جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

توصیه های قبل و بعد از عمل پروستات turp

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

چه نوع جراحی باز یا بسته؟ علی رغم پیشرفت در تکنولوژی در جهان هنوز عمل پروستات بسته به روش تراش یا TURP و عمل پروستات باز دو عمل طلائی برای جراحی پروستات می باشند.

پروستات غده ای است که به اندازه گردو کوچک قسمت خروجی گردن مثانه را احاطه کرده و با گذر زمان بزرگ می شود و با حالت فشار در گلوگاه مثانه باعث کاهش قدرت پرش ادرار، تکرر ادرار ، سوزش، عدم تخلیه خوب ادرار، شب بلند شدن های بیش از حد برای دستشویی در نهایت احتباس ادراری می شود.

اندازه پروستات

هیچ ارتباطی بین شدت بزرگی پروستات و شدت علائم وجود ندارد و لذا ممکن است پروستات بزرگ علامت نداشته باشد ولی پروستات با حجم کم باعث اختلال ادرار می شود.

درمان دارویی بزرگی پروستات

هنوز در دنیا داروی کوچک کننده پروستات کشف نشده است. همه داروها حالت شل کنندگی موقت دارند و زمانی موثرند که شما هر شب دارو را مصرف نمائید و با قطع دارو  بلافاصله  علائم بر می گردد.

چه کسانی کاندید عمل پروستات هستند؟

احتباس یا بند آمدن ادرار- سنگ همزمان مثانه- عدم تخلیه کامل مثانه و ادرار باقیمانده زیاد- به مخاطره افتادن کلیه ها به علت پس زدن ادرار از مثانه به علت انسداد پروستات- زمان که تخلیه مثانه به سختی انجام می شود و دارها دیگر موثر نیستند – قطره قطره آمدن ادرار و شب بیدار شدن های مکرر برای دستشوئی نشان از این هستند که باید برای درمان پروستات خود باید از روش قطعی جراحی

عمل بسته یا TURP

که در آن بدون شکاف جراحی و از مجرای ادراری، پروستات برداشته می شود و بهترین عمل برای پروستات های زیر 60 گرم می باشند.

 ویدیو عمل بسته پروستات

  • عمل پروستات چند روز بستری دارد؟ معمولا پس از عمل بسته پروستات، فرد قبل از رفتن به خانه نیاز دارد 1 تا 3 روز را در بیمارستان سپری کند.

  • در بیمارستان، تا زمانی که بیمار از بیهوشی بهبود یافته و قادر به خوردن و نوشیدن شود، به او از طریق ورید (درون رگی) مایعات داده می شود.

  • بیمار هیچ گونه درد شدیدی نخواهد داشت؛ با این حال ممکن است در اثر کاتتری که در میزراه او قرار داده می شود دچار مقداری ناراحتی و اسپاسم مثانه شود. دلیل قرار دادن کاتتر در میزراه این است که این مجرا متورم و دردناک خواهد شد. میزراه لوله ای است که ادرار را به بیرون از بدن می راند. هنگامی که کاتتر برداشته شده و فرد قادر باشد به صورت معمول ادرار کند، از بیمارستان مرخص می شود. قبل از رفتن به خانه، توصیه هایی در ارتباط با بهبودی بیمار به او داده می شود. قرار ملاقاتی در چند هفته بعد جهت بررسی پیشرفت بیمار برای او ترتیب داده می شود.

  • در طول روز پس از عمل، امکان دارد جهت پاکسازی مثانه و تخلیه کردن هر گونه لخته خونی یا دیگر مواد زائد، آب از طریق این کاتتر به درون مثانه فرستاده شود. این مورد اغلب دردناک نیست با این حال می تواند احساسی نامطلوب از پر بودن را در مثانه ایجاد کند.

  • پس از 24 تا 48 ساعت، جهت بررسی توانایی بیمار در ادرار کردن و مرخص شدن به خانه این کاتتر برداشته می شود.

  • احساس ناراحتی و عدم کنترل به مدت چند روز پس از برداشته شدن کاتتر عادی است.

  • در صورتی که فرد پس از گذشت این مدت قادر به ادرار کردن نباشد، ممکن است نیاز باشد تا کاتتر به صورت موقت دوباره جایگذاری شود. فرد می تواند به همراه کاتتر به خانه رود. قرار ملاقاتی در چند روز تا چند هفته آینده جهت برداشتن کاتتر برای بیمار ترتیب داده خواهد شد.

مراقبت های بعد از عمل turp در خانه

  • احساس خستگی و بی حالی به مدت 1 یا 2 هفته پس از انجام این عمل شایع است. اغلب مردان پس از این مدت سلامتی خود را باز می یابند. با این حال، باید حداکثر تا 2 ماه پس از عمل بر خود آسان گرفت.
  • برای چند هفته اول، بیمار نباید هر گونه جسم سنگین را حرکت داده و یا بلند کند. همچنین، باید از انجام ورزش های شدید نیز اجتناب شود. در صورت امکان، باید از دوستان و اعضای خانواده در انجام کار های خانه کمک خواست.
  • در هنگامی که فرد احساس توانایی می کند می تواند ورزش هایی مانند پیاده روی را انجام دهد. این ورزش ها به حفظ گردش خون و کاهش خطر ایجاد لخته های خونی در پا کمک می کنند.
  • نوشیدن مقادیر زیادی آب در حین دوره بهبودی می تواند به کاهش خطر ابتلا به عفونت های مجاری ادراری و همچنین پاکسازی هر گونه خون موجود در ادرار کمک کند. فرد توصیه هایی را در ارتباط با انجام ورزش های قاعده لگن دریافت خواهد کرد. این ورزش ها به بهبود کنترل مثانه کمک می کنند. هر گونه دردی معمولا می تواند به وسیله دارو های مسکن بدون نسخه مانند پاراستامول یا ایبوپروفن درمان شود.
  • بهبودی کامل از عمل برش پروستات از طریق میزراه معمولا بین 3 تا 6 هفته به طول می انجامد. جراح یا پزشک فرد به او توصیه هایی را در ارتباط با زمان مناسب برای از سر گیری فعالیت های معمول ارائه می دهند.
تشخیص بزرگی پروستات

بازگشت به کار بعد از عمل turp

زمان بازگشت به سر کار عمدتا به شغل فرد بستگی دارد. برای مثال، فردی که در یک دفتر کار می کند نسبت به فردی که کار های جسمانی سنگین انجام می دهد سریع تر می تواند بر سر کار خود بازگردد. در اغلب موارد، به فرد توصیه می شود که به مدت 3 تا 4 هفته از رفتن بر سر کار خودداری کنند.

رانندگی

جراح یا پزشک زمان مناسب برای از سر گیری رانندگی را برای فرد توضیح خواهد داد. این زمان معمولا هنگامی خواهد بود که فرد بتواند توقفی ناگهانی و سریع را تحمل کند.

برخی افراد جهت رسیدن به این سطح به 1 هفته و برخی دیگر به 1 ماه یا بیشتر نیاز دارند.

ارتباط جنسی

در حدود 3 تا 4 هفته زمان لازم است تا فرد بتواند برای برقراری ارتباط جنسی احساس راحتی کند.

وجود خون در ادرار

وجود گاه به گاه خون در ادرار پس از انجام عمل برش پروستات از طریق میزراه عادی است. در حدود 1 یا 2 هفته پس از عمل، از آن جایی که زخم موجود بر روی پروستات شروع به از بین رفتن می کند امکان دارد حجم خون موجود در ادرار افزایش یابد.

نوشیدن مقادیر زیاد مایعات به تخلیه هر گونه خون یا لخته خونی کوچک در مثانه کمک می کند. در صورتی که خون موجود در ادرار به مدت بیش از 48 ساعت ادامه یابد، فرد باید با بیمارستان تماس گیرد.

عمل باز

 اگر اندازه پروستات شما بالای 70 گرم باشد، همزمان سنگ مثانه دارید، پروستات به داخل مثانه رشد کرده باشد، بهترین و موثرترین درمان فعلی، عمل باز می باشد.

ویدیو عمل بسته پروستات

نوع بیهوشی در عمل پروستات: امروزه عمل جراحی پروستات چه باز و یا عمل بسته بدون بیهوشی عمومی و با بی حسی نخاعی انجام می شود.

توصیه های قبل از عمل پروستات

  • جهت اطمینان از تحمل عمل جراحی باید دکتر متخصص قلب و بیهوشی قبل از عمل شما را ویزیت نماید.
  • داروهای رقیق کننده خون از قبیل آسپرین، بروفن، ژلوفن، دپیریدامل، پلاویکس و غیره باید یک هفته تا 10 روز قبل از عمل با نظر پزشک معالجتان قطع گردد.
  • در صورت ابتلا و زمینه بیماری و مصرف داروهای خاص و سابقه عمل های جراحی قبلی حتماً آنها را به دکتر مشاورتان اطلاع دهید.
  • صبح روز عمل ناشتا و در ساعت 9-10 صبح در بیمارستان حضور داشته باشید.
  • بلافاصله پس از پذیرش آزمایشات و عکسبرداری لازم قبل از عمل و مشاوره های بیهوشی و قلب در بیمارستان توسط متخصصین انجام خواهد شد تا با آرامش و اطمینان بیشتر برای اطاق عمل آماده شوید.
  • جهت حفظ سلامتی شما و جایگزین کردن خونریزی احتمال حین عمل 2-3 واحد برای شما خون ذخیره در بیمارستان آماده می شود تا فقط در صورت نیاز استفاده گردد.
  • توصیه می شود در صورت عمل باز موهای زائد بالای مثانه را چند روز قبل از عمل با مواد موبر حذف نمایید.
  • به علت بی حسی نخاعی شما کوچکترین احساس درد و ناراحتی حین عمل نخواهید داشت.
  • عمل پروستات چقدر طول میکشد؟ طول عمل جراحی پروستات شما حدود نیم الی یک ساعت است.

توصیه های بعد از عمل پروستات

  • در پایان عمل پروستات چه روش باز و یا بسته به مدت 48 تا 72 ساعت سوند فولی در داخل مثانه شما گذاشته می شود تا لخته ها و ترشحات محل عمل کاملاً تخلیه شود.
  • رنگ سوند فولی خونی بعد از عمل طبیعی است و لذا جهت رقیق شدن آن از شستشو سوند به مدت 24 تا 48 ساعت استفاده می شود و لذا اصلا ً نگران  نباشید.
  • صبح فردا باید مصرف مایعات را شروع کنید و با کمک باید راه بروید تا از خطر لخته شدن خون در اندامتان و همچنین یبوست بعد از عمل جلوگیری شود.
  • 48 ساعت بعد از عمل با صلاحدید پزشک معالج سوند شما خارج خواهد شد و اگر تخلیه مثانه انجام شد، شما آماده ترخیص از بیمارستان می شوید. خون در ادرار، سوزش ادرار، عدم روان آمدن ادرار و قطره قطره آمدن ادرار بعد از خارج کردن سوند طبیعی است.
  • علت نیامدن ادرار بعد از عمل پروستات چیست؟ گهگاهی به علت عوارض بیهوشی یا گیرکردن لخته یا قطعه کوچک پروستات در مجرا بعد از خارج کردن سوند ممکن است دچار احتباس ادرار شوید که بلافاصله باید پرسنل را مطلع سازید تا موقتاً دوباره سوند گذاشته تا مشکل شما حل شود.
  • نمونه پروستات خارج شده حین عمل جهت نسج شناسی به آزمایشگاه فرستاده می شود و لذا توصیه می شود یک هفته بعد از عمل با در دست داشتن نتیجه پاتولوژی به پزشکتان مراجعه فرمائید.
  • جهت جلوگیری از خونریزی از انجام کارهای سنگین و مقاربت جنسی یک ماه بعد از عمل اجتناب نمایید.
  • بخیه ها جذبی است و نیاز به کشیدن ندارند.
  • بلافاصله بعد از ترخیص از بیمارستان می توانید استحمام کنید.
  • توصیه می شود جهت شفاف شدن رنگ ادرار بعد از عمل ترجیحاً از مواد نوشیدنی و مایعات زیاد استفاده شود.
درمان بزرگی غده پروستات

در حین بهبودی در صورت بروز موارد زیر، باید با بیمارستان یا پزشک خود تماس گرفت:

⚠ دمای بدنی (تب) 38 درجه سانتی گراد یا بالاتر

⚠ درد شدید در هنگام ادرار کردن

⚠ عدم توانایی ادرار

⚠ درد مداوم یا وجود مقدار خونی در ادرار که بدتر می شود.

این علائم می توانند نشانه مشکلی باشند که نیاز به درمان دارد. از جمله این مشکل ها می توان به خونریزی داخلی یا ابتلا به یک عفونت مجاری ادراری اشاره کرد.

عمل جراحی خوش خیم پروستات چه به روش باز یا بسته بر روی توان و میل جنسی شما اثر منفی ندارد و بعد از عمل مایع منی به داخل مثانه ریخته و با ادرار دفع خواهد شد.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.9/5 - (52 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سوران چهارشنبه ۲۰ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 28 مشاهده پرسش
    سلام و احترام
    خسته نباشید آقای دکتر من یک جوان 19ساله ام که 6ماه است دچار یک مشکل شدید در دفع ادرار شده ام به دکتر های زیادی مراجعه کردم اما متاسفانه هیچ یک علل بیماری را مشخص نکردن فقط یکی داروهای پروستات داد اما هیچ که بهتر نشدم بد ترم کرد الانم خلی ناراحتم کار و زندگیم شده رقت و آمد به دسشویی خواهش می کنم راهنمایم کنید که چه کار کنم و چی انجام بدم علت این بند آمدن ادرارم مشخص شود.🙏🙏
    1آیا اندازەی پروستات 16 میتواند باعث این مشکل شود؟
    2من قبل از مصرف داروهای پروستات دو بار سونوگرافی گرفته بودم در هیچ یک سنگ کلیه نداشتم اما متاسفانه این بار بعد از داروها پروستات در کلیه راست وچپ هر دو سنگ دارم آیا داروی پروستات باعث تشکیل سنگ کلیه می شود؟؟؟
    باتشکر و سپاس فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۹ دی ۲( 2 ماه پیش)
      تکرر ادرار دارید؟
    2. تصویر کاربر سوران سه شنبه ۱۹ دی ۲( 2 ماه پیش)
      بله خیلی زیاد
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۹ دی ۲( 2 ماه پیش)
      نوار مثانه انجام دادین؟
    4. تصویر کاربر سوران سه شنبه ۱۹ دی ۲( 2 ماه پیش)
      تکرر ادرار افت فشار ادرار و ضعیفی فشار آن ادرار قطره قطره و قطع و صل شدن آن و احساس ماندن ادرار در آخر همه ی این علایم را دارم ولی بشتر صبح ها که از خواب بیدار می شوم الان من چند روزی در طول روز هم این علایم را دارم
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۰ دی ۲( 2 ماه پیش)
      باید نوار مثانه انجام بشه
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین چهارشنبه ۲۰ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 18 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    دکتر جوانی ۲۶ ساله هستم
    کیست پروستات خوش خیم دارم
    هم تکرر ادراردارم
    هم زود انزالی
    خیلی اذیتم میکنه نمیدونم چیکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۰ دی ۲( 2 ماه پیش)
      سونوگرافی رو بفرستید
  • تصویر کاربر هوشنگ جمعه ۱۰ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 35 مشاهده پرسش
    با سلام و درود دکتر عزیز 58 ساله هستم 4 ساله که دچار بزرگی خوش خیم پروستات شده ام مرتب PSA میدم تو رنج 4 هستش . 4 سال هستش که اوایل روزی یکبار و در یکسال اخیر دو بار در روز آمنیک مصرف میکنم. دکتر جان خسته شدم تکرر ادار دارم سالی دوبار سونو‌گرافی میکنم . دکتر سونوگرافی میگه تا زمانی که با دارو‌نتیجه میگیری ادامه بده . تا زمانی که دارو‌مصرف میکنم خوب ادار راحت انجام‌میدم‌ولی تخلیه کامل ندارم. میل جنسی که تعطیل شدم. بنظر شما جراحی بکنم یا با دارو ادامه بدهم. متشکرم از وقتی که برای مردم میکذارید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      سونو و آزمایشات رو مجددا بفرستید
    2. تصویر کاربر هوشنگ پنجشنبه ۹ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      آخرین نتیجه psa من 2.6 میباشد.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۰ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      باید عمل بشه
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۰ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      در صورت تمایل به انجام عمل جراحی پیش ما اعلام کنید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۳۰ آبان ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 30 مشاهده پرسش
    با سلام ، در ارتباط با آندوسکوپی پروستات آیا بعد از آندوسکوپی کنترل ادرار ازدست می رود یا کمتر می شود ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۰ آبان ۲( 3 ماه پیش)
      خیر کنترل ادرار از دست نمیرود
  • تصویر کاربر علی جمعه ۲۶ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 33 مشاهده پرسش
    سلام
    43 سالمه من‌ یکسال پیش باتکررادرار و درد کشاله ران مواجه شدم دکتر مراجعه کردم دکتر بعداز معاینه پرستات گفتن سمت چپ پرستات سفت هست ازمایش psa نوشتن psa 14 شد عفونت ادراری هم داشتم بعد از دو هفته انتی بیوتیک psa 3 شد و ام ار ای بیمارستان خاتم گرفتم که نتیجه خوب بود پیوست می باشد بعد از چند ماه اسفند پارسال تاریخ ( ۱۴۰۱/۱۲/۱۵ ) psa 2/30 شد . هر از چند گاهی درد کشاله ران دارم و ادرارم در ابتدا دو شاخه هست دوهفته قبل ازمایش دادم psa 4/5 شد دوهفته سیپروفلوکساسین مصرف کردم psa 1/72 شد نمونه برداری لازم هست ؟ نمیدونم و چی کار باید بکنم؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۶ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      نمونه برداری لازم نیست ولی باید سیستوسکوپی انجام شود
  • تصویر کاربر ناصر چهارشنبه ۲۴ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 29 مشاهده پرسش
    سلام دکتر
    پسری 20 ساله هستم که چندساله خودارضایی میکنم
    هفته گذشته درحین خودارضایی دچار درد شدیدی در ناحیه زیرشکم شدم و انزال با درد انجام گرفت و تا 20 دقیقه بعد درد ادامه داشت.
    بعد درد خوب شد، و یه کم حس سوزش در مجرای ادرار حس کردم.
    از هفته پیش تا الان درد های حفیف و کوچیک زیر شکم دارم در حد 1 ثانیه مثلا
    ادرارم هم عادیه و مشکلی نداره
    آیا مشکلم جدیه؟ دچار التهاب پروستات شدم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      با سلام و احترام سونوگرافی کلیه ها و مجاری ادراری انجام دهید
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۱۱ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 50 مشاهده پرسش
    باسلام وعرض ادب ،
    درچکاپ آزمایش خون مقدار PSA 5,59 میباشد در سونوگرافی حجم پروستات ۱۱۲ سی سی میباشد خواهشمندم در مورد روند درمان اعلام نظر فرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۰ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      چند سالتونه؟
    2. تصویر کاربر علی چهارشنبه ۱۰ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      ۶۵ ساله هستن تکرر ادرار شبانه دارن ودرفصل سرد بیشتر دچار حمله های ادراری میشوند
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۰ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      تامسولوسین مصرف میکنند؟
    4. تصویر کاربر علی چهارشنبه ۱۰ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      بله چندماهی تامسولوسین مصرف میکنن روزی یک عدد ،،،وهفته پیش دکتر براشون قرص فیناستراید وقرص سیپروفلوکساسین نیز اضافه کردن
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۱ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      ازمایشی که انجام شده واسه چه تاریخی بوده؟
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر حسینی پنجشنبه ۲۷ مهر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 45 مشاهده پرسش
    سلام دکتر پدرم در چکاپ سالیانه
    Psa: ۴.۲۸
    Freepsa: 0.6
    CEA: 1.77
    CA_125: 11.5
    CA_19_9: 3.06
    هست.psaسال ۱۴۰۰ ایشون۳.۳بوده
    پادرد شدید هم دارند...
    کمی تکرر ادرار دارند.ممنون میشم راهنمایی کامل بفرمایید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۷ مهر ۲( 4 ماه پیش)
      عکس آزمایشات رو آپلود کنید
    2. تصویر کاربر حسینی پنجشنبه ۲۷ مهر ۲( 4 ماه پیش)
      عکس آپلود شد
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۷ مهر ۲( 4 ماه پیش)
      فعلا نیاز به اقدام خاصی نداره ۶ ماه بعد مجددا تکرار بشه
    4. تصویر کاربر حسینی پنجشنبه ۲۷ مهر ۲( 4 ماه پیش)
      دکتر یعنی بالای ۴ هست مشکلی نداره و free هم درصدش پایینه ۰.۶ هست
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۷ مهر ۲( 4 ماه پیش)
      نسبتشون ۱۴٪ هست نمونه برداری هم میشه انجام داد بهتره بین ۳ الی ۶ ماه مجددا تست داده بشه در صورت افزایش حتما بیوپسی خواهد شد
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا سه شنبه ۲۵ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 50 مشاهده پرسش
    با عرض سلام اقای دکتر در اواید سال بنده دچار پر ادراری و تکرر ادرار و مقدار کمی سوزش شدم به پزشک مراجعه کردم سونو و ازمایش پط اس ا گرفتم یک سنگ سه میلی در کلیه داشتم و شن ریزه دفع کردم ودر ادارم خون دیده شد وپراستاتم دو درصد بزرگ شده بود دکتر انتی بیوتیک نداد بعد از مدتی در انزالم خونی شد دکتر دیگری دا عدد سفیکسیم دادند خوب نشد و دکتر دیگری شصت عدد تاوانکس دادند علائم از بین رفت وانزالم سفید شد بعد از مدت ۴۳ روز دوباره تکرر ادرار و پر ادراری و ادرار پر رنگ ودودفعه ادرارم ابری شد ولی انزالم خونی نیست دکتر دیگری افلوکساسین ۲۰۰روزی دو عدد جمعا سی عدد و قرص پروستاتان روزی دوعدد و ناپروکسن تجویز کردند چهار روز است مصرف کردم ولی همچنان پر ادرار هستم به نظرتان چکار کنم دوبار ازمایش پی اس ا دادم هر دوبار جواب نر مال بوده.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۵ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی بیماری شما نیاز به درمان طولانی مدت و با عود بالا همراه میباشد کپسول تامسولوسین هر شب یک عدد افلوکساسین ۳۰۰ هر ۱۲ ساعت کپسول ملوکسیکام ۷/۵ هر ۱۲ ساعت و روزی نیم ساعت داخل لگن آب گرم بنشینید در صورت عود و تکرار علائم بعد از بهبودی مجددا دوره ی درمان تکرار شود
  • تصویر کاربر پوریا جمعه ۲۱ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 44 مشاهده پرسش
    سلام‌ اقای دکتر من ۲۵ سالمه
    علایم ادراری مثل دیر اومدن ادرار و قطع و وصل ادرار در شروع ادرار ‌ و دو شاخه شدن ادرار داشتم

    سونوگرافی دادم حجم پروستات را ۱۵ سی سی و نرمال
    بافت اکوی پروستات کمی هیتروژن نشون داد
    فرمودید ازمایش psa بدم
    کمکم میکنید
    ازمایش دادم جوابش

    psa 0.,44

    free psa 0 ,12

    total psa ratio 27,3%

    لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      مشکل پروستات و بدخیمی که خیلی نگرانش بودین مطرح نیست براتون علائمتون به نفع تنگی مجراست که اون هم آنچنان شدید نیست ولی نیاز داره که حتما یا عکس برداری انجام بشه یا به صورت مستقیم با دوربین داخل مجرا تا مثانه (سیستوسکوپی) انجام بشه
    2. تصویر کاربر پوریا پنجشنبه ۲۰ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      اقای دکتر التهاب پروستات میتونه باشه؟

      و اینکه من وقتی آب زیاد میخورم این مشکلم رفع میشه ولی خب همیشه نمیشه اون همه اب زیاد خورد که حجم مثانه کامل پر بشه

      از طرفی این مشکل دقیقا دو سال هست که باهامه
      بعضی اوقات رفع میشه و بعضی اوقات با شدت میاد

      ازمایش psa طبیعی بود نیاز به کاری نیست؟
      ایا سیستوکوپی باعث عفونت نمیشه؟
    3. تصویر کاربر پوریا پنجشنبه ۲۰ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      و اینکه دکتر در مواقع دفع مدفوع هم این مشکل برام پیش میاد
      همچنین من مایع منی ام بشدت پرتاب میشد اما الان
      نه تنها پرتاب نمیشه بلکه انگار تمامش تخلیه نمیشه و مقداری ازش میمونه
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      احتمال تنگی مجرا برای شما مطرحه تا التهاب پروستات شمارتون به همکارای مطب ارجاع شد
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…
پزشک اورولوژی به چه معنی است؟ و در چه حوضه ای فعالیت میکند؟ اورولوژیست ها پزشکان متخصصی…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر