جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دلیل خون در ادرار چیست؟

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

از مواردی که همیشه باعث استرس و اضطراب و نگرانی بیمار می شود، مشاهده خون در ادرار است و این سوال را ایجاد می کند که خون در ادرار نشانه چیست. دکتر کرمی درباره علت وجود خون در ادرار و نحوه درمان آن توضیح می دهد.

وجود خون در ادرار

تشخیص هماچوری

از نظر علائم بالینی وجود خون در ادرار به دو صورت می تواند تشخیص داده شود.

1- خونریزی میکروسکوپی

به عنوان مثال فردی برای چکاب خود به دکتر مراجعه و درخواست آزمایش کامل خون و ادرار می کند و در بررسی آزمایش ادرار وجود خون در ادرار تشخیص داده می شود.

2- به صورت ماکروسکوپی

همان مشاهده خون در ادرار با چشم است. در این موقع بیمار در هنگام تخلیه مثانه خود متوجه تغییر رنگ ادرار و وجود خون در ادرار می شود. این خون ممکن است کاملاً خون شفاف یا دفع لخته های متعدد خون باشد که فرد را شدیداً نگران می کند.

انواع هماچوری

به خونی که می توانید ببینید هماچوری ناخالص گفته می شود.اما اگر خون ادرار فقط در زیر میکروسکوپ قابل مشاهده باشد به آن هماچوری میکروسکوپی می گویند.

علائم هماچوری چیست؟

افراد مبتلا به هماچوری ناخالص ادرار صورتی، قرمز یا قهوه ای دارند. حتی مقدار کمی خون در ادرار نیز می تواند باعث تغییر رنگ ادرار شود. در بیشتر موارد، افراد مبتلا به هماچوری فاحش علائم و نشانه های دیگری ندارند. افراد مبتلا به هماچوری ناخالص که شامل لخته شدن خون در ادرار است، ممکن است درد مثانه یا درد در پشت داشته باشند.

علت وجود لخته خون در ادرار

علت خون در ادرار چه می باشد؟

در زمینه علت خون در ادرار سوالات مختلفی پرسیده می شود، از جمله اینکه علت خون در ادرار مردان نشانه چیست. در ادامه مطلب، در این باره توضیح خواهیم داد.

موارد زیر باعث خونریزی ادراری و علت خون در ادرار زن و مرد می باشد :

1- عفونت ادراری

هر گونه التهاب و تورم چه با منشأ ویروسی و چه با منشأ باکتری می تواند باعث خونیریزی در ادرار شود و نکته مهم این است که وقتی خونریزی ادراری به علت التهاب و تورم مجرا و مثانه و کلیه باشد علائم دیگر از قبیل سوزش شدید ادرار، درد، تکرر ادرار و گهگاهی تب نیز به همراه دفع خون دیده می شود.

وقتی فرد آزمایش ادرار می دهد علاوه بر سلول های خونی سلولهای التهابی و باکتری نیز در ادرار وجود دارد این بیماری با مصرف آنتی بیوتیک و مصرف مایعات فراوان سریعاً بهبودی پیدا می کند. از نمونه عفونت ویروسی که باعث التهاب شدید و خونریزی شدید از مثانه می شود می توان به آدنوویروس اشاره کرد که فرد ناگهانی دچار خونریزی شدید از مثانه می شود و علیرغم خونریزی شدید بیماری خودبخود کنترل می گردد.

2- وجود خون به علت تومور یا سرطان

یکی از شایعترین علت خونریزی ادراری، سرطان های دستگاه ادراری مخصوصاً سرطان مثانه است ولی در سرطان لوله حالب و کلیه ها نیز خون در ادرار دیده می شود. شایعترین منشأ خون در ادرار در زمینه سرطان مثانه می باشد. کسانی که سیگار، قلیان و انواع دودها را استفاده می کنند، چندین برابر سرطان مثانه در اینها بالاست. هر فرد سیگاری و آشنا با دخانیات که با خونریزی ادراری مراجعه می کند، باید حتماً از نظر سرطان مثانه بررسی شود. سابقه شیمی درمانی مخصوصاً با سیکلوفسفامید و رادیوتراپی لگن نیز از عوامل مستعد کننده سرطان مثانه و خونریزی می باشند.

وجود سوند مثانه دراز مدت و عفونت های مزمن تحریک کننده و سنگ مثانه درمان نشده می توانند از علل ایجاد کننده سرطان مثانه و خونریزی باشند. یکی از سرطان هایی که با مصرف سیگار شیوع آن چندین برابر می شود و سیگار به منزله کبریت روی بنزین در جهت شعله ور کردن آن عمل می کند، سرطان مثانه است. برای آشنایی بیشتر با این موضوع برروی لینک زیر کلیک کنید.

وجود خون در ادرار به علت تومور یا سرطان

3- وجود خون به علت سنگ کلیه، حالب و مثانه

یکی از علل شایع خونریزی ادراری وجود سنگ در سیستم ادراری اعم از سنگ کلیه، مثانه و حالب می باشد. حرکت سنگ و تحریک موضعی آن باعث التهاب مخاط مثانه و مجرا و کلیه شده و باعث ایجاد خونریزی در ادرار می شود که با درمان سنگ خونریزی نیز از بین خواهد رفت.

4- خونریزی به علت الهتاب مزمن

از قبیل ورم مزمن مجرای پروستات و ورم مزمن مثانه و یا ابتلا به بیماری های گرانولوماتوز از قبیل سل و سیستوزومیازیش می توانند باعث خونریزی ادرار شوند.

5- اختلالات خونریزی

ناهنجاری های انعقاد خون که معمولا وراثتی هستند (مانند هموفیلی) می توانند سبب پدیدار شدن خون در ادرار شوند و معمولا بدون درد می باشند. تنها تعداد کمی از بیماران به پدیدار شدن خون در ادرار در اثر اختلالات انعقادی مبتلا می شوند اما از آنجایی که ممکن است این خونریزی در جایی دیگری رخ داده و معمولا با درمان قابل پیشگیری می باشد، شناسایی این بیماران اهمیت دارد. بیمارانی که دارو های رقیق کننده خون مانند وارفارین مصرف می کنند نیز می توانند به هماچوری مبتلا شوند. این نشانه ای جهت بازبینی فوری میزان دوز داروی مصرفی می باشد.

6- بیماری کم خونی داسی شکل

این بیماری ارثی بوده و در بریتانیا عمدتا در جمعیت های آفریقایی و آفریقاییان کارائیبی وجود دارد. این بیماری سبب حملات درد و کم خونی شده و معمولا در دوران کودکی شروع می شوند. به همین دلیل، اغلب قبل از رخداد عوارض کلیوی این بیماری تشخیص داده می شود. از آنجایی که خون در ادرار ناشی از کم خونی داسی شکل عوامل مختلفی دارد، این عارضه باید بررسی شود. به دلیل اینکه تصویر برداری با ماده حاجب می تواند در این بیماران سبب به وجود آمدن یک وضعیت بحرانی شود، بهتر است این کار صورت نگیرد.

7- وجود انسداد در مسیر اداری

به علت بزرگی پروستات و تنگی مجرا که باعث زور زدن هنگام تخلیه ادرار می شوند از علل خون در ادرار هستند.

8- ناهنجاریهای مادرزادی

از قبیل تنگی محل اتصال حالب به لگنچه یا UPJO، دیورتیکول های مثانه و مجرا از علل خونریزی در مثانه هستند.

دلایل وجود خون در ادرار

9- مصرف بیش از حد داروهای رقیق کننده خون

رقیق شدن بیش از حد خون باعث خونریزی در همه جای بدن از جمله خونریزی ادراری می شوند از این داروها می توان به آسپرین، پلاویکس، وارفارین، دپیریدامول اشاره کرد که با تنظیم دوز دارو خونریزی قطع خواد شد.

10- خونریزی از ادرار با علت ناشناخته

در مواقع بسیاری بیمارانی را می بینیم که علیرغم خون در ادرار در بررسی های انجام شده هیچکدام از عوامل ذکر شده را پیدا نمی کنیم. به این نوع خونریزی اسانسیل یا خونریزی بدون علت خاص ذکر می شود که به بیمار توصیه می کنیم که نگران خونریزی نباشد و با مصرف مایعات زیاد و دوری از انجام فعالیت های سنگین ورزشی به زندگی سالم خود ادامه دهد.

11- عفونت کلیه

عفونت کلیه (که به آن پیلونفریت نیز گفته می شود) معمولاً به عنوان عارضه عفونت مثانه بروز می کند. علائم عفونت کلیه معمولاً شدیدتر از عفونت ادراری است. غالباً یک درجه حرارت (تب) و درد در کنار شکم وجود دارد. عفونت کلیه با دوره طولانی تری آنتی بیوتیک درمان می شود. اگر عفونت شدیدتر باشد ، ممکن است لازم باشد آنتی بیوتیک ها مستقیم در داخل ورید در بیمارستان تجویز شوند. یک دلیل خون در ادرار می تواند عفونت کلیه ها باشد.

برای درمان عفونت کلیه چه چیزی بخوریم؟

علت خون در ادرار زنان نشانه چیست؟

گاهی اوقات افراد، خون ناشی از دوران قاعدگی یا تحرکات روده ای را با این بیماری اشتباه می گیرند، بنابراین باید مطمئن شد که این خون از ادرار می آید. در صورتی که خون در ادرار با دیگر علائمی مانند درد شدید پهلو یا کمر، تب یا ناتوانی در ادرار همراه باشد آن وضعیت جدی است.

در این موارد، فرد باید فورا به بخش فوریت های پزشکی مراجعه نماید. بسته به علت وجود خون در ادرار پزشک ممکن است جهت درمان عفونت یا توقف خونریزی برای بیمار داروی آنتی بیوتیک تجویز کند. همچنین، ممکن است پزشک هیچ دارویی تجویز نکند. در حالی که ممکن است زنان به دیدن خون ماهانه عادت داشته باشند اما این موضوع می تواند نشان دهنده یک مشکل باشد.

اگر خون در ادرار ما مشاهده شد، چه کار کنیم؟

اصلاً نگران نباشید با مراجعه به دکتر پس از شرح حال و معاینه توسط دکتر آزمایش های زیر جهت تشخیص توسط دکترتان درخواست خواهد شد:

  •  آزمایش ساده ادرار و کشت ادرار
  •  آزمایش سیتولوژی ادرار در سه نوبت جهت بررسی علت خوش خیم و یا سرطانی خون در ادرار
  •  سونوگرافی از کلیه ها و مثانه کاملاً پر و خالی
  •  اگر بررسی های فوق به نتیجه نرساند، انجام عکس رنگی با تزریق ماده حاجب از قبیل IVP و سی تی اسکن درخواست خواهد شد.
  •  با توجه به شایعترین محل خونریزی که از مثانه است سیستوسکوپی بررسی تشخیصی مهم دیگر می باشد.
راههای کاهش psa

 

برای درمان خون در ادرار چه باید کرد؟

با تشخیص و درمان علت های زمینه ای ذکر شده خونریزی از ادرار حذف می شود. از اطلاعات جمع آوری شده از تاریخچه پزشکی ، معاینه فیزیکی و نتایج آزمایش برای تعیین بهترین گزینه درمانی استفاده خواهد شد. به عنوان مثال، برای هماچوری که ناشی از عفونت ادراری است، یک درمان رایج استفاده از آنتی بیوتیک است. این آنتی بیوتیک ها برای از بین بردن باکتری های عامل UTI، که باعث حونریزی می شوند تجویز می شوند.

رژیم غذایی تاثیر زیادی در جلوگیری و درمان هماچوری دارد.

و اما توصیه های اینجانب

  • وجود خون در ادرار را همیشه جدی گرفته و سریعاً به دکتر مراجعه نمایید چه میکروسکوپی باشد و چه خون قابل مشاهده
  • هیچ ارتباطی بین شدت خونریزی و شدت خطرناکی علت آن وجود ندارد به عنوان مثال یک تومور ممکن است باعث خونریزی میکروسکوپی شود در حالیکه عفونت ادراری ساده باعث دفع زیاد خون گردد پس وجود خون در ادرار مهم است نه شدت و اندازه آن
  • جهت جلوگیری از خونریزی ادراری و سرطان مثانه وکلیه از مصرف انواع دخانیات سیگار، قلیان و … شدیداً اجتناب نمایید.
  • با مراجعه به دکتر هر چه سریعتر جهت درمان قطعی علت های خونریزی دهنده ادراری اقدام نمایید.
  • در طول روز نمک کم و آب فراوان میل کنید.
  • ادرارتان را به رنگ رقیق و شبیه به آب نگاه دارید.

چه کسانی در معرض خطر هماچوری هستند؟

افرادی که به احتمال زیاد خون در ادرار دارند ، کسانی هستند که بیماری هایی که در قسمت بالا ذکر شد را دارند، اما برخی اقدامات ممکن است شانس داشتن خون در ادرار را در فرد افزایش دهد. این موارد شامل:

  • سیگار کشیدن
  • استفاده بیش از حد از داروهای ضد درد
  • قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خاص
  • قرار گرفتن در معرض اشعه
  • دویدن یا دویدن در مسافت های طولانی

اجتناب از این اقدامات ممکن است احتمال وجود خون در ادرار را کاهش دهد.

در صورت مشاهده خون در ادرار جهت نوبت دهی با شماره  22642744 تماس بگیرید.

درمان خارش بیضه

آیا وجود خون در ادرار خطرناک است؟

هر گونه خون در ادرار، حتی اگر فقط یک بار اتفاق بیفتد، می تواند نشانه ای از یک مشکل جدی سلامتی باشد، نادیده گرفتن هماچوری می تواند منجر به بدتر شدن شرایط جدی مانند سرطان و بیماری کلیوی شود، بنابراین باید در اسرع وقت با پزشک خود صحبت کنید.

 دکتر حسین کرمی متخصص کلیه و درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4.3/5 - (118 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر M.H.K یکشنبه ۳ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 45 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر عزیز،

    بنده کانادا هستم و حدود ۶ ماهی هست که احساس درد از سمت راست کلیه به سمت مثانه از راست دارم. در ادرارم خون میکروسکوپی وجود داره که ازمایش ها رو خدمتتون ارسال کردم. ازمایش سونوگرافی انجام دادم و گفتند همه چی نرمال بوده و سنگی وجود نداره. سی تی اسکن انجام دادم بازم گفتند نرماله. ازمایش سیتولوژی سه گانه انجام دادم و منفی بوده. اقای دکتر دلیل این درد چی میتونه باشه؟ گاهی وقت ها هم ادرارم به شدت پر رنگ میشه و به رنگ زرد پررنگ مایل به نارنجی در میاد. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۳۰ آذر ۲( 2 ماه پیش)
      کی ایران تشریف میارید؟
    2. تصویر کاربر M.H.K پنجشنبه ۳۰ آذر ۲( 2 ماه پیش)
      دکتر عزیز در حال حاضر امکان اومدنم به ایران نیست
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱ دی ۲( 2 ماه پیش)
      فعلا فالو آپ باید بشین ۶ ماه بعد سونوگرافی و آزمایش ادرار مجدد راجع به دردتون هم باید بگم که علل عضلانی اسکلتی باید بررسی بشن از سیستم کلیه ها و مجاری ادراری نیست
    4. تصویر کاربر M.H.K جمعه ۱ دی ۲( 2 ماه پیش)
      جناب دکتر عزیز، پس علت خون در ادرارم به چه دلیله و اینکه گاهی وقتها آزمایش دادم از حدود چهار ، پنج سال پیش گفتند که خون در ادرارم هست
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ دی ۲( 2 ماه پیش)
      فعلا که بر اساس این آزمایشات تشخیص قطعی نداریم باید فالو آپ انجام بشه
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا چهارشنبه ۲۴ خرداد ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 91 مشاهده پرسش
    باسلام واحترام
    10سال است تکرر ادرار دارم وهر یک ساعت یکبار سرویس بهداشتی می روم، ساعت 12 شب می خوابم و ساعت 5صبح بیدار می شوم وتو این مدت برای دستشویی بیدار نمی شوم. نوار مثانه وسونوگرافی انجام دادم بعد از تخلیه حدود60تا70 سی سی ادرار داخل مثانه باقی می ماند . آزمایش عفونت ادرای نشان نداده ولی با تجویز دکتر دو سری سفیکسن 400 استفاده کردم
    دارو های مصرفی بصورت پایین است.
    شروع داروهای جدید از 17 خرداد 1402----- قرص کانفرون هر 12ساعت یک عدد--- ترازوسین 1 بار در روز---یوریناسین5mg(هر 24 ساعت یک عدد)

    داروهای قبلی که از فروردین1402 تا 15 خرداد 1402 استفاده کردم(پروستاتان--ترازوسین--تامسولوسین--سفیکسیم400)

    لطفا بزرگواری بفرمایید آزمایش بنده را بررسی بفرمایید و درصورت امکان یک طرح درمان برایم تجویز بفرمایید.
    --- آیا با فیزتوراپی امکان تقویت ماهیچه های لگن و با انجام بیوفیدبک این مشکل حل می شود؟
    --- آیا این مشکل تا اخر عمر با من است؟ یا قابل درمان کامل است؟ یا فقط کنترل می شود؟
    لطفا راهنمایی کنید این مشکل درمان دارد؟ ایا داروهای تجویز شده درست هستند؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۲ خرداد ۲( 9 ماه پیش)
      سلام ممکنه تنگی مجرا مطرح باشه بهتره سیستوسکوپی کنید
    2. تصویر کاربر رضا سه شنبه ۲۳ خرداد ۲( 9 ماه پیش)
      سلام، وقت بخیر---آزمایش سیستوسکوپی به پیوست می باشد وتشخیص تنگی کانال داده نشده.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ خرداد ۲( 9 ماه پیش)
      پروستاتیت مزمن است حداقل ۳ ماه تامسولوسین ملوکسیکام سیپرو مصرف کنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر نوید دوشنبه ۷ فروردین ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 125 مشاهده پرسش
    سلام بنده 37 سی سی باقی مانده ادرار دارم میخواستم بدونم اگر با نوار مثانه مشکل پمپاژ ضعیف مثانه مشخص بشه روش درمان چگونه هست نیاز به عمل جراحی داره؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۶ فروردین ۲( 11 ماه پیش)
      سلام خیر میشه دارو داد و در حقیقت مثانه رو تحریک کرد
    2. تصویر کاربر نوید دوشنبه ۷ فروردین ۲( 11 ماه پیش)
      یه سوال وقتی شما از برگشت ادرار از مثانه به کلیه صحبت می کنید چقدر ادرار بایستی در مثانه باقی مانده باشه که این اتفاق بیفته آیا 37 سی سی باقی مانده خطرناکه؟
    3. تصویر کاربر نوید دوشنبه ۷ فروردین ۲( 11 ماه پیش)
      وقتی شما از برگشت ادرار از مثانه به کلیه صحبت می کنید چقدر ادرار باقی مانده خطر ناک هست آیا 37 سی سی خطرناکه؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۷ فروردین ۲( 11 ماه پیش)
      خير ٣٧ سي سي مشکلی ایجاد نمیکنه معمولا بالای ۲۰۰ سی سی شک به مشکل پمپاژ مثانه میشه کرد
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر فرزاد یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 346 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر آقای دکتر
    چند وقتی که رویه آلتم شیارها و ترکهایی مشابه خشکی ایجاد شده آیا قابل درمان است؟
    26 ساله هستم
    جسارتا عکس رو در ضمیمه ارسال کردم
    1. تصویر کاربر فرزاد چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱( 1 سال پیش)
      سلام آقای دکتر هنوز سوال من جواب داده نشده ممنون میشم پاسخ بدید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      عکس باز نمیشه مجدد بفرستید
    3. تصویر کاربر فرزاد یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      با عرض سلام جسارتا
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      خشکی پوستی هست
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      پماد کالامین دی هر ۸ ساعت استفاده کنید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین چهارشنبه ۱۱ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 700 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر.
    دکتر مادرم یک هفته ده روز گذشته خون تو ادرارشون میدیدن و درد باسن داشتن. سونوگرافی و ازمایش کلی دادن. ازمایششون خوب بود و تو سونو هم ندول های ایزواکو متعدد دیده شده. ما قم دکتر بردیم و ایشون گفتن 99 درصد خطرناکه.شما بفرمایید نظرتون چیه باتوجه به سونوگرافی که براتون ارسال کردم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۱ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      باید جهت بررسی توده احتمالی مثانه سیستوسکوپی بشن
  • تصویر کاربر نیکبخت سه شنبه ۱۰ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 339 مشاهده پرسش
    سلام‌وقت به خیر
    پدر من مبتلا به سرطان مثانه لاو گرید(نوع اول) هست تقریباً ۱ماه هست که متوجه شدیم با خونریزی که از طریق ادرار داشت،الان دو هفته هست که شیمی درمانی میشه
    و تقریباً ۳ روز هست که در مدفوع هم خون دیده میشه میتونه مربوط به سرطان مثانه باشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۰ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      خیر،از عوارض شیمی درمانی هست
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۰ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      باید توسط متخصص گوارش ویزیت شوید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر میرزا شنبه ۳۰ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 320 مشاهده پرسش
    سلام اقا من سوال از خدمت کردم من حدود 10 روز گاهی موقع ادار هنگام اخرش میسوز ادارم نوک التم هست که میسوز ازمایش ارسال میکنم سنو گرافیک و کشت ادار نرمال هست خدمت ارسال میکنم قدرت ادار خوب هست و سوزش قسمت اخر ادار هست دکتر من حدود 20 روز پیش رابطه جنسی داشتم با کاندم ولی رابطه دهنانی بود امکان از اون باشد عکس ارسال میکنم
    1. تصویر کاربر میرزا جمعه ۲۹ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      عکس خدمت ارسال شد دکتر جان
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳۰ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      آزمایشاتتون خوبه
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳۰ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      بهتره یک هفته سفپذوفلوکساسین ۵۰۰ هر ۱۲ ساعت مصرف کنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر حمزه جمعه ۲۹ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 282 مشاهده پرسش
    سلام دکتر تصاویر ارسال شده در مورد سوال قبل هست قطره قره ادرار دارم و تحت درمان دیالیر هستم حدودا ۲۰ سال کپسول تامسولوسین استفاده کردم ۴روزی یک کپسول برای یک ماه فقط چندکپسول آخر تاثیر کمی داشتن و میخام پیوند کنم حجم مثانه کم هست تقریبا ۴۰الی ۵۰ ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۹ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      حجم کم مثانه با دارو رفع نمیشه
  • تصویر کاربر حمزه چهارشنبه ۱۰ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 314 مشاهده پرسش
    باسلام و خسته نباشید
    دکترمن حدودسه چهارماه پیش یهو کشاله رانم و مثانه یابیضه ام دردگرفت.جدی نگرفتم و به مرور کمو کمترشد.خلاصه برااطمینان سونوگرافی دادم(سونورو خدمتتون فرستادم)وپریروز یه کوه نوردی شددددیدرفتم و بعداون رنگ ادرارم رو به قرمزی رفت و روزبعدش دیگه خون قاطیش بود.بعدش کم شد تااینکه رفتم سالن فوتسال و بعدش که برگشتم بازم خون داخل ادرارم مشهوده.سمت راست مثانه ام احساس دردمیکنم.ممنون میشم بگین دلیل این خونریزیو
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۰ آذر ۰( 2 سال پیش)
      سی تی اسکن شکم و لگن انجام بدید
  • تصویر کاربر ایرج جمعه ۲۸ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 383 مشاهده پرسش
    سلام در ازمایش ادرار گلبول قرمز ۱۰تا۱۲ است بقیه نرمال است سونو دادم همه نرمال فقط در کلیه سنگ به قطر ۳ وجود دارد سیتولوژی ۳نوبته دادم پاسخ منفی بود شب ادراری وتکرروسوزس ادرار تدارم هیچ نوع دردی هم ندارم لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۸ آبان ۰( 2 سال پیش)
      باید سیستوسکوپی بشید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…
پزشک اورولوژی به چه معنی است؟ و در چه حوضه ای فعالیت میکند؟ اورولوژیست ها پزشکان متخصصی…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر