جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

با عوارض عمل پروستات آشنا شوید

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:
امروزه عمل جراحی پروستات به دو روش باز و بسته انجام می شود که بسته به شدت و حجم و اندازه بزرگی پروستات و شکل رشد پروستات نوع درمان انتخاب می شود. عوارض عمل پروستات چیست؟

عمل پروستات

غده پروستات به اندازه یک گردو کوچک مثل شکل زیرکاملاً دورادور گردن مثانه و قسمت خروجی آن را احاطه کرده است. وقتی غده پروستات بزرگ می شود قسمت خروجی مثانه را تنگ کرده و باعث علائم زیر می شود.

عکس بزرگی پروستات

  • کاهش جریان ادراری
  • قطع و وصل شدن ادرار
  • قطره قطره آمدن ادرار
  • تکرر ادراری
  • سوزش شدید و باریک آمدن ادرار
  • عدم تخلیه خوب مثانه و ادرار باقیمانده بالا در داخل مثانه
  • بیدار شدن های مکرر بیمار از خواب در شب ها جهت دستشوئی

50درصد مردان بالای 50 سال به درجاتی به نشانه های ذکر شده مبتلا می شوند که باید درمان شوند.

عوارض عمل پروستات

آیا عمل پروستات خطرناک است؟ اصولاً عمل جراحی پروستات مثل عمل های دیگر عوارضی دارد که به ذکر آنها می پردازیم:

1- عوارض حین عمل پروستات

بعد از عمل به علت جراحی خونریزی قابل کنترلی ایجاد می شود که ممکن است باعث نگرانی بیمار شود ولی کاملاً طبیعی است و با گذاشتن سوند به مدت 24-48 ساعت و ایجاد شستشو کاملاً رفع خواهند شد.

2- بی اختیاری ادراری

عموماً در جراحی سرطان پروستات دیده می شود نه در عمل بزرگی خوش خیم. در بزرگی خوش خیم پروستات بعد از عمل احتمال بی اختیاری نزدیک به صفر می باشد و اصلاً نگران نباشید. کسانی ممکن است بی اختیار شوند که مثانه آنها مشکل داشته باشد از قبیل مثانه های کم حجم و عصبی و سرکش. پس نگران بی اختیاری نباشید.

علت بیضه ی نهفته

3- توانایی جنسی

سوالی که معمولا پرسیده می شود این است که ایا عمل پروستات باعث عقیم شدن میشود؟ در جواب باید گفت که در عمل جراحی سرطان پروستات، توان جنسی مرد آسیب می بیند و یا از بین می رود ولی در عمل خوش خیم پروستات توان جنسی شما کاملاً برای بعد از عمل حفظ خواهد شد و به علت باز شدن حفره در غده پروستات بعد عمل مایع منی شما پس از انزال به داخل مثانه می ریزد و با ادرار دفع خواهد شد و این نگرانی قطع شدن مایع منی نیست و در این مورد اصلاً جای نگرانی نیست.

4- ادرار خونی، درد، سوزش و عدم روان آمدن ادرار

بعد از عمل برای 3-4 هفته کاملاً طبیعی است و با خوردن مایعات فراوان و مصرف مسکن کاملاً بهبودی پیدا خواهید کرد.

جلوگیری از بزرگی پروستات

بزرگی پروستات معمولاً به علت بالا رفتن سن است و در نتیجه هنوز هیچ راهی برای پیشگیری از بزرگی پروستات وجود ندارد.

اگر مبتلا به علائم پروستات شدید، باید به دکتر کلیه و مجاری ادراری مراجعه نمایید. دکترتان از شما سونوگرافی از کلیه و مثانه و پروستات و بررسی ادرار باقیمانده و تست PSA و آزمایش کامل خون و ادرار درخواست خواهد کرد و در صورت نیاز توسط پزشک معاینه مقعدی پروستات نیز انجام خواهد شد.

درمان پروستات

اول درمان داروئی پروستات است، خط اول درمان داروئی استفاده از داروهای شل کننده گردن مثانه می باشد. مانند پرازوسین، ترازوسین، تامسولوسین و امنیک. این داروها را قبل از خواب به بیماران توصیه می کنیم که استفاده نمایند. اگر شدت تنگی مجرا به علت پروستات بالا باشد و به درمان داروئی جواب ندهند بهترین اقدام درمان جراحی پروستات می باشد.

عمل باز پروستات

امروزه عمل جراحی پروستات به دو روش باز و بسته انجام می شود که بسته به شدت و حجم و اندازه بزرگی پروستات و شکل رشد پروستات نوع درمان انتخاب می شود. درمان طلائی پروستات برای کسانی که 1- حجم پروستات آن ها بالای 60-70 گرم می باشد 2- همزمان با بزرگی پروستات سنگ مثانه بزرگ دارند 3- سمت رشد بزرگی پروستات به داخل مثانه است، عمل جراحی باز می باشد. در این روش با برش کوچکی در بالای استخوان عانه و زیر ناف و با برش کوچک روی مثانه، قسمت هسته ای پروستات را که باعث انسداد مجرا شده است برداشته می شود.

عمل باز پروستات

بهترین درمان و درمان طلائی پروستات های زیر 50 گرم که باعث انسداد شدید خروجی مجرا می شوند عمل TURP یا تراش از داخل مجرا (همان لیزر عامیانه) می باشد. در این روش بدون برش جراحی پوستی با عبور دوربین به مجرا، قسمت هسته ای پروستات را با تراش و تکه تکه کردن آنها بر می داریم مثل شکل و آنها را خارج می کنیم. پس چه در عمل جراحی پروستات باز و چه بسته همه پروستات برداشته نمی شود و فقط هسته انسدادی را بر می داریم.

عمل پروستات با لیزر

لیزر هولمیوم می تواند به روش های مختلف برای درمان بزرگی خوش خیم پروستات مورد استفاده قرار گیرد. در روش تخریب پروستات به وسیله لیزر هولمیوم (HoLAP) مقدار اضافی بافت پروستات توسط لیزر از بین می رود. این کار نتیجه ای همانند جراحی پروستات چه باز و چه بسته در پی دارد. مزایای عمده روش تخریب پروستات به وسیله لیزر هولمیوم کاهش از دست دادن خون، مدت زمان کمتر کاتتر (لوله) گذاری و کاهش مدت زمان بستری در بیمارستان می باشد. یک نوع روش تخریب پروستات به وسیله لیزر هولمیوم، برش پروستات به وسیله آن لیزر (HoLRP) است. در این فرایند برای برش بافت اضافی از یک لیزر هولمیوم استفاده می شود.

جراحی پروستات به وسیله لیزر هولمیوم از طریق مجاری ادرار نیز می تواند سبب ایجاد اختلالات نعوظ و انزال معکوس شود. اما از مزایای استفاده از لیزر این است که می توان بافت بیشتری برداشت. همچنین برای مردان با هر اندازه پروستات مناسب است همچنین برای مردان مبتلا به اختلالات خونریزی یا افرادی که دارو های رقیق کننده خون (مانند آسپرین، کلوپیدوگرل و وارفارین) مصرف می کنند؛ مناسب است.

درمان خانگی پروستات

برخی اقدامات احتیاطی می توانند به اجتناب از بدتر شدن علائم بزرگی پروستات و عوارض آن کمک کنند. فرد نباید در هنگام احساس نیاز شدید، دفع ادرار خود را به تاخیر اندازد. باید در هنگام احساس نیاز، هر چه زودتر ادرار دفع شده و مثانه به طور کامل تخلیه شود.

و اما توصیه های اینجانب

  • بهترین و قطعی ترین روش درمان بزرگی پروستات، درمان جراحی آن است. باز یا بسته
  • بزرگی پروستات درمان داروئی ندارد و داروها پروستات را فقط کوتاه مدت شل می کنند و لذا درمان تسکینی هستند.
  • علیرغم پیشرفت تکنولوژی جراحی در حال حاضر بهترین درمان برای پروستات های بزرگ جراحی باز و پروستات تهای زیر 50 گرم عمل بسته TURP یا لیزری می باشد.
  • چکاب منظم PSA را در بالای 50 سال فراموش نکنید.
فیموزیس
  • از عوارض عمل پروستات نترسید چرا که عارضه مهم ندارد و بدون بیهوشی و با یک شب بستری برای همیشه از شر بزرگی پروستات و اختلال در تخلیه ادرار و بدون مصرف قرص راحت می شوید.
  • عمل جراحی خوش خیم پروستات چه باز و چه بسته عود ندارد.
  • در صورت داشتن بزرگی پروستات و اختلالات تخلیه ادراری جهت نوبت دهی با شماره 22642744 تماس بگیرید.
  • جهت آگاهی بیشتر شما فیلم عمل های اینجانب در رابطه با عمل باز و بسته پروستات رانگاه کنید.

ویدیو جراحی پروستات به وسیله دکتر کرمی:

سونوگرافی پروستات چیست؟

سونوگرافی پروستات از امواج صوتی استفاده میکند تا تصویری از غده پروستات مردان  تولید کند و برای کمک به تشخیص علائمی مانند مشکل در ادرار کردن یا بالا بودن نتایج آزمایش خون استفاده میشود. همچنین این آزمایش برای بررسی برآمدگی که هنگام معاینه مقعدی پیدا شده است، مشخص کردن اختلالات و بررسی این که آیا غده بزرگ شده است، استفاده میشود. سونوگرافی ایمن، بدون تهاجم بوده و از اشعه ی رادیواکتیو استفاده نمی کند.

این فرآیند نیاز به آمادگی خاصی ندارد. جواهرات خود را در خانه بگذارید و لباس راحت و گشاد بپوشید. ممکن است از شما خواسته شود تا گان (نوعی لباس مخصوص) بپوشید و به پهلو بخوابید و زانوهایتان را در شکمتان جمع کنید. برای بدست آوردن تصویر هایی با کیفیت بالا، ترنسدیوسر سونوگرافی –یک استوانه پلاستیکی در حدود اندازه انگشت- به مقدار کمی در مقعد شما وارد خواهد شد. اگر انجام نمونه برداری برنامه ریزی شده باشد، ممکن به شما بگویند از مصرف آسپرین و دیگر داروهای رقیق کننده خونی بین 7 تا 10 روز قبل از این فرآیند خودداری کنید. ممکن است از شما خواسته شود که تنقیه کنید تا روده هایتان پاکیزه گردند.

آیا می شود بدون عمل  و با دارو پروستات را درمان کرد. برای آشنایی بیشتر بر روی لینک درمان دارویی بزرگی پروستات کلیک کنید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4/5 - (201 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۲۹ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 228 مشاهده پرسش
    بزرگی پروستات
    سلام دکتر جان
    من 3ماه پیش ازتون یه نسخه گرفتم بابت پروستاتیتم
    شما افوکسیر 200ملوکسیکام 05 و تامسولوسین 04 بهم دادین.نزدیک به 3 ماه هست که مصرف میکنم ولی بهبودی خاصی حاصل نشده
    تو این مدت قرص آسنترا 50 هم مصرف میکردم
    لطفا اگه میشه نسخه جدیدی بهم بدین چون خسته شدم
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۹ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      پروستاتیت گاهی به درمان جواب خوب نمیده ، توصیه های غذایی را رعایت کنید
  • تصویر کاربر اصغر پنجشنبه ۳۰ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    با عرض سلام خدمت آقای دکتر بزرگوار
    من حدود دوهفته ای می شود ازشما پرسش کردم
    ۳۳سال سن دارم دچار درد پهلو و کلیه شده بودم ادرارم‌ بعضی وقتها قطره قطره می شد و دچار احتباس ادراری می شدم آزمایش خون وکشت ادرار سونوگرافی از مجاری ادرار وکلیه هاومثانه وپروستات همه طبیعی بودند ادرار با زور دادن و قطع وصل شدن دفع می شد کمی سوزش در نوک آلت داشتم شما به من تولترودین وتامسولوسین تجویز کردین ومن استفاده کردم الان درد کلیه ندارم تکررم خوب شده فشار ادرارم تا ۶۰٪ خوب شده ولی هنوز به حالت نرمال برنگشته به نظر شما الان نیاز به چیز خاصی هست سوالم طولانی شد ممنونم از زحمات پروفسور بزرگوار
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۳۰ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      اگر با همه ی اینها بعد از یک ماه بهتر نشه باید سیستوسکوپی انجام شه
  • تصویر کاربر baha سه شنبه ۲۱ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 342 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب
    اقاي دكتر
    بنده ٨٢ سال سن دارم
    مشكل پروستات دارم ولي خيلي شديد نبود، و يك روز در ميان ترازوسين كنترل شده بود، و البته مدام هم استخر ميرفتم، ولي در سال ٩٩ ك استخر نرفتم تكرر م شديد شده و غير از تكرر امسال ٤ بار هم احتباس داشتم و مجبور شددم سند بزنم، و البته ترازوسين رو هم روزي ٢ تا مصرف ميكنم، اما بازهم مشكل دارم، و اخرين سونو گرافي بازگشتي ادرارم ١١٧ سي سي است.
    الان پزشكان گفتن بايد عمل كنم، ولي چون تنگي كانال عصبي شديد دارم. هم در كمر و هم گردن
    نگرانم ك با عمل پروستات دچار بي اختياري ادرار شوم، ايا همچين امكان يا خطري هست ؟؟؟
    خييلي خيلي ممنون ميشم زودتر جواب سوالم رو بدين ، چون باز هم احتباس دارم و مجبورم زودتر عمل كنم ، اما از نتيجه نگرانم، psa زير ٢ دارم و گفتن كه تراش ميدن.
    اخرين سونو، و ازمايش و
    نتيجه ام آر اي كمر رو براتون پيوست كردم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۱ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      ممکنه کمی بی اختیاری پیدا کنین ، ولی در کل نیاز به عمل هست چون با دارو دچار احتباس ادراری شدین
  • تصویر کاربر رضابایرامی دوشنبه ۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 211 مشاهده پرسش
    اقای دکتر التهاب پروستاتم خوب نمیشه چیکار کنم خوب نمیشم خسته شدم بخدا تا حالا 20 بار رفتم دکتر ارولوژی ولی نتیجه نگرفتن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      از داروهای افلوکساسین ۲۰۰ میلیگرم هر ۱۲ ساعت و کپسول تامسولوسین ۰.۴ میلیگرم شبی یک عدد و قرص ملوکسیکام ۷.۵ میلیگرم هر ۱۲ ساعت برای یک ماه استفاده کنین و از قهوه و نوشابه و ادویه جات و پیاز و سیر پرهیز کنین
    2. تصویر کاربر رضابایرامی یکشنبه ۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      به مدت ۱۰ روز قرص سیپروفلوکساسین۵۰۰ مصرف کردم ولی تاثیری نداشت پس من این قرص هایی که شما فرمودین رو مصرف میکنم. درضمن آزمایشات وسونو رو که براتون فرستادم آیا مشکلی داشت؟؟؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      همین ها کافیه ، عکس باز نمیشه
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر محمودزاده شنبه ۴ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 196 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت دانشمند بزرگوار جناب اقای دکترکرمی، آیا امکان دارد بعد از عمل رادیکال پروستاکتومی باز در مریضی که درجه بدخیمی کمی داشته و کنسر فقط محدود به پروستات بوده ، توصیه هایی بفرمائید که احتمال عود کنسر و میکرومتاستاز کنسر پروستات را کمتر کند؟ آیا استفاده از لیکوپن، داروهایی مثل پروستاویتال، عصاره ساوپالمتو..مکملهای سلنیوم می تواند موثر باشد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۴ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      باید هر ۳ ماه psa چک شود تا از نظر عود بررسی شود
  • تصویر کاربر عباس جمعه ۲۶ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 214 مشاهده پرسش
    با سلام و خدا قوت به استاد کرمی عزیز پدر اینجانب ۸۵ سال سن دارای احتباس ادرای و چند وقت اخیر تخلیه با سونداژ انجام دادن دوسالی بود تامسولوسین مصرف می کردن شبی یک عدد و مشکلی نداشتن ولی یک ماه گذشته احتباس ادرار و با مراجعه به اورولوژ دوز تامسولوسین را دو برابر کردن جواب آزمایش و سونو گرافی پیوست می باشد . ممنون میشم از راهنمایتون.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۶ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      اگر با مصرف تامسولوسین دچار احتباس ادراری شدند نیاز به عمل هست
  • تصویر کاربر شهریار سه شنبه ۲۳ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 286 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر بنده 21سالمه قبلا سابقه خودارضایی داشتم مدتیه که در دفع ادرار مشکل پیداکردم: تکرر ادرار ، تاخیر در ادرار(با فشار کم) قط و وصل شدن و خالی نشدن کامل ادرار و همچنین احساس خارش و سوزش در ناحیه پروستات(چپ و راست) دارم.
    آزمایش psaو سونگرافی دادم که که جواب به شرح زیر است(البته عکس مربوط به ازمایش ها را هم فرستادم):
    PSA : 0.87
    TSH : 2.00
    پروستات بزرگتر از طبیعی 23سی سی.
    ادرار باقیمانده پس از تخلیه 80سی سی
    دکتر سه قرص:پروستاتان،سفیکسیم400 و افلوکینول 200رو تجویز کردن و من دوماه اینارو مصرف کردم داروها تاثیر داشتن روی تکرر ادرار،تاخیر و قط و وصل شدن ولی روی (خارش و سوزش پروستات اثری نداشتن) الان که داروهام تموم شده احساس میکنم دارم به روزای قبل برمیگردم (احساس سوزش و خارش فقط در جایی که پروستات هست اذیتم میکنه دقیقا زیر مثانه وباید دائمن اون محل رو بخارانم وگرنه در هنگام ادرار سوزشی ندارم)لطفا بفرمائید چکار کنم و چه دارویی رو مصرف کنم ؟!
    (عکس ازمایش ها رو هم فرستادم).
    1. تصویر کاربر شهریار پنجشنبه ۱۸ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      دکتر لطفا جواب بدید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۹ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      علایم شما به التهاب پروستات شباهت دارد ، از داروهای افلوکساسین ۲۰۰ میلیگرم هر ۱۲ ساعت و کپسول تامسولوسین ۰.۴ میلیگرم شبی یک عدد و قرص ملوکسیکام ۷.۵ میلیگرم هر ۱۲ ساعت برای یک ماه استفاده کنین و از قهوه و نوشابه و ادویه جات و پیاز و سیر پرهیز کنین
    3. تصویر کاربر شهریار جمعه ۱۹ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      دکتر جان یه سوال یادم رفت بپرسم تا وقتی که انزال نداشته باشم ادرارم تا حدودی نرماله اما بعد از انزال نمیتونم اداری انجام بدم و باید صبر کنم تا نیم ساعت بگذره و بعد اقدام کنم همچنین قبل انزال خارش و سوزشی تو ناحیه پروستاتم ندارم اما بعد انزال احساس سوزش و خارش تو خود غده پروستات دارم
      به نظر شما به جز داروهایی که برام تجویز کردید دارویی دیگر برای این مشکل لازمه تجویز کنید یا نه همونارو مصرف کنم.باتشکر
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۹ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      همین ها کافی است
    5. تصویر کاربر شهریار یکشنبه ۲۱ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام مجدد دکتر رفتم تامسولوسین بگیرم؛ پروترال ۰۴(تامسولین پیوسته رهش)بهم دادن درسته؟
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۳ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      بله
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر علی شنبه ۱۳ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 237 مشاهده پرسش
    با سلام
    پدر 15 ماه پیش عمل رادیکال پروستاتکتومی را انجام داده اند ما بعد از عمل هر سه ماه آزمایش psa انجام دادیم تا سه دور آخر که به ترتیب 0/26 _0/30_0/48 مورخ 99/09/22 انجام شد دکتر ایشون گفتند برید pet scan انجام بدید ما این کاررانجام دادیم ولی در pet هیچ موردی را نشان نداد و دکترشون گفتند مشکلی نیست .
    میخواستم بدونم دکتر پس چرا psa بالا رفته با تشکر از حضرت عالی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      Psa بعد از عمل باید کمتر از ۰.۲ باشد. حتما با دکتر رادیو انکولوژی مشورت کنید
  • تصویر کاربر حمید دوشنبه ۸ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 234 مشاهده پرسش
    باسلام وخسته نباشید.
    ببخشید آقای دکتر پدرمن72سال سن داره والان حدود2ماه هس که دچار کم خونی و بی حالی وبدن دردشده و تو آزمایش خونی که گرفته شده بزرگی پروستات نشون میده.
    Total psa=8.488
    و تو برگه سونوگرافیش هم نوشته سایز پروستات بزرگتر از حد نرمال بوده و به داخل مثانه برجسته شده است.وحجمی در حدود118 سی سی دارد.علت کم خونی و بی حالی به مشکل پروستاتش مربوط میشه؟واینکه حدود1.5 سال پیش چندین مورد خونریزی مشاهده شده بود
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۸ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام وقتی psa بین عدد ۴ تا ۱۰ باشد بهتر است یک ماه داروی تاوانکس ۵۰۰ میلیگرم روزانه مصرف شود. بعد از یک ماه مجدد psa چک شود. اگر باز هم بالای ۴ بود باید نمونه برداری شود. اگر بالای ۴ بود باز هم جهت نمونه برداری با تلفن ۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴ تماس بگیرید جهت نوبت
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۸ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      اگر بعد از یک ماه مصرف دارو عدد زیر ۴ بود ، باز هم بهتر است با توجه به سایز پروستات عمل شوند
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر بزی یکشنبه ۲۳ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 221 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر پدرم ۵۹سال سن دارد ۵ماه پیش عمل باز پروستات انجام داده است و ۲بار انسداد مجاری ادرار داشته و عمل جراحی برای باز شدن مجاری ادراری انجام داده است و از آخرین عمل ۲ماه میگذرد . در مقدار ادرار خروجی مشکلی ندارد اما بعد از خروج ادرار سوزش و عفونت دارد . از ابتدا آنتی بیوتیک ها مرتب مصرف شده است اما عفونت همچنان وجود دارد . لطفا در این زمینه راهنمایی های لازم را انجام بفرمائید . با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۳ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      ازمایش ادرار شامل انالیز ادرار و کشت ادرار داده شود و بر اساس ان انتی بیوتیک جدید تجویز گردد
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر