جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چند وقت بعد از عمل واریکوسل باردار میشویم؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

آقای علی 28 ساله و خانم زهرا 22 ساله که از 4 سال پیش ازدواج کرده اند و از دو سال پیش بدون استفاده از وسایل جلوگیری اقدام به باروری کرده اند و بچه دار نمی شوند، برای پیگیری مشکل شان به مطب دکتر کرمی مراجعه نموده اند که سوالات و جواب دکتر کرمی را در رابطه با مشکل ناباروری زوجین نامبرده مرور می کنیم:

زود انزالی در زنان

چند وقت بعد از عمل واریکوسل باردار میشویم؟

بعد از اقدام به باروری بدون استفاده از وسایل جلوگیری، چند مدت باید صبر کرد و یا چند مدت اگر بچه دار نشویم طبیعی است؟

دکتر کرمی: اگر بعد از 12 الی 18 ماه اقدام به باروری مؤثر و داشتن روابط جنسی منظم و بدون جلوگیری از زوجین بچه دار نشوند باید از نظر علت ناباروری بررسی شوند.

در ادامه بقیه سوالات این زوجین از پروفسور حسین کرمی را مرور می کنیم.

چه زمانی برای باردار شدن مناسب است؟

دکتر کرمی: 2 فاکتور در اقدام به باروری بسیار مهم می باشد:

  • باید روابط جنسی منظم و موفق داشته باشید.
  • بهترین زمان اقدام به باروری زمان تخمک گذاری خانم ها می باشد و لذا بهترین زمان دهمین روز تا بیستمین روز بعد از قطع عادت ماهانه می باشد و اوج تخمک گذاری در روزهای 15-20 می باشد و لذا زوجین باید در این فاصله یک الی دو شب در میان رابطه جنسی داشته باشند.

ناباروری زوجین

اگر بعد از مدت ذکر شده بچه دار نشدیم چکار باید کرد؟

دکتر کرمی: باید به پزشک ارولوژی و متخصص زنان مراجعه نمایید. علت ناباروری 40 درصد منشاء زنانه و 40 درصد منشاء مردانه و 20 درصد منشاء مشترک دارد و لذا هم زن و هم مرد باید بررسی شوند.

چه عللی باعث ناباروری با منشاء زنانه می شود؟

دکتر کرمی: کم کاری تخمدان ها، چسبندگی لوله های تخمدان ها، رحم دوشاخه و مشکل دار، سابقه شیمی درمانی، اختلالات هورمونی زنانه و خونریزی های نامنظم، بیماری های تیروئیدی و چاقی مفرط خانم ها و کیست های متعدد و بزرگ تخمدان ها از علل شایع ناباروری زنانه می باشد.

علل ناباروری با منشاء مردان کدامند؟

دکتر کرمی: شایعترین علت ناباروری با منشاء مردان که خوشبختانه قابل درمان می باشد وجود واریکوسل است. ولی کم کاری غده فوق کلیه، بیضه های نزول نکرده، کم کاری بیضه ها و سلول های نطفه ساز و یا آسیب آنها با شیمی درمانی و رادیوتراپی، چسبندگی لوله های منی بر، بستن لوله های منی بر با جراحی و مصرف زیاد سیگار، الکل، اختلالات در نعوظ و انزال زودرس و عدم داشتن سکس موفق می تواند از علل شایع ناباروری بامنشاء مردان باشند.

واریکوسل

علت ایجاد واریکوسل در مردان چیست؟

دکتر کرمی: علت ایجاد واریکوسل مشخص نیست و 20 درصد مردان مادرزادی واریکوسل دارند. در بیماری واریکوسل دریچه های لانه کبوتری سیاهرگ ها خراب می شوند و لذا برگشت خون سیاهرگی از بیضه ها مختل می شود و باعث می شود که رگ های طناب بیضه گشاد شده و مثل یک کیسه کرم برجسته به نظر برسند.

این اختلال در برگشت خون باعث اختلال در سلول های نطفه ساز بیضه شده و باعث می شود که نطفه هایی تولید شود که شکل غیرطبیعی دارند، حرکت آنها مختل است و تعداد شان کم شده و لذا این افراد قادر به نعوظ و بارور کردن تخمک زنانه نبوده و باعث ناباروری می شود. واریکوسل در 90 درصد مواقع در بیضه چپ دیده می شود.

درمان واریکوسل چگونه است؟

دکتر کرمی: تنها راه قطعی درمان واریکوسل بستن رگ های خراب شده به روش جراحی است و بهترین نوع عمل آن میکروسرجری می باشد که در آن رگ های خراب را زیر دستگاه میکروسکوپی و با بزرگ نمائی مشخص و می بندیم.

آیا درمان های دارویی و زالو درمانی در درمان واریکوسل موثرند؟

دکتر کرمی : همچنانکه عرض کردم در بیماری واریکوسل سیاهرگ های بیضه خراب می شوند و لذا قطعی ترین درمان بستن رگ ها ی خراب به روش جراحی است و لذا زالودرمانی کاملاً اشتباه و خرافی و در کتاب های معتبر پزشکی و مراکز پزشکی در دنیا اصلاً جایگاهی ندارد و توصیه نمی شود.

عمل واریکوسل چند درصد جواب میدهد؟

دکتر کرمی: بر اساس آمارهای ثابت شده دارو 5 درصد و عمل جراحی 50-60 درصد، یعنی 10 برابر دارو درمانی عمل جراحی باعث موفقیت و افزایش کیفیت اسپرم و بهبود باروری می گردد. از این رو درصد زیادی از زوج ها می توانند نتایج موفقیت آمیز بارداری بعد از عمل واریکوسل را تجربه کنند.

ناباروری

بعد از چند مدت اثرات موفقیت آمیز عمل واریکوسل مشخص می شود؟

دکتر کرمی: 6 ماه بعد از عمل جراحی اوج درصد موفقیت جراحی واریکوسل خود را نشان می دهد و درصد زیادی از زوجین بارداری بعد از عمل واریکوسل را تجربه می کنند.

بهترین روش جراحی واریکوسل کدام است؟

دکتر کرمی: عمل میکروسرجری و لاپاراسکوپی دو روش ارجح امروزی درمان واریکوسل می باشد که هر دو به صورت سرپایی و بدون بستری انجام می شود و باعث برش کمتر با درد کم و مرخصی سریع و بدون بستری در بیمارستان انجام می شوند.

اینجانب روش میکروسرجری را به صورت روزمره برای بیمارانم و به صورت سرپائی انجام می دهم و با رضایت زیاد بیماران همراه می باشد.

عوارض عمل واریکوسل چیست؟

عوارض احتمالی عمل جراحی واریکوسل آب آوردن بیضه یا هیدروسل و کوچک شدن احتمالی بیضه بعلت آسیب به شریان آن می باشد که خوشبختانه در روش میکروسرجری و لاپاراسکوپی درصد آنها بسیار پایین است.

پیگیری بعد از عمل بیماران چگونه است؟

این عمل به صورت سرپایی انجام می شود و 3 ساعت بعد از عمل بیمار به خانه بر می گردد و 24 ساعت بعد پانسمان کوچک را برداشته و دوش می گیرید و من توصیه می کنم که

  • یک هفته در خانه استراحت نسبی داشته باشید
  • بیخودی سرپا نایستید 3) 24-48 ساعت با حوله سرد زیر بیضه آن را بالا نگاه دارید تا ورم آن کم شود.

فردای روز عمل می توانید دوش بگیرید. در یک هفته اول ورم بیضه طبیعی است و دلیل آب آوردن یا هیدروسل نمی باشد. از شب بعد از عمل مقاربت بلامانع می باشد.

ضمناً جهت دیدن فیلم میکروسرجری واریکوسل و لاپاراسکوپی واریکوسل فیلم های عمل جراحی دکتر کرمی را در زیر با توضیحات می بینید.

در صورت داشتن ناباروری و واریکوسل جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744-021 تماس بگیرید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

 
4/5 - (133 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محسن دوشنبه ۲۷ فروردین ۳( 4 روز پیش) تعداد بازدید: 2 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر کرمی. وقتتون بخیر.
    امیدوارم حالتون خوب باشه.

    من ۳۱ ساله هستم.
    چند ماهی میشه که یه برجستگی خیلی کوچیک مثل یه سنگ‌ریزه، زیر پوست آلت تناسلیم (رو قسمت بدنه آلت)، جاهایی که منافذ ریز پوستی وجود داره، بوجود اومد (داخل پوست هستن و به گوشتِ آلت چسبیده نیستن).
    هیچ مشکلی هم مثل درد و خون‌ریزی و عفونت و مشکلات ادراری و... ندارم خوشبختانه. و حتی تا حد کمیش رو تونستم تخلیه کنم.

    البته مثل این مورد، یک یا دو سال پیش تو 2 تا قسمت دیگه‌ی بدنه‌ی آلت تناسلیم بوجود اومده بود که قابل در اومدن بودن (از طریق منافذ ریزی که روی پوست آلت تناسلی بود) و خودم در‌شون اوردم که سفید رنگ هم بودن.

    ممنون میشم که راهنماییم کنید در این مورد که آیا نیاز به مراجعه به پزشک هست برای معاینه و نمونه‌برداری، یا با دارو حل میشه مشکلم؟

    ارادتمندم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۷ فروردین ۳( 4 روز پیش)
      با سلام و عرض ادب خدمت شما همراه گرامی لطفا عکس های ضایعات رو در سایت آپلود کنید (شرایط عمومی ارسال عکس مثل سایز و فرمت رو رعایت کنید)
  • تصویر کاربر f. چهارشنبه ۱۵ فروردین ۳( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 9 مشاهده پرسش
    باسلام واحترام 46 ساله هستم و دارای دوفرزند . مدتی درد ملایم وقابل تحمل بیضه ها دارم که تا کشاله ران هم ادامه داشت به متخصص مراجعه کردم و آزمایش و سونوگرافی برام نوشت که نتیجه آنها پیوست می باشد . براساس نتیجه آنها پروزاسین-افلوکساسین و سلکسیپ به مدت 2ماه تجویز کردند الان خیلی وضعیتم بهتر شده ولی هنوز درد ملایم کمی دربیضه ها وجود داره که اذیت میکنه لطفا راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۵ فروردین ۳( 2 هفته پیش)
      روزی نیم ساعت داخل تشت آب گرم بنشینید اگر علائم مجدد شروع شد باید مجددا داروها رو مصرف کنید
  • تصویر کاربر آرمان شنبه ۱۱ فروردین ۳( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 10 مشاهده پرسش
    خواستم بدونم اندازه بیضه نرمال چقدر هست و اینکه آلت تناسلی من در حالت نعوظ 15 سانت هست آیا نرمال هست و اینکه چه آزمایشهای برای مشخص کردن قدرت باروری مرد انجام میشود نام ببرید و اینکه من قسمت ازدواج دارم و برایم مهم هست و اینکه عکس آلت تناسلی خودم را ارسال میکنم بررسی کنید نرمال هست.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۱ فروردین ۳( 2 هفته پیش)
      آلت شما در محدوده ی نرمال قرار دارد اگر نعوظ کافی دارید مشکلی از لحاظ رابطه ی جنسی نخواهید داشت آزمایش آنالیز مایع منی جهت بررسی میزان و کیفیت اسپرم ها بدهید
  • تصویر کاربر علی شنبه ۴ فروردین ۳( 4 هفته پیش) تعداد بازدید: 13 مشاهده پرسش
    من زیاد محتلم میشم هفته‌ی دو الی سه بار بدون هیچ پیش زمینه ای

    دیگه خسته و کلافه شدم امور زندگی م بهم ریخته
    کلا از شهوت و میل جنسی نفرت دارم

    میخام عمل ارکیکتومی انجام بدم شما این جراحی رو انجام میدید بیام تهران هزینه اشم بگید

    من یکی از روستاهای استان گلستان میباشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۴ فروردین ۳( 4 هفته پیش)
      دوست عزیر عمل ارکیکتومی برای انسان سالم انجام نمیشه
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۴ فروردین ۳( 4 هفته پیش)
      فیناستراید ۵ میلی گرم روزانه یک عدد تا یک ماه مصرف کنبو
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر آریا یکشنبه ۶ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 22 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب. من نزدیک 20 روز پیش عمل واریکوسل داشتم بعد عمل چند بار سرفه ی شدید و خنده داشتم ب صورتی شکمم خیلی بالا و پایین شد و الان بعد 20 روز در بیضه و اطراف آلتم درد دارم و زیر زخم بخیم خیلی سفت شده آیا این دردها طبیعیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۶ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      بله
  • تصویر کاربر سید یکشنبه ۱۵ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 19 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقت بخیر
    دکتر جان فقط سونوگرافی و گرفتم
    چون بعد از نزدیکی به سختی مایع منی خارج میشه و اکثر اوقات مقداری از مایع منی در طول مسیر میمونه ومانع تخلیه ادار میشه (تخلیه ادار فقط با فشار شکم انجام میشه) بعداز چند ساعت وقتی حجم باقی مانده مایع منی بیرون اومد تنگی مجرا برطرف میشه واسه همین عکس RUG رو نگرفتم .
    اینم سونوگرافی دکتر جان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۵ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      حتما عکس RUG رو باید بگیرید
  • تصویر کاربر علی سه شنبه ۱۰ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 60 مشاهده پرسش
    سلام درود اقای دکتر من 17 سالمه و مدتی هست حس میکنم ی چیز گرد مثل بیضه سمت چپ هست بیضه سمت چپم کوچیکه از راست و یکی هم بغلش هست تقریبا بزرگتر از چیزی بود که فکر کنم سنگ بیضه باشه احساس میکنم سه بیضه دارم تا الانم درد یا مشکلی نداشتم تو بچگی موقع ادرار بعضی اوقات ی سوزش ریز داشتم که اونم چندین ساله دیه مشاهده نکردم آیا سه بیضه بودن مشکلی پیش میاره؟
    تو عکس اون بغلی هست که کوچیکتره مصبتا
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۰ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      سونوگرافی از بیضه ها انجام شود شاید کیست باشه
    2. تصویر کاربر علی سه شنبه ۱۰ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      سلام درود طبق چیزی که از خانواده شنیدم داداشم پدرم و پدرم بزرگم انگاری فتق بیضه داشتن فک کنم منم دارم آیا به متخصص برم و عملش کنم؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۰ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      ابندا سونوگرافی انجام بشه
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر حمیدرضا پنجشنبه ۵ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 32 مشاهده پرسش
    با سلام آقای دکتر عزیز
    ۳۲ سالمه،متاهل و یه دختر ۸ ساله دارم
    هفته ای دو بار ارتباط دارم
    مدت یک سالی که بیضه سمت چپم تیر میکشه
    شغل بنده عکاس و تصویربردارم
    بعضی ها خود به خود خوب میشه بعضی موقعه ها مدام درد ادامه داره
    آزمایش کشت ادرار دارم مشکلی نداشت
    رفتم سنوگرافی که عکس سونو براتون فرستادم
    پیش دکتر رفتم گفتش چیزی خاصی نیست
    تو آب گرم بشین و دارو داده
    وقتی تو آب گرم میشینم و میام بیرون احساس میکنم درد بیضم بیشتر میشه
    سوالم اینه برای درمان چه کاری باید انجام بدم،راهکار برای تسکین درد و درمان
    در ضمن زمانی که دست میزنم به بیضه انتهای رگی که به بیضه وصل خیلی درد داره وقتی دست میزنم یا یکم فشار میدم درد عجیبی داره
    ممنون از وب سایت عالیتون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۵ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      سوزش ادرار و درد مبهم بین بیضه ها و مقعد دارید؟
    2. تصویر کاربر حمیدرضا پنجشنبه ۵ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      سوزش ادرار ندارم
      درد مبهم بین بیضه و مقعد ندارم
      بعضی موقعه ها درد به بیضه سمت راست هم میزنه البته خیلی کم
      درد سمت چپ بیشتر موقعه ای زیاد میشه که مدت طولانی سر پا باشم
    3. تصویر کاربر حمیدرضا پنجشنبه ۵ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      سوزش ادرار ندارم
      درد مبهم بین بیضه و مقعد ندارم
      بعضی موقعه ها درد به بیضه سمت راست هم میزنه البته خیلی کم
      درد سمت چپ بیشتر موقعه ای زیاد میشه که مدت طولانی سر پا باشم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۵ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      باید از نزدیک معاینه شوید واریکوسل مطرحه براتون آب گرم هم استفاده نکنید بدتر میکنه
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر حامد پنجشنبه ۲۸ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 36 مشاهده پرسش
    سلام به جناب دکتر عزیز ، من ۴۲ سالمه و حدود بیست سال هست که داروهای روانپزشکی طبق تجویز پزشک متخصص مصرف میکنم ، از طرفی حدود بیست سال پیش سونوگرافی انجام دادم (سیاه و سفید) همه چی نرمال و طبیعی بود ( اندازه بیضه ها ، عدم وجود توده یا واریکوسل و غیره)، سیگار هم زیاد میکشم ، ورزش و تغذیه رو هم از دوران نوجوانی رعایت میکنم ( با وجود سیگاری بودن)، به اندازه کافی و مناسب مکمل های غذایی هم میخورم ،و رگهای بالای بیضه من با سمت راست فرق داره و ضخیم تره ، سوالم اینه که آیا با این شرح حال باید نگران باشم یا دوباره پیش پزشک متخصص برم ، و شما چه توصیه ای دارید ، از وقت و انرژی و توجهتون ممنونم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ دی ۲( 3 ماه پیش)
      سلام سونوگرافی بیضه ها انجام شود و همینطور بهتره از نزدیک معاینه شوید
  • تصویر کاربر رضا چهارشنبه ۲۰ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 20 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر 🌹 آیا کیست بیضیه خطر ناک است یا خیر
    اندازه 12میل
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۰ دی ۲( 3 ماه پیش)
      خیر ولی هرنی چپ نیاز به عمل دارد
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر