جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

درمان انحنا یا کجی آلات تناسلی به سمت چپ و راست

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

امروزه جوانان زیادی در کشور با شکایت از کجی آلات تناسلی مراجعه می کنند. کج شدن آلت تناسلی به بالا و پایین و یا طرف راست و چپ که در حالت نعوظ و سفت شدن آلت ایجاد می شود، انحناء آلت تناسلی اطلاق می شود.

کجی آلات تناسلی به دو صورت مادرزادی و اکتسابی می باشد. در حالت مادرزادی از همان سنین بچگی و نوجوانی و جوانی هر فرد حالت نعوظ دست می دهد آلت کج سفت می شود. ولی در حالت اکتسابی آلت تناسلی تدریجاً کج می گردد که به شرح آن ها می پردازیم.

انحناء آلت

انحناء اولیه آلت

علت این نوع انحناء که در نوجوانان و جوانان دیده می شود اغلب عدم تقارن در سیلندرها یا کورپوس کاورنوز آلت که نقش خونگیری و اتساع آن باعث سفتی آلت می گردد دیده می شود. این انحناء به چند صورت دیده می شود:
✔️ کجی آلت تناسلی به سمت بالا

✔️ کجی آلت تناسلی به سمت پایین

✔️ کجی آلت تناسلی به سمت راست

✔️ کجی آلت تناسلی به سمت چپ

تصمیم درمانی بسته به شدت انحناء می باشد. طبق قانون کلی اگر شدت کجی بیش از 30-20 درجه باشد که در آینده باعث اختلال در دخول و مقاربت شود باید حتماً تحت عمل اصلاح انحناء آلت تناسلی قرار گیرد. درمان دارویی و کشش و غیره برای اصلاح انحناء آلت تناسلی اولیه اصلاً مؤثر نیستند و توصیه نمی گردد.

دومین علت کج شدن و انحناء آلت تناسلی

بیماری پیرونی است که در آن به علت ناشناخته رسوب کلسیم در نسج آلت و به صورت تدریجی باعث کج شدن آلت تناسلی می گردد. بیماری پیرونی اغلب در مردان 45 تا 60 ساله و با دردناک شدن نعوظ شروع می شود و تدریجاً باعث انحناء آلت و در بعضی از مواقع باعث باریک شدن آلت تناسلی می گردد.

علت آن مشخص نیست، دیابت و ضربه هنگام سکس را از عوامل تسریع کننده آن ذکر می کنند ولی ثابت شده نیست. هیچ درمان داروئی از قبیل ویتامین E، تزریق کورتوم، اینترفرون، سلنیم و پنتوکس فیلین در درمان آنها مؤثر و قطعی نیستند.

این بیماری روند شروع و پایانی دارد که حدود 12-18 ماه طول می کشد و در طول این مدت رشد کرده و متوقف می شود. بسته به شدت کجی آلت تناسلی به سمت راست و چپ و مشکلاتی که این بیماری در رابطه با مقاربت دارد، تصمیم درمانی گرفته می شود. نکته مهم این است که باید تا زمان پایان روند توقف بیماری از هر گونه دستکاری اضافی اجتناب گردد. پیشنهاد میکنم ویدئو ی پایین که در رابطه با انحنای آلت مردان می باشد را ببینید

 

بهترین روش درمان انحناء آلت تناسلی

بهترین، مؤثرترین و کم عارضه ترین عمل جراحی اصلاح انحناء آلت تناسلی روش Plication می باشد. به علت حساسیت ناحیه آلت تناسلی باید از هر گوه دستکاری اضافی جهت جلوگیری از عوارض آن و اثر روی صفت شدن آلت تناسلی باید اجتناب کرد. در روش Plication یا پلیکاسیون، بدون دستکاری بیشتر در محل، فقط محل کجی آلت تناسلی به سمت راست و چپ را، با نخ ترمیم می کنیم.

برای اصلاح انحناء ابتدا باید از چهارطرف آلت خود، (از بالا، پایین، راست و چپ) عکس بگیرید و به دکتر معالج خود نشان دهید. بسته به شدت انحناء دکتر معالجتان نوع درمان شما را مشخص می کند.

پس از آزمایشات کامل با بی حسی نخاعی و با برش روی محل ختنه گاه قبلی، پوست را کنار زده و با تزریق آب به داخل آلت، نعوظ مصنوعی ایجاد می شود که دقیقاً محل انحناء را مشخص کرده و نقطه مقابل آن را با نخ نایلون بخیه زده و پس از کنترل کامل آن را گره می زنند این عمل درصد موفقیت بسیار بالا و عدم برگشت را به همراه حداقل عارضه دارا می باشد و به صورت سرپایی قابل انجام است.

# عوارض احتمالی عمل

درد و تورم که بعد از چند روز از بین می رود و گهگاهی حس آلت مختصری کم می شود که با گذر زمان بهتر می گردد. این عمل به علت دم دستکاری نسوج آلت تناسلی عوارضی بروی شدت نعوظ و کاهش آن ندارد که این مورد سوال و نگرانی خیلی از بیماران مراجعه کننده می باشد در عکسها قبل و بعد از عمل اصلاح انحنا را نگاه کنید.

# توصیه های بعد از عمل

  • 48 ساعت پانسمان فشاری آلت جهت کاهش تورم گذاشته می شود.
  • یک ماه باید نعوظ چه در خواب و بیداری نداشته باشد تا محل عمل کاملاً ترمیم گردد که برای این مورد داروهای مخصوص به شما تجویز خوهد شد.

کجی آلت

انحنای آلت

کجی آلت تناسلی

در صورت داشتن انحناء آلت جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744-021 تماس بگیرید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4.5/5 - (55 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر فرامرز دوشنبه ۲۰ فروردین ۳( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 5 مشاهده پرسش
    سلام
    من 51 سالمه و حدود 3 یا 4 ماه پیش و یا زودتر بطور سریعی کجی آلت به سمت بالا همراه با درد در هنگام نعوذ پیدا کردم در قسمت بالای محل کجی هم یک توده سفت احساس میشود که ظاهرا همان پیرونی است . قند و چربی خون ملایمی دارم که دارو مصرف نمیکنم ولی چند وقت پیش یعنی همزمان قبل از شروع این مشکل قرص قند و چربی مصرف کردم که بعد از مشاهده این مشکل آلت بلافاصله قطعش کردم. شاید بخاطر مصرف این داروها بوده باشد. عمل نزدیکی هم برایم مشکل شده و کامل نمی توانم دخول کنم. به پزشک مراجعه کردم یکسری دارو تجویز کردند از جمله چند تا آمپول وراپامین که میبایست فکر کنم هر چند هفته یکی را موضعی تزریق کنند البته هنوز شروع نکردم. دکتر گفتند بعلت اینکه تازه شروع شده و درد دارم خبر خوبی است و احتمال زیاد با این تزریق ها و داروها بهتر میشود و احتیاجی به عمل نیست. سوالم اینست که واقعا بهبود کامل حاصل میشود و چند درصد. همین درمان را ادامه دهم و یا جراحی. عوارض درمان تزریقی زیاد است یا بیخطر نسبت به جراحی . بطور کلی نظر جنابعالی چیست و چه راه حلی پیشنهاد میفرمایید. تشکر فراوان
    پ. ن. تصویر هم به پیوست ارسال میگردد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۰ فروردین ۳( 1 هفته پیش)
      تزریق هارو انجام بدین اگه جواب نداد باید عمل بشه
  • تصویر کاربر علی جمعه ۱۷ فروردین ۳( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 13 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من 19 سالمه از زمانی که یادم هستش تا الان متأسفانه آلت من در حالت نعوظ رو به بالا بودش آیا این انحنای زیاد باعت مشکل در آینده میشه ؟ واینکه پیشنهاد شما برای درمان این انحنا چی هستش ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۷ فروردین ۳( 2 هفته پیش)
      خیر مشکلی نخواهید داشت موردی نداره
  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۱۵ فروردین ۳( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 16 مشاهده پرسش
    سلام وقت به خیر
    میخواستم ببینم این کجی آلت مشکل داره؟
    خیلی نگرانم
    و اینکه مجردم و تا حالا رابطه ای نداشتم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۴ فروردین ۳( 2 هفته پیش)
      تا زمانی که رابطه ی جنسی برقرار نکردین مشخص نیست ولی با توجه به میزان کجی نیاز به عمل خواهد داشت
    2. تصویر کاربر محمد دوشنبه ۱۳ فروردین ۳( 2 هفته پیش)
      دردی ندارم و اینکه با دست تقریبا صاف میشه بازم عمل میخواد
      بعد اینکه اگه عمل کنم مشکلی پیش نمیاد برام و هزینه عمل چند میشه
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۴ فروردین ۳( 2 هفته پیش)
      تو رابطه ی جنسی مشخص میشه
    4. تصویر کاربر محمد دوشنبه ۱۳ فروردین ۳( 2 هفته پیش)
      با این اوصاف الان میتونم ازدواج کنم؟
    5. تصویر کاربر محمد دوشنبه ۱۳ فروردین ۳( 2 هفته پیش)
      اگه نیاز به جراحی داشت با جراحی خوب میشه؟
      سایز کوتاه تر نمیشه؟
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۵ فروردین ۳( 2 هفته پیش)
      بله میتونید ازدواج کنید اگر نیاز به عمل داشت احتمالا یک الی دو سانتی متر کوتاه تر خواهد شد
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر پرواز یکشنبه ۱۲ فروردین ۳( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 12 مشاهده پرسش
    سلام من یک مدتها پیام میدم .
    در آلتم پوست اضافه متصل ب بیضه احساس میکنم ک این پوست تا زیر بیضه هم میاد .و اینکه یه خمیدگی به آلتم داده .در حالت شق راست نیست و خمیده ست
    خواستم کمکم کنید با جراحی یا هر جور امکانش هست .هزینه ش هم بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۲ فروردین ۳( 2 هفته پیش)
      با مدارک کامل خودتون جهت ویزیت حضوری و تعیین پلن جراحی به مطب مراجعه کنید همکاران مطب با شما جهت هماهنگی های لازم تماس خواهند گرفت
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۲۵ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 22 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید خدمت شما جناب دکتر


    آلت من ۷ ماه پیش در نعوظ شبانه ضربه خورد (با رفتن به زیر بدن) و هم به دلیل واکنش من روی تشک کشیده شد . اما از همون لحظات بعد از حادثه احساسی شبیه فرو رفتن خار در سمت چپ آلت ، شلی آلت ، تیرگی پوست آلت و خارش و سوزش شدید در تقریبا کل آلت شدم ، به اورولوژیست مراجعه کردم به معاینه فیزیکی بسنده کردن و گفتن نشکسته و عوارض به مرور برطرف میشه، با توجه به اینکه بعد از سه هفته همچنان عوارض وجود داشت به اورولوژیست دیگری در شیراز مراجعه کردم ایشون هم معاینه فیزیکی انجام دادن و سونوگرافی دو بعدی تجویز کردن ، در سونوگرافی هم همه چیز نرمال بود ، در ماه سوم خارش و سوزش و عوارض پوستی کمتر شد اما شلی، باریکی و بی‌حسی در آلت ادامه داشت و آلتم در نعوظ شبانه شل و به طرز عجیبی قطور میشد ، این بار به فلوشیپ ترمیمی آلت مراجعه کردم ایشون هم بعد از معاینه گفتن مشکل حادی نداری . بعد از ۳ ماه نعوظ شبانه سفت‌تر شد ‌و سفتی التم را حس میکردم .در ماه ششم دوباره به اورولوژیست شهرمون که تازه اومده و جوان و تازه کار هست مراجعه کردم ایشون به من گفتن آلتت شکسته بوده و تشخیص ندادن و الان هم زمان طلایی ترمیم گذشته و نمیشه کاری کرد . (البته تشخیص ایشون از روی عکسی از انحراف آلتم در حالت نیمه نعوظ بود که در گوشی موبایلم داشتم و ضمیمه همین پیام کردم ) یعنی ایشون هم در معاینه فیزیکی آلت به تشخیص شکستگی نرسیدن تا زمان دیدن عکس

    . اما عوارضی که در حال حاضر دارم و برطرف نشده .شلی و درازی آلت ، انحنا و فرورفتگی آلت در سمت چپ که احتمالا همین باعث شلی آلت هم میشه . مخصوصا بعد از انقباض آلت یا در حالت نیمه نعوظ واضحه .وقتی اب گرم روی آلتم میریزم یا برای دفع مدفوع زور میزنم آلتم شل و به طرز عجیبی دراز میشه و به سمت چپ میفته . اما آلتم در حالت نعوظ انحراف و فرورفتگی نداره یا دست کم من چیزی نمیبینم .

    عذر که طولانی شد .چون با توجه به مراجعات متعدد حضوری به اورولوژیستها به تشخیص قطعی نرسیدن مزاحم شما شدم بلکه بتونید با توجه به تجربه‌تون من را راهنمایی بفرمایید . چند عکس از آلتم را در حالتهای عادی ،نیمه نعوظ و نعوظ کامل ارسال میکنن خدمتتون تا بلکه کمک کننده باشه .لازم به ذکره بعد از این اتفاق من نعوظ ارادی به ندرت داشتم یعنی با دیدن تصاویر تحریک نمیشم مگر اینکه لمس فیزیکی آلت باشه و حس میکنم کمی هم تاخیر در نعوظ دارم .نمیدونم به خاطر احساس بدیه که در آلتم دارم یا روانی یا ترکیبی از هر دو .اما نعوظ شبانه را تقریبا هر شب دارم و حتی حس میکنم نعوظ شبانه نسبت به قبل از ضربه بیشتر شده .


    41 سالمه و مجردم و قبل و بعد از ضربه هم حداقل 10 سال هیچگونه رابطه جنسی و خودارضایی نداشتم ..بیماری زمینه ای هم ندارم . البته مبتلا به درماتیت سبوره هستم نمیدونم جز بیماریهای خاص یا زمینه ای محسوب میشه یا نه .

    بازم عذر که طولانی شد خواستم توضیحات کامل باشه چون با توجه به تشخیص شکستگی و از طرفی نزدیک بودن علائم به پیرونی . خواستم من را راهنمایی بفرمایید تا اگر لازمه تا اقدامی انجام بدم تا جلوی بدتر شدن علائم را بگیرم انجام بدم .

    تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۲ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      سونوگرافی آلت از نظر احتمال تشکیل پلاک پیرونی انجام بدین
    2. تصویر کاربر محمد سه شنبه ۲۲ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      ممنون از پاسخگویی .اما این فرورفتگی درست بعد از ضربه به وجود اومد نه به مرور زمان ، در سونوگرافی دو بعدی هم بافت آلت سالم بود (ضمیمه پیام شد).

      من خودم حس میکنم بافت چربی پوست تخریب شده نمیدونم چقدر از نظر پزشکی حس من قابل توجیهه . مخصوصا اینکه در ماههای پیشین وقتی آلتم میخواست به نعوظ برسه پوستش جمع میشد (تصویر ضمیمه) من در ماه سوم که به فلوشیپ ترمیمی مراجعه کردم علیرغم اصرار من سونوی داپلر و ام آر آی تجویز نکردن و گفتن نیازی نیست و حتی عصبانی شدن از اصرار من.


      بهرحال تشکر از پاسختون .سعی میکنم به اورولوژیست دیگری مراجعه کنم تا سونوی داپلر انجام بشه.

      تشکر و عذر که وقتتون را با پیام طولانی گرفتم.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۴ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      به نظر احتمال شکستگی ریز بوده که خودبخود ترمیم شده ولی کجی و آسیب بافتی هنوز هست
    4. تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۲۴ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      تشکر
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۵ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      🌺
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین یکشنبه ۶ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 46 مشاهده پرسش
    سلام من ۱۶ سال دارم و دچار کجی الت تناسلی هستم که مقدار ان زیاد نیست و در حد ۳۰ درجه است چه طوری میشه درمانش کرد و اگر عمل نشه مشکلی پیش میاد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۶ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      اگر در رابطه جنسی دچار مشکل شدین باید عمل بشه
  • تصویر کاربر علیرضا سه شنبه ۱۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 19 مشاهده پرسش
    سلام .وقتتون بخیر .پسرم ۵سالشه ۱۶ روزه که ختنه اش کردیم هنوز پوست که ختنه شده و بخیه زده بودن ورم داره بردمش پیش دکتر یه کم کشیدن پوست بچه را و گفتن چسبیده یه کم و پماد تتراکسین دادن تا بزنم خوب بشه ولی هنوز ورم داره باید چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      باید معاینه بشه
  • تصویر کاربر نازی دوشنبه ۹ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 33 مشاهده پرسش
    سلام. پسرم سه سال و ده ماهه هست و 6ماهگی ختنه شده. ابتدای سه سالگی از پوشک گرفتمش و بعدش دیدیم که بچه زمان ادرار کردن، ادرارش کج هست و کامل به سمت چپ مایله.
    آلت هم به لحاظ ظاهری یه مقداری متمایل به چپ هست.
    راهکار چیه آقای دکتر؟ باید عمل کنیم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۹ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      خیر فعلا اقدامی لازم نیست اگر بعد از بلوغ در حالت نعوظ کجی داشت قابل عمل میباشد اگر الان نیز انحراف زیاده باید بیارید معاینه بشه
  • تصویر کاربر بخشیان شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 53 مشاهده پرسش
    سلام 21سالمه از وقتی که یادمه کجی الت به سمت راست دارم، اینکه دست بهش نزنم پیچش و خم سمت راست داره اما با دست نگهش میدارم که این پیچش نباشه انحراف کمتره الت رو چک کردم توده ی سفتی ندارم که بگم امکان داره پیرونی باشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۶ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      با سلام مجددا عکس هارو آپلود کنید
    2. تصویر کاربر بخشیان جمعه ۶ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      .
    3. تصویر کاربر بخشیان جمعه ۶ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      مجدد فرستادم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      اگه تو رابطه ی جنسی دچار مشکل هستید نیاز به عمل دارو
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر سام پنجشنبه ۵ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 47 مشاهده پرسش
    سلام
    اقای دکتر من ۱۹ سالمه که من کجی هم به طرف پایین از ابتدای الت و هم به طرف راست از اواسط الت و چرخش به طرف راست هم دارم
    و اینکه توی حالت نیمه شل وسطش خیلی کوچیکتر هست نسبت به بقیه قسمت ها ولی توی حالت نعوظ یا شل شدگی کامل همه جاش یکنواخته و معلوم نیست که توی عکس ها فرستادم براتون

    من از وقتی که دیدم اینجوری کج بوده البته یه بار از مادرم شنیدم که گویا به خاطر ختنه کج شده ولی فکر نمیکنم اینطوری باشه چون آخه قسمت های ابتدایی هم کجه و فکر نمیکنم اون قسمت های ابتدایی ربطی به ختنه داشته باشه
    حالا به هر حال شما بهتر میدونید من فقط حدس میزدم.
    لطفا راهنمایی کنید و بگید بهتره کی عمل کنیم منظورم محدودیت سنی هست
    و چه روشی مناسبه ؟
    و شنیدم بعد عمل جا های بخیه ها در روش جراحی سوزش داره و شنیدم که در حالت نعوظ درد خواهد داشت،آیا درست هست؟
    و هزینش چقدر میشه و چطور میتونیم هماهنگ کنیم با شما برای بازسازی
    1. تصویر کاربر سام چهارشنبه ۴ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      اقای دکتر یادم رفت بگم در حالت شل هم کجی و چرخش معلومه ولی کم معلومه
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۵ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      در حالت نعوظ کامل کج شدگی داره؟ عکس واضح تر بفرستید
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۵ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      چرخش رو متوجه شدم
    4. تصویر کاربر سام پنجشنبه ۵ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      بله در حالت نعوظ کامل کج شدگی دارد :هم به سمت پایین و هم به سمت راست
      عکس ها جدید رو خدمتتون فرستادم لطفا نگاه کنید
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۵ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      رابطه ی جنسی داشتید؟ دچار مشکل شدین؟
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر