جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین سن تزریق واکسن زگیل تناسلی + قیمت واکسن گارداسیل

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:
در حال حاضر واکسن گارداسیل برای پیشگیری از HᏢᏙ نوع ۱۶ و ۱۸ (شایع ترین عوامل ایجاد سرطان دهانه رحم ) و نیز نوع ۶ و ۱۱ (شایعترین عوامل ایجاد زگیل تناسلی) استفاده می شود.

آمپول گارداسیل ممکن است مقاومت در برابر انواع کمتر شایع زگیل تناسلی که منجر به کانسر سرویکس نیز می شوند را به طور متقاطع ایجاد نماید. علاوه بر واکسن گارداسیل یک واکسن دیگر به نام سرواریکس نیز معرفی شده است که در برابر انواع ویروس های نوع ۱۶ و ۱۸ مصونیت ایجاد می کند.

واکسن گارداسیل

مطالعات بالینی نشان دهنده ایمن بودن هر دو واکسن و نیز تاثیر بالای آنها در محافظت از عفونت HPV نوع ۱۶ و ۱۸ می باشد.

سن تزریق واکسن زگیل تناسلی

بهترین زمان تزریق واکسن برای دختر خانم ها در سن 11-12 سالگی و قبل از شروع فعالیت های جنسی است و بعد از ابتلا به زگیل تناسلی زدن واکسن هیچ فایده ای ندارد و توصیه نمی شود.

بهترین زمان تزریق واکسن گارداسیل قبل از اولین فعالیت جنسی می باشد.

 

واکسن گارداسیل نمی تواند عفونت HPV یا بیماری های در ارتباط با آن مثل کانسر را درمان نمایند. برخی از کشورها تزریق واکسن گارداسیل پسرها را به منظور جلوگیری از سرطان های اندام های جنسی در آقایان مشابه خانم ها شروع کرده اند. همچنین یکی از واکسن های در دسترس از ایجاد زگیل تناسلی در آقایان و خانم ها ممانعت می کند. سازمان بهداشت جهانی واکسیناسون دخترها را با سن ۹ تا ۱۳ سال توصیه می کند، چرا که مقرون به صرفه ترین روش برای مقابله با کانسر سرویکس یا سرطان دهانه رحم است.

واکسن زگیل تناسلی نباید جایگزین روش های غربالگری گردد. در کشور هایی که واکسن HPV استفاده می گردد، برنامه های غربالگری باید توسعه یافته و تقویت گردد.

مراکز تزریق آمپول گارداسیل در تهران

شما می توانید واکسن hpv را در درمانگاه های تخصصی بدون نیاز به مراجعه به داروخانه تزریق نمایید. یکی از این مراکز، درمانگاه تخصصی رئوف در خیابان شریعتی می باشد.

واکسن hpv را از کجا تهیه کنیم؟

برای خرید آمپول گارداسیل در تهران می توانید به داروخانه ۱۳ آبان به نشانی تهران، میدان هفت تیر، خیابان کریم خان زند بعد از خردمند جنوبی، پلاک 92 مراجعه کنید. نزدیک ترین مترو به داروخانه 13 آبان، متروی هفت تیر است.

داروخانه 13 آبان

خرید واکسن گارداسیل

واکسن زگیل تناسلی در داروخانه های ۱۳ آبان و ۲۹ فروردین در تهران موجود است. با این حال حتما قبل از مراجعه با این مراکز تماس گرفته و از موجودی آنها اطمینان حاصل نمایید.

قیمت واکسن گارداسیل در هلال احمر

قیمت واکسن گارداسیل در داروخانه هلال احمر ۲۶۵ هزار تومان است.

واکسن زگیل تناسلی مردان

تنها واکسن ۴ ویروسی گارداسیل، مجوز استفاده در مردان را دارد. این واکسن برای کلیه پسران ۹ تا ۱۱ سال و هم چنین پسران ۱۳ تا ۲۱ ساله که قبلا واکسن نزده یا به طور ناقص زده اند، توصیه می شود. تزریق واکسن در مردان همجنس باز یا مبتلا به ضعف سیستم ایمنی (مانند ایدز) تا قبل ازسن ۲۶ سالگی توصیه شده است.

واکسن زگیل تناسلی برای چه کسانی مناسب است؟

واکسن گارداسیل 9

بهترین واکسن زگیل تناسلی مردان ، گارداسیل 9 می باشد چرا که محافظت بیشتری در مقابل انواع زگیل تناسلی دارد؛ مخصوصا در برابر ویروس هایی که باعث سرطان می شوند.

تزریق سه دوز واکسن گارداسیل 9 در یک دوره برای پیشگیری کافی است و نیازی به تکرار آن نیست و نقش محافظتی در برابر زگیل های ایجاد کننده سرطان گردن رحم دارد.

 واکسن گارداسیل و بارداری

جلوگیری از ابتلا به سرطان رحم در زنان

واکسن گارداسل برای زنان باردار توصیه نمی شود. مطالعات نشان داده اند که واکسن HPV برای نوزادان متولد شده از مادران دریافت کننده این واکسن در دوران بادراری، مشکلی به وجود نیاورده است؛ با این حال به تحقیقات بیشتری نیاز است. زنان باردار تا زمانی که بارداری آن ها تمام نشده است، نباید هیچ مقداری از واکسن HPV را دریافت کنند. دریافت واکسن در دوران بارداری دلیلی برای پایان دادن به بارداری نیست.

به طور کلی تزریق واکسن گارداسیل برای زنان باردار توصیه نمی شود ولی برای زنان شیرده مشکلی ایجاد نمی کند.

عوارض جانبی واکسن گارداسیل

سردرد، تب، تهوع، سرگیچه، درد در ناحیه تزریق، تورم، خارش، و غش در پانزده دقیقه اولیه پس از تزریق می‌تواند وجود داشته باشد. معمولاً ۱۵ دقیقه پس از انجام واکسن فرد را نگه می‌دارند.

از آنجایی که غش کردن می تواند سبب افتادن و آسیب دیدن شود، نوجوانان و بزرگسالان باید در هنگام واکسیناسیون  HPV به حالت  نشسته یا دراز کش باشند. نشستن یا دراز کشیدن به مدت 15 دقیقه پس از واکسیناسیون می تواند به جلوگیری از غش کردن و آسیب دیدن کمک کند.

تزریق برای افراد با آلرژی به مخمر، خانم‌های باردار، کودکان زیر ۹ سال و کسانی که ضعف سیستم ایمنی دارند، ممنوع است.

دکتر حسین کرمی متخصص کلیه و مجاری ادراری و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4.1/5 - (64 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۲۷ فروردین ۳( 4 روز پیش) تعداد بازدید: 2 مشاهده پرسش
    باسلام
    از حدود دوهفته پیش در پوست کلاهک التم و بیشتر در لبه ی اطراف کلاهک کمی قرمز شده است و پوست آن خیلی حساس شده بطوری که حتی با برخورد الت به لباس زیر حس بدی منتقل می‌شود و همین طور باعث شده که دیگه فعالیت جنسی نداشته باشم چون نمیشه بهش دست زد .من هفته قبل پیش یک پزشک بودم گفتن اگزماست بهم پماد هیدروکورتیزن دادن ولی طی چند روز فرقی نکرده .میخواست بدونم ممکنه منشا بیماری های جنسی داشته باشد چون من رابطه جنسی هم داشته بودم ولی نمیدونم از کجا اینجوری شده. ممنون میشم راهنمایی کنید عکس ارسال شد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۷ فروردین ۳( 4 روز پیش)
      در حد رویت عکس موردی به نفع بیماری های منتقل شونده از راه جنسی ندارید
  • تصویر کاربر سعید شنبه ۲۵ فروردین ۳( 5 روز پیش) تعداد بازدید: 2 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقت بخیر
    من چهار سال پیش زگیل مقعدی داشتم که سوزوندم و تو این چهار سال هم بازگشت نداشتم و همون موقع هم تو ناحیه الت هیچ موردی نبود . چند روزی هست این دونه رو بالای آلتم دیدم که عکسش رو براتون فرستادم . خیلی کوک هست اندازه نوک یه خودکار .
    به نظرتون زگیل هست ؟
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۵ فروردین ۳( 5 روز پیش)
      در حد رویت عکس زگیل نیست
  • تصویر کاربر کیانمهر جمعه ۱۰ فروردین ۳( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 3 مشاهده پرسش
    سلام اوقات بخیر دکتر کرمی بزرگوار
    بنده پسر سی ساله و مجرد ام ، از طریق فضای مجازی با یک دختر خانم اشنا شدم و چون ایشان سطح تحصیلات بالایی داشته و دندان پزشک بودند گول ظاهرشان را خوردم و دو مرتبه سکس داشتیم بار دوم متوجه شدم که مبتلا به زگیل هستند و در مرحله ی درمان و لیزر زگیل ها هستند و جدا شدیم. شش هفته بعد دو تا زگیل روی بیض ام و حدود سه ماه بعد روی زبونم زگیل زد و الان در مرحله ی درمانم متاسفانه ازمایش هپاتیت هم مثبت شده ،اما تست ایدزم منفی بود اما پزشکم اصرار دارند که که شش الی یک سال بعد تست ایدز را مجدد تکرار کنم .
    الان ایا تستی وجود دارد که من سریع تر اطمینان پیدا کنم که ایا ایدز گرفتم یا نه ¿ و ایا شخصی که هپاتیت و زگیل گرفته احتمال ابتلا به اییدز اش هم زیاد است¿
    لطف بزرگی میکنید اگر راهنماییم کنید در شرایط وحشتناک و اوج بدبختی و بیچارگی استم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۰ فروردین ۳( 2 هفته پیش)
      خیر
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۰ فروردین ۳( 2 هفته پیش)
      مرتبط نیستند بهم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۰ فروردین ۳( 2 هفته پیش)
      هپاتیت و زگیل رو درمان کنید
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۰ فروردین ۳( 2 هفته پیش)
      و از نظر سایر بیماری ها تحت نظر باشید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر طریق دوشنبه ۲۱ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 16 مشاهده پرسش
    با سلام دو ماه پیش
    روی کلگی آلت یک لکه قرمز رنگ مشاهده کردم که پس از چند روز شروع به پوسته شدن کرد
    که به نظر میاد ناشی از نازک شدن پوست به علت فشار و اصطکاک در زمان رابطه جنسی بوده که الان هر دو دچار پوسته پوسته میشوند و هر بار پس از رابطه جنسی به علت تماس اصطکاکی و کشیده شدن پوست به علت افزایش و‌کاهش طول آلت، مجدد یک حالت پوسته شدن و التهاب و قرمز رنگ می گردد

    ممنون میشوم بفرمایید برای ترمیم این زخم از چه پماد یا دارویی استفاده نمایم
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۱ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      با سلام مجددا عکس هارو آپلود کنید
  • تصویر کاربر حسین سه شنبه ۲۴ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 17 مشاهده پرسش
    سلام جناب پروفسور من حدود دو سال هست که زیگیل تناسلی دارم چند روز پیش زیر بغلم رو شیو کردم متوجه یه چیزی شبیه به زیگیل تناسلی زیربغلم شدم عکسش رو میفرستم لطف کنید بگين آیا زیگیل تناسلی هست و آیا اصلا امکان زدن زیگیل تناسلی در زیر بغل وجود داره ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۴ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      بله امکانش هست که زگیل اونجا هم دربیاد
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۴ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      کرایو انجام بشه
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۴ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      تهران تشریف دارید؟
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا سه شنبه ۱۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 23 مشاهده پرسش
    لیکن پلان آلت تناسلی دارم 2 سال
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      به متخصص پوست مراجعه کنید
  • تصویر کاربر عادا چهارشنبه ۱۱ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 37 مشاهده پرسش
    با سلام
    قرص موتیلیتی بوست باید توسط پزشک زنان زایمان تجویز شود یا پزشک اورولوژی؟
    باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۱ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      تفاوتی نداره
  • تصویر کاربر طاهر پنجشنبه ۵ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 35 مشاهده پرسش
    سلام عرض ارادت و خسته نباشید
    ببخشید دکتر من ۲۳سال دارم،آلتم رو به پایین مقداری کج هستش تاحالا رابطه نداشتم زمان خودارضایی آلتم زود می‌خوابه یا کامل سفت نمیشه جوری که به کف دستم فشار کمی میارم آلتم خم میشه،در هفته دوسه باز خودارضایی دارم.به اورولوژیست مراجعه کردم که کجی آلت زیاد نیست و تشخیص در اختلال نعوظ دادن و قرص پروسیال و ایدایکس نوشتن و الان بعداز مصرف در دوماه هیچ بهبودی نداشتم ،،خیلی نگرانم قصد ازدواج دارم اما نمیتونم این مشکل رو چگونه برطرف کنم ممنون میشم راهنماییم کنید 🙏🙏
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۵ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      پروسیال ۵ میلی مصرف کردین؟
    2. تصویر کاربر طاهر پنجشنبه ۵ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      بله دکتر
    3. تصویر کاربر طاهر پنجشنبه ۵ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      بله
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۵ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      قرص تادالافیل ۲۰ میلی گرم ۲ ساعت قبل از رابطه ی جنسی مصرف کنید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر E982 شنبه ۲۳ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 17 مشاهده پرسش
    سلام، وقت بخیر آقای دکتر خواستم بدونم این زائده ها ، زگیل تناسلی هست و آیا درمان های گیاهی مثل مصرف قارچ گانودرما و شیتا فایده داره برای از بین بردن این ویروس ها، آیا بعد از کرایو قابل برگشت هست یا خیر. ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۳ دی ۲( 3 ماه پیش)
      زگیل هستند با کرایو احتمال عود هست ولی روند درمان سریعتری داره به نسبت دارو
  • تصویر کاربر سعید پنجشنبه ۲۱ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 49 مشاهده پرسش
    سلام
    من دو هفتس چند تا دونه نزدیک مقعدم دراومده دکتر رفتم گفت شاید زگیل باشه ولی خوب چون ایلام زندگی میکنم نه لیزر هست نه کرایو .اسید سالیسیلیک‌گذاشتم خیلی درد داشت و سفید شد ولی استفاده نکردم دوباره .اینترنتی پماد الدرا سفارش دادم
    نمیدونم تاثیر داره یا نه
    میشه راهنماییم کنین چکار کنم اگه میشه کمکم کنین که درمانمو انجام بدم من شهرستان ایلامم دسترسی به دارو و امکانات کمه واسم میتونم بیام تهران اما دیر به دیر خیلی سختمه لطفا کمکم کنین
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۶ دی ۲( 3 ماه پیش)
      با سلام مجددا عکس هارو آپلود کنید
    2. تصویر کاربر سعید شنبه ۱۶ دی ۲( 3 ماه پیش)
      عکس
    3. تصویر کاربر سعید شنبه ۱۶ دی ۲( 3 ماه پیش)
      .
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۱ دی ۲( 3 ماه پیش)
      باید معاینه شوید ولی در حد رویت زگیل نیست
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

درخواست نوبت

برای درخواست نوبت معاینه و یا درمان زگیل تناسلی با کرایو می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

پرسش از دکتر