جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آمپول سرطان پروستات و داروهای سرطان پروستات

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:
همچنانکه ذکر شد قطعی ترین و بهترین روش درمان سرطان پروستات به شرطی که در مرحه اولیه تشخیص داده شود، عمل جراحی آن یا رادیکال پروستاتکتومی می باشد.

این درمان قطعی بوده و بیمار می تواند عمر طبیعی خود را داشته باشد به شرطی که سرطان به جاهای دیگر بدن دست اندازی یا متاستاز نداشته باشد. 

اقدام به نمونه برداری از پروستات

متأسفانه بعضی از افراد به دلیل عدم آگاهی و یا عدم اهمیت به موضوع زمانی به دکتر مراجعه می کنند که کار از کار گذشته و سرطان پروستات به دیگر اعضای بدن که شایعترین آن غده لنفاوی لگن و استخوان های ستون فقرات است منتشر شده است که اغلب با درد منتشر استخوان ها، ضعف، کم خونی، بی حالی و خستگی خود را نشان می دهد.

درمانی در این مرحله تسکینی بوده و باعث متوقف شدن بیماری می شود نه درمان قطعی. سلول های سرطانی پروستات برای رشد و تکثیر و انتشار نیازمند تغذیه از هورمون های آندروژن که شایعترین آن تستوسترون می باشد که بیش از 90 درصد آن از بیضه های مردان تولید می شود، می باشند.

در همین راستا امروزه درمان سرطان های پیشرفته پروستات تحریم و قطع کردن غذاهای سلول های سرطان پروستات که همان تستوسترون است، می باشد. با قطع تولید تستوسترون در بدن و یا جلوگیری از ورود آنها به سلول های سرطانی پروستات، این سرطان متوقف و سلول ها به خواب زمستانی می روند.

قطع تولید تستوسترون

روش های مختلفی برای از بین بردن تولید و اثر هورمون های تستوسترون در بیماران مبتلا به سرطان پروستات وجود دارد که به شرح آنها می پردازم:

1- آمپول سرطان پروستات

استفاده از این دارو ها در بیضه ها که به آنها سلول های سرکوب کننده GNRH گفته می شود. این داروها به صورت آمپول هر یک ماه و یا هر سه ماه و به صورت عضلانی برای بیمار تزریق می شود که این دارو باعث توقف تستوسترون سازی در بیضه ها شده و به این طریق راه غذارسانی به سلول های سرطانی قطع می شود و لذا باعث توقف بیماری سرطان پروستات می گردد.

نوع دیگر داروها مثل فلوتامید از ورود تستوسترون به داخل سلول های سرطانی جلوگیری می کند و لذا باعث قطع تغذیه سلول های سرطانی پروستات می گردند.

هورمون تراپی سرطان پروستات

2- برداشتن بیضه

دومین راه درمانی سرطان پیشرفته پروستات برداشتن محل و مرکز تولید تستوسترون در بدن یا همان بیضه ها (ارکیکتومی دوطرفه) است. که در این روش هر دو بیضه مرد مبتلا به سرطان پروستات برداشته می شود و لذا به علت از بین رفتن مرکز تغذیه سلول های سرطان پروستات، رشد و تکثیر سلول های سرطان پروستات بلافاصله متوقف می شود.

این اولین درمانی است که برای سرطان های متاستاتیک پروستات در افراد بالای 70 سال استفاده میشود. گرچه این یک عمل جراحی است، این یک ADT را درنظر می گیرد زیرا این کار هر دو منبع تولید تستوسترون را حذف میکند، یعنی هر دو بیضه را. تاثیر این جراحی دائمی است و نمیتوان اثر آن را بازگرداند.

3- شیمی درمانی

برخلاف سرطان های دیگر شیمی درمانی نقش برجسته ای در درمان سرطان پروستات ندارد و فقط زمانی استفاده می شود که سرطان پروستات مقاوم به هورمون درمانی ایجاد شود که به عنوان مسکن درمانی استفاه می شود. شیمی درمانی استفاده از دارو برای از بین بردن سلول های سرطانی است، معمولا این کار با پایان دادن توانایی رشد و تقسیم سلول ها است. شیمی درمانی معمولا توسط یک متخصص سرطان داده میشود.

شیمی درمانی سیستمیک به جریان خون وارد می شود تا به سلول های سرطانی در بدن برسد. شیمی درمانی برای سرطان پروستات از طریق لوله ای که با سوزن وارد ورید می شود داده خواهد شد. شیمی درمانی ممکن است به بیمارانی که سرطان پروستات پیشرفته یا مقاوم به اختگی دارند داده شود. رژیم شیمی درمانی، یا برنامه ی آن، معمولا شامل تعداد مشخصی چرخه می شود که در دوره های زمانی مشخصی انجام می شوند.

چند داروی استاندارد وجود دارند که در سرطان پروستات استفاده می شوند. درکل، شیمی درمانی استاندارد با docetaxel در ترکیب با استروئیدی به اسم پردنیزون آغاز می شود. سازمان غذا و داروی آمریکا همچنین داروهای دیگری را نیز تایید کرده است، براساس پژوهش ها cabazitaxel، زمانی که با متوتروکسات مقایسه شد نشان داده شد؛ بیمارانی که بیماری پیشرفته دارند را بعد از مصرف docetaxel بهبود می بخشد.

در آزمایش های بالینی، cabazitaxel با docetaxel در بیمارانی که قبلا شیمی درمانی دریافت نکرده بودند مقایسه شد. در این بیماران، درمان با cabazitaxel بهتر از درمان با docetaxel استاندارد نبود.

شیمی درمانی

دیگر پژوهش ها مقدار مصرفی استاندارد را با مقدار کمتری از cabazitaxel در بیمارانی که غده ی آن ها بعد از درمان با را docetaxel  رشد کرده بود مقایسه کردند.به علاوه عوارض جانبی کمتر، این پژوهش همچنین دریافت که مقدار پایین تر دارو به بیماران کمک میکند زندگی طولانی تری داشته باشند.

پژوهش های اخیر نشان داده اند که اضافه کردن شیمی درمانی بعد از تکمیل 2 سال ADT برای مردانی که سرطان پرخطر پروستات داشته اند، کسانی که درمان قطعی پرتودرمانی گرفته اند، رویکرد موثری برای کاهش احتمال عود سرطان و بهبود بقا است. گرچه این نتایج جالب هستند، پژوهش های بیشتری نیاز است تا مشاهده شود آیا این درمان به افرادی که سرطان پروستات دارند کمک میکند یا خیر.

درکل، عوارض جانبی شیمی درمانی بستگی به خود فرد، نوع شیمی درمانی که فرد گرفته است، مقدار داروی استفاده شده و طول مدت درمان دارد، اما این عوارض می توانند شامل خستگی، زخم در دهان و گلو، اسهال، تهوع و استفراغ؛ یبوست، بیماری های خونی، تاثیرات دستگاه عصبی، تغییر در خلقیات و حافظه، مشکلات جنسی و تولید مثل، از دست دادن اشتها، درد و ریزش مو باشند.

معمولا عوارض جانبی شیمی درمانی بعد از اتمام درمان از بین خواهند رفت. در هر حال، ممکن است بعیض از عوارض ادامه یابند، بازگردند یا بعد از مدتی ایجاد شوند. از پزشک خود بپرسید که براساس برنامه درمانیتان چه عوارضی را ممکن است تجربه کنید. گروه درمانی شما با شما برای مدیریت یا پیشگیری از خیلی از عوارض جانبی کار خواهند کرد.

در مورد این مطالب اساسی مرتبط با شیمی درمانی و آماده شدن برای این درمان بیشتر یاد بگیرید. داروهایی که برای درمان سرطان استفاده میشوند همچنان درحال ارزیابی شدن هستند. صحبت با پزشکتان اغلب بهترین راه برای آموختن درمورد داروهای تجویزی شما، اهداف آن ها و عوارض جانبی احتمالی آن ها یا تداخلات آن ها با دیگر داروها است. با استفاده از راهنمای داروها، درمورد داروهایتان اطلاعات بیشتری بیاموزید.

رادیوتراپی سرطان پروستات

4- رادیوتراپی

رادیوتراپی یا پرتو درمانی در دو مورد زیر برای کمک درمانی سرطان پروستات استفاده می شود.

  • بعضی از افراد مبتلا به سرطان پروستات که تحت عمل جراحی رادیکال پروستاتکتومی قرار می گیرند و بعد از عمل جراحی عود سرطان با بالا رفتن PSA بعد از عمل خود را نشان می دهد، که در این موارد بهترین درمان رادیوتراپی کف لگن می باشد.
  • دومین مورد استفاده رادیوتراپی در درمان سرطان پروستات، دردهای منتشر استخوانی به علت متاستاز سرطان پروستات به ستون فقرات و لگن می باشد. که این بیماران چند جلسه تحت درمان رادیوتراپی قرار می گیرند و درد استخوانی آنها تسکین پیدا می کند.

در صورت نیاز، جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744-021 تماس بگیرید.


دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

 
3.9/5 - (11 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر شهرام جمعه ۴ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 11 مشاهده پرسش
    با سلام
    مدتی که هست که سوزش در ناحیه مقعد والت دارم موقعه تخلیه کمی درد بیشتر میشه یبس هم شده ام لطفا راهنمایی کنید باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۴ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی بیماری شما نیاز به درمان طولانی مدت و با عود بالا همراه میباشد کپسول تامسولوسین هر شب یک عدد افلوکساسین ۳۰۰ هر ۱۲ ساعت کپسول ملوکسیکام ۷/۵ هر ۱۲ ساعت و روزی نیم ساعت داخل لگن آب گرم بنشینید در صورت عود و تکرار علائم بعد از بهبودی مجددا دوره ی درمان تکرار شود
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۱۷ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 28 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب خدمت دکتر کرمی عزیز
    بنده ۵۲ ساله هستم حدود یک ماهی هست در مقعد احساس سوزش و گرمی زیادی میکنم که این حالت همراه درد به زیر بیضه هام میرسه و پوست بیضه هام خشک و سفت میشود این حالات در نشستن و رانندگی کردن خیلی بیشتر میشه
    ضمنا بنده حدود نه سال قبل نیز دقیقا همین علایم داشتم بعد چند ماه کلا خوب شدم
    هیچ سوزش و د ردی هنگام دفع ندارم وتکرر ادرار هم ندارم با تشکر

    ضمنا سونو و psa پیوست میباشد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۷ دی ۲( 2 ماه پیش)
      باسلام و احترام باید از نزدیک معاینه شوید مورد نگران کننده ای نیست مشکلی نخواهید داشت
  • تصویر کاربر سهیل جمعه ۱۵ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 27 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر جناب دکتر
    بنده جوانی ۳۴ ساله و متاهل هستم که چند سالی هست که پزشک ارولوژی گفته التهاب پروستات دارم و حدود سه ماه پیش برا اقدام به باروری دکتر رفتم و آزمایش و سونو گرافی دادم که تصاویر سونو ازمایش رو خدمتتان ارسال کردم و پزشک برام افلوکساسین۲۰۰ قرص گیاهی پروستاتان وفنازوپریدین برا بزرگی پروستاتم و زینک و قرص ویتامین ای۴۰۰ و کلومیفن و کو کیوتن برا اسپرم تجویز کرد و مصرف کردم.
    ۱_برای مشکل اسپرمم چکار کنم که تعدادش نرمال بشه چون در حال حاضر منو همسرم بچه دار نشدیم؟
    ۲_ بزرگی پروستاتم خطری مشکلی دارد یا؟برا درمانش راهنمایی فرمائید؟البته تا یکسال پیش سونو هایی که میدادم اندازه طبیعی بود ولی جدیدا بزرگ شده؟
    ۳_دکتر جان التهاب پروستات روی نعوظ و اسپرم تاثیر داره؟
    ۴_یه مشکلی که دارم موقع شستن آلتم بعداز دفع ادرار معذرت میخوام آب که رو آلتم می ریزم دوباره چند قطره ادرار دفع میشه علت این موضوع چیه؟
    دکتر جان ممنون میشم پاسخ دهید و راهنمایی فرمائید.با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۳ دی ۲( 2 ماه پیش)
      سونوگرافی بیضه انجام شود از نظر بررسی واریکوسل احتمالا نیاز به عمل خواهید داشت باید نوار مثانه جهت بررسی باقیمانده ادراری انجام شود مدارک رو بعد از آماده شدن با کد رهگیری سایت به واتس اپ 09394620321 بفرستید
    2. تصویر کاربر سهیل چهارشنبه ۱۳ دی ۲( 2 ماه پیش)
      جناب دکتر بنده فراموش کردم بگم تا آخرین سونوگرافی بیضه که پارسال انجام دادم واریکوسل خفیف بیضه چپ مشاهده شد، و چون توی استان ما نوار مثانه انجام نمیشه باید حضوری خدمتتون برا معاینه و غیره بیام.ممنون میشم حداقل پاسخ سوالاتم رو بدید
      آیا با واریکوسل خفیف بازم نیاز به عمل هست؟
      و توی این بازه زمانی که بخوام بیام حضوری مطب ،دارویی میشه تجویز کنید برا پروستاتم یا خیر؟ و اینکه داروی گیاهی میشه مصرف کنم؟
      و تفسیرآزمایش اسپرم رو لطفا بفرمائید چون دکتری که رفتم پیشش واضح توضیح نداد؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۴ دی ۲( 2 ماه پیش)
      تا یکسال اقدام به باروری کنید در صورتی که موفقیت آمیز نباشد نیاز به عمل خواهد داشت
    4. تصویر کاربر سهیل پنجشنبه ۱۴ دی ۲( 2 ماه پیش)
      سپاس جناب دکتر
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۵ دی ۲( 2 ماه پیش)
      🌺
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۱۰ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 25 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر ، وقتتون بخیر
    بیمار سال 1400 کرونای سختی گرفت و با درگیر 80% ریوی و بستری در بخش بیمارستان مسیح دانشوری سلامتی خودشون رو بدست آوردند
    در آن موقع هیچ مشکلی کلیوی و پرستاتی وجود نداشت اما من بعد مشکلات شروع شد و از برج 2 امسال که آزمایش های سریالی رو شروع کردیم با PSA 7 شروع و سپس کم کم پایین آمد تا 5.5 ولی در آزمایش آخر مجدد به 7 بازگشت
    بیمار هیچ گونه سابقه ارثی یا بیماری زمینه ای ندارد
    در ضمن هیچ علایم ظاهری نیز ندارد
    نظر شما در مورد شرایط بیمار و احتمال خوش خیم یا بدخیم بودن غذه پروستات ا رو میخواستیم بدونیم و در هر صورت باید چه کرد ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۰ دی ۲( 2 ماه پیش)
      باید نمونه برداری انجام شود
  • تصویر کاربر احسان جمعه ۱۷ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 34 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر مردی هستم 50 ساله مدتی است از سوزش ادرار و مشکل دیگر.. رنج میبرم بعد از مراجعه به پزشک درخواست سونو و آزمایش دادند که انجام شد آیا نیاز به عمل پروستات هست یا انکه با دارو امکان بهبودی وجود دارد خواستم برای ادامه درمان از شما مشورت بگیرم تصاویر سونو و آزمایش به پیوست ارسال کردم . آیا
    1. تصویر کاربر احسان چهارشنبه ۱۵ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      تصاویر سونو و آزمایش ارسال شد
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۶ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      دارویی مصرف کردید؟
    3. تصویر کاربر احسان پنجشنبه ۱۶ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      خیر دارویی مصرف نکردم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۷ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      هر شب کپسول تامسولوسین تا دو ماه نصرف کنید نتیجه رو اطلاع بدین
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر اکبر جمعه ۱۷ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 37 مشاهده پرسش
    سلام، ممنونم از پاسخ شما، ببخشید هر قرص و یا کپسول تا چند مدت و یا چه تعداد باید استفاده کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۵ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      بهتون چی پاسخ داده شده بود
    2. تصویر کاربر اکبر چهارشنبه ۱۵ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      استفاده،تامسولوسین،،افلوکساسین ۳۰۰،، ملوکسیکام ۷/۵، تعداد و مدت مصرف چگونه باشه؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۷ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      حداقل یک ماه در صورت عود دوره ی درمان تکرار شود
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر کبیر جمعه ۳ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 41 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جانفرمودید آزمایش بفرستید. آزمایش وسونوگرافی هم دارم وارسال می کنم خدمتتون .درادامه سوال قبل لازم به یادآوری است مشکل جنسی هم دارم(نعوظم خیلی ضعیفه)،ادارم انگارطنابی است که تاب داده شده،یبوست هم دارم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      مشکلتون چیه؟ چه علائمی دارید؟
    2. تصویر کاربر کبیر جمعه ۳ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      عرض کردم برای دومین بار مثانه م کامل تخلیه نمیشه آزمایش وسونوگرافی هم فرستادم خدمتتون .ادرارم انگار تاب داده شده وپیچ داره .بین مقعد وبیضه هام درد زیادی داره گاه‌گاهی، یبوست دارم ،مشکل جنسی (عدم نعوظ)یبوست هم دارم
    3. تصویر کاربر کبیر جمعه ۳ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      دکتر ببخشید موضوع رو دو بار براتون توضیح دادم انگار ندیدیدش سونوگرافی وآزمایش هم ارسال کردم دو بار هم هزینه پرداخت کردم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      برای اینکه حتما مشکلتون حل بشه و نیاز به پرداخت مجدد نداشته باشید
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      با ذکر نام و شرح مجدد مشکلتون به واتس اپ 09394620321 پیام بدید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 32 مشاهده پرسش
    با سلام‌وتشکر از جنابعالی
    من سالیان متمادی است که سالیانه ازمایش وسونو گرافی از پروستات ومجاری ادار انجام میدم بعلت تخلیه زمان دار در انتهای تخلیه شدن ادرار

    امسال برای اولین بار در پروستات کلسیفیه دیده شده

    ازمایش
    Psa- 1/87

    Freepsa-0/36

    FPsa /psa 0/19

    سونوگرافی
    ۱- پروستات به ابعاد
    48×33×38وبا حجم 32 cc دیده شد
    2-تصویرکلسیفیکاسیون در لوپ چپ پروستات رویت میشود
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      موردی نیست پیگیری سالیانه انجام شود
    2. تصویر کاربر علی چهارشنبه ۲۴ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      ممنون از راهنمایی تون
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      🌺
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر فرید جمعه ۱۹ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 42 مشاهده پرسش
    سلام من ۴۲ سالمه درد درزیر شکم وبیضه چپ دارم که بهد از نزدیکی بیشتر میشه شبی دوسه بار دستشویی میرم سونو دادم پروستاتم ۵۶ شده آزمایش psaدادم گفتند نرماله زیر ۱ سونو پرو وخال هم دادم اونو نرمال بود ولی این درد ولم نمیکنه تامسولوسین خوردم دچار انزال خشک شدم ۲۰ هم تاواناکسخوردم لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۹ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی بیماری شما نیاز به درمان طولانی مدت و با عود بالا همراه میباشد کپسول تامسولوسین هر شب یک عدد افلوکساسین ۳۰۰ هر ۱۲ ساعت کپسول ملوکسیکام ۷/۵ هر ۱۲ ساعت و روزی نیم ساعت داخل لگن آب گرم بنشینید در صورت عود و تکرار علائم بعد از بهبودی مجددا دوره ی درمان تکرار شود
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۹ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      جهت پیگیری مشکلتون به واتس اپ 09394620321 پیام بدید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۱۸ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 45 مشاهده پرسش
    با سلام وتشکر از شما اقای دکتر ازمایش psa 1/87 , free psa 0/36 وFreepsa/psa0/19 میباشد تخلیه ادرار در انتها بمرور انجام میشود وزمان بر است
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۸ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      سونوگرافی انجام شده؟
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر