جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آمپول سرطان پروستات و داروهای سرطان پروستات

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:
همچنانکه ذکر شد قطعی ترین و بهترین روش درمان سرطان پروستات به شرطی که در مرحه اولیه تشخیص داده شود، عمل جراحی آن یا رادیکال پروستاتکتومی می باشد.

این درمان قطعی بوده و بیمار می تواند عمر طبیعی خود را داشته باشد به شرطی که سرطان به جاهای دیگر بدن دست اندازی یا متاستاز نداشته باشد. 

اقدام به نمونه برداری از پروستات

متأسفانه بعضی از افراد به دلیل عدم آگاهی و یا عدم اهمیت به موضوع زمانی به دکتر مراجعه می کنند که کار از کار گذشته و سرطان پروستات به دیگر اعضای بدن که شایعترین آن غده لنفاوی لگن و استخوان های ستون فقرات است منتشر شده است که اغلب با درد منتشر استخوان ها، ضعف، کم خونی، بی حالی و خستگی خود را نشان می دهد.

درمانی در این مرحله تسکینی بوده و باعث متوقف شدن بیماری می شود نه درمان قطعی. سلول های سرطانی پروستات برای رشد و تکثیر و انتشار نیازمند تغذیه از هورمون های آندروژن که شایعترین آن تستوسترون می باشد که بیش از 90 درصد آن از بیضه های مردان تولید می شود، می باشند.

در همین راستا امروزه درمان سرطان های پیشرفته پروستات تحریم و قطع کردن غذاهای سلول های سرطان پروستات که همان تستوسترون است، می باشد. با قطع تولید تستوسترون در بدن و یا جلوگیری از ورود آنها به سلول های سرطانی پروستات، این سرطان متوقف و سلول ها به خواب زمستانی می روند.

قطع تولید تستوسترون

روش های مختلفی برای از بین بردن تولید و اثر هورمون های تستوسترون در بیماران مبتلا به سرطان پروستات وجود دارد که به شرح آنها می پردازم:

1- آمپول سرطان پروستات

استفاده از این دارو ها در بیضه ها که به آنها سلول های سرکوب کننده GNRH گفته می شود. این داروها به صورت آمپول هر یک ماه و یا هر سه ماه و به صورت عضلانی برای بیمار تزریق می شود که این دارو باعث توقف تستوسترون سازی در بیضه ها شده و به این طریق راه غذارسانی به سلول های سرطانی قطع می شود و لذا باعث توقف بیماری سرطان پروستات می گردد.

نوع دیگر داروها مثل فلوتامید از ورود تستوسترون به داخل سلول های سرطانی جلوگیری می کند و لذا باعث قطع تغذیه سلول های سرطانی پروستات می گردند.

هورمون تراپی سرطان پروستات

2- برداشتن بیضه

دومین راه درمانی سرطان پیشرفته پروستات برداشتن محل و مرکز تولید تستوسترون در بدن یا همان بیضه ها (ارکیکتومی دوطرفه) است. که در این روش هر دو بیضه مرد مبتلا به سرطان پروستات برداشته می شود و لذا به علت از بین رفتن مرکز تغذیه سلول های سرطان پروستات، رشد و تکثیر سلول های سرطان پروستات بلافاصله متوقف می شود.

این اولین درمانی است که برای سرطان های متاستاتیک پروستات در افراد بالای 70 سال استفاده میشود. گرچه این یک عمل جراحی است، این یک ADT را درنظر می گیرد زیرا این کار هر دو منبع تولید تستوسترون را حذف میکند، یعنی هر دو بیضه را. تاثیر این جراحی دائمی است و نمیتوان اثر آن را بازگرداند.

3- شیمی درمانی

برخلاف سرطان های دیگر شیمی درمانی نقش برجسته ای در درمان سرطان پروستات ندارد و فقط زمانی استفاده می شود که سرطان پروستات مقاوم به هورمون درمانی ایجاد شود که به عنوان مسکن درمانی استفاه می شود. شیمی درمانی استفاده از دارو برای از بین بردن سلول های سرطانی است، معمولا این کار با پایان دادن توانایی رشد و تقسیم سلول ها است. شیمی درمانی معمولا توسط یک متخصص سرطان داده میشود.

شیمی درمانی سیستمیک به جریان خون وارد می شود تا به سلول های سرطانی در بدن برسد. شیمی درمانی برای سرطان پروستات از طریق لوله ای که با سوزن وارد ورید می شود داده خواهد شد. شیمی درمانی ممکن است به بیمارانی که سرطان پروستات پیشرفته یا مقاوم به اختگی دارند داده شود. رژیم شیمی درمانی، یا برنامه ی آن، معمولا شامل تعداد مشخصی چرخه می شود که در دوره های زمانی مشخصی انجام می شوند.

چند داروی استاندارد وجود دارند که در سرطان پروستات استفاده می شوند. درکل، شیمی درمانی استاندارد با docetaxel در ترکیب با استروئیدی به اسم پردنیزون آغاز می شود. سازمان غذا و داروی آمریکا همچنین داروهای دیگری را نیز تایید کرده است، براساس پژوهش ها cabazitaxel، زمانی که با متوتروکسات مقایسه شد نشان داده شد؛ بیمارانی که بیماری پیشرفته دارند را بعد از مصرف docetaxel بهبود می بخشد.

در آزمایش های بالینی، cabazitaxel با docetaxel در بیمارانی که قبلا شیمی درمانی دریافت نکرده بودند مقایسه شد. در این بیماران، درمان با cabazitaxel بهتر از درمان با docetaxel استاندارد نبود.

شیمی درمانی

دیگر پژوهش ها مقدار مصرفی استاندارد را با مقدار کمتری از cabazitaxel در بیمارانی که غده ی آن ها بعد از درمان با را docetaxel  رشد کرده بود مقایسه کردند.به علاوه عوارض جانبی کمتر، این پژوهش همچنین دریافت که مقدار پایین تر دارو به بیماران کمک میکند زندگی طولانی تری داشته باشند.

پژوهش های اخیر نشان داده اند که اضافه کردن شیمی درمانی بعد از تکمیل 2 سال ADT برای مردانی که سرطان پرخطر پروستات داشته اند، کسانی که درمان قطعی پرتودرمانی گرفته اند، رویکرد موثری برای کاهش احتمال عود سرطان و بهبود بقا است. گرچه این نتایج جالب هستند، پژوهش های بیشتری نیاز است تا مشاهده شود آیا این درمان به افرادی که سرطان پروستات دارند کمک میکند یا خیر.

درکل، عوارض جانبی شیمی درمانی بستگی به خود فرد، نوع شیمی درمانی که فرد گرفته است، مقدار داروی استفاده شده و طول مدت درمان دارد، اما این عوارض می توانند شامل خستگی، زخم در دهان و گلو، اسهال، تهوع و استفراغ؛ یبوست، بیماری های خونی، تاثیرات دستگاه عصبی، تغییر در خلقیات و حافظه، مشکلات جنسی و تولید مثل، از دست دادن اشتها، درد و ریزش مو باشند.

معمولا عوارض جانبی شیمی درمانی بعد از اتمام درمان از بین خواهند رفت. در هر حال، ممکن است بعیض از عوارض ادامه یابند، بازگردند یا بعد از مدتی ایجاد شوند. از پزشک خود بپرسید که براساس برنامه درمانیتان چه عوارضی را ممکن است تجربه کنید. گروه درمانی شما با شما برای مدیریت یا پیشگیری از خیلی از عوارض جانبی کار خواهند کرد.

در مورد این مطالب اساسی مرتبط با شیمی درمانی و آماده شدن برای این درمان بیشتر یاد بگیرید. داروهایی که برای درمان سرطان استفاده میشوند همچنان درحال ارزیابی شدن هستند. صحبت با پزشکتان اغلب بهترین راه برای آموختن درمورد داروهای تجویزی شما، اهداف آن ها و عوارض جانبی احتمالی آن ها یا تداخلات آن ها با دیگر داروها است. با استفاده از راهنمای داروها، درمورد داروهایتان اطلاعات بیشتری بیاموزید.

رادیوتراپی سرطان پروستات

4- رادیوتراپی

رادیوتراپی یا پرتو درمانی در دو مورد زیر برای کمک درمانی سرطان پروستات استفاده می شود.

  • بعضی از افراد مبتلا به سرطان پروستات که تحت عمل جراحی رادیکال پروستاتکتومی قرار می گیرند و بعد از عمل جراحی عود سرطان با بالا رفتن PSA بعد از عمل خود را نشان می دهد، که در این موارد بهترین درمان رادیوتراپی کف لگن می باشد.
  • دومین مورد استفاده رادیوتراپی در درمان سرطان پروستات، دردهای منتشر استخوانی به علت متاستاز سرطان پروستات به ستون فقرات و لگن می باشد. که این بیماران چند جلسه تحت درمان رادیوتراپی قرار می گیرند و درد استخوانی آنها تسکین پیدا می کند.

در صورت نیاز، جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744-021 تماس بگیرید.


دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

 
3.9/5 - (11 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مجید پنجشنبه ۲۳ فروردین ۳( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 18 مشاهده پرسش
    سلام
    خسته نباشید
    ۵۱ سالمه ازمایش PSAدادم جوابش 0.5. نیم
    سونو هم ضمیمه است
    تو خانواده هم تا به حال کسی مشکل پروستات نداشته خدا روشکر
    با این نتایج دکتر جان چند وقت دوباره چکاب کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۲ فروردین ۳( 1 هفته پیش)
      سالانه چک psa انجام شود
    2. تصویر کاربر مجید چهارشنبه ۲۲ فروردین ۳( 1 هفته پیش)
      راستی دکتر تو سایت در مورد زگیل تناسلی میخوندم
      رفته بودم سونو کلیه و پروستات دادم اصلاپراب رو ضدعفونی نمیکنند.حال اگر شخص قبل زگیل تناسلی داشته باشه وپراب به محل‌های تناسلیش خورده باشه وبعد نوبت معاینه من بشه وهمون پرآب استفاده بشه امکان انتقال زگیل تناسلی هست
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۲ فروردین ۳( 1 هفته پیش)
      حتما به رادیولوژیست جهت ضدعفونی پروب تذکر دهید
    4. تصویر کاربر مجید چهارشنبه ۲۲ فروردین ۳( 1 هفته پیش)
      حالا امکان انتقال هست یا خیر
      با توجه که میگن رابطه پوست به پوست لازم داره
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۳ فروردین ۳( 1 هفته پیش)
      بله امکانش هست
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر جهان شنبه ۱۱ فروردین ۳( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 5 مشاهده پرسش
    سلام من دو سال پیش عفونت ادرار گرفتم و رفتم دکتر و برام دارو تجویز کرد و بعد از مدتی خوب شدم دوباره بعد از مدتی پهلوی راستم درد گرفت و مجدداً نزد پزشک رفتم و این بار بهم گفت شما عفونت پروستات مزمن دارید برایم قرص تاوانکس ۵۰۰ و مترونیدازول ۵۰۰ نوشت و حدود دوماه و نیم این داروهارو استفاده کردم اما همچنان درد در قسمت دنده ها و پشت کمرم دارم و شبها 5 الی 6 بار برای ادرار بیدارمیشوم .و پیش متخصص که رفتم کوتریماکسازول دوبسته به همراه پروترال نوشت و بعد از مصرف اینها همچنان بهبود نیافتم . هنگام ادرار کردن باید بخودم فشار بیارم تا بیاد و قطره قطره هست جریان ادرارم .خواهش میکنم بهم دارو معرفی کنید که از این درد خلاص بشوم .یک عمر دعاتون میکنم .سنم 39 سال و مجردم .عکس نتایج آزمایش ct و تست ادرار رو هم براتون فرستادم .ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۱ فروردین ۳( 2 هفته پیش)
      با مصرف داروها اصلا تفاوتی ایجاد نشده؟
  • تصویر کاربر محمود سه شنبه ۲۹ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 20 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر حدود دوماه پیش وایه بیماریم بهتون پیام دادم ‌کشان تشخیص پروستاتیت دادین و دارو ب مدت یکماه تجویز کردین و‌استفاده نمودم خوب شدم ولی مجددا همون علائم عود کرد ک دوباره ب مدت یکماه داروهارو‌ ک شامل تامسلوسین، ملوکسیکام ۷/۵ و افلوکساسین ۳۰۰ بود خوردم ولی ابن دفه تاثیری نداشت و همچنان زیر شکمم‌ درد و حالت گرفتگی هست ک خیلی اذیت هستم و از زاهدان هستم و امکان اینکه حضوری بیام برام سخته خواهشن کمک کنید.ممنون.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۷ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      متاسفانه عود داره باید طولانی مدت دارو رو مصرف کنید
    2. تصویر کاربر محمود یکشنبه ۲۷ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      چ مدت دیگه مصرف کنم؟
    3. تصویر کاربر محمود یکشنبه ۲۷ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      چ مدت دیگه مصرف کنم؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۹ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      در صورت عود یک ماه
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر شهرام جمعه ۴ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 20 مشاهده پرسش
    با سلام
    مدتی که هست که سوزش در ناحیه مقعد والت دارم موقعه تخلیه کمی درد بیشتر میشه یبس هم شده ام لطفا راهنمایی کنید باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۴ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی بیماری شما نیاز به درمان طولانی مدت و با عود بالا همراه میباشد کپسول تامسولوسین هر شب یک عدد افلوکساسین ۳۰۰ هر ۱۲ ساعت کپسول ملوکسیکام ۷/۵ هر ۱۲ ساعت و روزی نیم ساعت داخل لگن آب گرم بنشینید در صورت عود و تکرار علائم بعد از بهبودی مجددا دوره ی درمان تکرار شود
  • تصویر کاربر حسن جمعه ۶ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 17 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید دکتر جان بنده التهاب پروستات دارم و 26سالمه مجرد بع دکتر مراجعه کردم قرص ترازوسین 2و افلوکساسین و سلکسیب داکسی سایکلین بهم دادن ولی فرقی نکرد تو جواب سنو نوشته با ابعاد افزایش یافته 32*32*34وبا حجم افزایش یافته 18ccممنون میشم راهنمایی کنین علاعم هم درد بین مقعد و بیضه سوزش ادرار جریان ضعیف و احساس احتباس سر آلت و زور زدن سوزش
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۵ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی بیماری شما نیاز به درمان طولانی مدت و با عود بالا همراه میباشد کپسول تامسولوسین هر شب یک عدد افلوکساسین ۳۰۰ هر ۱۲ ساعت کپسول ملوکسیکام ۷/۵ هر ۱۲ ساعت و روزی نیم ساعت داخل لگن آب گرم بنشینید در صورت عود و تکرار علائم بعد از بهبودی مجددا دوره ی درمان تکرار شود
    2. تصویر کاربر حسن پنجشنبه ۵ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      سلام دکتر تو اینستا پیام دادم بهتون لطفا دایرکت رو چک کن ممنون
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۶ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      راجع به همین سوالتون بود؟
    4. تصویر کاربر حسن پنجشنبه ۵ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      بله دکتر شیش ماهه همین دارو هارو میخورم هر سری یه دارو ولی اثر بخش نیس درد بیضه و مقعد سوزش درد نعوظ و کلاهک آلت و رنگ ادرار پررنگ و بودار همیشه هست تغییر نمیکنه این سری هم قرص تاوانکس 500 پروترال شیلف امی تریپتیلین 25 کوتریکسول ادالت400و پریدنزول 5mgچیکار کنم من الان درمان شمارو برم جلو بهتره
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۶ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      بله فقط باید اینو در نظر بگیرید که درمان طولانی مدت لازم داره
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر نیازمند یکشنبه ۲۴ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 35 مشاهده پرسش
    سلام
    من 54 ساله هستم،درتاریخ 4020304 آزمایش پروستاتم به شرح زیر بود:
    Free PSA 02_PSA Ratio 038
    درتاریخ 4021021 به شرح زیر بود:
    Free PSA 02_PSA Ratio 049
    لطف بفرمایید این مقادیر نرمال هست؟
    تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۳ دی ۲( 3 ماه پیش)
      عکس آزمایشات رو آپلود کنید
    2. تصویر کاربر نیازمند یکشنبه ۲۴ دی ۲( 3 ماه پیش)
      ۲ آزمایش ارسال گردید.
    3. تصویر کاربر نیازمند یکشنبه ۲۴ دی ۲( 3 ماه پیش)
      سلام‌.هر دو آزمایش ارسال شد.
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۴ دی ۲( 3 ماه پیش)
      نیاز به اقدام خاصی نداره
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر احمد جمعه ۲۲ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 19 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر.بنده 37سالمه و حدود 16ساله پیوند کلیه شدم چندسالی میشه دفع ادرارم دچار مشکل شده به اینصورت که ابتدا ادار به راحتی وبدون مشکل دفع میشه ولی دراخر مقداری میمونه که مجبور میشم با فشار تخلیه کنم که بنظر هجم بافیمانده بیش از ده سی سی باشد.قبل دفع ادار کامل کنترل ادرار دارم ولی بعد دفع گه گاهی ناخوداگاه چنده قطره دفع میشه لطفا بنده رو راهنمایی کنید.باسپاس
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۲ دی ۲( 3 ماه پیش)
      با سلام و احترام سونوگرافی کلیه ها و مجاری ادراری با تعیین باقیمانده ادراری انجام دهید
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۱۷ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 33 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب خدمت دکتر کرمی عزیز
    بنده ۵۲ ساله هستم حدود یک ماهی هست در مقعد احساس سوزش و گرمی زیادی میکنم که این حالت همراه درد به زیر بیضه هام میرسه و پوست بیضه هام خشک و سفت میشود این حالات در نشستن و رانندگی کردن خیلی بیشتر میشه
    ضمنا بنده حدود نه سال قبل نیز دقیقا همین علایم داشتم بعد چند ماه کلا خوب شدم
    هیچ سوزش و د ردی هنگام دفع ندارم وتکرر ادرار هم ندارم با تشکر

    ضمنا سونو و psa پیوست میباشد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۷ دی ۲( 3 ماه پیش)
      باسلام و احترام باید از نزدیک معاینه شوید مورد نگران کننده ای نیست مشکلی نخواهید داشت
  • تصویر کاربر سهیل جمعه ۱۵ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 32 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر جناب دکتر
    بنده جوانی ۳۴ ساله و متاهل هستم که چند سالی هست که پزشک ارولوژی گفته التهاب پروستات دارم و حدود سه ماه پیش برا اقدام به باروری دکتر رفتم و آزمایش و سونو گرافی دادم که تصاویر سونو ازمایش رو خدمتتان ارسال کردم و پزشک برام افلوکساسین۲۰۰ قرص گیاهی پروستاتان وفنازوپریدین برا بزرگی پروستاتم و زینک و قرص ویتامین ای۴۰۰ و کلومیفن و کو کیوتن برا اسپرم تجویز کرد و مصرف کردم.
    ۱_برای مشکل اسپرمم چکار کنم که تعدادش نرمال بشه چون در حال حاضر منو همسرم بچه دار نشدیم؟
    ۲_ بزرگی پروستاتم خطری مشکلی دارد یا؟برا درمانش راهنمایی فرمائید؟البته تا یکسال پیش سونو هایی که میدادم اندازه طبیعی بود ولی جدیدا بزرگ شده؟
    ۳_دکتر جان التهاب پروستات روی نعوظ و اسپرم تاثیر داره؟
    ۴_یه مشکلی که دارم موقع شستن آلتم بعداز دفع ادرار معذرت میخوام آب که رو آلتم می ریزم دوباره چند قطره ادرار دفع میشه علت این موضوع چیه؟
    دکتر جان ممنون میشم پاسخ دهید و راهنمایی فرمائید.با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۳ دی ۲( 3 ماه پیش)
      سونوگرافی بیضه انجام شود از نظر بررسی واریکوسل احتمالا نیاز به عمل خواهید داشت باید نوار مثانه جهت بررسی باقیمانده ادراری انجام شود مدارک رو بعد از آماده شدن با کد رهگیری سایت به واتس اپ 09394620321 بفرستید
    2. تصویر کاربر سهیل چهارشنبه ۱۳ دی ۲( 3 ماه پیش)
      جناب دکتر بنده فراموش کردم بگم تا آخرین سونوگرافی بیضه که پارسال انجام دادم واریکوسل خفیف بیضه چپ مشاهده شد، و چون توی استان ما نوار مثانه انجام نمیشه باید حضوری خدمتتون برا معاینه و غیره بیام.ممنون میشم حداقل پاسخ سوالاتم رو بدید
      آیا با واریکوسل خفیف بازم نیاز به عمل هست؟
      و توی این بازه زمانی که بخوام بیام حضوری مطب ،دارویی میشه تجویز کنید برا پروستاتم یا خیر؟ و اینکه داروی گیاهی میشه مصرف کنم؟
      و تفسیرآزمایش اسپرم رو لطفا بفرمائید چون دکتری که رفتم پیشش واضح توضیح نداد؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۴ دی ۲( 3 ماه پیش)
      تا یکسال اقدام به باروری کنید در صورتی که موفقیت آمیز نباشد نیاز به عمل خواهد داشت
    4. تصویر کاربر سهیل پنجشنبه ۱۴ دی ۲( 3 ماه پیش)
      سپاس جناب دکتر
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۵ دی ۲( 3 ماه پیش)
      🌺
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۱۰ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 30 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر ، وقتتون بخیر
    بیمار سال 1400 کرونای سختی گرفت و با درگیر 80% ریوی و بستری در بخش بیمارستان مسیح دانشوری سلامتی خودشون رو بدست آوردند
    در آن موقع هیچ مشکلی کلیوی و پرستاتی وجود نداشت اما من بعد مشکلات شروع شد و از برج 2 امسال که آزمایش های سریالی رو شروع کردیم با PSA 7 شروع و سپس کم کم پایین آمد تا 5.5 ولی در آزمایش آخر مجدد به 7 بازگشت
    بیمار هیچ گونه سابقه ارثی یا بیماری زمینه ای ندارد
    در ضمن هیچ علایم ظاهری نیز ندارد
    نظر شما در مورد شرایط بیمار و احتمال خوش خیم یا بدخیم بودن غذه پروستات ا رو میخواستیم بدونیم و در هر صورت باید چه کرد ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۰ دی ۲( 3 ماه پیش)
      باید نمونه برداری انجام شود
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر