکمل هم فقط کراتین مصرف میکنم
    ممنون میشم راهنمایی کنید که ایا زگیل تناسلیه یا تبخال
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۷ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      زگیل یا تبخال نیست
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۷ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      ضربه خورده؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۷ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      زیاد عرق میکنید؟
    4. تصویر کاربر عرشیا شنبه ۲۷ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      خب پس اگه زگیل یا تبخال نیست که خداروشکر، عرق هم نسبتا میشه گفت زیاد بعد چون بخاطر گچ کاری یه مدت زمان زیادی مشغول کار هستیم تا بیام خونه لباسامو عوض کنم و دوش بگیرم طول میکشه
      ممکنه از مشکلات گوارشی یا کبد باشه ؟ چون قبلا هم همین نواحی دور کشاله رانم همچین چیزی زده بود ولی بعد دو سه روز خودش رفت
    5. تصویر کاربر عرشیا شنبه ۲۷ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      ضربه هم نخورده فقط عرق سوز شده و تحت تاثیر گرما و فشار بوده حس میکنم
      پماد یا قرص نیازه ؟
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۸ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      باید از نزدیک معاینه شوید بعد دارو شروع بشه
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۸ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      بهداشت فردی رو رعایت کنید
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 57 مشاهده پرسش
    سلام روزتون بخیر
    شریک جنسی من بعد ۴ماه تبخال تناسلی گرفته
    ممکنه ک ایشون از قبل داشته و الان عود کرده چون من قبل ایشون رابطه جنسی نداشتم و تا به حال سابقه تبخال تناسلی هم نداشتم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      بله
    2. تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      پس میشه گفت ک من مبتلا به این ویروس نیستم؟
      و امکان داره ک در این مدت از ایشون به من سرایت کرده باشه؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      اگه رابطه داشتید به احتمال خیلی زیاد گرفتید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر