جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

درباره تنگی مجرای ادراری چه می دانید؟

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

امروزه مردان و زنان زیادی مراجعه می کنند که از تنگی مجاری ادراری وکاهش جریان آن شاکی هستند. این افراد در شکایت خود اظهار می دارند که ادرارشان باریک می آید و قطره قطره می شود. این افراد در شرح حال خود می گویند که ادرار آنها مثل شیر قوری یا سماوری که جرم گرفته باشد باریک و قطره قطره است و ادرارشان تخلیه نمی شود و در مواردی به علت عدم تخلیه مایع منی بیمار ممکن است با شکایت از ناباروری مراجعه کنند.

در هر فردی که خروجی و سرعت پرش ادرار کاهش یافته و ادرار باریک می آید حتماً باید دو علت را در نظر داشت:

✔️ خروجی مثانه تنگ شده که می تواند به علت بزرگی پروستات که اغلب در مردان بالای 50 سال دیده می شود و یا تنگی مجرای ادراری که اغلب در مردان جوان مشاهده می شود.

عکس بزرگی پروستات

✔️ اختلال در پمپاژ مثانه که موتور انقباضی مثانه خوب و پرقدرت پمپاژ نمی کند و لذا باعث می شود که ادرار سرعت پرش بالایی نداشته باشد و ادرار در داخل مثانه باقی بماند.

علت تنگی مجرای ادراری چیست؟ چرا مجرا تنگ می شود؟

علل مختلفی در ایجاد تنگی مجرای ادراری دخیل هستند که به شرح تک تک آنها می پردازیم:

– عفونت های مقاربتی

 در رأس همه آنها التهاب مجرای ادراری به علت بیماری سوزاک می باشد که از طریق روابط جنسی بدون محافظت شده با کاندوم از فرد آلوده انتقال پیدا کرده و بعد از چند روز تا چندین هفته می تواند خارش و سوزش مجرا و ترشحات چرکی زرد غلیظ که لباس زیر بیمار را آلوده می کند. در صورت مشاهده چنین علائمی بلافاصله به پزشک متخصص مجاری ادراری مراجعه نمایید. دکتر شما پس از معاینه ابتدا درخواست کشت و آنتی بیوگرام اول صبح روز بعد و بدون ادرار کردن صبحگاهی شما را به آزمایشگاه می فرستد.

شما صبح اول وقت بدون ادرار کردن باید به آزمایشگاه بروید. تکنسین آزمایشگاه با فشار دادن مجرا توسط شما از ترشحات نمونه برداری می کند تا نوع عفونت را با آزمایش مشخص کنند. بر اساس تخشیص آزمایشگاه در صورت آلودگی به سوزاک و یا کلامیدیاباید هم شما و هم شریک جنسیتان حداقل به مدت 10 روز آنتی بیوتیک با دستور پزشک خود استفاده نمایید. ( در صورت مصرف یک نفر دوباره عفونت از شریک جنسی منتقل خواهد شد) اگر عفونت مجرای ادراری سوزاک و کلامیدیا درمان خوب نشوند یکی از علل شایع تنگی مجرای ادراری  می باشند. این امر در گذشته که سطح بهداشت و اطلاعات پایین بود یکی از شایعترین علت تنگی مجرای ادراری در مردان به حساب می آمد.

– سوند زدن بی رویه

علت تنگی مجرای ادراری چیست؟

 امروزه یکی از شایعترین علت تنگی مجرای ادراری آسیب به مجرا حین سوند زدن توسط افراد غیر مجرب می باشد. افرادی که به علل مختلف دچار احتباس ادراری یا شاش بند می شوند جهت رهایی از درد آن و تخلیه ادراری جهت سونداژ به مراکز درمانی مراجعه می کنند. باید مواظب باشید که سونداژ توسط فرد متخصص انجام شود. یک سوند زدن خوب باید مشخصات زیر را داشته باشد تا آسیب به مجرا ایجاد نشود.

1) از سوند خیلی کلفت استفاده نشود.

2) موقع سوند زدن باید آن را آهسته و بدون فشار به طرف مثانه هل داد. اگر به هر علتی سوند عبور نکرد هر گونه زور زدن و خونی کردن مجرا ممنوع می باشد. 3- اگر سوند رد نشد باید مسیر توسط متخصص ارولوژی آندوسکوپی و علت آن مشخص گردد. زور زدن اضافی باعث خرابی مجرا و تنگی ثانویه خواهد شد.

– تصادف و آسیب به مجرا

 در تصادفات که مخصوصاً باعث شکستگی لگن می شوند حتماً باید به آسیب مجرا و پارگی آن فکر کرد. طبق قانون کلی در بیماران تصادفی که خون در نوک مجرا دارند نباید سوند زد و باید مثانه را از بالای مثانه تخلیه کنیم.

– ختنه

 یکی از عوارض تنگی مجرای ادراری عمل ختنه است که در بعضی از بچه ها باعث انسداد و تنگ شدن نوک مجرا می گردد که در معاینه ته مجرا کاملاً تنگ می باشد و ادرار بچه باریک می آید و خوب تخلیه نمی شود.

– آسیب به مجرا حین عمل جراحی

در بعضی از عمل ها از قبیل جراحی پروستات و مخصوصاً سرطان پروستات به علت نوع عمل و حساسیت محل تنگی ایجاد می شود که درصدی از آن با رعایت ظرافت عمل قابل پیشگیری است ولی بعضی موارد غیر قابل اجتناب می باشد.

– زگیل تناسلی

زگیل تناسلی پیشرفته نیز می تواند در موارد نادری باعث تنگی مجرای ادرار ی شود.

علائم و نشانه های تنگی مجرا

باریک آمدن ادرار، قطع و وصل شدن، شتاب پایین پرش ادرار، عدم تخلیه مثانه و ادرار باقی مانده بالا واحتباس ادراری و در مواردی ناباروری می تواند علائم و نشانه های تنگی مجرا باشد.

عوارض تنگی مجرای ادرار چیست؟

آیا تنگی مجرای ادرار خطرناک است؟ تنگی مجرای ادراری به عنوان مانعی در جلو عملکرد مثانه جهت تخلیه ادراری می باشد و لذا فشار آن به گردن مثانه افتاده و باعث می شود که :

  • ادرار در داخل مثانه باقی بماند
  • باعث رسوب و سنگ مثانه شود.
  • باعث عفونت های عود کننده و مقاوم به درمان شود.
  • ادرار باقیمانده به کلیه ها پس زده و باعث نارسایی کلیه ها می شود.
  • فرد دچار احتباس ادراری می شود.
  • به علت فشار باعث ضخیم شدن عضلات مثانه و اختلال در پمپاژ مثانه می شود.

آیا محل تنگی در جای مشخص مجرا اتفاق می افتد؟

بسته به علت ایجاد کننده تنگی جای آن فرق می کند و لذا ممکن است بعد از ختنه در نوک آلت باشد و یا در مجرای وسطی و خلفی ادراری ایجاد شود.
امروزه قطعی ترین روش تشخیص تنگی مجرای ادراری سیستوسکوپی است که به صورت سرپایی با عبور دوربین به داخل مجرا تشخیص داده میشودمثل شکل

IMG_0222

تکلیف فرد مبتلا به تنگی مجرای ادراری چیست؟

پیشگیری بهترین درمان است. به یاد داشته باشید یکی از اعضای بدن که اگر آسیب ببیند درست نخواهد شد مجرا است. اغلب بیماران مبتلا به تنگی مجرای ادراری دوبار مبتلا به عود بیماری خواهند شد و لذا باید با متانت و صبوری و با مراجعه منظم به دکتر خود با بیماری خود کنار بیایند.

درمان تنگی مجاری ادراری

راه درمان تنگی مجرا ی مشخص است، رفع تنگی . درمان تنگی مجرای ادراری بسته به محل آن و طول تنگی مجرا به دو روش انجام می شود:

1- به طریق آندوسکوپی

امروزه بهترین درمان برای تنگی های سطحی مجرا که طول کوتاهی دارند باز کردن تنگی به روش آندوسکوپی می باشد. در این روش با استفاده از یک چاقو که از دوربین عبور داده می شود در ساعت 12 محل تنگی را باز می کنیم و موقتاً برای بیمار 24-48 ساعت سوند گذاشته می شود و سپس خارج می گردد. این عمل به صورت سرپایی انجام می شود. نکته مهم این است که به علت شانس عود تنگی مجرا بیمار باید با فواصل منظم به پزشک معالج خود مراجعه نماید. مثل شکل

imagesm0

2- درمان جراحی

برای تنگی های با طول زیاد و تنگی های عمقی مجرا بهترین درمان عمل جراحی باز می باشد که در آن با برش روی مجرا که اغلب در ناحیه پرینه و یا میان دو پا و جلو مقعد است قسمت تنگی مجرا را ب جراحی برداشته و محل های سالم را به هم پیوند می زنیم. در صورتی که تنگی خیلی طولانی باشد از گرافت های دیگر اعضای بدن از جمله از مخاط دهان برداشته و به عنوان مجرا جهت پر کردن طول تنگی استفاده می شود.

indexjk index][

عوارض عمل جراحی

شایعترین عارضه جراحی عود تنگی است که نیازمند پیگیری های بعدی می باشد.

همچنین می توانید صحبت های دکتر را در این رابطه گوش کنید.

در صورت کاهش جریان ادراری و احساس تنگی مجرا جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744  تماس بگیرید. خدمتگزار شما دکتر کرمی

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی  

4.1/5 - (93 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سنا چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 104 مشاهده پرسش
    سلام و درود بر شما جناب دکتر
    بنده دو هفته بعد از رابطه دچار عفونت شدم و با انتی بیوتیک درمان شدم.و الان دچار نشتی ادرار شدم.و گه گاهی سوزش سر الت بعد از ادرارو انزال.کشت ادرار دادم مشکلی نداشت.عکس rug دادم تنگی مشاهده نشد.سونو دادم که پروستات مشکلی نداشت ولی ادرار داخل مثانه میمونه .خسته شدم .ممنون میشم راهنمایی بفرمایید و اگر ازمایشی هست انجام بدم..با تشکر از شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام چند سالتونه ؟ احساس تکرر ادرار دارید ؟
    2. تصویر کاربر سنا چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام و عرض ادب.۳۳ سال و اره تکرر دارم دکتر
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      احتمالا التهاب پروستات مطرح است اگر ترشح از الت دارید که نمونه ترشحات رو جهت کشت بدهید به مدت یک ماه تاوانکس ۵۰۰ هر ۱۲ ساعت ملکوسیکام ۷/۵ هر ۱۲ ساعت تامسولوسین شبی یک عدد هر شب داخل لگن اب گرم نیم ساعت بنشینید
    4. تصویر کاربر سنا چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      دکتر ترشح ندارم.جواب سونو رو ارسال کردم.اگر التهاب باشه مشخصه یا آزمایش خون بدم؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      نه اقدامی نمیخواد اگر بهبود پیدا نکردید نوار مثانه بدهید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۱۷ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 112 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر 65سال دارم تنگی مجرا را با برش تنگی انجام دادم.۱_برگشت تنگی چند درصد ودر چه مدت است.۲-روابط جنسی کی می شود انجام داد.وآیا مصرف قرص سیندنافیل مجاز است.سپاسگزارم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۷ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سلام سیلدنافیل مجاز است روابط جنسی دو هفته بعد از خروج سوند احتمال عود در تنگی های مجرا زیاد است
  • تصویر کاربر سپيده سه شنبه ۱۵ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 124 مشاهده پرسش
    سلام
    بنده زن هستم و ميخواستم بدونم عمل تنگى مجراى ادرار كردن بعد از ٣ هفته سوزش و احتباس داره!؟
    و در حال حاضر قرص بتانوكول استفاده ميكنم كه ديگه اذيتم كرده نخوردم
    چه زمات خوب شدنيست و اينكه شما فقط توضيحاتتون در مورد آقايون است پس خانمها چى!؟
    كه در خانمها هم اين موضوع پيش مياد حالا كمتر
    لطفاً براى خانمها هم توضيح بدين اكثر پزشكان مثل اينكه خانمها رو نديد گرفتند
    پيشاپيش از پاسختون سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۵ آذر ۱( 1 سال پیش)
      سلام چند سالتونه ؟ دقیقا متوجه نشدم مشکل شما چیست ؟ کجا و کی عمل کردید ؟ چه مشکلی داشتید که عمل کردید ؟ مجرا خانم ها کلا ۴ سانتی متر است و کمی تنگی در خانم ها بعید است اما ممکن است پیش بیاید . دقیق بفرمایید مشکل چیست ؟ سونوگرافی کلیه ها و باقیمانده ادرار دارید ؟
  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۱۶ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 248 مشاهده پرسش
    سلام من تنگی مجرا ادراری دارم
    ابتدا ناحیه جلو بود که عمل باز شد و تنگی رفع گردید ولی الان چندین ساله تنگی در ناحیه داخل بدن دارم که عکس میفرستم . ۴ بار عمل به روش بسته انجام دادم ولی هر دفعه با اینکه هفته ای سوند میزنم مجدد در همین ناحیه دچار تنگی میشود . ایا میشود عمل باز جهت رهایی دایمی از این بیماری انجام داد . توصیه شما چیست . اخرین بار یکسال و دوماه پیش عمل انجام شده است . لطفا راهنمایی فرمایید.
    1. تصویر کاربر علی چهارشنبه ۱۱ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      عکس رنگی از مجرا
    2. تصویر کاربر علی شنبه ۱۴ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      لطفا پاسخ بدهید آقای دکتر🌹
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۶ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      2-سلام ،بايد معاينه شويد
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر امیر پنجشنبه ۲۸ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 233 مشاهده پرسش
    سلام دکتر عزیز،
    من دووماه پیش زگیل ها رو لیزر کردم ، ولی الان جاهای که لیزر شده ، سفید شدن پوستش ،و ظاهر بدتری پیدا کرده ،
    می خواستم بپرسم این سفیدی ها از بین میره ، درمانش چیه ، و یا تا اخر عمر هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      باید به متخصص پوست مراجعه کنید
  • تصویر کاربر مهدی شنبه ۹ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 285 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید خدمت شما
    آقای دکتر بنده 36 سالمه و در آذرماه عمل سیستوسکوپی انجام دادم به دلیل تنگی مجاری ادرار که سنگ کلیه باعث این مشکل شده بود علائمی داشتم که شما توی بیاناتتون فرمودید مثل کندی ادرار و ...
    سوالم از شما اینه که آیا بعد از عمل امکان بازگشت تنگی مجاری وجود دارد یا نه ؟
    بعد از عمل و خروج سوند هر 2 هفته یکبار دکتر مربوطه اعلام کردن که باید تا 5 بار cic بزنم که تا الان 4 بار انجام دادم
    فقط نگرانی بنده اینه که تنگی مجاری دوباره بر نگرده ممنون میشم راهنماییم کنید تا نیاز به عمل جراحی نباشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۹ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      احتمال تنگی مجدد هست
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۹ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      باید CIC با ژل و حتما با احتیاط انجام بشه
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر فریدون دوشنبه ۱ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 320 مشاهده پرسش
    سلام دکتر
    بنده مرد۶۴ساله که در خرداد ۹۹ بعلت التهاب پروستات ومثانه به تشخیص دکتر م عمل پروستات لیزری انجام دادم PSA 8 بود وبعد از چند هفته درد مثانه وزیر شکم شروع شد وکندی و تاخیر در ادرار هم داشتم که به مرور بیشتر شد به دکتر مراجعه کردم وبعد از آزمایش انتی بیوتیک دارو مصرف کردم و PSA هم بعداز عمل ۵ بود ولی به مرور درد مثانه بیشتر شد وبعد از آزمایش سونوگرافی وتست ادرار وانجام سیستویور اسکوپ گفتند مشکلی نداری و تنگی مجرا هم نداری .وداروی سفیکسیم وایمی پرامین و باکلوفن و مسکن دادند و گفتند التهاب مثانه وهم مشکل عصبی داری .واکنون درد مثانه وزیر شکم و تاخیر وکندی در ادرار دارم لطفاراهنمایی بفرمایید.ضمنا تمام مدارک به پیوست میباشد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳۱ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      به مدت یک‌ دارو مصرف کنید و مجدد تست PSA انجام بدید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳۱ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      تامسولوسین هر شب تاوانکس ۵۰۰ هر روز ملوکسیکام ۷.۵ هر ۱۲ ساعت
    3. تصویر کاربر فریدون یکشنبه ۳۱ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      سلام به چه مدت داروهارو مصرف کنم .مشخص نیست .که بعد psA انجام بدم. ممنون
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      یک ماه
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر متین پنجشنبه ۲۸ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 272 مشاهده پرسش
    سلام ودرودخدمت دکترعزیزمن پسرم۱۲سالشه حدودچهارساله دچارتنگی مجاری شده دوسال اول سالی یکبارمیشدکه سوندمیزدیم درست میشدپارسال سوندجواب ندادتمام ازمایشهاازجمله نوارمثانه انجام دادیم دنهایت عنل جراحی کردیم ولیزری عمل شددربیمارستان بعدتحت نظربودکه باکلوفن استفاده میکردالان بعدازیکسال دوباره خیلی ضعیف شده ادرارش ودوهفته است شب ادراری گرفته دوباره به دکترفوق تخصص دیگری رفتیم دوتاقرص ترازوسین ونورتریپتیلین داده دوروزه شب ادراریش درست شده ولی موقع دستشویی خیلی فشارمیزنه بازم مجاریش خیلی تنگ شده یه کمکی ازتون میخوان واقعابچه خیلی اذیت میشه درضمن بنده ازبندرانزلی هستم خیلی ممنون میشم راهنماییم کنیدخداحفظتون کنه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      IVP انجام بدن جهت بررسی ریفلاکس
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      عکس VCUG و RUG بیارید مطب
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر مانی شنبه ۲۳ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 565 مشاهده پرسش
    سلام. آقای دکتر پسرم الان۲۱ سالشه.بصورت مادرزاد هیپاس پادیاس شدید وتنگی مجرای ادرار داشته که با عمل جراحی های بسیار دکتر کجباف خوشبختانه برطرف شده.مشکلی که الان داره کوتاهی بسیار زیاد آلتشه.بطوریکه در حالت نعوظ حدود ۵ سانته.الان نامه ای از دکتر کجباف دارم که ۳ ساله پیش برای عمل جراحیWebbed penisخدمت شما معرفی شدیم. چیکار باید کرد آیا امیدی هست؟ لطفا آدرس مطب را اعلام می کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۳ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      بیایید معاینه کنم
  • تصویر کاربر علیرضا چهارشنبه ۱۳ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 296 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشید من ۲۰ سالم هست و دچار تنگی مجرا شدم و یکبار به روش بسته اینترنال یورترومی انجام دادم ولی دوباره عود کرد من الان به دنبال یک روش قطعی برای درمان هستم گفتن که عمل جراحی باز باعث میشه دوباره عود نکند ، ایا پس از جراحی باز تا اخر عمر باید از دارو استفاده کنم برای سفت شدن الت ،
    ایا لذت جنسی از بین نمیرود بعد از عمل یعنی این احساسی که وجود دارد بعد از عمل باقی خواهد ماند،
    بعد از عمل باز میتوانم بچه دار بشوم یا خیر ،
    ممنونم از پاسخگویی شما.و یا نظرتون در مورد گذاشتن استنت چیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۳ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      با مدارک‌ مراجعه کنید مطب تا توضیحات کامل رو بهتون بدم
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۳ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      با شماره 09351142080 02122642744 هر روز از ساعت ۱۰ الی۱۲ تماس بگیرید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر